Sivu: 49 / 68:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 39474849505159 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1441:stä 1470:een 2030:sta
  1. #1441
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa KawaJava kirjoitti Katso viesti
    Viitsiikö muutama rataveijari mitata, kuinka etäällä teidän kliparit on toisistaan (linnuntietä)?
    Tupen päästä toisen tupen päähän. Ei oteta huomioon "tankopainoja", tai kaatumasuojia.

    Toki tuohon vaikuttaa kulmat, mutta sais vähän osviittaa, että kuinka leveelle noi omat säätäis.

    Itsellä mittaa 173cm ja reach samaa luokkaa.
    Säädät ne sen mukaan, että rannelinja on suht suorassa.
    Superbike #7
  2. #1442
    Lainaa KawaJava kirjoitti Katso viesti
    Viitsiikö muutama rataveijari mitata, kuinka etäällä teidän kliparit on toisistaan (linnuntietä)?
    Tupen päästä toisen tupen päähän. Ei oteta huomioon "tankopainoja", tai kaatumasuojia.

    Toki tuohon vaikuttaa kulmat, mutta sais vähän osviittaa, että kuinka leveelle noi omat säätäis.

    Itsellä mittaa 173cm ja reach samaa luokkaa.
    Mulla on nuo vakiosarvet ja 63 cm tupen päästä toiseen. Jossain vaiheessa tarkoitus on päivittää kunnon kliparit, Harris performancella taisi olla joku malli, joka on nimenomaan R6:een vakio virtalukko huomioon ottaen käypä, mutta toisaalta tykkään tuosta vähän kapeammasta ja tiiviimmästä ajoasennosta.

    Edit: Pituutta siis n. 175 cm ja kankeat töpökädet.
  3. #1443
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Säädät ne sen mukaan, että rannelinja on suht suorassa.
    Kulman mä sain omasta mielestä säädettyä rannelinjan kanssa hyväksi, mutta toi että kuinka ulos, tai sisään lukitsen ne itse putket on vähän hakusessa. Rannelinja pysyy suorana, kun liikuttaa kyynärpäitä sisään tai ulos.

    Ps. Ja täällä on taas hiljasta, niin jotain kahinaa saadaan varmaan tästäkin aikaiseks.
    cbr600rr -04
  4. #1444
    Botnialla ei parannusta saatu viimevuotisiin, kuten Kemoralla ja Alastarolla. Jäätiin peräti 8 sekuntia, samaa vauhtia mentiin ensimmäisellä ja ainoalla setillä la, tänään ei parantunut. En ole vielä päässyt ajatustyössä niin pitkälle että mistä johtui, yksi syy oli tuuli ehdottomasti. Arkuus mutkiin menossa ei karissut vaikka lujempaa olisi voinut mennä. Keula tuntui kulkeutuvan tuullen puuskissa avattaessa ja parissa mutkassa puski alta lievästi. Tänään ajettiin kaikki setit dunlopeilla, eilinen bridgen kuvioilla. En huomannut mitään muutosta kääntyvyydessä, eli vaikutus geometriaan jäi olemattomaksi. Lämppäripaineet vs paineet ajosta oli alle kymmenyksen tarkkuudella samat, vaikka ehtii hieman jopa jäähtyä ennen kuin kerkiää mitata (lämppäreissä 80c). 1.35-1.4 välille laitoin takasen ja etu 2.4-2.5. Ei mitään valittamista, paitsi pari ekaa settiä jossa puski oudosti, oliko renkaan pinta vielä sisäänajamatta tai sitten sateen jäliltä kosteutta radassa.
    K8-1000
  5. #1445
    Lainaa Sippe kirjoitti Katso viesti
    Botnialla ei parannusta saatu viimevuotisiin, kuten Kemoralla ja Alastarolla. jäätiin peräti 8 sekuntia, samaa vauhtia mentiin ensimmäisellä ja ainoalla setillä la, tänään ei parantunut. en ole vielä päässyt ajatustyössä niin pitkälle että mistä johtui, yksi syy oli tuuli ehdottomasti. Arkuus mutkiin menossa ei karissut vaikka lujempaa olisi voinut mennä. Keula tuntui kulkeutuvan tuullen puuskissa avattaessa ja parissa mutkassa puski alta lievästi. Tänään ajettiin kaikki setit dunlopeilla, eilinen bridgen kuvioilla.
    Kyllä se kova tuuli, ja puuskissa he-le-ve-tin kova tuuli, vaikeutti tekemistä. Takasuoralla en uskaltanut mennä 2 metriä lähemmäksi reunaa, ettei putoa puuskassa nurmikolle.

