Sivu: 21 / 68:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 11192021222331 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 601:stä 630:een 2030:sta
  1. #601
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Veikkaisin että tuossa vika, "Mokkula oli teipattu tankkiin". Ts kuskin kroppa kun on enimmäkseen vettä ja radiotaajuudet ei vedestä tykkää, niin se aiheuttaa häiriöö.
    Mokkula kannattaa teipata joko mopon keulaan esim pleksiin, tai mopon perään, jolloin sillä on esteettömämpi näkyvyys taivaalle.
    Ja jos mokkula on Qstarz niin heittää sillä vesilintua ja ostaa joku toimiva tilalle. Näin ainakin tän kesän jälkeen totesin.
    Superbike #7
  2. #602
    Ratavastaava wbaum:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi May 2006
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Ja jos mokkula on Qstarz niin heittää sillä vesilintua ja ostaa joku toimiva tilalle. Näin ainakin tän kesän jälkeen totesin.
    Ennenku heität niin ilmota niin otan kopin.
  3. #603
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Ja jos mokkula on Qstarz niin heittää sillä vesilintua ja ostaa joku toimiva tilalle. Näin ainakin tän kesän jälkeen totesin.
    Mokkula hankintalistalla, mikäs olisi toimiva?
  4. #604
    Lainaa Tomber kirjoitti Katso viesti
    Mokkula hankintalistalla, mikäs olisi toimiva?
    Yksi hyvä; SkyPro Dual XGPS160.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  5. #605
    Siitäkö mullaki on kierrosajat kiikastanut
    Annoin moottoripyörille pikkusormen, se vei koko käden
  6. #606
    Lainaa rantaile kirjoitti Katso viesti
    Siitäkö mullaki on kierrosajat kiikastanut
    Olipa hyvä että tuli puheeksi. Se on pakko olla tuo Qstarz joka mullakin näyttää järjestään 10 sekkaa liian hitaita aikoja. Joka radalla...
    Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
    Team Green
  7. #607
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Goofy S kirjoitti Katso viesti
    Olipa hyvä että tuli puheeksi. Se on pakko olla tuo Qstarz joka mullakin näyttää järjestään 10 sekkaa liian hitaita aikoja. Joka radalla...
    Mulla pätki niin päin että teki pahimmillaan ouolenbkierroksen pomppuja data ja välillä tuli aika haamukierroksia. Esim. Kemorassa alle minuutin ja useempia pienempiä hyppyjä oli jatkuvasti. Pahimmillaan ei koko päivältä saanu yhtään kunnollista kierrosta datan osalta. Noita pieniä hppyjä ei ees huomannu ennen kuin koneella katteli dataa tarkemmin. Pari kertaa luulin ton takia ajaneeni enkan, mutta tarkempi tarkastelu osotti, että datassa häröö.
    Superbike #7
  8. #608
    "Myytävänä nopea GPS-mokkula!"
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  9. #609
    Kylähullu marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Mulla pätki niin päin että teki pahimmillaan ouolenbkierroksen pomppuja data ja välillä tuli aika haamukierroksia. Esim. Kemorassa alle minuutin ja useempia pienempiä hyppyjä oli jatkuvasti. Pahimmillaan ei koko päivältä saanu yhtään kunnollista kierrosta datan osalta. Noita pieniä hppyjä ei ees huomannu ennen kuin koneella katteli dataa tarkemmin. Pari kertaa luulin ton takia ajaneeni enkan, mutta tarkempi tarkastelu osotti, että datassa häröö.
    Ei saa peläytellä tuolla tavalla. Tuli ihan kylmähiki ja tarkastin tuon oman enkkakierroksen. Ei ollut katkoja. On ilmeisesti sen verran suoraselkäinen ajoasento ettei häiritse mokkulan työskentelyä.
    Elämä on onneksi mutkikasta
  10. #610
    Viime vuonna kun kännykän gps:illä ajelin, niin Kemorassa en saanu juurikaan kierroksia talteen. Ensin ajattelin, että se metalliaita sotkis, mutta kun ajat oli useasti 2:3x, niin voisko se ottaa kahvilan suorasta maalilinjan. Nyt ei ollu qztarzilla tuota ongelmaa ja rauhassa kun ajelee, niin sekin pysyy mukana
    Annoin moottoripyörille pikkusormen, se vei koko käden
  11. #611
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa marko.fzs kirjoitti Katso viesti
    Ei saa peläytellä tuolla tavalla. Tuli ihan kylmähiki ja tarkastin tuon oman enkkakierroksen. Ei ollut katkoja. On ilmeisesti sen verran suoraselkäinen ajoasento ettei häiritse mokkulan työskentelyä.
    Noh, mulla mokkula suoraan pyörän virrassa kiinni ilman akkua takakatteessa ja luuri teipattuna siihen viereen/päälle. Eli ei paljon pitäs kropan vaimentaa.
    Superbike #7
  12. #612
    Kylähullu marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Noh, mulla mokkula suoraan pyörän virrassa kiinni ilman akkua takakatteessa ja luuri teipattuna siihen viereen/päälle. Eli ei paljon pitäs kropan vaimentaa.
    Sitten ajat vaan liian kovaa vai voisko toi hontan tärinä vaikuttaa asiaan
    Elämä on onneksi mutkikasta
  13. #613
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Noh, mulla mokkula suoraan pyörän virrassa kiinni ilman akkua takakatteessa ja luuri teipattuna siihen viereen/päälle. Eli ei paljon pitäs kropan vaimentaa.
    Pyörän sähkö voi olla sellaista rupua ettei hyvä tosikaan, joten oireiden syy voi löytyä sieltä, varsinkin jos akulliseksi tarkoitettua laitetta käyttää ilman akkua.
  14. #614

