Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 51:sta
  1. #1
    Olisi idea jolla saataisiin moottoripyörien vakuutusmaksut pienennettyä. Jos joku jaksaisi lähteä asiaa vetämään.

    Idea olisi:
    Moottoripyöräilyssä voidaan suorittaa lisäkursseja turvalliseen ja oikeaoppiseen ajamiseen kaarteessa jne jne, ja kun näitä virallisia kursseja sitten olisi suoritettu niin niitä vastaan saa vakuutusyhtiöltä sitten lisäbonuksia.

    Miltä kuulostaisi?
  2. #2
    Muuten hyvältä, mutta vakuutusyhtiöt toteuttaisi tän niin, että kurssit käyneiden hinnat pysyisi ennallaan ja muiden nousisi.
    ZX-10R '04 - "Think Han Solo and making the jump to lightspeed." - Motorcyclist
  3. #3
    Lainaa (Medi @ Kesä. 29 2011,20:42) kirjoitti
    Muuten hyvältä, mutta vakuutusyhtiöt toteuttaisi tän niin, että kurssit käyneiden hinnat pysyisi ennallaan ja muiden nousisi.
    En kyllä usko, eikös vakuutusyhtiöiden hinnasto perustu tilastoon ja matematiikkaan. Tän vuoden jälkeen kyllä voipi nousta vakuutushinnat, sen verran on kämmitty.
  4. #4
    Suomessa taitaa olla 200 000 tuhatta motoristia. Jos noista nyt vaikka 10% haluaisi pienentää vakuutusmaksujaan osallistumalla koulutukseen, niin 20 000 motoristia pitäisi kesän aikana kouluttaa tai tarkistaa ajotaidot. Aikamoinen työsarka tuossa koulutuksessa.
    Pohjolahan jotain tämän tyylistä yritti Smoton kanssa yhteistyössä, mutta käsittääkseni se idea kuoli resurssipulaan juuri tuon ajataitokoulutuksen osalta.
    Tosikot rakentavat itse oman helvettinsä!

    Moralisti - Ihminen, joka pelkää kuollakseen, että jollakin jossakin on hauskaa.
  5. #5
    Lainaa (jeq @ Kesä. 29 2011,20:43) kirjoitti
    Lainaa (Medi @ Kesä. 29 2011,20:42) kirjoitti
    Muuten hyvältä, mutta vakuutusyhtiöt toteuttaisi tän niin, että kurssit käyneiden hinnat pysyisi ennallaan ja muiden nousisi.
    En kyllä usko, eikös vakuutusyhtiöiden hinnasto perustu tilastoon ja matematiikkaan. Tän vuoden jälkeen kyllä voipi nousta vakuutushinnat, sen verran on kämmitty.
    Matematiikkaan ja tilastomatematiikkaan perustuen onnettomuuksien määrän kasvu on ollut ihan odotettavissa oleva ilmiö ja lienee jo laskettu mukaan maksuihin. Vakuutusmaksujen taso lasketaan kuitenkin tulevaa tilannetta ennustaen ja olemassa olevaa tietoa käytetään laskennassa suuntaa antavana informaationa.

    Moottoripyörien määrä liikenteessä on viime vuosina kasvanut, siinä sivussa vakuutusmaksujen yhteissumma on noussut. Vahinkojen määrä ei kuitenkaan ole välttämättä noussut samassa suhteessa. Ja näiden ja vakuutusyhtiöiden tuottotavotteiden perusteella vakuutusmaksujen ainakin teoriassa pitäisi määräytyä
    Honda CBR1000RR Fireblade
    Yamaha YZF-R6R (ex)
    Suzuki GSX650F (ex)
    http://mopollasuohon.blogspot.com/
    https://www.youtube.com/@Qassu78
  6. #6
    Miten olis semmonen idea, että bonarit vois nousta yli 70:n niin maksumiehinä oikeasti toimisi ne jotka tuolla sössii?
    ZX-10R '04 - "Think Han Solo and making the jump to lightspeed." - Motorcyclist
  7. #7
    Yksinkertainen juttu vakuutusmaksujen hintojen alentamiseen. Sakkohistoria vaikuttamaan vakuutusten määrään. Mitä enemmän sakkoja, sitä suuremmat vakuutukset.
    Puhdas sakkohistoria, pienentäisi vastaavasti vakuutusmaksuja.
  8. #8
    Jos joka jamppa ottas moposta vakuutukset pois vaikka muutamaks vuodeks niin veikkaisin että alkais tippumaan
    YZF1000R
  9. #9
    Lainaa (JOLLI @ Kesä. 29 2011,21:01) kirjoitti
    Jos joka jamppa ottas moposta vakuutukset pois vaikka muutamaks vuodeks niin veikkaisin että alkais tippumaan
    öö Ilma vakuutustako meinasit ajella?
    BMW F800S 2010 ja CBR600F 2005 (molemmat hitaita)
    ER-6f 2006
  10. #10
    Just kattoin että mikäs se nykynen vakuutushinta on niin eurolleen sama ku 2 vuotta si vaikka tullu 10% lisää bonuksia.
    Siinähän sitten yrität jollain kursseilla saada vakuutusyhtiöitä tiputtaan liikevaihtoonsa