    Itsellä tosin enkka parani 7 sekkaa, mutta tuo on ollut itselle eksoottisempi rata ja nyt osasi ajaa nopeampaakin linjaa hetkittäin. Tarkoitus oli päästä alle 1.50, mutta muutamalla sekunnilla jäi.
  6. #1446
    Lainaa IlluH kirjoitti Katso viesti
    Mulla on nuo vakiosarvet ja 63 cm tupen päästä toiseen. Jossain vaiheessa tarkoitus on päivittää kunnon kliparit, Harris performancella taisi olla joku malli, joka on nimenomaan R6:een vakio virtalukko huomioon ottaen käypä, mutta toisaalta tykkään tuosta vähän kapeammasta ja tiiviimmästä ajoasennosta.

    Edit: Pituutta siis n. 175 cm ja kankeat töpökädet.
    Mulla nyt 73cm. Jonkinverran avattuna verrattuna vakiosarviin.
    cbr600rr -04
  7. #1447
    Lainaa KawaJava kirjoitti Katso viesti
    Mulla nyt 73cm. Jonkinverran avattuna verrattuna vakiosarviin.
    Hondassa nyt noin 70cm ja avattu verrattuna vakiosarviin. Noissa Kiinan clipareissa maksimi taitaa olla noin 72cm ja sitten loppuu putkista pituus. Huomattavasti parempi ajaa kuin alkuperäinen - omasta mielestäni.

    Mutu: tuntuu että avaaminen vaikutti enemmän kuin leveyden kasvattaminen.
    CBR1000RR - radalle & kadulle
  8. #1448
    Lainaa KawaJava kirjoitti Katso viesti
    Mulla nyt 73cm. Jonkinverran avattuna verrattuna vakiosarviin.
    Lainaa timjoo kirjoitti Katso viesti
    Hondassa nyt noin 70cm ja avattu verrattuna vakiosarviin. Noissa Kiinan clipareissa maksimi taitaa olla noin 72cm ja sitten loppuu putkista pituus. Huomattavasti parempi ajaa kuin alkuperäinen - omasta mielestäni.

