Sivu: 6 / 68:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 456781656 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 151:stä 180:een 2030:sta
  1. #151
    Lainaa Jones66 kirjoitti Katso viesti
    Ihmettelen että tarviiko Keskiryhmän kuskit jo lämppäreitä??? Eiks ne oo vasta nopeiden hommia?
    Tosin mä oon vasta noviisi näis hommis..... Vasta kolme ratapäivää takana Eikä mulla oo edes kyykkypyörää Eilen olin ahvenistolla ajamassa ekaa kertaa.....Upee rata! Racecronolla sain parhaaks ajaks 1:36,8 Riittääkö se Orkkislaisten keskiryhmän vauhtiin?
    Jos kulkee jo valmiiks peräkärryn / pakun kans radalle. Niin ehdottomasti kannattaa lämppärit hommata. Renkaatkin kestää pidempään, ku ei tuu niin suuria lämpötilaeroja. Ja juu, tuo 36,8 riittää komeesti keskiryhmään.
    K7 kilo
  2. #152
    Lainaa Jones66 kirjoitti Katso viesti
    Ihmettelen että tarviiko Keskiryhmän kuskit jo lämppäreitä??? Eiks ne oo vasta nopeiden hommia?

    ...parhaaks ajaks 1:36,8 Riittääkö se Orkkislaisten keskiryhmän vauhtiin?
    Alitat häilyvän rajan noin 15 sekunnilla.

    Ei ole lämppärit pakollisia edes nopeessa, mutta helpottavat huomattavasti ajoa. Ei tarvitse tuhlata kolmea kierrosta setin alussa renkaiden lämmittelyyn ja paineiden nostoon, voi työntää urut auki jo ekassa mutkassa. Seosrenkaat lisäksi vetelee ja muljuu epämiellyttävästi kylmänä ja on liukkaita...
    Tomorrow is just your future yesterday.

    K1 Gixxeri
  3. #153
    eipä affenistolla mitään hyötyä katteista ole, eikä ajanottolaitteesta.
  4. #154
    Lainaa Reisi kirjoitti Katso viesti
    Alitat häilyvän rajan noin 15 sekunnilla.

    Ei ole lämppärit pakollisia edes nopeessa, mutta helpottavat huomattavasti ajoa. Ei tarvitse tuhlata kolmea kierrosta setin alussa renkaiden lämmittelyyn ja paineiden nostoon, voi työntää urut auki jo ekassa mutkassa. Seosrenkaat lisäksi vetelee ja muljuu epämiellyttävästi kylmänä ja on liukkaita...
    No niin! Nyt meni jakeluun Kiitokset ja anteeksi junttimaisuuteni
    jones66 Espoo.Lintuvaara.
  5. #155
    Eilen ahvenistolla tuli hieman ohjelmaa mopon kanssa, ja osaisko täältä joku sanoa mistä lähteä ongelmaa purkamaan:

    Varikon edestä nousu ylös, ja mäen nyppylältä kurvi oikealle. Mäen päällä mopo alkaa vatkaamaan, kun pitää heittää se toiselle kyljelle. Vatkaus ei ole mitenkään suurensuurta, mutta kuitenkin ärsyttävää.

    Ajan mutkan suurinpiirtein näin: varikon edestä katkoviivoilta ylämäkeen leikaten sisään ja valutan vasemmalle kaartuvaan mutkaan ulospäin josta mäen päällä olen radan vasemmassa laidassa ja siitä sitten oikealle kääntyvään mutkaan sisälle.

    Vauhdit ovat noin 1:35-6 ja mopona 1000RR honda.

    -tuomas-

    Edit: typoja
    Viimeksi muokannut: cbr600äffä; 10.08.2012 klo 09:31.
    <p>1986 Honda Z50J, 1975 Honda CB125, 1977 Honda CB750K, 2007 Honda CBR1000RR</p>
  6. #156
    Lainaa cbr600äffä kirjoitti Katso viesti
    Eilen ahvenistolla tuli hieman ohjelmaa mopon kanssa, ja osaisko täältä joku sanoa mistä lähteä ongelmaa purkamaan:

    Varikon edestä nousu ylös, ja mäen nyppylältä kurvi oikealle. Mäen päällä mopo alkaa vatkaamaan, kun pitää heittää se toiselle kyljelle. Vatkaus ei ole mitenkään suurensuurta, mutta kuitenkin ärsyttävää.

