Sivu: 19 / 68:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 9171819202129 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 541:stä 570:een 2030:sta
  1. #541
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa wanico kirjoitti Katso viesti
    Niin oli, minustakin oikein näppärästi sanottu.

    Ja olettanet ilman sarvia ja hampaita, että juuri tämä kohta oli se johon edellisessä kommentissani halusin viitata?
    Jos haluat viitata johonkin tiettyyn lauseeseen toisen käyttäjän viestissä, kannattaa se lainata omaan viestiin niin ei jää epäselväksi mitä tarkoitit. Ajatustenluku kun ei ainakaan mun taitovalikoimaan kuulu.
    Superbike #7
  2. #542
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa wanico kirjoitti Katso viesti
    Lainaa NOx kirjoitti Katso viesti
    No niinpä! Lienee selvä, että vaikka lippumiehen ohi ei vielä ketään mennyt eikä niitä viimeisiä enää näy, niin silti radalla on mopoja kiertämässä?
    Tämän jutun pointti on käyttöaste/täyttöaste.
    Eli kun alkeiskurssin oppilaat on viimeisessä alastulorinteessä, niin voidaanko seuraava ryhmä laittaa jo hiihtohissillä ylös.

    Tämä ei siis ole mikään oikeassa/väärässä olemiskilpailu niin kuin moni haluaa asian nähdä.

    Kukaan ei liene kiistänyt etteikö lipulla synny vaihdon aikana 3-5 minuutin tyhjäkäynti vaihe
    (Tämä on siis ajallisesti 2 täyttä rundia possujunaa lukuunottamatta )

    Lähtökohta tilanne on, että onko mahdollista puolittaa tämä aika niin ettei turvallisuus kärsi?

    Kaikki ovat samaa mieltä, että turvallisuus ei kärsi niin kauan kun eri nopeusluokan jantterit pysyy 500m turvaetäisyydellä. (Siis poistuvien perse -> saapuvien kärki)

    Käsittääkseni suurin yksittäinen riski nähtiin siinä kun nopeen nopein tavoittaa possujunan?

    Entä jos Alastarossa ajetaan järjestyksessä Nopee keskari hidas keskari.
    Niin missä pitää olla edellisen ryhmän viimeisen, että seuraavan ryhmän ensimmäinen voidaan turvallisesti lähettää radalle?

    Riittääkö, että Palmasissa on kahden minuutin tauko viiden minuutin sijaan?

    Riittääkö pitkällä Botnialla, että poistuvan ja lähtevän väli on 1 km vai pitääkö olla 2 km?
    Väännetään nyt sitten rautalankaa:

    Radalle on turvallista päästää seuraava ryhmä vasta ja vain vasta kun nähdään, että edellisen ryhmän viimeinenkin kuski on varmasti tulossa varikolle. Jos ryhmän viimeiset kuskit pitävät selkeästi kättä ylhäällä varikolle tulon merkiksi niin, että liputtaja heidät on nähnyt, voi liputtaja ilmoittaa radiolla asiasta portille, jolloin periaatteessa voi jo laskea uusia kuskeja radalle vaikka edellisen ryhmän viimeiset kuskit ovat radan loppuosalla. Alastarossa tuokaan ei toimi, koska radalle menevä ja sieltä tuleva liikenne risteävät, joten täytyy odottaa radan tyhjentymistä kokonaan, että vältetään kohtuuttomat nopeuserot radalle ajettaessa. Jos taasen edellisen ryhmän viimeisen kuskin varikolle tulosta ei ole varmuutta, täytyy odottaa niin kauan, että varmasti nähdään ko. kaverin tulevan varikolle ennen kuin seuraava ryhmä lasketaan radalle.

