Käyntiäänessä kuuluu pieni matala "klonklotus".
Ei aina mutta välillä. Kytkintä käytettäessä ääni muuttuu.
Ajossa sitä ei huomaa mutta esim. liikennevaloissa kuuluu. Ääni paikallistettu pyörän oikealle puolelle(kai)!
Huollon pojat sanoi ettei paha. Antaa palaa!
Onko kellää kokemusta moisesta?
Mistä mahtaa ääni tulla?
Mihin voisi liittyä?
Kiitos asiallisita vastauksista!
Yamaha FJR
Moi !
Ei kannata huolestua , anna palaa vaan. Ääni kuuluu kytkimestä,tarkemmin kytkinlevyistä ja ns levykorista . yYeensä ku lämpiää kone niin ääni hiljenee.
Joillakin öljy merkeillä äänii kuuluu herkemmin.
t Karitee
Thank´s!
Mut tuntuu vaan että ääni "kovenee" kun kone lämpiää!
No enpä tiedä mitä oilia koneeseen on laitettu.
Peli vaan oli "äänetön" siihen saakka kun olin 1tkm ajanut.
Olisiko siinä syy sitten!? Siis ÖLJYN laadun! Mitäs sinne kandee tökätä?
On tää vaan kiva voorumi kun saa sielullee rauhan! *
Niin, piti vielä pistää että kysein ääni ei kuulu aina!!!?
Yamaha FJR
Pistä ihan sitä öljyä mitä ohjekirjassa suositellaan tai vastaavaa..kirjoitti
Ääni kytkimessä ehkä hivenen voimistuu kun öljy vanhemmiten ohenee ja kuumana muuttuu paremmin juoksevaksi, pyöräsi on liian hiljanen, pistä äänekkäämmät putket niin haittaa...
<p>Suzuki DR 650 SE 1998 Suzuki RM 250 2008 Suzuki PV 80cc Pappa-Tunturi 1974 Solifer SM 1980</p>
Moi,
Kytkin pitää sitä ääntä kuuluu paremmin kun öljy lämpimät. Öljy merkki vaikkuttaa hieman mutta kyllä sitä aina kuumana kuuluu.
nimim. Turhaa aikanaan ketjunkiristimen vaihtanut *
P.S. vielä olis tuohon Akran putki myynnissä, jolloin tuota ääntä ei kuule yhtään niin hyvin *
Ilosest´ ellää pittää, vaikk´ päivää vähemmä
Moro taas!
Kuuntelin tuossa pari päivää sitte samanlaista ääntä eräästä xx:stä. Kyntkinhän se juu! Onkohan se sitten se ketjun kiristin mikä on väsähtänyt kun vedossa tuntee/kuulee sellaista ääntä että joku ei olisi ihan kohdillaan!? Aika moista "kloksotusta"! Tunnen sen jalkatapeissa! Resonoi liiankin hyvin.
Yamaha FJR
Itellä vähäm samantyyppistä meteliä koneesta tosin mopo on Cbr1000F mutta ei pitäis hirveesti olla eroa 1100xx:n kytkimestä. Tietääkseni ei ole ketjua välillä: kampiakseli-kytkinkruunu vaan olisi ratasvälitys. Korjatkaa jos olen väärässä.
Isot pojat sanoivat myös mulle kun tiedustelin vähän samanlaista meteliä koneesta: Kytkinlevyt, kitkalevyt kytkinkruunu siellä kuulemma pääsee vähän kolisemaan.
Allt kva rinnär fran nesan te mun e heimååt. Käännös: Kaikki mikä valuu nenästä suuhun on kotiinpäin.
Tapeissa tuntuva kloksotus voi johtua myös liian löysistä ketjuista. Ihan oma kohtaista kokemusta omasta tuplaäksästä.
Älä itke ruma lapsi. Ota rusina. Huomenna mennään naamarikauppaan.
BMW K1300S Black Edition -14
BMW K1200S -06 ex
Honda Blackbird -03 ex (Varastettu)
Kawasaki ZX-6R -05 ex
Honda CBR 600F Sport -03 ex