    Ajan mutkan suurinpiirtein näin: varikon edestä katkoviivoilta ylämäkääen leikaten sisään ja valutan vasemmalle kaartuvaan mutkaan ulospäin josta mäen päällä olen radan vasemmassa laidassa ja siitä sitten oikealle kääntyvään mutkaan sisälle.

    Vauhdit ovat noin 1:35-6 ja mopona 1000RR honda.

    -tuomas-
    Alustan säädöistä kiinni, tuossa kohtaa keula kevenee kun se oikealle taittuva mutka on alamäessä.
    ---------------------------

    Mattipoeka

    KTM 690 Enduro R 2012
    Husqvarna FE 350 2014

    ex. KTM 990 SM-T 2010
    ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
    ex. Husaberg TE 250 2009
    ex. KTM 690 Enduro 2009
    ex. KTM 990 Super Duke 2008

    www.mattipoeka.com
  7. #157
    Lainaa cbr600äffä kirjoitti Katso viesti
    Mäen päällä mopo alkaa vatkaamaan, kun pitää heittää se toiselle kyljelle. Vatkaus ei ole mitenkään suurensuurta, mutta kuitenkin ärsyttävää.
    Veikkaisin et tossa kohtaa otat käsillä klipareista tukea (virhe)/ vedät käsillä klipareista (virhe) jotta saat vaihdettua ajoasentoas. Ts häiritset mopoa ja mopohan ei siitä tykkää.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  8. #158
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa mattipoeka kirjoitti Katso viesti
    Alustan säädöistä kiinni, tuossa kohtaa keula kevenee kun se oikealle taittuva mutka on alamäessä.
    Eikä oo, tossa kohtaa ei olla tonnarilla enää kaasulla, joten ei se keulakaan kevene.
    Veikkaan, että scuuba on oikeassa. Ratkaisuna perseen siirtäminen sivulle ennen sitä nyppyä niin ei tule kääntäessä kiskottua tankoa turhaan.
    Superbike #7
  9. #159
    Lainaa cbr600äffä kirjoitti Katso viesti
    Eilen ahvenistolla tuli hieman ohjelmaa mopon kanssa, ja osaisko täältä joku sanoa mistä lähteä ongelmaa purkamaan:

    Varikon edestä nousu ylös, ja mäen nyppylältä kurvi oikealle. Mäen päällä mopo alkaa vatkaamaan, kun pitää heittää se toiselle kyljelle. Vatkaus ei ole mitenkään suurensuurta, mutta kuitenkin ärsyttävää.

    Ajan mutkan suurinpiirtein näin: varikon edestä katkoviivoilta ylämäkeen leikaten sisään ja valutan vasemmalle kaartuvaan mutkaan ulospäin josta mäen päällä olen radan vasemmassa laidassa ja siitä sitten oikealle kääntyvään mutkaan sisälle.

    Vauhdit ovat noin 1:35-6 ja mopona 1000RR honda.

    -tuomas-

    Edit: typoja

    Samaa se tekee 1.31 vauhdissakin. Enkä ole vielä kaatunut tuossa kohtaa kopkop.
    Yamaha r1-09
  10. #160
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Veikkaisin et tossa kohtaa otat käsillä klipareista tukea (virhe)/ vedät käsillä klipareista (virhe) jotta saat vaihdettua ajoasentoas. Ts häiritset mopoa ja mopohan ei siitä tykkää.
    Ja edellisten lisäksi saatat vielä kääntää turhan jyrkästi ja rajusti, jolloin pyörä "ei ehdi mukaan". Tossa kohtaa keula on tosiaan tosi kevyt, joten virheet pyörän käsittelyssä nousevat herkästi esiin.

    Toinen vaihtoehto on se, että sulla on kääntöpiste hiukan liian aikaisessa. Koita ajaa nyppylän yli ja kääntää vasta kun keulalle on jo paino palautumassa tai jopa palautunut.

    Ykkösneuvoni ehdottomasti on ottaa vähän rauhallisemmin ja haeskella sitä mistä virhe johtuu.
  11. #161
    Lainaa laatite kirjoitti Katso viesti
    Samaa se tekee 1.31 vauhdissakin. Enkä ole vielä kaatunut tuossa kohtaa kopkop.
    Mulla taas ei tee 1:27 vauhdissakaan.
  12. #162
    Lainaa laatite kirjoitti Katso viesti
    Samaa se tekee 1.31 vauhdissakin. Enkä ole vielä kaatunut tuossa kohtaa kopkop.
    Heh, tuo kohta on kyllä sellainen kohta missä en haluaisi kaatua.

