Ensimmäistä kertaa menossa Keski-Suomea ylemmäs ja tarkoitus olisi heittää n. viikon reissu koillismaalla, ja hakusessa on muutaman kympin majataloja tai mökkejä, sekä pieniä viihtyisiä ruokapaikkoja.
Reitti voi mennä Oulun, Vaala/Puolanka tai Kajaanin kautta
Katsomisen arvoisia paikkoja kyseiseltä reitiltä voi myös ehdotella.
Kiitos vastauksista
itse juuri Suomussalmessa hotelli Kiannon Kuohuissa, huone taisi kustantaa jonku 79e tms. Mietin ensin Domnan pirttiä tai Äksyjen Akkojen majatalo Pihlajapuuta Nurmeksessa mutta tää nyt on lähellä Raatteentietä ja 700kilsan jälkeen kaipas suihkua, tuoppia ja ruokaa = hotlaan...
Dirty Nasty Furriner
Kysäseppä Isosyötteeltä,koska booking comin sivuilla vaan oli pari päivää sitten muistaaksen alle 40€ hotellimajotus tarjolla "50% supertarjouksessa."(JuXXis @ Kesä. 30 2011,22:35) kirjoitti
Pudasjärveltä Ouluunpäin n.25km Hetekylän tienhaarassa oleva Juustola , viime kesänä "suomen halvin aamupala" oli 2 ekee!!! sis. puuron 2-3 leikkelettä, salaatin, ja kahvin. Satuin sopivasti poikkeamaan ja ensin epäilin ymmärsinkö hintalappua oikein, mutta totta se silloin ainakin oli.
Yleensäkin joidenkin laskettelukeskuksien "majotukset" on kesällä edullisilla tarjoushinnoilla.
Oulunjärven keskellä oleva Manamansalo kannattaa kurkata, lossikyytiäkin vielä tarjolla.
Hyvät matkat.
Itse juuri tulin tuolta pohjoisesta päin ajettuani Kuusamosta Hossan (tie 843) kautta tänne Suomussalmelle. Sitä tietä voin ainakin suositella! Itse suosin majoituspaikkaa valitessani bnb -vaihtoehtoja. Sängyn ja aamiaisen saa yleensä 30-40 eurolla per yö. Tämmöisiä majataloja täällä pohjoisessa riittää!
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Taivalkoskelta voin todella suositella Hotelli Herkkoa minikylpylöineen. Piristää kummasti matkantekoa ja jos on yhtään Päätalon ystävä niin aina vaan parempi.
www.hotelliherkko.com.
Ktm 1290 SAS 06/2022
Honda Forza 350 09/23
Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
Kiitos paljon vastauksista.
Lähtö on 17.7, joten vielä otetaan vinkkejä vastaan
Ei muuta kuin teltta ja Trangia pussiruokia varten ja mättäälle lokoilemaan itikoiden syötäväksi)
Moto Guzzi BrevaV 1100 -06
Kawasaki zg 1300 -84
Kawasaki Zephyr 750 -90
Kawasaki GpZ Ninja 600 -84
Kawasaki GpZ 550 -82
Vespa Piaggio 125 -81
Joo siinä olisi kyllä edullinen luomuvaihtoehto, mutta ei ehkä tällä kertaa tule kyseeseen.![]()
Itse etsiskelin täältä: Mihin.fi
Dirty Nasty Furriner