Mitkä ylämäkivälitykset sulla on tossa kun itellä piisaa nelonenkin pääsuoralle?
Nätisti se huuhtelupumppu jaksaa silti kiskoa miestä ja pyörää mukanaan.
Itellä 33-alkuiset kierrosajat on ihan sattumaa ja onnen kauppaa. Pitää olla latu vapaana ja ylipirteä olo.
Sekunnin oon perässä tällä kaudella eli 7-8.7 päiville on ladattu valtavia panoksia.
Apina lupas toistaiseksi olla merkkaamatta reviiriään. Muuten käskytän sitä kuivana stn.
UwU Jäsenvastaava UwU
Gsx-r 600 Bukkake Kawai!
Aprilia RSV Mille R -03
Oh senso. potrei essere ancora un po' Kobe?
16-43
Huiput suoralla 202-204
Siinä rajoilla vissiin mennään.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Heitetään oma pätkä tänne kanssa kun on töissä sen verta tylsää.
Tässä viime viikonlopulta sunnuntain vikoja ajoja, kaks pyörää radalla samaan aikaan, parhaimmillaan sai yksin painaa. Omalla koneella olis ollut pidempää pätkää laittaa, tuo oli joku minkä olin kännykkään siirtänyt.
KV/R:n koulutuksista ollut hirveesti apua, kesän ekalla setillä ajat max 1:43, nyt jo 1:33 tai jtn sinne päin. Ei ole mitään racechronoa, videoista kattelen kierrosajat.
Suurin ongelma itsellä ajolinjat kun joka kierroksella heittää joku jossain eikä ikinä samassa paikkaa samasta syystäVoin laittaa lisää pätkää jos jotain kiinnostaa kommentoida
https://youtu.be/S5cB2i_PeUg
-Aprilia Falco 02 (ruma)
-Suzuki GSX-R750 02 kilpuri (tuhottu)
-Yamaha R1 2015 kilpuri
Arvelinkin, että oot sie. Ei voi olla montaa Falcoa Suomen ratoja kiertämässä.
Rohkealta meno näytti.
Pari kertaa olin rinnalla kuikkimassa yhellä setillä, muttei lapaset riittäneet ohi.
Sitten menit varikolle.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Tykkään rutistella ja hyväillä sarvia sen verta ahkeraan ettei jaksa koko settiä ajaaTäytyy siitä päästä eroon hyväsään aikaan. Jalkatappien siirto ylös helpotti tilannetta huomattavasti, tosin kotiin ajaessa oli yhtä helvettiä.
Ratapyörää alkaa tekee pirusti mieliEhkä mulla on tallissa ens viikolla Daytona 675, ehkä ei.
-Aprilia Falco 02 (ruma)
-Suzuki GSX-R750 02 kilpuri (tuhottu)
-Yamaha R1 2015 kilpuri
Eikös sulla ollut lämppärit ja pukit?
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Juu päätin ostaa lämppärit kun ostin tuon Supercorsa SC2:n taakse, Roope sanos että Supercorsa eteen kans.
Jos joku ei vie ennen mua tota Daytonaa tuolta nettimotosti pitää käydä hakee Supercorsa etteen, kääntää takanen ja keksiä patentti racechorolle. Etujarrut lasittuu kahen ajopäivän jälkeen vaikka uudet levyt, palat ja nesteet. Sillekkin pitää tehä jotain.
Jousituksen palautin manuskan mukaisiin tehdasasetuksiin et kai sillekkin vois jotain tehä.
-Aprilia Falco 02 (ruma)
-Suzuki GSX-R750 02 kilpuri (tuhottu)
-Yamaha R1 2015 kilpuri
Tuubiin lisää sekoilua.
Juhannussunnuntaina Kemoralla, ja olipa taas mainio ajella. Keli lämmin, ja radalla ei juuri ketään. En tainnut joutua ohittamaan seitsemässä setissä ketään ja itseni ohi tultiin noin viisi kertaa tai alle.
Ihan hyvä fiilinki. Ekan setin kuudes kierros ja heti paremmin kuin viime kesänä: 1.20.8 -> 1.20.6 Siitä seuraavilla seteillä 20.4 pari kappaletta.
Piti päästä Kemoran hapsujen leikkauspuuhiin, joten kysäsin vähän vetoapuja kuudennelle setille, ja sieltä sitten 1.19.4
Enempi hajontaa ajamisessa kuin normisti, koska optimi oli jo sitten 1.17.9. Normisti optimi on itellä alta sekunnin parhaista. Pitää kattella, että onko enkkakierroksella jotkin sektorit menneet vähän heikosti.
Tuolta se näyttää. Eipä tuossa vieläkään ajamaan joudumutta ihan dynaamisemman tuntuista meininkiä, et on kiva luistella menemään.