    Mutta kiitos kaikille. Pitänee ensikerralla ajaa vähän enempi ajatuksen kanssa tuota paikkaa. Voi olla että kuvittelen pyörän rauhoittuvan kun ihan hitusen antaa etujarrua nyppylän päällä. Taitaa tosiaan painaa keulaa silloin alaspäin ja siten vähentävän vatkausta.

    Mutta olisi hieno pystyä ajaa tuo ilman jarrua läpi.

    -tuomas-
    <p>1986 Honda Z50J, 1975 Honda CB125, 1977 Honda CB750K, 2007 Honda CBR1000RR</p>
  13. #163
    Lainaa cbr600äffä kirjoitti Katso viesti
    Eilen ahvenistolla tuli hieman ohjelmaa mopon kanssa, ja osaisko täältä joku sanoa mistä lähteä ongelmaa purkamaan:

    Varikon edestä nousu ylös, ja mäen nyppylältä kurvi oikealle. Mäen päällä mopo alkaa vatkaamaan, kun pitää heittää se toiselle kyljelle. Vatkaus ei ole mitenkään suurensuurta, mutta kuitenkin ärsyttävää.

    Ajan mutkan suurinpiirtein näin: varikon edestä katkoviivoilta ylämäkeen leikaten sisään ja valutan vasemmalle kaartuvaan mutkaan ulospäin josta mäen päällä olen radan vasemmassa laidassa ja siitä sitten oikealle kääntyvään mutkaan sisälle.

    Vauhdit ovat noin 1:35-6 ja mopona 1000RR honda.

    -tuomas-

    Edit: typoja
    Keskiviikkona oli joku auto kylvänyt glykolit pitkin rataa ja useampi mopo oli ollut kumollaan, mm. tuossa nyppylällä/sen jälkeisessä oikeessa oli ollut kaato ja pyörästä öljyt pihalle. Voisikohan siinä olla vielä jäänteitä jäähdytinnesteestä tai kaatuneen pyörän öljyä ja siitä lähtenyt sun pyörä vatkaan. Mullakaan ei tuossa kurvissa ole ikinä pyörä ravistanut.
  14. #164
    Lainaa Pete kirjoitti Katso viesti
    Keskiviikkona oli joku auto kylvänyt glykolit pitkin rataa ja useampi mopo oli ollut kumollaan, mm. tuossa nyppylällä/sen jälkeisessä oikeessa oli ollut kaato ja pyörästä öljyt pihalle. Voisikohan siinä olla vielä jäänteitä jäähdytinnesteestä tai kaatuneen pyörän öljyä ja siitä lähtenyt sun pyörä vatkaan. Mullakaan ei tuossa kurvissa ole ikinä pyörä ravistanut.

    Käsittääkseni tuo glykolinlevitys tapahtui vasta mäen alla, eikä juuri mäen päällä missä minulla tuo pyörä lähtee ravistamaan. Ainakin ulosajojäljet oli mäen alla, ja imeytyshiekan jäänteet samoin.

    -tuomas-
    <p>1986 Honda Z50J, 1975 Honda CB125, 1977 Honda CB750K, 2007 Honda CBR1000RR</p>
  15. #165
    Ehkä kuitenkin kannattaa alottaa ohjausiskarista, onko sitä huollettu ikinä? Onko siinä keskellä liikaa tyhjää tai jotain...
    K7 kilo
  16. #166
    Lainaa larvantti kirjoitti Katso viesti
    Ehkä kuitenkin kannattaa alottaa ohjausiskarista, onko sitä huollettu ikinä? Onko siinä keskellä liikaa tyhjää tai jotain...
    Tuossa hondassa on oma, sähköinen ohjausiskari. Eipä ainakaan vikavaloa heittele, joten uskoisin olevan kunnossa.