    Tämä on periaate, josta ei tulla tinkimään.
    Viimeksi muokannut: Jassu; 10.07.2015 klo 10:17.
    Superbike #7
  3. #543

    Tunnus suljettu
    Liittyi Jul 2015
    Aivan hirveän riitaisaa sakkia olette
    Mikä ihme tätä minuutti miestä vaivaa kun se jaksaa länkyttää miun mielestä aivan joutavia. Mie kutsuisin riidankylväjäksi ja antaisin potkun pyllylle, ei kukaan voi tosissaan tuollaista vaatia.
    Mieki alan tehdä ehdotuksia, eikö näille ratatörpöille ja muille possuille vois laittaa sakkoa? Kun törppöilee radalla tai muksahtaa kumoon niin 200 euroa köyhempi. Luulis että pojat oppii kun rahaa palaa, jos ihan oikeasti halutaan laittaa turvallisuus kuntoon. Ihan sama kuin maanteillä ei olisi sakkoja mitä se meno oliskaan

    Mien oon sittenkin mahdollisesti tulossa ajotaitoon kunhan saat jutut selvitettyä. Pantute se teidän entinen ajokouluttaja oli kyllä sellainen limainen setä että hyh hyh jo puhelimessa asia kävi harvinaisen selväks.
  4. #544
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Ilosussu kirjoitti Katso viesti
    Mien oon sittenkin mahdollisesti tulossa ajotaitoon kunhan saat jutut selvitettyä. Pantute se teidän entinen ajokouluttaja oli kyllä sellainen limainen setä että hyh hyh jo puhelimessa asia kävi harvinaisen selväks.
    Pan Dudella ei ole, eikä ole ollut mitään tekemistä MotOrg Ry:n koulutusten kanssa. Jos on sellaista väittänyt, on valehdellut.
    Superbike #7
  5. #545
    Lainaa Ilosussu kirjoitti Katso viesti
    Aivan hirveän riitaisaa sakkia olette
    Sen verran pitää oikaista, että poikkeuksetta orgin ratapäivillä on ollut hyvä meininki niin radalla kuin radan ulkopuolella.

    Interwebissä pitää muistaa 90-9-1 sääntö eli 90% postauksista tekee 1% käyttäjistä. Jokainen voi sitten itse miettiä miten tämä vaikuttaa sisältöön, jos postauksessa sellaista on.
    "Voiko kyykkypyörää ajaa ylipäänsä?"
  6. #546
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Luin tätä ketjua taas uudestaan, ja olenko nyt ihan väärässä jos väitän että tätä uutta ideaa kannattaa ainoastaan varauksetta sen ehdottaja (1 yksittäinen käyttäjä)?

    Keskustelua on herännyt toki paljon, mutta pääasiassa tässä on, niin järjestävän tahon kuin ratapäivän käyttäjienkin toimesta, mietitty tuon ehdotuksen ongelmakohtia, sekä pohdiskeltu onko mahdolliset riskit saavutetun hyödyn arvoisia - jos saavutettua hyötyä edes on?
    Pyörätön motoristi...

    Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
  7. #547
    Olet Jassu ihan oikeassa.

    Ongelman ratkaisu on kovin vaikeaa jos ja kun ei ole ongelmaa.
    Normaalitilanteessa uusi ryhmä pääsee radalle samoilla sekunneilla kun edeltävä ryhmä on poistunut.
    Kovin paljon nopeammin ryhmän vaihtoa ei voi turvallisesti tehdä.

    Tämän keskustelun viihdearvokin lähentelee jo nollaa joten eiköhän olisi kaikkien kannalta paras lopettaa tähän.
    Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
    Team Green
  8. #548
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Jassu kirjoitti Katso viesti
    Luin tätä ketjua taas uudestaan, ja olenko nyt ihan väärässä jos väitän että tätä uutta ideaa kannattaa ainoastaan varauksetta sen ehdottaja (1 yksittäinen käyttäjä)?

    Keskustelua on herännyt toki paljon, mutta pääasiassa tässä on, niin järjestävän tahon kuin ratapäivän käyttäjienkin toimesta, mietitty tuon ehdotuksen ongelmakohtia, sekä pohdiskeltu onko mahdolliset riskit saavutetun hyödyn arvoisia - jos saavutettua hyötyä edes on?
    ^
    Jos tarkoitat idealla ruutulippu kaikille pisteille/ yhdelle valitulle lisäpisteelle, niin on ihan kokeilemisen arvoinen.

