Juu. En tarkoittanut, että olisi maximum attack päällä, vaan että keskittyy siihen ennalta ajateltuun toimintoon. Koitan lähtee joka setille aina rennoin rantein. Onnistuu eli ei. Tuurissaan.
Jotku kuulemma saa parhaan ajan nopeampaa seuraamalla. Sitäkin vois koittaa joskus. Yleensä päästää ohittajan kyllä karkuun. Kai puuttuu joku race-kromosomi![]()
R6R
Laitetaanpa tännekin, ja horrori tästä jatkuu jahka saan noita aikaisempia Alastaron ryömintöjä tänne upattua plus yks rohkea ohitus Kemoralta...
Tästä raadeltavaksi. Sunnuntain 23.7. 2017 vikan setin kolme vikaa kierrosta:
1.22.8
1.22.9
1.22.8
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
[QUOTE=JMH;6533278]Laitetaanpa tännekin, ja horrori tästä jatkuu jahka saan noita aikaisempia Alastaron ryömintöjä tänne upattua plus yks rohkea ohitus Kemoralta...
Tästä raadeltavaksi. Sunnuntain 23.7. 2017 vikan setin kolme vikaa kierrosta:
1.22.8
1.22.9
1.22.8
Mä koittaisin vaan ajaa vähän kovempaa. Kyllä noilla linjoilla voi yhen 5 s/kierros kovempaa ajaa. Saisit jo vähän käyttää kaasua, jarruja ja vaihteita. Tosin toi briggs strattonin ääni vähän hämää
Edit*
Tosta vielä hirveetä kuraa karusellin osalta https://m.youtube.com/watch?v=7_80dA9J1Co
Silti aika tourinkina 1:15,xx. Ei todellakaan oppikirjasta.
KL Service kx250x -23
Tää on viikkoa aikaisemmin. Sattuu silmään enempi.
Joo Miki, ei tuossa Kemoran rullailussa tullut oikein hikikään, mutta pään totuttaminen vauhtiin vie aikaa. Loppuu kesä kesken.
Jos saa mutkiin enempi vauhtia, niin ei tartte ainakaan pienempiä vaihteita käyttää. Nyt pienin oli kolmonen.
Niin, tää.
Edit: Ajoasentoa sain luultavasti paikkailtua Kemoralla hieman. Ainakin tuntui iisimmältä.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Tää striimi loppuu nyt tähän, mutta tästä ohituksesta piti ottaa mallia kisan ykkösmutkaan. Harmi, että tapahtui lauantaina, joten en sunnuntaina muistanut.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
KL Service kx250x -23
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
En jaksanut sun persettäs katsoa, mut Kemoran videon perusteella löysät avaukset, piiiitkät rullailut jarruissa (jätä myöhempään) ja hendrixin soolojen tyylisen linjat pitäis korjata. Erityisesti haittasi se toistuva käännänkö-enkö-käännä-no_käännän-eiku_kohta-nyt.
Mut en tosiaan itse (enää) varmasti tuota vauhtia ajais, jos lähdettäis katsoo.
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Ekan koitan korjata linjaa katseella, sit kirrata jarruja hiukka.
Avauksia katsellaan moottoripajalla...ja sit rukkasella. Monesti tuossa on rulla auki, mut ei kipitä kolmosella kovempaa. Tietty, jos avauskohta coastailun jälkeen on perseellään, niin sit eri juttu.
Summa summarum... Aika sama näkemys mulla on omasta ajosta.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Tänään kävin Ahvenistolla ajamassa, kaiken kaikkiaan toka ratapäivä ikinä. Keskiryhmään pääsin kun tilaa siellä oli reilusti, siinähän sitä kelpas ajella kun koko ajan oli tyhjää baanaa edessä. Pari parhaiten onnistunutta kierrosta vikasta setistä olis tossa
https://www.youtube.com/watch?v=c1ogKcUx0yY
ja tossa
https://www.youtube.com/watch?v=VM0rQw01hRI
Mitä arvon raati on mieltä? Tarun mutka menee tasaisen perseelleen joka kerta, tuntuu että siihen ei oikein löydy soivaa linjaa kovin helposti. Soikkeli siinä setin lopussa näytti vähän linjaa tohon ennen tornin mutkaa olevaan loivaan oikeaan, siihen tuli käännettyä useinkin aivan liian aikaisin.
1835
Minun mielestäni yksi parhaista videon pätkistä...
Ei turhaa reuhaamista....,vaan fiilistelyä koko rahan edestä....
Itseasiassa voishan sitä itsekkin.....
Kunhan tuon elintaso vatsan hävittää,että saa asian mukaisen ajoasun päälle...,osallistua kinkereihin....