    -tuomas-
    <p>1986 Honda Z50J, 1975 Honda CB125, 1977 Honda CB750K, 2007 Honda CBR1000RR</p>
  17. #167
    Missä haarukassa menee noi keskiryhmän ajat alastarolla? mietin vaan olisko aika siirtyä hitaasta pois? kun omat ajat pyörii 1:40 tietämillä ja tuo hidas ryhmä tuntuu jo ihan liian hitaalta.
    Nyt on alla taas Ducati.
  18. #168
    Lainaa Jone-83- kirjoitti Katso viesti
    Missä haarukassa menee noi keskiryhmän ajat alastarolla? mietin vaan olisko aika siirtyä hitaasta pois? kun omat ajat pyörii 1:40 tietämillä ja tuo hidas ryhmä tuntuu jo ihan liian hitaalta.
    1.40 on ehdottomasti keskiryhmän aika. Sinne vaan.
    xxx
  19. #169
    Lainaa Jone-83- kirjoitti Katso viesti
    Missä haarukassa menee noi keskiryhmän ajat alastarolla? mietin vaan olisko aika siirtyä hitaasta pois? kun omat ajat pyörii 1:40 tietämillä ja tuo hidas ryhmä tuntuu jo ihan liian hitaalta.
    Eikös 1:40 ajat ole keskiryhmän hitaimpia aikoja? Hajonta suuri tuossa ryhmässä.
    Mielestäni hyvä sääntö on että jos ohitat kaikki tai melkein hitaassa niin on hyvä mennä kokeilemaan keskiryhmää ja ihmetellä riittääkö vauhti? Ajathan (ja virheet) alkaa paranemaan kun roikkuu muiden perässä
    Tulis jo kevät
    gsx-r 1000
    kawasaki zx6rr kilvetön

  20. #170
    Lainaa tkard kirjoitti Katso viesti
    Eikös 1:40 ajat ole keskiryhmän hitaimpia aikoja? Hajonta suuri tuossa ryhmässä.
    Mielestäni hyvä sääntö on että jos ohitat kaikki tai melkein hitaassa niin on hyvä mennä kokeilemaan keskiryhmää ja ihmetellä riittääkö vauhti? Ajathan (ja virheet) alkaa paranemaan kun roikkuu muiden perässä
    Tulis jo kevät
    Ajat paranee ja nöyryys kasvaa, sekä perässä pakkoroikkumisella pannutkin tulee helpommin tutuiksi

    Kyllä meidän Frouva ainakin siirrettiin keskiryhmään nimenomaan kun alko 1:40 katkeilla säännöllisemmin, eli eikun sinne vaan.
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  21. #171
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa tkard kirjoitti Katso viesti
    Eikös 1:40 ajat ole keskiryhmän hitaimpia aikoja? Hajonta suuri tuossa ryhmässä.
    Mielestäni hyvä sääntö on että jos ohitat kaikki tai melkein hitaassa niin on hyvä mennä kokeilemaan keskiryhmää ja ihmetellä riittääkö vauhti? Ajathan (ja virheet) alkaa paranemaan kun roikkuu muiden perässä
    Tulis jo kevät
    Ainakin orgin päivillä tuo keskiryhmän haitari on n. 1:33-1:48, joten kyllä tuo 1:40 on ihan reilusti keskiryhmän vauhtia. Jos siis Alastarosta puhutaan.

    Edit. Kun roikkuu muiden keskiryhmän kuskien perässä, oppii ajamaan samalla tavalla väärin kuin kaikki muutkin keskiryhmässä. Fiksumpaa on hankkia joku oikeasti nopea vetämään linjaa ja ajaa sitä oikeaa linjaa huolimatta siitä, että suurin osa muista samassa ryhmässä ajavista ajaa miten sattuu.
    Superbike #7
  22. #172
    En ole Alastarolla koskaan käynytkään mutta vedän stetsonista että jos Jone-83- ajaa avatarkuvassaan itse omalla pyörällään niin keskiryhmään mars
    Common sense - so rare, it's a goddamn superpower.

    RC36 > RC51
  23. #173
    Lainaa killa kirjoitti Katso viesti
    En ole Alastarolla koskaan käynytkään mutta vedän stetsonista että jos Jone-83- ajaa avatarkuvassaan itse omalla pyörällään niin keskiryhmään mars
    Jep, siinähän olen minä itse, kiitoksia vaan räpsijälle viime kesältä. Ja kiitos tiedoista kaikille, ensi kesänä keskiryhmään siis. ja nitrous, alastarosta tosiaan oli kyse.
    Nyt on alla taas Ducati.
  24. #174
    Lainaa GuessWho kirjoitti Katso viesti
    Ajat paranee ja nöyryys kasvaa, sekä perässä pakkoroikkumisella pannutkin tulee helpommin tutuiksi

    Kyllä meidän Frouva ainakin siirrettiin keskiryhmään nimenomaan kun alko 1:40 katkeilla säännöllisemmin, eli eikun sinne vaan.
    Tuttu tunne tuo perässä roikkuminen Katotaan tuleeko vielä pannutkin
    gsx-r 1000
    kawasaki zx6rr kilvetön