    Mutu: tuntuu että avaaminen vaikutti enemmän kuin leveyden kasvattaminen.
    Luulempa, että snadi avaaminen saattaisi olla omassakin pyörässä kokeilemisen arvoinen juttu, eli ehkä klipareiden kimppuun seuraavaksi.
  9. #1449
    Lainaa Sippe kirjoitti Katso viesti
    Botnialla ei parannusta saatu viimevuotisiin, kuten Kemoralla ja Alastarolla. Jäätiin peräti 8 sekuntia, samaa vauhtia mentiin ensimmäisellä ja ainoalla setillä la, tänään ei parantunut. En ole vielä päässyt ajatustyössä niin pitkälle että mistä johtui, yksi syy oli tuuli ehdottomasti. Arkuus mutkiin menossa ei karissut vaikka lujempaa olisi voinut mennä. Keula tuntui kulkeutuvan tuullen puuskissa avattaessa ja parissa mutkassa puski alta lievästi. Tänään ajettiin kaikki setit dunlopeilla, eilinen bridgen kuvioilla. En huomannut mitään muutosta kääntyvyydessä, eli vaikutus geometriaan jäi olemattomaksi. Lämppäripaineet vs paineet ajosta oli alle kymmenyksen tarkkuudella samat, vaikka ehtii hieman jopa jäähtyä ennen kuin kerkiää mitata (lämppäreissä 80c). 1.35-1.4 välille laitoin takasen ja etu 2.4-2.5. Ei mitään valittamista, paitsi pari ekaa settiä jossa puski oudosti, oliko renkaan pinta vielä sisäänajamatta tai sitten sateen jäliltä kosteutta radassa.
    Tuossa sunnuntain vika setti, ei se mikään ihme ettei ajat parantuneet kun vauhdit oli mitä oli. Pitää varmaan rajoittaa mopon päällä jumppaamista kun syö miestä liiaksi. Menikö tuossa mikään oikein?
    K8-1000
  10. #1450
    Lainaa Sippe kirjoitti Katso viesti
    Tuossa sunnuntain vika setti, ei se mikään ihme ettei ajat parantuneet kun vauhdit oli mitä oli. Pitää varmaan rajoittaa mopon päällä jumppaamista kun syö miestä liiaksi. Menikö tuossa mikään oikein?
    En ole asiantuntija, mutta näytti, että roikotat takapuolta aika alhaalla jolloin lantiolinja kääntyy ulkomutkan suuntaan, kun sen pitäisi olla sisämutkaa kohti ja ylävartalon siirtäminen sisämutkan puolelle käy samoin vaikeaksi. Pari turhaa siirtymistähän tuossa kierroksella oli, muttei mitenkään ihan mahdottomasti.
    Kommentoin koska mulla on vähän samat opiskelut meneillään ja kuulisin mielellään joltain asiaa paremmin tuntevalta onko analyysini sinne päinkään?
  11. #1451
    Lainaa IlluH kirjoitti Katso viesti
    En ole asiantuntija, mutta näytti, että roikotat takapuolta aika alhaalla jolloin lantiolinja kääntyy ulkomutkan suuntaan, kun sen pitäisi olla sisämutkaa kohti ja ylävartalon siirtäminen sisämutkan puolelle käy samoin vaikeaksi. Pari turhaa siirtymistähän tuossa kierroksella oli, muttei mitenkään ihan mahdottomasti.
    Kommentoin koska mulla on vähän samat opiskelut meneillään ja kuulisin mielellään joltain asiaa paremmin tuntevalta onko analyysini sinne päinkään?
    Olen tuosta samaa mieltä. Se mikä tuntuu sopivalta onkin videolta liikaa. Muutenkin tietyt mutkat oli säätämistä, kun ei tuntunut löytyvän hyvää linjaa. Mutkavauhdit viime vuoteen oli muistaakseni paljon huonommat.
    K8-1000
  12. #1452
    Ratavastaava Jonezi:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2014
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Sippe kirjoitti Katso viesti
    Olen tuosta samaa mieltä. Se mikä tuntuu sopivalta onkin videolta liikaa. Muutenkin tietyt mutkat oli säätämistä, kun ei tuntunut löytyvän hyvää linjaa. Mutkavauhdit viime vuoteen oli muistaakseni paljon huonommat.
    SItten toinen mitä kannattaa yrittää treenata on jarrulla mutkaan meno, vaikka sitten laahaisi sitä ihan vaan pikkuisen. Riskikerroin laskisi huomattavasti ajamisessa.
    Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
  13. #1453
    Lainaa Jonezi kirjoitti Katso viesti
    SItten toinen mitä kannattaa yrittää treenata on jarrulla mutkaan meno, vaikka sitten laahaisi sitä ihan vaan pikkuisen. Riskikerroin laskisi huomattavasti ajamisessa.
    Joo, tälle ääni, helpotti ainakin omaa ajamista huomattavasti.
  14. #1454
    Pitää kirjoittaa muistiin, jos Kemoralla olis kirkkaana mihin pitää keskittyä.
    K8-1000
  15. #1455
    Lainaa Sippe kirjoitti Katso viesti
    Olen tuosta samaa mieltä. Se mikä tuntuu sopivalta onkin videolta liikaa. Muutenkin tietyt mutkat oli säätämistä, kun ei tuntunut löytyvän hyvää linjaa. Mutkavauhdit viime vuoteen oli muistaakseni paljon huonommat.
    Joo, se linjan löytyminen vaikeutuu varmaan ainakin osittain tuon asennon, jossa ylävartalo jää osoittamaan ikään kuin väärään suuntaan takia.
  16. #1456
    Lainaa Sippe kirjoitti Katso viesti
    Pitää kirjoittaa muistiin, jos Kemoralla olis kirkkaana mihin pitää keskittyä.
    Ja katsele odotellessasi vaikka jotain onboard-videota samalla miettien missä kohtaa teet mitäkin, helpottaa tekemistä sitten kun pääset paikan päälle.
  17. #1457
    Lainaa Sippe kirjoitti Katso viesti
    Tuossa sunnuntain vika setti, ei se mikään ihme ettei ajat parantuneet kun vauhdit oli mitä oli.
    Puhuit siitä keulan ravistamisesta sunnuntaina. Eihän se ihme ole, kun kiipeet pyörän päälle sillon kun pitäisi pysyä alhaalla ja olla kaasulla. Lähes kaikki mutkat liian aikaisin kiipeet ylös. Shikaania ennen hyppäät jo toiselle puolelle vaikka pyörä menee vielä toiseen suuntaan.
    KL Service kx250x -23
  18. #1458
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Sippe kirjoitti Katso viesti
    Olen tuosta samaa mieltä. Se mikä tuntuu sopivalta onkin videolta liikaa. Muutenkin tietyt mutkat oli säätämistä, kun ei tuntunut löytyvän hyvää linjaa. Mutkavauhdit viime vuoteen oli muistaakseni paljon huonommat.
    Kropan liikuttamiseen kaks ohjetta seuraavaa treeniä varten:
    1) Siirrä persettä max. puolet siitä mitä nyt.
    2) Siirrä yläkroppaa n. puoli metriä enemmän sivulle kuin nyt.