    Ehkei tartte heinäkuun ruuhkapäivillä lähteä säätämään, mutta takaraivossa voi pitää.

    Ryhmiä en vaihdossa pukkais sekaisin, vaan uutta radalle vasta kun edelliset on poissa.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  9. #549
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    ^
    Jos tarkoitat idealla ruutulippu kaikille pisteille/ yhdelle valitulle lisäpisteelle, niin on ihan kokeilemisen arvoinen.
    Ruutulippu useammalla pisteellä ei ole uusi asia ja sen vakinaistamista on pohdittu jo järjestäjienkin toimesta, mä nyt enemmän viittasin siihen enemmän vääntöä aiheuttaneeseen "samaan aikaan useampia nopeusluokkia radalle"-ideaan. Et olis niitä parin minuutin tauluja ja sit alettais päästelee nopeita hitaiden perään kun ne on ohittanu pisteen x radalla.

    Useampi ruutulippu oli tänäkin vuonna käytössä mm Motoparkissa ja Botnialla se on jo monta vuotta todettu hyväksi.
    Pyörätön motoristi...

    Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
  10. #550
    Lainaa wanico kirjoitti Katso viesti
    Tämän jutun pointti on käyttöaste/täyttöaste.
    Eli kun alkeiskurssin oppilaat on viimeisessä alastulorinteessä, niin voidaanko seuraava ryhmä laittaa jo hiihtohissillä ylös.
    Vaihdoit maailmanpyörän hiihtohissiin. Hihi. Ratapäivän pointti puolestaan on ajoharjoittelu mahdollisimman turvallisesti niillä resursseilla, jotka ovat käytettävissä varmuudella aina. Jos pointti olisi mahdollisimman korkea täyttöaste, niin aivan varmasti koko rulettia pyöritettäisiin siitä näkökulmasta. Nykyisillä resursseilla tämä ruletti toimii hyvin ja ainoa tikusta asiaa vääntävä olet sinä ja siinäkin kyseenalaista on tapasi mitata asioita. Lopeta noiden vertauksien vetely maailmanpyöriin ja prosessiteollisuuteen ja katso asiaa yhdityksen ja ratapäiville osallistuvien näkökulmasta. Tämä ja kaikki muu ilman sarvia ja hampaita. Jubaillaan lisää ratapäivillä.

    Tämä tästä osaltani.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  11. #551
    Ennen kuin aletaan muotoilla ratalipuille uusia merkityksiä tai laajennetaan niiden käyttöä, on hyvä palauttaa mieliin lippujen merkitykset.
    Ruutulippu – harjoitus (tai kilpailu) on päättynyt.
    Liputetaan maalilinjalla, ja mahdollisesti myös seuraavalla liputuspisteellä (tavallisesti radan vastakkaisella puolella), harjoitus päättyneeksi
    Punainen lippu – harjoitus (tai kilpailu) on päättynyt tai keskeytetty.
    Liputetaan liputuspisteissä, tai kun on tapahtunut onnettomuus tai on vaaratilanne, myös maalilinjalla.
    Käytetään varikon portilla, kun pääsy radalle suljettu.
    Musta lippu – käytetään kutsuna palata varikolle
    Keltainen lippu – tarkoittaa varovaisuutta ja/tai vaaraa.
    Ohittaminen lipun vaikutusalueella kielletty ennen seuraavan lippupisteen vihreää lippua tai ennen kuin vaara on ohitettu.
    Kiinteä keltainen lippu edellyttää varovaisuutta.
    Vihreä lippu – rata on avattu. Turvalliset rataolosuhteet.
    Käytetään varikon portilla, kun pääsy radalle on avattu.
    Käytetään, kun keltaisen lipun vaikutusalue on päättynyt.