Tähän vielä apeksi- ja suoranopeudet
454C5E85-8661-4D3F-9923-BC9D71649696.jpg
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Lyhyt yhteenveto : linjat näyttää ihan hyvältä läpi radan. Aikahäviöt tulee valtaosin siitä että jarrumerkki on aikaisessa, avaukset hieman myöhässä tai varovaisia,eli overall se aggressiivisuuden puute tekemisessä syö sen ajan. Kun sitte alkaa ohjaamaan mutkiin aggressiivisemmin sisään ni alkaa huomaamaan että vähä myöhemmin pitää vasta kääntää sisään koska muuten menee sisäkantin päälle jne.
Mut en mä ainakaan tossa mitään mammuttimaisia virheitä näe. Kun sit tosiaan alat pikkuhiljaa ajamaan kovemmalla yrityksellä ni pelkkä rajumpi ohjaus tiputtaa jo kierrosaikaa ilman että tarttis jarrutella yhtään myöhempään, mutta se rajumpi ohjaus sitte vaatii sen että pitää jyrkentää kulmia miten mutkiin mennään sisään.
Kun sen entryn saa jyrkemmin osumaan ni mutkan exit aukeaa paaaljon leveämmin ja pääsee kaasulle paljon rajummin paljon aiemmin.
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
Juhannusaattona -04 RSV:llä näytti meno tältä... itseasiassa tais olla omaa parasta meno, mutta se on niin satkuista kiinni ettei voi olla varma....
https://www.youtube.com/watch?v=YlQ2SU0NviU
Pääseekö näillä vessoilla noinkin kovaa
@Priva: kyllä, eipä toi ajaminen ole jarrupaineella pilattu, mutta paikka paikoin jo jonkinnäköistä tuntumaa. Kolmosessakin sain palat ihan pidettyä kiinni levyissä, kun taitoin. Se on paljon se.
Ykkösmutkakin lakkas tekemästä pyllystä jänöjussin kuonoa ensi kerran sitten juhannusaaton 2016.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Tasaisen tappavaa ajamista, mutta varsinkin 1-2-3-4 mutkissa liian aikaisin mutkaan, liian aikainen apeksi, mopo ulkokanttareella pystyyn ja avaus vasta sen jälkeen.
Kierrosajat oikein hyviä ajolinja huomioon ottaen.
Mutta yksi iso Mutta: Eli näennäisen turvallisesta ja tasaisesta ajamisesta huolimatta riskikerroin on ajolinjan takia tapissa. Eli ei tarvita kuin yksi poikkeava muuttuja, tai yksi kerta "mä vähän vaan väännän kaasua jotta pääsen kovempaa", niin samoin tein joko ulos radalta tai lowsider tai hisider (koska ajolinjan takia mopo max kallellaan apeksin jälkeen).
Liian aikaisen mutkaan menon ja apeksin takia ajolinja ei anna mitään marginaalia/ ei anna mitään anteeksi.
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Onko toi videolla näkyvä nopeus Gepsistä? Jos on niin kierrosaika ei ole ainakaan mutkanopeudesta kiinni. Yrität todennäköisesti ajaa mutkia liiankin kovaa läpi ja sen takia linja valuu leveeks monessa paikkaa. Vertasin tossa omaan 1:09.5 kierrokseen ja sun alin nopeus mutkassa on karkeesti 5-10km/h korkeempi kuin mulla ihan joka mutkassa.
Superbike #7
On gepsistä mutta se on kamerasta ja siinä tulee vähän hitautta lukemiin. Minimit on vähän pienempiä ja maksimit isompia kun kattoo laptimerin lukemia. 1. mutkassa joku 123kmh 3 mutkassa 99kmh, pääsuoralla 215kmh ja paluusuoralla 199kmh.
Ja Scuuballe, että tossa mennään koko ajan ihan mukavuusalueella. Ei oo mitään kiirettä minnekkään. Toki voihan se olla limitilläkin ihan mukavaa...
Ja tuo Apikka kun ei lähde suoralle, niin tulee ajettua mutkat vähän pyöreämmin.
Sentään viritys ihan hukkaan mennyt.
Ykkösessä 109 ja katsomosuoralla silti 212-214. Paluusuoralla 198.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Suoranopeudet muuten kasvas sen 5-10km/h tunnissa, jos jaksaa taivuttaa pään pleksin taakse piiloon.
Nopeesti vilasten 110km/h ykkösmutkan apeksinopeudella 105 heppaa takaselle tuuppaavalla pyörällä on ollu katsomosuoran nopeus 220km/h.
Toi toteemipaaluna suorilla istuminen on kyllä jännä tapa. Kattelin jokkislähtöä Motoparkissa ja ei tainnu gridissä olla kuin yksi tai kaksi kuskia, jotka laittaa pään pleksin taakse suorilla. Samaan aikaan lyödään sit mopoon uutta kumia alle tai viritetään moottoria tonneilla ja ihmetellään mistä sen seuraavan puoli sekuntia saisi...se kun löytys ihan vaan sillä, että laittaa pään pleksin taakse piiloon suorilla. Ja vaikka ei kierrosaikaan vaikuttaskaan niin onpahan pirun paljon helpompi ohittaa tahi olla pirun paljon vaikeempi ohitettava, kun saa suorille ilmasen kympin lisää.