    Ja tosiaan kevyellä jarrulla mutkaan tai ainakin moottorijarrulla. Nyt menee moni paikka veto päällä.
    Superbike #7
  19. #1459
    Lainaa Miki kirjoitti Katso viesti
    Puhuit siitä keulan ravistamisesta sunnuntaina. Eihän se ihme ole, kun kiipeet pyörän päälle sillon kun pitäisi pysyä alhaalla ja olla kaasulla. Lähes kaikki mutkat liian aikaisin kiipeet ylös. Shikaania ennen hyppäät jo toiselle puolelle vaikka pyörä menee vielä toiseen suuntaan.
    Täytyy koettaa saada tuosta ajatuksesta kiinni. Itse olin vaihtamassa ohjausiskaria, mutta kuten sanoit niin vakiollakin pitäisi pärjätä.
    K8-1000
  20. #1460
    Soikkeli:n avatar
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2011
    Hyvinkää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Sippe kirjoitti Katso viesti
    Tuossa sunnuntain vika setti, ei se mikään ihme ettei ajat parantuneet kun vauhdit oli mitä oli. Pitää varmaan rajoittaa mopon päällä jumppaamista kun syö miestä liiaksi. Menikö tuossa mikään oikein?
    Monikin asia menee tosi hyvin. Mutta ennenkuin lisäät vauhtia, keskity siihen ajolinjaan. Katselin jo siitä varikolta että meet tosi tosi aikaisin mutkaan sisään ja sitten joudutkin ajamaan sitä sisäreunaa pitkin luonnottoman kauan.

    Ja kas, tämä kun alkaa osua niin se vauhti kasvaa etkä tehnyt muuta kuin ajostasi turvallisempaa.

    Tsemiä vaan, hyvä siitä tulee!
    Jopo

    Leuka maassa kohti uusia pettymyksiä.