    Parempi vaan niellä toi pakollinen paha ja vielä kun laittaa e-maksusopimuksen voi unohtaa sen koko olemassaolon eikä v*tuta.
  11. #11
    Lainaa (Makkeus @ Kesä. 29 2011,21:00) kirjoitti
    Yksinkertainen juttu vakuutusmaksujen hintojen alentamiseen. Sakkohistoria vaikuttamaan vakuutusten määrään. Mitä enemmän sakkoja, sitä suuremmat vakuutukset.
    Puhdas sakkohistoria, pienentäisi vastaavasti vakuutusmaksuja.
    Lisäksi voisi huomioida vapaaehtoisten ajovatusteiden käytön. Kuten Pos taisi mainita esim. selkäpanssari, kunnon ajotakki, housut, saappaat ja hanskat. Näillä jo muutamasta ihonsiirrosta selvittäisiin pelkällä pelästyksellä.
    BMW F800S 2010 ja CBR600F 2005 (molemmat hitaita)
    ER-6f 2006
  12. #12
    Lainaa (Nasu @ Kesä. 29 2011,21:03) kirjoitti
    Lainaa (JOLLI @ Kesä. 29 2011,21:01) kirjoitti
    Jos joka jamppa ottas moposta vakuutukset pois vaikka muutamaks vuodeks niin veikkaisin että alkais tippumaan
    öö Ilma vakuutustako meinasit ajella? *
    Vehkeet pariks vuotta seisoon
    YZF1000R
  13. #13
    Kolme taatusti toimivaa konstia vakuutusmaksujen tiputtamiseen on kilpailutus, kilpailutus ja kilpailutus. Joka jamppa soittaa kerran vuodessa yhtiöt läpi ja ottaa aina halvimman. Riittävän moni kun tekee niin, hinnat tippuvat.

    Se että näin ei tapahdu, kertoo siitä, että hinnat eivät ole suurimmalle osalle motoristeja mitenkään liian korkeita vaan niitä on ihan kivutonta maksella.
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
  14. #14
    Lainaa (wekkuli @ Kesä. 29 2011,21:20) kirjoitti
    Kolme taatusti toimivaa konstia vakuutusmaksujen tiputtamiseen on kilpailutus, kilpailutus ja kilpailutus. Joka jamppa soittaa kerran vuodessa yhtiöt läpi ja ottaa aina halvimman. Riittävän moni kun tekee niin, hinnat tippuvat.

    Se että näin ei tapahdu, kertoo siitä, että hinnat eivät ole suurimmalle osalle motoristeja mitenkään liian korkeita vaan niitä on ihan kivutonta maksella.
    Tämä voi olla hyvä idea. Onkohan täällä moottoripyora.orgissa jossain tietyssä paikassa kerrottuna noi halvimmat vakuutukset? Voisi olla ihan etusivulla mainos halvimmasta vakuutusyhtiöstä niin porukka vaihtaisi suuremmalla määrin.
  15. #15
    Mitäpä luulet löytyykö yhtiötä joka olisi kaikille halvin ottaen huomioon pyörän, iän, asuinpaikan, bonukset, muut vakuutukset jne?
    SuperDuke 2011.
  16. #16
    Vakuutushinnat ei ole noin suoraviivaisia. Yhtiöiden kesken on eri tekijöillä (esim. teho/paino, kuskin ikä ja asuinpaikka ym) paljon eroja.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
  17. #17
    Lainaa (suzukai @ Kesä. 29 2011,20:49) kirjoitti
    Suomessa taitaa olla 200 000 tuhatta motoristia. Jos noista nyt vaikka 10% haluaisi pienentää vakuutusmaksujaan osallistumalla koulutukseen, niin 20 000 motoristia pitäisi kesän aikana kouluttaa tai tarkistaa ajotaidot. Aikamoinen työsarka tuossa koulutuksessa.
    Pohjolahan jotain tämän tyylistä yritti Smoton kanssa yhteistyössä, mutta käsittääkseni se idea kuoli resurssipulaan juuri tuon ajataitokoulutuksen osalta.
    Mä olen ihan samaa mieltä, että vapaaehtoista koulutusta pitäisi tukea ja järjestää. Vaaditut resurssit on vaan ihan tajuttomat. Motorg ry on varmasti suurin kaarreajokoulutusta tarjoava taho tässä maassa, ja äkkiseltään ynnäten viime vuonna koulutimme Ajotaito 2 -kurssilla 223 henkilöä. Osa näistä oli aivan takuulla tuplasti koulutuksessa.