Se on sitten JMH:n syytä tai ansiota...,jos itse ensi keväästä lähtien karkeloihin osallistun..,heh.t.kimmo
KTM Superduke 1290R,KTM 250 SX,Suzuki gsx1300 ra turbo
Tokaksi ratapäiväksi paketti on poikkeuksellisen hyvin kasassa ja linja kohtuullisen hyvä
Tarun mutkaan kannattaa taittaa myöhempään ja terävämmin sisään ja valita ajolinja joko ihan sisältä tai sitten vähän ulompaa mitä tuossa menet. Osut juuri niihin pahimpiin pomppuihin. Itse suosin sisälinjaa, mutta tonnarilla voi ottaa ulompaakin ja pääsee nopeammin kaasulle.
Varikkosuoran jälkeisessä ylämäkimutkassa ei kannata ottaa sisälinjaa kiinni, koska silloin niiden pahimpien urien yli joutuu ajamaan. Eli sieltä valkoisen katkoviivan kohdilta taitto sisään ja pitää linjan niiden urien ulkopuolella. Tuossa ei oikeasti häviä aikaa juurikaan, mutta mutkan ajaminen helpottuu ja sinne voi laskea melkein jarruttamatta sisään.
Tunnelia edeltävän suolenkin mutkan voi koittaa ajaa ns. tupla-apeksina, eli ottaa sisäkantterin kiinni sisään mennessä ja ulostulossa. Eli sisäänmeno radan oikeasta reunasta, jolloin siihen saa tehtyä pitkän suoran ennen mutkaa, ja laskee linjan noin metrin irti kanttarista keskellä mutkaa ja poimii ulostulossa sisäkanttarin kiinni. Itse ajoin tuon mutkan perinteisellä linjalla noin kymmenen vuotta, kunnes joku vinkkasi viime kesänä että sen voi ajaa toisellakin tapaa. Tänään tuli uus ennätys, joten kai tuo toinen vaihtoehto on sitten nopeampi
- T -
PS. kai minäkin saan tänne kirjoitella kun kerran ajoin tänään keskiryhmässä![]()
The Lakkivaari
Yamaha ei pamaha
Tässä Ahvenistolta kello 15.00 setistä omaa ajoa. Jossain kohdissa oli jo kivaakin ajella, mitä ei ole tähän asti Ahvenistolla pääsyy tapahtumaan. Suolenkki ja sen jälkeen ylös kiipeäminen tuntuu edelleen aika vaikealta, vaikka tänään saikin pidettyä parempaa vauhtia kuin ennen. Varikon jälkeiseen vasuriin tähtääminen menee tarkkuudella "varpusparvi", joskus osuu, mutta useammin ei.
https://youtu.be/ccXYr1shveM
Kannatti herätä.
Hypermotard 950
Yritin pohtia tätä, mutta en oikein saanut sanoista muodostumaan ajatusta, sitä punaista lankaa. Tarkoitatko jotakin tällaista:
IMG_1046.jpg
BTW Onko tämä se kohta, jossa ryhdyit polvella kyntöhommiin?
Kannatti herätä.
Hypermotard 950
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Juuri tuota ja tuollaista linjaa tarkoitin, siinä tosiaan voi hauskuuttaa itseään ja pöllytellä polvipalalla nurmikkoa kun tuossa mutkassa sisäänmenokanttaria ei oikein ole. Tosin viimeisellä setillä jäi myös polvipala siihen mutkaan ja jouduin hakemaan varikolta uuden
Kun tuon edeltävän mutkan saa osumaan sillain, että pyörän saa kääntymään sopivasti siten, että pääsee avaamaan läheltä sisäkanttaria, niin kaasua ehtii pitää pari sekunttia täysin auki ja eilen keulakin ehti käymään ilmassa noiden mutkien välissä.
- T -
The Lakkivaari
Yamaha ei pamaha
Jep, kiitoksia, pitää laittaa korvan taakse! Tarun mutkaan koitin taitaa aikaisin, kun tuntuu että muuten kierrän ulkoreunaa pitkin koko mutkan, sisäkanttari siis oli tavoitteena. Mutta täytyy kokeilla tota ulompaakin linjaa ensi kerralla. Toi suolenkin oikea oli kanssa sellainen että siinä kokeilin montaakin linjaa, mutta täytyy tuo tupla-apeksikin ottaa kokeiluun.
Varikon mutkaan taitto tosiaan oli mitä oli, taitaisi olla parempi ajaa varikkosuora lähempää muuria, että saisi haettua linjan sieltä katkoviivan takaa helpommin. Eiköhän tuo tuosta parane, kiitoksia vinkeistä!
1835
Kannatti herätä.
Hypermotard 950
Veikkaisin että ajat väärää ajolinjaa, joko vahingossa tai väkisin (selkärangasta), ja teet ajamisen sen takia vaikeaksi.
Todennäköisin vika on liian aikaisin mutkiin valuttelu/ liian aikainen apeksi, ja sen takia ajaminen menee perseelleen.
Pistä vbo tonne mpradan kemoradataan, niin voin vilasta osuko veikkaus, vai olinko väärässä.
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."