    Soininen racing
  21. #1461
    Soikkeli:n avatar
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2011
    Hyvinkää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa IlluH kirjoitti Katso viesti
    En ole asiantuntija, mutta näytti, että roikotat takapuolta aika alhaalla jolloin lantiolinja kääntyy ulkomutkan suuntaan, kun sen pitäisi olla sisämutkaa kohti ja ylävartalon siirtäminen sisämutkan puolelle käy samoin vaikeaksi. Pari turhaa siirtymistähän tuossa kierroksella oli, muttei mitenkään ihan mahdottomasti.
    Kommentoin koska mulla on vähän samat opiskelut meneillään ja kuulisin mielellään joltain asiaa paremmin tuntevalta onko analyysini sinne päinkään?
    Oon samaa mieltä.

    Mulla oli samaa vaivaa aika pahasti. Itse pääsin eroon niin että en siirtänyt persettä ollenkaan vaan keskityin työntämään ulkopuolen olkapäätä sisäpuolen peiliä päin. Kas alkoi avautua keho kummasti kurvin suuntaan. Sit kun se alko aueta keskityin siihen että joka mutkassa ulkopuolen kyynärvarsi lepää tankin päällä ihan rentona. Näin pääsin myös alemmas mutkassa.
    Jopo

    Leuka maassa kohti uusia pettymyksiä.

    Soininen racing
  22. #1462
    Lainaa Soikkeli kirjoitti Katso viesti
    Oon samaa mieltä.

    Mulla oli samaa vaivaa aika pahasti. Itse pääsin eroon niin että en siirtänyt persettä ollenkaan vaan keskityin työntämään ulkopuolen olkapäätä sisäpuolen peiliä päin. Kas alkoi avautua keho kummasti kurvin suuntaan. Sit kun se alko aueta keskityin siihen että joka mutkassa ulkopuolen kyynärvarsi lepää tankin päällä ihan rentona. Näin pääsin myös alemmas mutkassa.
    Nyt kun otiti puheeksi, niin tuo käsien rentous oli myös yksi edistysakel, ihmettelin, kun ei välillä meinaa taipua millään, mutta ei kai kun sisämutkan käsi on lukossa... Helpotti kun tajusi, ettei niistä kahvoista tarvi järjettömästi puristaa, vaan vähempikin riittää.
  23. #1463
    Kiitos kaikille kommenteista. Hyvä että ajatukset oli kaikilla samansuuntaisia sen suhteen mitä muuttaa. Samoin vahvistui omat näkemykseni. Tässä oli oikeastaan monen asian summa ettei ajo edennyt suunnitellusti. Ensimmäinen oli se että uskoin pääseväni helposti samoihin aikoihin kuin viime kaudella, kun niin ei käynyt oli pallo jotenkin hukassa. Ratakävelyllä ajatukset linjoista ja siitä miten ne todellisuudessa ajettava sai tekemään kaikenlaista säätöä.

    Yllätävää miten vahvasti kaikki mutkat on doseerattu, näki vasta kävellen kunnolla. Vauhtivasuri näytti sileältä kun sitä pe iltana katselin, todellisuudessa täryytti kohtalaisesti.

    Etusen profiilista, sliksi näyttää tasaisemmalta keskiosaltaan kuin kuviorengas. Vaikuttaako tuo siihen että vaatii enemmän jarrua sisääntulossa, tai ainakin sellaiset oli tuntemukset?
    K8-1000
  24. #1464
    Lainaa Sippe kirjoitti Katso viesti
    Pitää kirjoittaa muistiin, jos Kemoralla olis kirkkaana mihin pitää keskittyä.
    Onko nyt oikeasti kirjoitettu kohdat ylös? Siellä varikolla ajatukset ovat varmasti erilaiset kuin kotona.

    Ja keskity vain yhteen-kahteen kohtaan kerralla. Keskity niihin hyvin ja huolella. Kun kyseisten kohtien kehittäminen ei enää päivän aikana parane, niin voi miettiä uutta otsikkoa.

    Todellisuudessa jos joku pikku asia on ollut pahasti pielessä aikaisemmin ja nyt se aukeaa, niin vauhti voi nousta huomattavasti. Sitten pitää taas katsoa hommaa kokonaisuudessaan uudestaan ja hetki hengähtää ja miettiä mikä olisi seuraava otsikko.
    Braaaaap
  25. #1465
    Lainaa T1mppa kirjoitti Katso viesti
    Onko nyt oikeasti kirjoitettu kohdat ylös? Siellä varikolla ajatukset ovat varmasti erilaiset kuin kotona.

    Ja keskity vain yhteen-kahteen kohtaan kerralla. Keskity niihin hyvin ja huolella. Kun kyseisten kohtien kehittäminen ei enää päivän aikana parane, niin voi miettiä uutta otsikkoa.

    Todellisuudessa jos joku pikku asia on ollut pahasti pielessä aikaisemmin ja nyt se aukeaa, niin vauhti voi nousta huomattavasti. Sitten pitää taas katsoa hommaa kokonaisuudessaan uudestaan ja hetki hengähtää ja miettiä mikä olisi seuraava otsikko.


    Ei vielä, printtaan ratakartan ja merkkaan muutamia muita juttuja.
    K8-1000
  26. #1466
    Lainaa Sippe kirjoitti Katso viesti
    Ei vielä, printtaan ratakartan ja merkkaan muutamia muita juttuja.
    Ja toisella paperille ranskalaisilla viivoilla otsikoita

    mm.
    -ajoasento
    * yläkroppaa enemmän sivulle
    * hanuria vain puolet
    - jarrua laahaamalla mutkan apeksiin asti

    ym mitä tässä on ohjeistettu.

    Pitää itsekin nappaa ens kerralla videota, niin saa muut antaa vinkkejä
    Braaaaap
  27. #1467
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Tästä persekuvakulmasta ei kyllä minusta saa linjoista perseenkään tolkkua, jotta huomenna pelkkää etukameraa.

    Anyway, tässä 4 x 1.22 härväys, paras 1.22.0

    Kytkimen pentele luistaa aika ajoin katsomosuoran lopussa. Uudet massalevyt ja Barnetin jouset. Mitähän sitten keksis... laakerilukitetta levyjen väliin?

    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  28. #1468
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Tästä persekuvakulmasta ei kyllä minusta saa linjoista perseenkään tolkkua, jotta huomenna pelkkää etukameraa.

    Anyway, tässä 4 x 1.22 härväys, paras 1.22.0

    Kytkimen pentele luistaa aika ajoin katsomosuoran lopussa. Uudet massalevyt ja Barnetin jouset. Mitähän sitten keksis... laakerilukitetta levyjen väliin?

    Sulla näytti olevan vauhtia jo aamupäivästä. Klo16.20 setillä joka olikin viimeinen meni 1.23. Mahtaisko huomenna saada vähän kirrattua
    K8-1000
  29. #1469
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Tästä persekuvakulmasta ei kyllä minusta saa linjoista perseenkään tolkkua, jotta huomenna pelkkää etukameraa.
    Ei muuta ku kameraa lähemmäs persettä vaan silleen ettei kukaan nää yhtään mitään, ja sit kysele neuvoja ajolinjan suhtee niin kaikki org-ok!
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  30.  
  31. #1470
    Jos sitä nyt sitten uskaltaisi laittaa tänne... Ärsyttävästi kamera pätkäisi juuri parhaan kierroksen, joten se alkaa takasuoralta mutta kai tuosta jonkun käsityksen mun tekemisestä saa.

    Kaikki tipsit ja huomiot otetaan kiitollisena vastaan ja yritetään säätää tekemistä.

    https://youtu.be/2rVqoRhGGAk



    Lähetetty minun YAL-L21 laitteesta Tapatalkilla
    ZXR750 J "K"
Sivu: 49 / 68:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 39474849505159 ... ViimeinenViimeinen