    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Ihan hyvä, että tuli kertauksena, mutta noin lippuja on käytetty nykyisinkin.
    Hyvä - kerrataan ohjeet ja jatketaan niin.
    Punainen lippu – harjoitus (tai kilpailu) on päättynyt tai keskeytetty.
    Liputetaan liputuspisteissä, tai kun on tapahtunut onnettomuus tai on vaaratilanne, myös maalilinjalla.
    Käytetään varikon portilla, kun pääsy radalle suljettu.
    Ruutulippu – harjoitus (tai kilpailu) on päättynyt.
    Liputetaan maalilinjalla, ja mahdollisesti myös seuraavalla liputuspisteellä (tavallisesti radan vastakkaisella puolella), harjoitus päättyneeksi
  12. #552
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Musta kyllä esim. Alastarossa palmasissa näytettävä ruutulippu sais olla sillälailla ohjeellinen tai miten sen sanois, vaan niinkuin ennakkotietona että setti loppuu portilla. Vois sitten ajaa normaalisti maaliviivalle asti.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  13. #553
    Lainaa SUOLA kirjoitti Katso viesti
    on hyvä palauttaa mieliin lippujen merkitykset.

    Hyvä - kerrataan ohjeet ja jatketaan niin.
    Kannattaisi enneminkin kopypasteta orgin ratasäännöistä:

    12. Lippumerkit

    -Ruutulippu = ruutulippu päättää kunkin ryhmän ajovuoron. Kun näet ruutulipun, hiljennä nopeuttasi ja aja viimeinen kierros rauhallisesti varikolle. Ruutulipun jälkeen ohituskielto on voimassa kaikissa ryhmissä.
    -Punainen lippu = ajo keskeytetty vaaratilanteen tai kaatumisen vuoksi, aja rauhallisesti kierros loppuun ja palaa varikolle. Ohittaminen on luonnollisesti kielletty.
    -Keltainen lippu = vaara edessä, hiljennä vauhtia, ohittaminen on kielletty. Käytetään myös ajovuorojen alussa lämmittelykierroksilla hitaassa ja keskinopeassa ryhmässä.
    -Vihreä lippu = vaara ohi, ajo voi jatkua normaalisti. Näytetään vain portilla.
    -Musta lippu = Osoitetaan kuljettajalle jonka halutaan palaavan varikolle ja ottavan yhteyttä porttivahtiin välittömästi. Syynä voi olla rata-ajon sääntöjen rikkominen tai tekninen vika pyörässä jota kuljettaja ei ole itse havainnut.

    Useilla radoilla on ohessa käytössä Tracsa -merkinantopylväät. Pylväiden led-valomerkit vastaavat lippumerkkejä. Pylväitä käytettäessä niistä kerrotaan erikseen ajajakokouksessa.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  14. #554
    Mihinkähän vastaukseen wanico olisi tyytyväinen? Pitäisikö välittömästi ideoiden esittämisen jälkeen vastata, kyllä näin tehdään tai ei, ei toteuta.

    Nyt ideoita on pohdittu ilman lähtökohtaista tyrmäystä. Kaatojen vähentämistä on hyvä miettiä. Rata-ajan käyttöä on hyvä miettiä. Nyt luetun perusteella niitä on mietitty.
  15. #555
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Kannattaisi enneminkin kopypasteta orgin ratasäännöistä:

    12. Lippumerkit

    -Ruutulippu = ruutulippu päättää kunkin ryhmän ajovuoron. Kun näet ruutulipun, hiljennä nopeuttasi ja aja viimeinen kierros rauhallisesti varikolle. Ruutulipun jälkeen ohituskielto on voimassa kaikissa ryhmissä.
    -Punainen lippu = ajo keskeytetty vaaratilanteen tai kaatumisen vuoksi, aja rauhallisesti kierros loppuun ja palaa varikolle. Ohittaminen on luonnollisesti kielletty.
    -Keltainen lippu = vaara edessä, hiljennä vauhtia, ohittaminen on kielletty. Käytetään myös ajovuorojen alussa lämmittelykierroksilla hitaassa ja keskinopeassa ryhmässä.
    -Vihreä lippu = vaara ohi, ajo voi jatkua normaalisti. Näytetään vain portilla.
    -Musta lippu = Osoitetaan kuljettajalle jonka halutaan palaavan varikolle ja ottavan yhteyttä porttivahtiin välittömästi. Syynä voi olla rata-ajon sääntöjen rikkominen tai tekninen vika pyörässä jota kuljettaja ei ole itse havainnut.

    Useilla radoilla on ohessa käytössä Tracsa -merkinantopylväät. Pylväiden led-valomerkit vastaavat lippumerkkejä. Pylväitä käytettäessä niistä kerrotaan erikseen ajajakokouksessa.
    Halusin korostaa viestissäni ruutulipun ja punalipun käyttöä yhdessä harjoituksen päättymisen merkiksi - käytäntö myös ORGin ratapäivillä?
    Punalippua voidaan käyttää myös harjoituksen päättymisen merkikiksi - käyttö ei vaadi vaaratilannetta tai onnettumuutta.
  16. #556
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa SUOLA kirjoitti Katso viesti
    Punalippua voidaan käyttää myös harjoituksen päättymisen merkikiksi - käyttö ei vaadi vaaratilannetta tai onnettumuutta.
    Orgin päivillä on joskus heilutettu punaista kunniakierroksella ajajalle, jotta menis perille että ulos sieltä. Muuten ei.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  17. #557
    Lainaa SUOLA kirjoitti Katso viesti
    Halusin korostaa viestissäni ruutulipun ja punalipun käyttöä yhdessä harjoituksen päättymisen merkiksi - käytäntö myös ORGin ratapäivillä?
    Punalippua voidaan käyttää myös harjoituksen päättymisen merkikiksi - käyttö ei vaadi vaaratilannetta tai onnettumuutta.
    On hyvä palauttaa mieliin lippujen merkitykset.

    Hyvä - kerrataan ohjeet ja jatketaan niin.

    Kopypaste orgin ratasäännöistä:

    12. Lippumerkit

    -Ruutulippu = ruutulippu päättää kunkin ryhmän ajovuoron. Kun näet ruutulipun, hiljennä nopeuttasi ja aja viimeinen kierros rauhallisesti varikolle. Ruutulipun jälkeen ohituskielto on voimassa kaikissa ryhmissä.
    -Punainen lippu = ajo keskeytetty vaaratilanteen tai kaatumisen vuoksi, aja rauhallisesti kierros loppuun ja palaa varikolle. Ohittaminen on luonnollisesti kielletty.
    -Keltainen lippu = vaara edessä, hiljennä vauhtia, ohittaminen on kielletty. Käytetään myös ajovuorojen alussa lämmittelykierroksilla hitaassa ja keskinopeassa ryhmässä.
    -Vihreä lippu = vaara ohi, ajo voi jatkua normaalisti. Näytetään vain portilla.
    -Musta lippu = Osoitetaan kuljettajalle jonka halutaan palaavan varikolle ja ottavan yhteyttä porttivahtiin välittömästi. Syynä voi olla rata-ajon sääntöjen rikkominen tai tekninen vika pyörässä jota kuljettaja ei ole itse havainnut.

    Useilla radoilla on ohessa käytössä Tracsa -merkinantopylväät. Pylväiden led-valomerkit vastaavat lippumerkkejä. Pylväitä käytettäessä niistä kerrotaan erikseen ajajakokouksessa.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  18. #558
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Jassu kirjoitti Katso viesti
    Ruutulippu useammalla pisteellä ei ole uusi asia ja sen vakinaistamista on pohdittu jo järjestäjienkin toimesta, mä nyt enemmän viittasin siihen enemmän vääntöä aiheuttaneeseen "samaan aikaan useampia nopeusluokkia radalle"-ideaan. Et olis niitä parin minuutin tauluja ja sit alettais päästelee nopeita hitaiden perään kun ne on ohittanu pisteen x radalla.