    Eli tuollainen satakertainen panos vaadittaisiin.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
  18. #18
    Lainaa (Medi @ Kesä. 29 2011,20:57) kirjoitti
    Miten olis semmonen idea, että bonarit vois nousta yli 70:n niin maksumiehinä oikeasti toimisi ne jotka tuolla sössii?
    +1
  19. #19
    Lainaa (PoS @ Kesä. 29 2011,21:40) kirjoitti
    Lainaa (suzukai @ Kesä. 29 2011,20:49) kirjoitti
    Suomessa taitaa olla 200 000 tuhatta motoristia. Jos noista nyt vaikka 10% haluaisi pienentää vakuutusmaksujaan osallistumalla koulutukseen, niin 20 000 motoristia pitäisi kesän aikana kouluttaa tai tarkistaa ajotaidot. Aikamoinen työsarka tuossa koulutuksessa.
    Pohjolahan jotain tämän tyylistä yritti Smoton kanssa yhteistyössä, mutta käsittääkseni se idea kuoli resurssipulaan juuri tuon ajataitokoulutuksen osalta.
    Mä olen ihan samaa mieltä, että vapaaehtoista koulutusta pitäisi tukea ja järjestää. Vaaditut resurssit on vaan ihan tajuttomat. Motorg ry on varmasti suurin kaarreajokoulutusta tarjoava taho tässä maassa, ja äkkiseltään ynnäten viime vuonna koulutimme Ajotaito 2 -kurssilla 223 henkilöä. Osa näistä oli aivan takuulla tuplasti koulutuksessa.

    Eli tuollainen satakertainen panos vaadittaisiin.
    no, tässäpä olisi työpaikkoja tarjolla.
  20. #20
    No sepä. Sitten kun vielä infraa saataisiin. Tällaista ei meinaan oikein voi järjestää kuin moottoriradoilla.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
  21. #21
    Jonkun pitäisi vaan ne kouluttajat kouluttaa ja mielellään niin että löytyisi sitä omaakin ajokokemusta useita vuosia + että tekisivät tuota työkseen eikä harrasteena. Mistäs sit loppuvuoden tulot?
    SuperDuke 2011.
  22. #22
    Lainaa (PoS @ Kesä. 29 2011,21:57) kirjoitti
    No sepä. Sitten kun vielä infraa saataisiin. Tällaista ei meinaan oikein voi järjestää kuin moottoriradoilla.
    Karting-radat hyötykäyttöön
  23. #23
    Lainaa (GoA @ Kesä. 29 2011,21:58) kirjoitti
    Jonkun pitäisi vaan ne kouluttajat kouluttaa ja mielellään niin että löytyisi sitä omaakin ajokokemusta useita vuosia + että tekisivät tuota työkseen eikä harrasteena. Mistäs sit loppuvuoden tulot?
    Tulihan aikanaan henkilöauto ajokorttiinkin pakolliseksi liukkaankelin harjoitukset kyseissillä radoilla. Miksei A-kortissakin voisi olla edes yhden päivän kaarreajokurssi radalla. Edellyttäisi toki hieman enemmän ratoja pitkin suomea. Toisaalta jos olisi tahtoa niin rakennettiinhan ne liukkaankelin radatkin. Opettajathan autokouluissa olisi valmiina, osaamisen tasosta en tosin tiedä.
    BMW F800S 2010 ja CBR600F 2005 (molemmat hitaita)
    ER-6f 2006
  24. #24
    mun mielestä yhden pyörän vakuutukset on ihan kohdillaan. ei ne mitenkään törkeet ole. joitain epäkohtia on, eli vanhojen pyörien kaskot on liian kalliita ja vaikka pyörä maksas 50 tonnia, niin ei se ole kalliimpi. lisäksi usean pyörän pitäminen pitäisi olla halvempi, koska eihän se kuski voi ajaa kuin yhdellä kerralla.