    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2005
    Jyväskylä
    MotOrg ry jäsen
    Täällä qstarz vai mikä nyt on toimii tasaseen päin persettä. Sillä saa melko uskottavasti ajetun kierrosmäärän ja ajat puolen sekunnin sisään.. joskus se innostuu ja näyttää oikein (vertailu ponderoiin).

    Parhaimmillaan datan heitot on niin pieniä, ettei niitä juuri huomaa, mutta esim. eri välityksiä testatessa ois nopeuskäppyt kiva olla parin kilsan sisään ja sen 10 kierrosta putkeen, mistä nyt voi vaan haaveilla.

    Seuraavaan kesään vois koittaa jotain muuta
  15. #615
    Onneks nuo mokkulat kuitenkin silloin näyttää oikein kun kierrosennätys tulee.
    Annoin moottoripyörille pikkusormen, se vei koko käden
  16. #616
    Noissa 10 Hz Qstarseissa on kyl hyvä data niin kauan ku ne toimii.

    Mut huono puoli se että ne tahtoo hajota enemmän ja vähemmän nopeesti mopon tärinästä. Mulla niitä on menny jo 4 kpl. Vuos pari kestäny per kappale.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  17. #617
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Kassillinen elektroniikkasälää hankittu ja pyöri mukana ratapäivillä kesän aikana. Pari kertaa ratapäivillä viritin systeemit ja totesin, että olisko sittenkin parempi keskittyä siihen ajamiseen ja uusien asioiden oppimiseen! Kyllä omat nopeat tulee jos on tullakseen.

    Uusia osia tilattu ja ensi kaudeksi, rakenteilla kyykky kadulle/radalle. Saas nähdä miten kerhon ratakiertäjät vastaa haasteeseen! Vähän joutuu varmaan kierrosajoissa kiristämään, mutta .........periksi en anna.
    ... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?


  18. #618
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Pyörän sähkö voi olla sellaista rupua ettei hyvä tosikaan, joten oireiden syy voi löytyä sieltä, varsinkin jos akulliseksi tarkoitettua laitetta käyttää ilman akkua.
    Qstarzin eka ja pahin ongelma on tuo akku, joka paikoillaan ollessa pätkii kontaktia kun akku tärisee laitteen sisällä. Hetkeksi tuon ongelman saa korjattua kun kiilaa sen akun paikoilleen mahdollisimman tiukasti, mutta ajan kanssa ongelma palaa. Laite toimii huomattavasti paremmin kun on kiinni suoraan pyörän sähköissä, tuo on testattu useampaan otteeseen ja useammassa pyörässä. Keväällä mittailin tallilla tuota USB-muuntajan antamaa virtaa ja mun mielestä oli ihan tasasta. Tosin mitään muuta mä en sähköstä ymmärrä kuin että se on sinistä ja sattuu.
    Superbike #7
  19. #619
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa finn kirjoitti Katso viesti
    Kassillinen elektroniikkasälää hankittu ja pyöri mukana ratapäivillä kesän aikana. Pari kertaa ratapäivillä viritin systeemit ja totesin, että olisko sittenkin parempi keskittyä siihen ajamiseen ja uusien asioiden oppimiseen! Kyllä omat nopeat tulee jos on tullakseen.