    Useampi ruutulippu oli tänäkin vuonna käytössä mm Motoparkissa ja Botnialla se on jo monta vuotta todettu hyväksi.
    Juu, näin minäkin ymmärsin.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  19. #559
    Ratavastaava wbaum:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi May 2006
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Pan Dudella ei ole, eikä ole ollut mitään tekemistä MotOrg Ry:n koulutusten kanssa. Jos on sellaista väittänyt, on valehdellut.
    Eikö tuo muka oo altteri

    Ruutulipun lisäksi voisi harkita mustaa muillekki kuin portille, jos lippupiste näkyy hyvin kuskille ja siitä voi osoittaa, esim botnian perälenkki / palmas. Pari spottia olis ollu porttivahtina kun olisi voinut moisen liikkeen antaa lippumiehelle.
  20. #560
    Lainaa NOx kirjoitti Katso viesti
    Vaihdoit maailmanpyörän hiihtohissiin. Hihi.

    Ratapäivän pointti puolestaan on ajoharjoittelu mahdollisimman turvallisesti niillä resursseilla, jotka ovat käytettävissä varmuudella aina. Jos pointti olisi mahdollisimman korkea täyttöaste, niin aivan varmasti koko rulettia pyöritettäisiin siitä näkökulmasta.

    Tämä ja kaikki muu ilman sarvia ja hampaita. Jubaillaan lisää ratapäivillä.

    Tämä tästä osaltani.

    Juu oli pakko vaihtaa se pyörä hissiin, ku meni omakin pää pyörälle.

    Jutun clue ei tule olemaan mahdollisimman korkea täyttöaste,
    vaan vähentää kaatoja ja lyhentää katkoja merkittävästi.
    Mutta koska yhtälö on moniosainen, niin kannattaa edetä rappunen kerrallaan.
    (Kuten jo tuolla jossain mainitsin meillä on koko talvi aikaa)
    Oletko 4.8 Ahvenistolla?
    Silloin olisi tavoitteena höpötellä keissi läpi jonkun vapaavuorossa olevan kouluttajan kanssa.
    Tää siis ei ole niin simppeli, että 1+1 olis 2
    Vaan tavoitteena on päästä siihen, että kun paria muuttujaa liikutetaan, hyödyt kasvaisi tuplasti enemmän kuin haitat.
    <p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>
  21. #561
    Lainaa wanico kirjoitti Katso viesti
    Juu oli pakko vaihtaa se pyörä hissiin, ku meni omakin pää pyörälle.

    Jutun clue ei tule olemaan mahdollisimman korkea täyttöaste,
    vaan vähentää kaatoja ja lyhentää katkoja merkittävästi.
    Mutta koska yhtälö on moniosainen, niin kannattaa edetä rappunen kerrallaan.
    (Kuten jo tuolla jossain mainitsin meillä on koko talvi aikaa)
    Oletko 4.8 Ahvenistolla?
    Silloin olisi tavoitteena höpötellä keissi läpi jonkun vapaavuorossa olevan kouluttajan kanssa.
    Tää siis ei ole niin simppeli, että 1+1 olis 2
    Vaan tavoitteena on päästä siihen, että kun paria muuttujaa liikutetaan, hyödyt kasvaisi tuplasti enemmän kuin haitat.
    Kaatojen määrä ei vähene lisäämällä ajettua kierrosmäärää mikäli muut muuttujat pysyvät ennallaan (taito, vauhdin suhde taitoon jne), päinvastoin siinä käy.