  25. #175
    Lainaa tkard kirjoitti Katso viesti
    Tuttu tunne tuo perässä roikkuminen Katotaan tuleeko vielä pannutkin
    Et kyllä tuu roikkuun mun perään, minen ota vastuuta vääristä linjoista ja pannuista. Minen ikuna kestäis rouvas kiukkuu

    Niin ja mä meinaan alottaa hitaasta uudestaan kun pyörä vaihtu. Oletan että ajat kasvaa eksponentiaalisesti jonneki elokuulle saakka kunnes mä vihdoin hiffaan et tässähän oli käännetty kaavio... Siihen saakka vaan kiukuttelen varikolla että tää pska ei toimi
    Mopovapaa vuosi

    Exät YaRRu R6R ratavinkulelu Orkku FZ1-S Mutkaporkkana CBF1000S CBF600S FZ6S Intruder 600
  26. #176
    Lainaa -Anu- kirjoitti Katso viesti
    Et kyllä tuu roikkuun mun perään, minen ota vastuuta vääristä linjoista ja pannuista. Minen ikuna kestäis rouvas kiukkuu

    Niin ja mä meinaan alottaa hitaasta uudestaan kun pyörä vaihtu. Oletan että ajat kasvaa eksponentiaalisesti jonneki elokuulle saakka kunnes mä vihdoin hiffaan et tässähän oli käännetty kaavio... Siihen saakka vaan kiukuttelen varikolla että tää pska ei toimi

    Kyllä sä -Anu- ajat sen verran hyvin että jos konttaisin niin ei kyllä johdu sun ajolinjoista
    Ekaa kertaa itsellänikin 600cc alla katsellaan ja opitaan
    gsx-r 1000
    kawasaki zx6rr kilvetön

  27. #177
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Ainakin orgin päivillä tuo keskiryhmän haitari on n. 1:33-1:48, joten kyllä tuo 1:40 on i

    Kun roikkuu muiden keskiryhmän kuskien perässä, oppii ajamaan samalla tavalla väärin kuin kaikki muutkin keskiryhmässä.
    Tämä se tuntuu olevan varsinainen "sylkykuppiryhmä", kivahan sinne on päästä hitaasta ryhmästä, mut siellä vaan kohelletaan, ajetaan vääriä linjoja, kontataan urakalla ja törmäillään ku päättömät kanat.

    Ei sinne uskalla edes mennä, mieluummin treeniä ja vetoapua oikeesti nopeilta, vapailla vuoroilla ja suoraan nopeeseen ryhmään kun rahkeet riittää.
    MP-Rata
    www.avecci.fi / www.cbrxx.fi / www.bmwsportbikes.fi / www.kawarb.fi / www.panfun.fi / www.ducatibikes.fi
  28. #178
    Itse en ole kahteen kauteen nähnyt keskiryhmässä juurikaan sen enempää kaatoja kuin nopeassakaan ?
    Tukeeko joku ratajärkkäreiden tilasto tätä olettamusta ?
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  29. #179
    Lainaa jarska kirjoitti Katso viesti
    Tämä se tuntuu olevan varsinainen "sylkykuppiryhmä", kivahan sinne on päästä hitaasta ryhmästä, mut siellä vaan kohelletaan, ajetaan vääriä linjoja, kontataan urakalla ja törmäillään ku päättömät kanat.

    Ei sinne uskalla edes mennä, mieluummin treeniä ja vetoapua oikeesti nopeilta, vapailla vuoroilla ja suoraan nopeeseen ryhmään kun rahkeet riittää.
    Hyvät myyntipuheet ensi kesän ratapäiville

    Omien kokemuksieni perusteella ei välttämättä aivan koko totuus kuitenkaan.
    Common sense - so rare, it's a goddamn superpower.

    RC36 > RC51
  30.  
  31. #180
    Lainaa jarska kirjoitti Katso viesti
    Tämä se tuntuu olevan varsinainen "sylkykuppiryhmä", kivahan sinne on päästä hitaasta ryhmästä, mut siellä vaan kohelletaan, ajetaan vääriä linjoja, kontataan urakalla ja törmäillään ku päättömät kanat.

    Ei sinne uskalla edes mennä, mieluummin treeniä ja vetoapua oikeesti nopeilta, vapailla vuoroilla ja suoraan nopeeseen ryhmään kun rahkeet riittää.
    Kiitos Jarska. Tällaista kannustusta tarvitsen.
    Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
    Team Green
Sivu: 6 / 68:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 456781656 ... ViimeinenViimeinen