    Uusia osia tilattu ja ensi kaudeksi, rakenteilla kyykky kadulle/radalle. Saas nähdä miten kerhon ratakiertäjät vastaa haasteeseen! Vähän joutuu varmaan kierrosajoissa kiristämään, mutta .........periksi en anna.
    Parhaiten noista datahommista sain ite irti niin, että illalla ajopäivän jälkeen katteli datasta pahimmat virheet ja niitä sit korjaili seuraavalle päivälle. Settien välissä minkään muun kuin kierrosajan vilkasemista ei ollu mitään iloa.
    Superbike #7
  20. #620
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Keväällä mittailin tallilla tuota USB-muuntajan antamaa virtaa ja mun mielestä oli ihan tasasta. Tosin mitään muuta mä en sähköstä ymmärrä kuin että se on sinistä ja sattuu.
    Noissa ollee ihan ok tasanen jännite. Edes kiinalaiset ei saa sössittyä noin yksinkertasta vehettä. Ehkä....
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  21. #621
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Noissa ollee ihan ok tasanen jännite. Edes kiinalaiset ei saa sössittyä noin yksinkertasta vehettä. Ehkä....
    Niinhän sitä luulis... Ainakin verkkovirtalatureissa on nähty kaikenlaista. Vaikka ei sähköstä paljoa ymmärtäisi, oheisen linkin oskilloskooppikuvat latureiden ulosannin eroista ovat aika paljonpuhuvia.

    http://www.righto.com/2012/10/a-doze...-apple-is.html

    Sitä ei toki voi sanoa johtuvatko ongelmat huonosta virrasta vai ei, mutta jos mittalaitteita ei ole, ei oikein ole muuta keinoa kuin kokeilla eri yhdistelmiä akulla ja ilman.
  22. #622
    Ratavastaava wbaum:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi May 2006
    MotOrg ry jäsen
    DC regulla alaspäin pitäis olla varsin triviaali verraten verkkovirta-adapteriin. Itellä vielä pitäis löytyä 3A virtaakin tarpeen tullen, joka on varmaan 10x virrankulutukseen, kun tuommonen mokkula nyt juuri mitään edes vie.
  23. #623
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Parhaiten noista datahommista sain ite irti niin, että illalla ajopäivän jälkeen katteli datasta pahimmat virheet ja niitä sit korjaili seuraavalle päivälle. Settien välissä minkään muun kuin kierrosajan vilkasemista ei ollu mitään iloa.
    Oman ajodatan tujottaminen ei paljon auta, ellei ole mihin verrata. Täytyy tunnustaa, että tulee välillä katottua muiden käppyröitä.

    Kemorassa omalta kohdaltani käppyrät näytti jo alle 1,23 aikoja kun innostuin liikaa. Missään vaiheessa ei ollut ongelmaa eikä "ohjelmaa", mutta päätin hiljentää marssivauhtia. Viisi sekkaa kierrokselle lisää ja ajaminen oli pelkkää nautintoa. Jäi aikaa katsoa, onko katsomossa porukkaa, kuka mahtaa olla liputuspaikalla ja tietysti mannekiinina kuvauspaikalle.

    Noksulla (701) + 10 Hz Qstarilla olen dataa kerännyt. Sen verran kiinnostaa, että voisin Androidin systeemin kytkeä ja hankkia Racechrono Pron.

    Katsotaan nyt mitä kaikkea kilkettä uuteen katu/rata raaseriini tulee ensi kaudeksi. Ainakin kaikkiin vanteisiin ja vetolevyihin asennan uudet laakerit.
    ... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?


  24. #624
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa finn kirjoitti Katso viesti
    Oman ajodatan tujottaminen ei paljon auta, ellei ole mihin verrata.
    Kyllä siitä aika paljon irti saa siinä vaiheessa kun tietää mitä sieltä datasta etsii. Mulla tosin auttaa jonkin verran se, että loggaan nopeuden lisäksi kaasunasentoa, jarrupainetta ja alustaa. Noista tosin yleensä vain kaasunasentokäppyrää tulee tuijoteltua, koska siellä ne suurimmat virheet mulla (ja monella muullakin) on. Lisäksi kiihtyvyyskäppyröistä voi saada irti aika paljonkin sen nopeuskäyrän tuijottelun lisäksi.