    4.8 Olen tiukasti töissä. Alastaroon varasin 18-19.7 seuraavat ajot. Itse olen jäsen, en ratavastaava. Jäsenenä ja rata-ajoa satunnaisesti harrastavana olen sitä mieltä ehjää ei kannata korjata ja sellaista ei ole nyt tullut esiin, että olisi päivän rytmityksessä jotain vikaa tai turvallisuuden takia pitäisi porukka päästää radalle jollakin toisella tavalla kuin nyt tehdään.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  22. #562
    Lainaa NOx kirjoitti Katso viesti
    Kaatojen määrä ei vähene lisäämällä ajettua kierrosmäärää mikäli muut muuttujat pysyvät ennallaan (taito, vauhdin suhde taitoon jne), päinvastoin siinä käy.
    Juu, olet oikeassa, koska jos nyt heinäkuussa olisi tullut ilmi, että 8 kymmenestä on sitä mieltä, että nykysysteemissäkin ajetaan liian vähän, ni silloin jonkun sellaisen asian esittäminen jossa ajoaika mahdollisesti sittenkin vähenee vaikka 5-10% olisi ollut itsemurha. Nyt kuitenkin on tullut ilmi, että ajoaikaa on vähintäänkin riittävästi. Suurella osalla jää tarjolla olevista seteistä keskimäärin 2 käyttämättä.

    [/QUOTE] Itse olen jäsen, en ratavastaava. Jäsenenä ja rata-ajoa satunnaisesti harrastavana olen sitä mieltä ehjää ei kannata korjata ja sellaista ei ole nyt tullut esiin, että olisi päivän rytmityksessä jotain vikaa tai turvallisuuden takia pitäisi porukka päästää radalle jollakin toisella tavalla kuin nyt tehdään.[/QUOTE]

    Juu, tuon ehjää ei kannata korjata moton olen yrittänyt pitää tiukasti mielessä.
    (Mulla on Kiinan mopo ja Webasto)

    Ja erittäin antoisan viime Ahveniston keskustelun jälkeen ajattelin jo luopua koko projektista.
    Siis lähinnä siksi, että kaikissa muutoksissa on ensin tämä paskaämpärivaihe.
    Ja auta armias kun joku projekti ei sitten toteudukaan niin kuin ehdotit, niin kyllä nämä nilviäiset jaksaa tuoda itseään tykö vielä vuosia myöhemmin.

    Mutta toisaalta tuo Lemminkäisen muutto torniin oli niin kivuton, että jäi vielä virtaa kokeilla jotain muuta.
    (Se nyt ei siinä mielessä käy verrokkina että haittojen ja etujen suhde oli selkeämmin todistettavissa, mutta siinä mielessä kyllä, että orgissa on mahdollista muuttaa asioita jos ne pystyy perustelemaan).

    Eli summa summarum.
    Jos yrittää, voi epäonnistua.
    Mutta jos ei edes yritä on jo epäonnistunut.
    <p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>
  23. #563
    Lainaa wanico kirjoitti Katso viesti
    Mutta toisaalta tuo Lemminkäisen muutto torniin oli niin kivuton, että jäi vielä virtaa kokeilla jotain muuta.
    Niin sinäkö sen sait aikaan
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
  24. #564
    Jos ajoaikaa haluaa lisää niin ostaa liput kaikkiin ryhmiin ja ajaa sitten vaan hitaammin Nopeassa ei taida olla mahdollisuutta ajaa liian nopeasti
  25. #565
    Lainaa m1kk0 kirjoitti Katso viesti
    Jos ajoaikaa haluaa lisää niin ostaa liput kaikkiin ryhmiin ja ajaa sitten vaan hitaammin Nopeassa ei taida olla mahdollisuutta ajaa liian nopeasti
    Ääni tälle. Toinen vaihtoehto on varata rata omaan käyttöön... Ei tarvitse täällä valittaa.
    Yamaha YZF-R6 -13
    Yamaha YZF-R1 -03
    Suzuki GSX-R 600 -99
  26. #566
    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti
    Niin sinäkö sen sait aikaan
    No enpä tietenkään, kyllähän sinä sen tiedät ettei meikäläisen natsoilla täällä liikuteta edes pilkun paikkaa.

    Mut mut, miks kuulun niihin viimeisiin jotka on orgin päivillä seisoneet Lemminkäisen Golkatalla vahdissa?

    Mun jälkeen taisi tulla vielä Jukkis.
    (Kiitti muuten ku kerroit siitä mun keulan erikoisesta käytöksestä, en vaan ikävä kyllä kerinnyt säätämään sitä ennen Motoparkkia)

    Silloin taisin porttivahdille marmattaa, että viddu kun siellä ei mitään nää ku silmät on täynnä hiekkaa.

    Edellisellä kerralla itkin siitepölystä, johon muuten pari mopottia mahdollisesti juuri Lemminkäisessä lippas.

    Eikä tässä vielä kaikki, kun jaksat foorumia selata, niin löytänet myös ketjun jossa olen avautunut Lemminkäistä vastaan ja tornin puolesta.

    Muistan sen siitä, koska silläkään kertaa en lyönyt kaikkia kortteja kerralla pöytään.
    Odottelin vastaaninttäjien huutomyrskyä, joka syystä tai toisesta jäi tulematta.
    Siks myös ässät meni pimeänä takas pakkaan.

    Kuinka usein tuo palstan klikkauslaskuri päivittyy?
    (Välillä on tapana odottaa 500 napsua ennen kuin vastaan)

    Nyt on yksittäinen räärää thriidi vetänyt viikkoon 20.000 napsua.
    Joko ollaan suomenennätys vauhdissa?
    <p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>
  27. #567
    Ja välillä voi käydä kurkkimassa, onko ruoho vihreämpää toisaalla. Tänään olin klo 10-14 Alastarossa KTM Riding Academy/Easy Drivers -vuorolla. Neljä tuntia non stop rata käytössä. Enimmillään ~15 kuskia, alkuun pari tuntia ~5, kun osa treenasi kiihdytyssuoralla jarruja ja väistöjä.
    Todella tehoreeni Aiempi 1:40 taso tippui 1:36,5. Enkä vieläkään ole tyytyväinen. Racechrono näytti edelleen virheitä.
  28. #568
    Lainaa wanico kirjoitti Katso viesti

    Kuinka usein tuo palstan klikkauslaskuri päivittyy?
    (Välillä on tapana odottaa 500 napsua ennen kuin vastaan)

    Nyt on yksittäinen räärää thriidi vetänyt viikkoon 20.000 napsua.
    Joko ollaan suomenennätys vauhdissa?

    Hyvä jos on saatu hyödyllisiä muutoksia aikaan. Mutta ei parilla muutosehdotuksella vielä legendaarisia klikkausmääriä saada aikaiseksi.
  29. #569
    Lainaa Miki kirjoitti Katso viesti
    Ja välillä voi käydä kurkkimassa, onko ruoho vihreämpää toisaalla. Tänään olin klo 10-14 Alastarossa KTM Riding Academy/Easy Drivers -vuorolla. Neljä tuntia non stop rata käytössä. Enimmillään ~15 kuskia, alkuun pari tuntia ~5, kun osa treenasi kiihdytyssuoralla jarruja ja väistöjä.
    Todella tehoreeni Aiempi 1:40 taso tippui 1:36,5. Enkä vieläkään ole tyytyväinen. Racechrono näytti edelleen virheitä.
    Tuo on muuten oikein hyvä setti, kehtaa suositella muillekin. Siinä saa parhaimmillaan aika paljon eväitä tiiviissä paketissa, taitaa isoin rajoittava tekijä olla oppilaiden kyky omaksua/vastaanottaa.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
  30.  
  31. #570
    Mä ainakin luen tätä ketjua vaan sen takia, että näkee kuinka kauan
    yksi mies jaksaa jankuttaa samasta asiasta. Ja luultavasti aika moni muukin, että se niistä
    klikkauksista.
    1340
Sivu: 19 / 68:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 9171819202129 ... ViimeinenViimeinen