Superbike #7
Kymiringin pääsuoralla vaikutus on jo todella merkittävä ja vielä etenkin kuussatasella. Siinä kannattaa jo pakata muutenkin itsensä pieneksi pään alas painamisen lisäksi, kyynärpäät sisään, polvet sisään, jalkaterät sisään, on sen verran pitkä matka vinguttaa täpösellä. Reenaamalla sekin alkaa sujua, viime kaudella tuntui todella kankealle päästä lasin taakse, nyt osuu jo kypärä tankkiin.
Sitäpä juurikin tarkoitin, eli kuski luulee ajavansa mukavuusalueella, mutta riskikerroin on tapissa. Ei hyvä yhtälö.
Saapi olla lähes missä tahansa 600/1000 kinnerissä jotain todella pahasti vialla jos se ei jaksa lähtee mihkään apeksinopeuksista noin 100 ja noin 120.
Jos haluaa ihan välttämättä ajaa, syystä tai toisesta, mutkat vähän pyöreemmin, niin silloin kannattaa ajaaa sinne mutkaan pyöreesti/pyöreemmin. Eikä pelkästään apeksin jälkeen ajaa pyöreesti.
Saa sitä riskikerrointa edes vähän alaspäin, kierrosajan muuttumatta.
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Pitääpä kokeilla tuota sukkuloimista joskus, nyt piti asetella kameraan hyvät kuvakulmat suoralle. Tolla logiikalla pitäis lähtä parikymppää jos jätän kypäräkameran varikolle.
qstarzilla 1-mutkan minimivauhdilla 125 oli pääsuoran päässä 220+, mutta kierrosaika oli huonompi 13.46. Toisessa setissa oli 1-mutkan minimi 122 ja pääsuoran päässä 220 ja siinä oli kierrosaika 13.19.
Videon kierroksella 1-mutkassa 123 pääsuoran päässä 216 ja aika on 13.19.
Paras vauhti tuli 1-mutkan 120kmh ja pääsuoran päässä 221, kierrosaika 20.91
Maksimivauhtiin vaikuttaa tuuli ja myös mikä on fiilis jarrutella suoran päässä. Myös pyörän paino vaikuttaa suoran molemmissa päissä, kevyempi pyörä kiihtyy nopeammin ja toisessa päässä voi ajaa vähän pidempään kaasu pohjassa koska se myös hidastuu nopeammin.
Ja jos esim. 1-mutkan avausta pitäis aikastaa, niin nyt kaasu on pohjassa vähän ennen ulkokanttaria kun pääsee sen pikku ylämäen ohi, aukaisu lähtee aikalailla sisäkanttarilta mihin asti rullaan hidastusta...
Pääsuoran päässä jos haluaisin 5kmh lisää vauhtia, niin nopeuden nousukulman perusteella pitäis pitää kaasu pohjassa noin 40-50 metriä pidempään...
Mutta joo, omaan kierrosaikaan vaikuttaa eniten miten 3-mutka menee ja kioskin mutkassa saa myös aikaa tuhlattua.
Viestiketju lyhentynyt. Kenen varpaisiin koskee vai miksi näin?
2.11.2012, rookie94: Ei maailmanmestaruus tarkoita että on huippukuski.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Hyvin ne on mukana sinnitelleet vaikka hikoilevat sietämättömän paljon. Aika nihkeetä kun ite lipuu rentouden multihuipentumana kohti auringonlaskua ja ja kalsarit vuotaa minkä kerkiävät.
Nyt on 1.31.35 ja xx.85 loppuiset ikuistettu racechronolle.
Pari settiä jäi välistä kun puhelin ei näillä helteillä halunnut paritella automaagisesti.
27 tallennettua kierrosta joista 5 on ollu ns omaa ajoa. Muuten tupannu olee ruuhkan poikasta horisontissa.
Katsellaan josko huomenna onnistuisi ryntäyttää hapsut.
Ps. Apina on pysyny kuivana! Kuski ei
Ai niin: myy mulle huomenna 16-piikkinen eturatas? Sulla on niitä kumminkin säkillinen varalla.
Ai niin 2: Onpas sähäkät taitot mutkiin. Ihan tekemisen meininki ja silti näyttää rennolta napakalta.
Viimeksi muokannut: Kerberos; 08.07.2021 klo 00:55.
UwU Jäsenvastaava UwU
Gsx-r 600 Bukkake Kawai!
Aprilia RSV Mille R -03
Oh senso. potrei essere ancora un po' Kobe?
Jätetään energiaa illan pariin vikaan settiin. Ei pitäis olla ruuhkaa.
16 piikkinen 520 ratas voi ehkä hyllyssä olla.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Liityn mieluusti huomenna hapsujenpoistoletkaan. 1:32,terveiset tänään sekä suizalla että Hondalla. Jotain pitäis keksiä. Tuskin kuskista on kuitenkaan kiinni?!
ZXR750 J "K"
Oispa huomenna orgin skaba, niin johan olis ilma hapsuja sakeana.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Niin on mullakin. Siksipä ratas on hyllyssä![]()
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.