    Edit. Esim. kauden vikalla motoparkin reissulla pelkästään omaa dataa ihmettelemällä tippu kierrosaika 1:33-tasosta seuraavalle päivällä matalaan 1:32:een ja vikalle päivälle tasan 1:31:een. Jos ois neljännen päivän ajanu olis tod. näk. päässy 1:30 puolelle tai jopa alle. Tietty siitäkin oli jeesiä, että vetoapua oli tarjolla, mutta vetoavusta ei ole hirveästi iloa jos ei ymmärrä, että missä se edellä menevä on todennäköisesti nopeampi. Keskiryhmän kuskilla päiväkohtaiset parannukset voi olla vielä selkeästi suurempia, koska myös virheet ajossa on isompia. Samalla vieläpä niin, että riskitaso tippuu yhtä paljon kuin tuolla sinun 5 sekunnin vauhdin tiputtamisella, mutta kierrosaika paranee useammalla sekunnilla.
    Superbike #7
  25. #625
    Ratavastaava wbaum:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi May 2006
    MotOrg ry jäsen
    Kyllähän tuo data auttaa pienissäkin jutuissa. Itselläni konkreettisin esimerkki oli varmaan kun ihmettelin miksi muut saa kelattua enemmän vauhtia jossakin paikassa, vaikka mielestäni kiskon tuppi pohjassa. Data paljasti mulle että samalla kun vaihdan asentoani satulassa ja vaihdan isompaa niin lyön kaasua samalla kiinni. Tuon kun tiedosti, niin vauhtia alko saada kelattua ihan eri lailla seuraavaan mutkaan. Siitä nyt tulikin sitten omat ongelmansa, mutta se nyt onkin toinen tarina

    Yleisesti ottaen jos datassa näkyy jonkinlaiset arpajaiset kiihtyvyydessä niin jotain siellä satulassa ryssitään, eikä varmasti ole optimaalisin tai turvallisin tapa kiertää rataa. Eikä tuon huomaamiseen nyt tarvi vertailudataa.
  26. #626
    Lainaa finn kirjoitti Katso viesti
    Oman ajodatan tujottaminen ei paljon auta, ellei ole mihin verrata.
    Toi voi johtua myöskin siitä että sulla ei yksinkertaisesti ole riittävää kokonaiskuvaa siitä miten radalla pitäis ajaa. Koska jos et tiedä miten pitäisi ajaa, niin et myöskään ymmärrä miltä käppyröiden pitäis näyttää.

    Voi johtua myöskin siitä että perstuntumasi valehtelee sinulle. Joten kun data yrittää kertoa sulle asian todellista laitaa, niin ego blokkaa kaiken koska "enhän mä noin aja." Joten lopputuloksena on "en ymmärrä" koska data ei kerro sulle samaa asiaa kuin mitä valheellinen perstuntumasi väittää.

    Tai tuijota jonkun muun kuskin käppyröitä, silloin sun ego ei ole tiellä plokkaamassa. Ja opettele niiden avulla tulkkaamaan dataa ilman vertailua.

    Seuraavan kerran kun tuijottelet käppyröitä, niin etsi joku paikka, missä tiedät tekeväsi virheen. Eli esim joku mutka mikä tuntuu vaikealta, tai missä kaikki menee ohi sinusta.
    Sen jälkeen x-akseliksi aika, ja tuijotat nopeus & pitkittäiskiihtyvyys & poikittaiskiihtyvyys -käppyröitä (ja paikkaa kartalla) niin kauan että hahmotat sen liikkeen siinä mutkassa noiden käppyröiden avulla.
    Pitkittäiskiihtyvyys kertoo sulle missä suljet kaasun, missä alotat jarruttamaan, miten jarrutat, koska lopetat jarruttamisen, kuinka kauan olet moottorijarrulla, missä kohtaa menet kaasulle ja avaat.
    Poikittaiskiihtyvyys kertoo sulle milloin alat valuttamaan mutkaan, milloin taitat mutkaan, saatko käännettyy mopon ennen vai jälkeen apeksin, milloin saat nostettuu mopon pystyyn.
    Nopeuskäppyrästä näet helpoiten missä sun todellinen jarrumerkki, ja apeksi, on.

    Jarrussa suurimmat vaikuttavat tekijät ovat ilmanvastus (varsinkin nopeuksissa 100-300), moottorijarrun suuruus eri vaihteilla ja kierrosluvuilla, ja etujarrun käyttö. Nuo kolme tekijää ovat ne mitkä muovaavat pitkittäiskiihtyvyyskäppyrää.
    Avauksessa suurimmat vaikuttavat tekijät ovat kaasun käyttö, ilmanvastus nopeuksissa 100-300, ja teho vs vaihde vs kierrosluku vs massan hitaus. Nuo "kolme" tekijää ovat ne mitkä muovaavat pitkittäiskiihtyvyyskäppyrää.
    Eli tulkinnan vaikeus voi johtua myöskin siitä, ettei kykene hahmottamaan mitkä kaikki asiat vaikuttavat merkittävissä määrin siihen mitä todellisuudessa tapahtuu.

    Toi mitä nitro sano noista muista datoista, niin yleensäkkään yksi yksittäinen käppyrä ei kerro paljoa, ehkä vain sen yhden asian. Mutta kun ruudulle pistää kaks käppyrää, niin ne yhdessä kertovat jo 1-10 asiaa, ja kun ruudulle lisää kolmannen käppyrän, niin sitten mennään jo suuruusluokassa 10-100 asiaa.

    Noi kolme edellämainittua käppyräähän kertoo sulle erittäinkin tarkasti; millä nopeudella kappale kulkee, mihin suuntaan se on kulkemassa, millä tavalla sen nopeus on muuttumassa, ja kuinka nopeasti sen nopeus on muuttumassa, millä tavalla sen suunta on muuttumassa ja kuinka nopeasti sen suunta on muuttumassa.

    Ja yks tärkee tekijä on vielä asenne. Jos asenne on etukäteen "emmää osaa", niin sitten lopputuloskin on "emmää osaa".
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  27. #627
    Lainaa wbaum kirjoitti Katso viesti
    DC regulla alaspäin pitäis olla varsin triviaali verraten verkkovirta-adapteriin. Itellä vielä pitäis löytyä 3A virtaakin tarpeen tullen, joka on varmaan 10x virrankulutukseen, kun tuommonen mokkula nyt juuri mitään edes vie.
    Ainakin joissakin usb-autolatureissa on hommaan sotkettu vinkunasta, vihellyksestä ja sirkutuksesta päätellen hakkuripiiri regulaattorin sijaan, ja silloin ongelmat lienevät osin samoja kuin verkkovirralla. En tiedä sitten onko tuo tehty siksi että sama laturi sopii myös 24v järjestelmiin, vai onko hyvä regu kalliimpi kuin huono hakkuri.
  28. #628
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Toi mitä nitro sano noista muista datoista, niin yleensäkkään yksi yksittäinen käppyrä ei kerro paljoa, ehkä vain sen yhden asian. Mutta kun ruudulle pistää kaks käppyrää, niin ne yhdessä kertovat jo 1-10 asiaa, ja kun ruudulle lisää kolmannen käppyrän, niin sitten mennään jo suuruusluokassa 10-100 asiaa.
    Ton tietomäärän takia suosittelen ite alottamaan ihan vaan parin käppyrän kanssa, koska muuten tulee aika äkkiä ns. infoähky eikä enää ole mitään hajua mitkä asiat korreloi keskenään kun muuttujia on niin paljon.

    Toi mitä sanoit, että jos lähtee väärällä asenteella liikenteeseen niin ei koskaan opikaan mitään. Ite oon aina pyrkiny ton takia laittaa esim. kierrosaikatavoitteen n. 1-2s paremmaksi, kuin mikä äkkiseltään tuntus realistiselta. Sitä kautta ei tuuditu liian helposti hyvänolon tunteeseen, eikä kehitys pysähdy sen takia vaan aina etsii parannettavaa. Kemoralla tein kyllä viimeks sen virheen, että asetin tavotteen matalaan 12-alkuseen. Eihän se siitä sitten enää mihinkään parantunu kun sen saavutti ja oli liian hyvä fiilis siitä, että on onnistunu.
    Superbike #7
  29. #629
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Ton tietomäärän takia suosittelen ite alottamaan ihan vaan parin käppyrän kanssa, koska muuten tulee aika äkkiä ns. infoähky eikä enää ole mitään hajua mitkä asiat korreloi keskenään kun muuttujia on niin paljon.
    Jos käytössä on vain Racechronon gepsidatan nopeus, ja kiihtyvyyskäppyrät, niin ei siin kyl ähkyy tuu. Sulla on enemmän valinnanvaraa, mutta suurimmalla osalla ei. Joten vastasin niitä silmällä pitäen.
    Sulla on muutenkin helpompaa kun on esim kaasukapulakäppyrä ja jarrupainekäppyrä ihan erikseen. Kun taasen gepisdatasta joutuu ne hahmottamaan yhdestä käppyrästä jossa on vielä monta muutakin vaikuttavaa seikkaa mukana.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  30.  
  31. #630
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Eihän se siitä sitten enää mihinkään parantunu kun sen saavutti ja oli liian hyvä fiilis siitä, että on onnistunu.
    "tyytyväisyys tappaa kehityksen", noin 1390 googleosumaa.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Sivu: 21 / 68:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 11192021222331 ... ViimeinenViimeinen