    kilpailutus kannattaa ja se niitä hintoja voi ainoastaan kehittää oikeaan suuntaan. jos et ole kilpailuttanut, olet menettänyt oikeutesi valittaa.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  25. #25
    Lainaa (AriH @ Kesä. 29 2011,21:43) kirjoitti
    Lainaa (Medi @ Kesä. 29 2011,20:57) kirjoitti
    Miten olis semmonen idea, että bonarit vois nousta yli 70:n niin maksumiehinä oikeasti toimisi ne jotka tuolla sössii?
    +1
  26. #26
    Lainaa (jaket @ Kesä. 29 2011,22:07) kirjoitti
    joitain epäkohtia on, eli vanhojen pyörien kaskot on liian kalliita ja vaikka pyörä maksas 50 tonnia, niin ei se ole kalliimpi. lisäksi usean pyörän pitäminen pitäisi olla halvempi, koska eihän se kuski voi ajaa kuin yhdellä kerralla.
    Jeps, ei hotsita kaskoa maksaa kolmen tonnin kamppeesta, muutamassa vuodessa on maksanut koko vehkeen hinnan. Tosin autoissa sama homma. Laitteen hinnan pitäisi vaikuttaa suoraan vakuutusmaksuihin, niinhän se on kotivakuutuksissakin.
    Usean mopon osalta; vakuutus ei ole henkilökohtainen, kuten joissain muissa maissa, vaan laitekohtainen. Voi niillä vehkeillä ajella naapuri, siskonmies ja vaikka anoppi, jos niikseen tulee.
    Tuo aiemmin mainittu korkeampi bonus olisi kelpo idea, tulihan jossain vaiheessa tuo seitemänkybän bonuskin kuudenkympin päälle. Nousis vaikka 80 - 90%.



    Old Suzuki never dies, it just looks that way.
  27. #27
    Lainaa (Makkeus @ Kesä. 29 2011,21:00) kirjoitti
    Yksinkertainen juttu vakuutusmaksujen hintojen alentamiseen. Sakkohistoria vaikuttamaan vakuutusten määrään. Mitä enemmän sakkoja, sitä suuremmat vakuutukset.
    Puhdas sakkohistoria, pienentäisi vastaavasti vakuutusmaksuja.
    Juu, toimii hyvin. N. 30 sakkoa autolla ja 3 sakkoa mopolla. 0 kolaria.
    https://www.mprengas.fi
  28. #28
    Minulla on idea teille neropateille, jotka väenväkisin haluatte vakuuttaa jotain muutaman tonnin arvoisia 10v vanhoja moottoripyöriänne. Hommatkaa niihin sellainen vapaaehtoinen kaskovakuutus, joka on maksuton aina siihen asti kunnes jotain käy. Niitä saa pankeista ja tottelevat myös nimeä "kulutusluotto".
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
  29. #29
    Lainaa (wekkuli @ Kesä. 29 2011,22:36) kirjoitti
    Minulla on idea teille neropateille, jotka väenväkisin haluatte vakuuttaa jotain muutaman tonnin arvoisia 10v vanhoja moottoripyöriänne. Hommatkaa niihin sellainen vapaaehtoinen kaskovakuutus, joka on maksuton aina siihen asti kunnes jotain käy. Niitä saa pankeista ja tottelevat myös nimeä "kulutusluotto".
    vielä parempi on se, että laittaa 50 säästöön kuussa. jos napsahtaa, niin on rahaa korjata. omakasko.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  30.  
  31. #30
    Lainaa (wekkuli @ Kesä. 29 2011,22:36) kirjoitti
    Minulla on idea teille neropateille, jotka väenväkisin haluatte vakuuttaa jotain muutaman tonnin arvoisia 10v vanhoja moottoripyöriänne. Hommatkaa niihin sellainen vapaaehtoinen kaskovakuutus, joka on maksuton aina siihen asti kunnes jotain käy. Niitä saa pankeista ja tottelevat myös nimeä "kulutusluotto".
    Tämä neropatti on maksanut moposta kaskoa viimeksi vuonna 1990. Kiitos vaan hyvästä neuvosta, eipä ois ittellä tullu mieleen. Autosta on pakko maksaa, kun rahoitusyhtiö sen omistaa.
    Old Suzuki never dies, it just looks that way.
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen