Sivu: 5 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 34567 ViimeinenViimeinen
Tulokset 121:stä 150:een 182:sta
  1. #121
    Lainaa (Taajuus @ Heinä. 06 2011,14:44) kirjoitti
    Havaitsemisesta vielä sen verran, että merkittävimmin sitä edistäisi autoissa kaiken ylimääräisen räpellettävän kieltäminen
    Samoin se että valvontaa kohdennettaisiin tähän välinpitämättömään ajotapaan = ei keskitytä ajamiseen ja muuhun liikenteeseen = aiheutetaan konkreettista vaaraa. Kolarin syylliselle (kolmion takaa eteen kun ei jaksa katsoa, sokea kaistanvaihto känny korvalla yms) kunnon rangaistukset päänsilitysten sijaan, eikä selitys "en huomannut (m-pyöräilijää)" olisi mikään "vapaudu vankilasta"-kortti. (Kun liikenteeseen keskityttäisiin eikä keksittäisi kaikkea oheistekemistä, voisi rajoituksiakin turvallisesti nostaa. Sakkotulojen kasvaessa ajotavan sakotuksesta, voisi vähentää paskanjauhamista ylinopeuksien abstraktista vaarasta.)
  2. #122
    Norjan reissu takana... Huomioliivistä tunnistaa Norjalaisen motoristin.En tiedä että onko huomioliivi pakollinen Norjassa? Mutta melkoinen määrä motoristia niitä huomioliiviä käytti.Ja voin sanoa että kyllä ne myös näky kaukaa...
    <br />
  3. #123
    (poistettu tili)
    Lainaa (mcmies @ Heinä. 06 2011,15:13) kirjoitti
    Eipä noita ole todellisuudessa turvallisuutta lisääviksikään missään todettu, oletettu kylläkin. Väkevää mutua.
    Toki löytyy monta tutkimusta joissa neon liivit todetaan turvallisuutta parantavaksi. Päinvastaisia toteamuksia ei löydy.

    Sen sijaan maailmasta ei miltään alalta löydy tutkimusta jota ei voisi kiistää ja väittää mutuksi. Mikäs siinä jos on uskossaan vahva, tosin hyödytönhän sellaisen kanssa on keskustella, ilman mitään argumentteja.
  4. #124
    Lainaa (R2-D2 @ Heinä. 06 2011,19:47) kirjoitti
    Mikäs siinä jos on uskossaan vahva, tosin hyödytönhän sellaisen kanssa on keskustella, ilman mitään argumentteja.
    No nimenomaan!

    Mutta kaivapas nyt pari ihan empiiriseen näyttöön tai tilastoihin perustuvaa tutkimusta nyt alkuunsa malliksi.
    High Stuck Are Wit To
  5. #125
    (poistettu tili)
    Lainaa (mcmies @ Heinä. 06 2011,20:24) kirjoitti
    Lainaa (R2-D2 @ Heinä. 06 2011,19:47) kirjoitti
    Mikäs siinä jos on uskossaan vahva, tosin hyödytönhän sellaisen kanssa on keskustella, ilman mitään argumentteja.
    No nimenomaan!

    Mutta kaivapas nyt pari ihan empiiriseen näyttöön tai tilastoihin perustuvaa tutkimusta nyt alkuunsa malliksi.
    No kaivapa itse päinvastaista väittävä. Tosin googlella löytyy helposti, onnistuu keneltä vaan. Minä löysin.

    Ihmiset pystyvät muodostamaan mielipiteen ydinvoimasta, Kreikan rahoista, jne mutkikkaista asioista. Kumma jos tuollainen neon värinen rätti on niin vaikee että pitää tulla aiheesta keskustelevaan ketjuun kertomaan että muiden mielipiteet on (arvotonta) mutua ja luuloa. Lyö itse faktasi pöytään.

    Varmaan pitäs juu teettää muutaman miljoonan selvitys ja komiteatyö parin kympin rätin vaikutuksista moottoripyöräilyn kustannuksiin. Onko se tosiaan noin vaikeeta.

    Eiku antaa olla, hyödytöntä kuten aina.
  6. #126
    Sulla karkaa kyllä pointti pahasti. Loppujen lopuksi ei ole kustannuksista kyse, vaan siitä että ei paranneta tautia vaan oiretta, ja oirettakin parannetaan lääkkeellä, joka ei siihen auta.

    Mulla muistuu mieleen parin vuoden takaa case, jossa auto ajoi liikennevaloissa jarru päällä seisseen mp:n perään pimeällä. Joku siellä väläytteli turvaliivejä ja ehdotti niitä hyödylliseksi ko. tilanteessa. Jos autoilija ei näe A) punaista liikennevaloa tai B) mp:n jarruvaloa, mikähän mahtaisi olla todennäköisyys sille, että turvaliivi olisi ollut se ratkaiseva tekijä, joka olisi näkynyt?

    Ei niistä varmaan ole mitään haittaa turvallisuuden kannalta, mutten kyllä jaksa uskoa, että niistä olisi hyötyäkään.

    Ja tutkimuksista vielä sen verran, että WWF on teettänyt tutkimuksen, jonka mukaan Suomen koko energiantarve voitaisiin tuottaa uusiutuvilla energialähteillä vuonna 2050. Oletuksena on se että energiankulutus putoaa (olikohan se 20%) ko. ajankohtaan mennessä. Tähän päästään mm. energiansäästölampuilla ja vähemmän virtaa kuluttavilla telkkareilla. Kuka tahansa kykenee suoraan toteamaan mallin toimimattomuuden ilman sen ihmeempiä kummasteluja. Ja ituhipit itkee, kun niiden tutkimuksia sanotaan epärealistisiksi. Pointtina siis se, että tutkimuksia voidaan tehdä tukemaan tilaajan kantaa, oli se kuinka todellisuuspakoinen tahansa.

    Lainaan vielä itseäni:
    Lainaa kirjoitti
    Kerronpa vielä henkilökohtaisen esimerkin. Mulla oli aiemmin erittäin hieno runsaasti neonkeltaista sisältävä nahkapuku, jota käytin silloin tällöin myös katuajossa. Siitä jopa jotkut vääräleuat (tiedät kyllä jos tarkoitan sinua) vitsailivat, että possujonotehtävissä kun vedin liivin nahkapuvun päälle, näyin huonommin kuin ilman liiviä. Kuitenkin aivan täysin samalla tavalla ajoi autoa eteen kuin tummemmilla varusteilla.
    Parhaat moottoripyöräilijän turvallisuutta parantavat toimenpiteet ovat oman ajotaidon kehittäminen ja pyrkimys ennakoimaan yllättäviäkin tilanteita, ei joku kangaspala.



    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
  7. #127
    (poistettu tili)
    Hetkinen herrasein,

    Se en tosiaan ollut minä joka esitti kustannusselvitystä tai muutakaan tutkimusta. Sun tulkinta meni metsään, lue uudestaan, kyllä se löytyy.

    Millä ihmeen määräyksellä ihmiselle saadaan ajotaitoa? Meinaatko siis loputonta ajokoirakoulutusta? Vaikka että kortti ajettais joka kevät uudestaan? Vai mitä?
  8. #128
    Tervetuloa ratapäiville. Jos ei ratapäivät inspaa, niin parkkiksia, jossa treenata, on valtakunta turvoksissa. Oman turvallisuuden luulisi kiinnostavan. Ei kai sitten. Neonliivihän se on se, mikä pelastaa.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
  9. #129
    Lainaa (R2-D2 @ Heinä. 06 2011,20:34) kirjoitti
    No kaivapa itse päinvastaista väittävä. Tosin googlella löytyy helposti, onnistuu keneltä vaan. Minä löysin.

    Ihmiset pystyvät muodostamaan mielipiteen ydinvoimasta, Kreikan rahoista, jne mutkikkaista asioista. Kumma jos tuollainen neon värinen rätti on niin vaikee että pitää tulla aiheesta keskustelevaan ketjuun kertomaan että muiden mielipiteet on (arvotonta) mutua ja luuloa. Lyö itse faktasi pöytään.
    Just joo. Rautalangasta:

    En mä oo mitään liivejä kellekään vaatinu päälle. Näin ollen ei ole mun asia esittää niiden hyödyistä yhtään ainoaa faktaa.

    Tässä ei puhuta mistään "parinkympin" investoinneista. Sanotaan nyt vaikka näin, että Suomessa arviolta 200000 x 20 euron investointi tekee 4 miljoonaa euroa. EU:n laajuudessa en viitsi asiaa edes arvioida.

    Yleisin ja eniten loukkaantumisia aiheuttava prätkäonnettomuustyyppi on "yksin ulos tieltä". Tätä silmällä pitäen tulee jotenki mieleen, että kannattaisikohan tolle 4:lle miljoonalle miettiä ensin jotain muuta käyttöä?

    Nettilörpöttelyssä saa toki viljellä niin paljon mutua ja luuloa kuin lystää, mutta mutua ja luuloa se silti on, oli se kenen mielipide tahansa. Mulle sillä ei tosiaan ole mitään arvoa, minkä asian kykenen ongelmitta tuomaan myös julki. Jos et sä siitä tykkää, ei sekään ole mulle minkäänlainen ongelma.

    Mutta jos joku tekee mutun ja luulon pohjalta päätöksen, että kaikki motskariharrastajat on neonrättiin puettava, se on ongelma mulle ja harvinaisen monelle muullekin. Sattumoisin olen nähnyt aika monta päätöstä tehtävän mutun ja luulon pohjalta, mistä seuraa, että tällaisia aloitteita tulee vastustaa kategorisesti, kunnes ne on perusteltu jotenkin muutenkin kuin mutulla ja luulolla.

    Mikä tässä on niin vaikea ymmärtää?
    High Stuck Are Wit To
  10. #130
    Lainaa (PoS @ Heinä. 06 2011,20:54) kirjoitti
    Parhaat moottoripyöräilijän turvallisuutta parantavat toimenpiteet ovat oman ajotaidon kehittäminen ja pyrkimys ennakoimaan yllättäviäkin tilanteita, ei joku kangaspala.
    Samaa mieltä.

    Toisilta kun jää sellainenkin pikkuesine silmien väliin kuin veturi, niin en liikoja luottaisi liiveihin.
    Kumiripustetulla pikakirnulla woblaillen. HD RK 2008
  11. #131
    (poistettu tili)
    Lainaa (mcmies @ Heinä. 06 2011,23:29) kirjoitti
    Mutta jos joku tekee mutun ja luulon pohjalta päätöksen, että kaikki motskariharrastajat on neonrättiin puettava, se on ongelma mulle ja harvinaisen monelle muullekin. Sattumoisin olen nähnyt aika monta päätöstä tehtävän mutun ja luulon pohjalta, mistä seuraa, että tällaisia aloitteita tulee vastustaa kategorisesti, kunnes ne on perusteltu jotenkin muutenkin kuin mutulla ja luulolla.

    Mikä tässä on niin vaikea ymmärtää?
    Nettikirjoittelussa tosiaan voi vastailla lukematta edes mitä on kirjoitettu.

    En minäkään ole ollut vaatimassa mitään rättiä päälle. Enkä väittämässä että se auttaisi kaikkeen, tai edes suurinpaan osaan. Joka on kiistämättä kuskin omat virheet. Siihen tietty auttaa parhaiten moottoripyöräilyn kieltäminen kokonaan, mutku tähän ei huvittais lähteä.

    Joillain on sitä vahvaa mutua väittää ettei neon liivi auttaisi koskaan. Mulla ei ole. Päinvastoin olen varma että niitä tilaisuuksia löytyy. Itsekkin varmasti tiedät että ilman liivin määräämistä pakolliseksi sen vaikutusten tutkiminen on täyttä huuhaata. Vahva pitää tosiaan olla usko tutkijoihin jos uskoo että kirjoituspöydän takana tutkimalla saadaan selvlle faktaa.


    Asennetta ja näkemistä ei voi säätää millään lailla. Ajotaitoa ehkä uusimalla kortti vuosittain. Mitkä on kustannukset verrattuna rättiin? Riittääkö 1000 kertoimeksi? Rätin kustannus pitää suhteuttaa mopoilun kustannuksiin, eihän tuossa kustannuslaskennassa muuten mitään tolkkua ole. Jos rätin kustannus kaataa koko harrastuksen niin voivoi.

    Mainitse jokin päätös jota ei ole tehty mutun perusteella. Faktan huutelu on koomista. Tiedät siis itsekkin että päätökset tehdään aina jonkun mutulla.

    Toivotaan silti ettei rättipakkoa tule. Neon väriä kypärään, takkiin, pyörään voisi olla hyvä, vapaaehtoisesti siis.
  12. #132
    (poistettu tili)
    Lainaa (PoS @ Heinä. 06 2011,21:30) kirjoitti
    Tervetuloa ratapäiville. Jos ei ratapäivät inspaa, niin parkkiksia, jossa treenata, on valtakunta turvoksissa. Oman turvallisuuden luulisi kiinnostavan. Ei kai sitten. Neonliivihän se on se, mikä pelastaa.
    Lukeminen kannattaa aina. Vai miten se Jörkka sanoikaan. ;)

    Mielenkiintoinen keskustelija, heh. Etkös sinä kirjoittele oikein muuallekin mielipiteistäs?

    Hyökätä pitää, mutku ei jaksa lukea mitä on sanottu. Tätä tää nettikeskustelu on parhaimmillaan, väitetään toisen sanomaksi jotain ja sitte vittuillaan päälle. Ei kyllä yllätä yhtään. Eikä paljon haittaakkaan.



  13. #133
    Hämmästyttää kummastuttaa tuo usko "tutkimuksiin" (onko ratapäivien vaikutuksesta turvallisuuteen sellaista?). Ikään kuin asiat olisivat niin mustavalkoisia, että tutkimusten perusteella voitaisiin absoluuttisesti todeta asioiden olevan oikein tai väärin. Joillekin se on huomioliivi, toisille ratapäivät, kolmansille joku muu.
  14. #134
    Edelleenkään...

    Huomioliivi ei paranna moottoripyörän huomiointia pätkääkään, jos vastapuoli EI EDES KATSO sinnepäinkään.

    Pysyn kannassani että liikenteessä huomioimatta jääneen pärräilijän yliajot ylivoimaisesti yleisimmin johtuvat autoilijan keskittymisestä johonkin ihan muuhun KUIN PITÄISI.

    On täysin absurdia väitellä siitä paraneeko neonkeltaisella näkyvyys - tottakai se paranee. Eri asia katsotaanko sitä neonkeltaistakaan motoristia.
  15. #135
    Lainaa (R2-D2 @ Heinä. 07 2011,08:21) kirjoitti
    Joillain on sitä vahvaa mutua väittää ettei neon liivi auttaisi koskaan. Mulla ei ole. Päinvastoin olen varma että niitä tilaisuuksia löytyy. Itsekkin varmasti tiedät että ilman liivin määräämistä pakolliseksi sen vaikutusten tutkiminen on täyttä huuhaata. Vahva pitää tosiaan olla usko tutkijoihin jos uskoo että kirjoituspöydän takana tutkimalla saadaan selvlle faktaa.

    Mainitse jokin päätös jota ei ole tehty mutun perusteella. Faktan huutelu on koomista. Tiedät siis itsekkin että päätökset tehdään aina jonkun mutulla.
    En tiedä, kuka on väittänyt, ettei neonliivi auttaisi koskaan missään. Varmaan auttaa - joskus hyvin harvoin. Luetun ymmärtämistä peräänkuulutetaan...

    Neonliivin näkyvyyttä voidaan erilaisissa tilanteissa tutkia todella monella muullakin tavalla kuin määräämällä se kaikille samantien pakolliseksi. Ei vaadi paljoa mielikuvitusta mieltää tämä. Tilastollinen tarkastelu edellyttäisi toki isoa otantaa ja vertailua, mutta muitakin menetelmiä on olemassa.

    Siitä, mikä on absoluuttisen erehtymätöntä tietoa ja mikä mutua, en lähde väittelemään. Voidaan varmaan sanoa, että tiedon suhteellisen epävarmuuden näkökulmasta kaikki päätökset perustuvat jonkun mutuun. Asia ei kuitenkaan ole mustavalkoinen, minkä varmaan hyvin ymmärrät itsekin. Jos sun mielestä on parempi käyttää termejä vahva mutu tai heikko mutu, niin mikäs siinä sitten...

    Faktan huutelu ei todellakaan ole koomista. Faktojen kiistäminen tai niiden merkityksen vähättely sen sijaan on. Lisäksi se on tyhmää.
    High Stuck Are Wit To
  16. #136
    Lainaa (lämmittäjä @ Heinä. 06 2011,17:33) kirjoitti
    Norjan reissu takana... Huomioliivistä tunnistaa Norjalaisen motoristin.En tiedä että onko huomioliivi pakollinen Norjassa? Mutta melkoinen määrä motoristia niitä huomioliiviä käytti.Ja voin sanoa että kyllä ne myös näky kaukaa...
    Eiko se ollut juuri Norjassa, missa oikeus vapautti paalle ajaneen autoilijan syytteesta "kun bike on niin huomaamaton"? Kun oli alan lehdissa taallakin.
    The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
  17. #137
    Lainaa (GoSpel @ Heinä. 07 2011,09:56) kirjoitti
    Eiko se ollut juuri Norjassa, missa oikeus vapautti paalle ajaneen autoilijan syytteesta "kun bike on niin huomaamaton"? Kun oli alan lehdissa taallakin.
    Juuri näin. Mutta kun asiasta nousi edunvalvonnan kautta kansainvälinen haloo niin juttu meni nurin seuraavassa oikeuskerroksessa ja homma meni niinkuin pitikin.

    Pointti tässäkin: Jonkun pitää sitä edunvalvontaa tehdä, ja ylläpitää sitä varten organisaatiota.
    Story tells 95% of all Harleys ever made are still on the road. Remaining 5% made it home. More about this: http://luupilotti.blogspot.com/
  18. #138
    Hämmennetäänpäs tätä keitosta vielä hieman:

    En ota kantaa sen enepää turvaliiveihin (vaikka semmoisen omistankin ja joskus syyspimeillä sitä pidänkin) vaan seuraavanlaisiin kommentteihin, joita on tässäkin ketjussa näkynyt:

    -" ajan tasan niissä varusteissa joissa lystään, koska se on oman asiani ja maksan veroni"

    Onkos se näin?
    Taannoinen himosaunoja toteutti itseään ja harrastustaan seurauksella, että makasi kuukausitolkulla sairaalassa teholla, tehtiin ihonsiirtoja ja ties mitä. Kaveri saatiin pysymään hengissä, joka oli sinällään positiivista, mutta kuka viitsii arvuutella kuinka paljon tuo lysti kustansi? Olen ihan saletti, että seitsenumeroisissa luvuissa ollaan pelkän sairaalahoidon osalta ja mahdolliset muut työkyvyttömyys- yms. korvaukset ja eläkkeet.
    Ja kuka maksoi lystin? Veronmaksajat tietysti eli me kaikki.

    Entäs sitten nää sortsi-läpytin-t-paita kuskit? Ne kun tekee pienenkin köntsäyksen, niin kuka maksaa? Me muut veronmaksajat ja vakuutusmaksujen maksajat tietysti!

    Ehdotankin seuraavaa:

    Jokainen saa vapaassa maassa ajella vaikka ilkosillaan, kunhan vastaa itse seurauksista.

    Eli aina kun on setvitään mp-kolaria ja sen seurauksia, tsekattaisiin kuskin / matkustajan varustus. Omavastuuta sitten sen mukaan lisää, millaisissa rytkyissä on oltu liikkeellä. Sortsipellet vaikka maksakoon koko ihonsiirtohommansa itse.
    Farkuista ja jonkinsortin ajotakista saisi jo pientä helpotusta, ja oikeasta suojilla varustetusta ajopuvusta sitten mennään nykykäytännön mukaan eli yhteiskunta ja vakuutusyhtiöt maksaa.

    Ei siis pakoteta ketään pitämään kesäkuumalla niitä ainokaisia nahkoja tai goreja, joilla ajetaan jo huhtikuullakin ( vaikka oikeita hellekelinkin ajopukuja on Luoja paratkoon kyllä keksitty) vaan kaikki saavat toteuttaa itseään miten haluavat. (Ei nyt sentään kypäräpakosta ehkä luovuta, kun täällä siihen on jo sentään taivuttu, toisin kuin Suuressa Maailmassa...)

    Kunhan sitten maksavat jos jotain käy. Ja maksamiseksi ei riitä, että "mä maksan veroja tai vakuutusmaksuja".

    Vaikkakin tämä tarina on siinä mielessä ihan turhaa pulinaa, sillä eihän noille sortsiurhoille koskaan mitään käy, koska he ovat kuskien eliittiä...

    t. pozo
    -04 K 1200 LT

    Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

    Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
  19. #139
    Lainaa (pozo izquierdo @ Heinä. 08 2011,12:38) kirjoitti
    Hämmennetäänpäs tätä keitosta vielä hieman:

    En ota kantaa sen enepää turvaliiveihin (vaikka semmoisen omistankin ja joskus syyspimeillä sitä pidänkin) vaan seuraavanlaisiin kommentteihin, joita on tässäkin ketjussa näkynyt:

    -" ajan tasan niissä varusteissa joissa lystään, koska se on oman asiani ja maksan veroni"

    Onkos se näin?
    Taannoinen himosaunoja toteutti itseään ja harrastustaan seurauksella, että makasi kuukausitolkulla sairaalassa teholla, tehtiin ihonsiirtoja ja ties mitä. Kaveri saatiin pysymään hengissä, joka oli sinällään positiivista, mutta kuka viitsii arvuutella kuinka paljon tuo lysti kustansi? Olen ihan saletti, että seitsenumeroisissa luvuissa ollaan pelkän sairaalahoidon osalta ja mahdolliset muut työkyvyttömyys- yms. korvaukset ja eläkkeet.
    Ja kuka maksoi lystin? Veronmaksajat tietysti eli me kaikki.

    Entäs sitten nää sortsi-läpytin-t-paita kuskit? Ne kun tekee pienenkin köntsäyksen, niin kuka maksaa? Me muut veronmaksajat ja vakuutusmaksujen maksajat tietysti!

    Ehdotankin seuraavaa:

    Jokainen saa vapaassa maassa ajella vaikka ilkosillaan, kunhan vastaa itse seurauksista.

    Eli aina kun on setvitään mp-kolaria ja sen seurauksia, tsekattaisiin kuskin / matkustajan varustus. Omavastuuta sitten sen mukaan lisää, millaisissa rytkyissä on oltu liikkeellä. Sortsipellet vaikka maksakoon koko ihonsiirtohommansa itse.
    Farkuista ja jonkinsortin ajotakista saisi jo pientä helpotusta, ja oikeasta suojilla varustetusta ajopuvusta sitten mennään nykykäytännön mukaan eli yhteiskunta ja vakuutusyhtiöt maksaa.

    Ei siis pakoteta ketään pitämään kesäkuumalla niitä ainokaisia nahkoja tai goreja, joilla ajetaan jo huhtikuullakin ( vaikka oikeita hellekelinkin ajopukuja on Luoja paratkoon kyllä keksitty) vaan kaikki saavat toteuttaa itseään miten haluavat. (Ei nyt sentään kypäräpakosta ehkä luovuta, kun täällä siihen on jo sentään taivuttu, toisin kuin Suuressa Maailmassa...)

    Kunhan sitten maksavat jos jotain käy. Ja maksamiseksi ei riitä, että "mä maksan veroja tai vakuutusmaksuja".

    Vaikkakin tämä tarina on siinä mielessä ihan turhaa pulinaa, sillä eihän noille sortsiurhoille koskaan mitään käy, koska he ovat kuskien eliittiä...

    t. pozo
    Vähän ot. mutta hämmennetään lisää.

    Tupakoitsijat ja alkoholijuomien nauttijat sitten ensin samaan junaan koska sieltä saavutettaisiin oikeasti suuret säästöt.

    Tämä mopoilla konttailu on kuin hyttysen kusi itämeressä , kun on noiden kahden (viina, tupakka) aiheuttamat hoitokustannukset ovat suorastaan tähtitieteelliset.
    dYNY

    "Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing"! *
    *David Jefferies 1972-2003

    FEEL THE NOISE * *



    * Kawasaki ZX-10R '07*
  20. #140
    No huh huh mitä paskaa tuossa ylempänä...

    Jos kaikki olisi ns. omakustanteista, niin toki ei tarvitsisi maksaa veroja ja sairasvakuutusmaksujakaan... Ameriikan malliin vaan, omakustanteisilla sairasvakuutuksilla sitten. Onkohan hyvä systeemi?

    Antti maksaa veronsa ja muut velvoitteensa kiltisti. Antti myös ajaa ilman e-hyväksyttyjä ajovarusteita niin pitkälle kuin lystää. Jos laki joskus vaatii toimimaan toisin, niin sitten tullee muutos. Onneksi meillä on edunvalvontaa, jolloin kaikki kaistapäisimmät ideat ja avaukset eivät mene läpi.

    Voi sun kettu; mitäs kun naapuri saa syövän niin menettekö oven taakse huutelemaan että "saatanan sika, parane omilla rahoillasi etkä meidän"?
    antti.kemppainen@smoto.fi - Suomen motoristit Ry - www.smoto.fi - Modified Motorcycle Association of Finland - www.mmaf.info
  21. #141
    Lainaa (basic @ Heinä. 08 2011,13:08) kirjoitti
    No huh huh mitä paskaa tuossa ylempänä...

    Jos kaikki olisi ns. omakustanteista, niin toki ei tarvitsisi maksaa veroja ja sairasvakuutusmaksujakaan... Ameriikan malliin vaan, omakustanteisilla sairasvakuutuksilla sitten. Onkohan hyvä systeemi?

    Antti maksaa veronsa ja muut velvoitteensa kiltisti. Antti myös ajaa ilman e-hyväksyttyjä ajovarusteita niin pitkälle kuin lystää. Jos laki joskus vaatii toimimaan toisin, niin sitten tullee muutos. Onneksi meillä on edunvalvontaa, jolloin kaikki kaistapäisimmät ideat ja avaukset eivät mene läpi.

    Voi sun kettu; mitäs kun naapuri saa syövän niin menettekö oven taakse huutelemaan että "saatanan sika, parane omilla rahoillasi etkä meidän"?
    Totta... täyttä pas.. kaa.

    Mielestäni tämä nykyinen systeemi toimii kohtuullisen hyvin. Jenkkimalli taas veisi terveydenhuollon pois kaikilta vähävaraisilta.

    Se on hassua miten toiset haluaisivat vain nauttia syteemin eduista, mutta eivät haluisi olla kuitenkaan mukana maksamassa niitä...
    dYNY

    "Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing"! *
    *David Jefferies 1972-2003

    FEEL THE NOISE * *



    * Kawasaki ZX-10R '07*
  22. #142
    Hiukan kauas on keskustelu revennyt originaalista aiheesta. Taitaa kuitenkin isoin vastustus olla keltaisia liivejä kohtaan siksi että päiväkotilaisetkin käyttävät niitä liikkuessaan hoitoaikan ihmisten ilmoilla ja saattaisihan joku kotilokuski hiukan vidduilla kun repii kukkaroa märän liivin alta.
    Peace, ajelemaan siitä hushus
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
  23. #143
    Tuossa ylempänä melkoista tuubaa. Muistetaanpa kuitenkin tämä, vaikka offtopiccia hipoo.

    Juominen, tupakointi ja autoilu (myös MP:t) pitää yhteiskuntaa pystyssä!

    Tehokas veronmaksaja polttaa, juo ja kuolee nuorena

    "- Jos tällainen ihminen on tehnyt koko työuransa töitä, eikä ole ollut työttömänä ja kuolee ennen eläkeikää, hän tuottaa valtiolle enemmän kuin kuluttaa. Kyllä tällainen henkilö on aikamoisen sankarityön tehnyt jos katsotaan julkisen talouden rahoitusta, Valtion taloudellisen tutkimuskeskuksen erikoistutkija Timo Rauhanen toteaa."

    Ja Ei tarhaliiveille, vaikkakin liivit matkassa kun pyöränlaukutkin eli poikkeustilanteissa tarpeen mukaan päälle...
    "En mää *täss syyllist kaipaa yhtikäs, Lahtist ja konekiväärii mää kaipasin"

    Clutch - The Regulator
  24. #144

    Tunnus suljettu
    Liittyi Jul 2010
    Junttilan mutka
    Lainaa (dYNY @ Heinä. 08 2011,12:50) kirjoitti
    Tupakoitsijat ja alkoholijuomien nauttijat sitten ensin samaan junaan koska sieltä saavutettaisiin oikeasti suuret säästöt.
    Ja ylipainoiset, sekä ehkä myös himourheilijat ja moottoripyöräurheilua ja extreme-lajeja harrastavat.

    Lainaa (basic @ Heinä. 08 2011,13:08) kirjoitti
    Ameriikan malliin vaan, omakustanteisilla sairasvakuutuksilla sitten. Onkohan hyvä systeemi?
    Kyllä mulle sopisi. Voisi itse arvioida mitä turvaa (perheelleen) tarvitsee, eikä tarvitsisi maksaa muiden murheita. Varmaan tulisi halvemmaksikin kuin "kollektiivi-pottiin" maksaminen...
    So What!
  25. #145
    (poistettu tili)
    Lainaa (Julma Ulmanen @ Heinä. 08 2011,16:30) kirjoitti
    Lainaa (basic @ Heinä. 08 2011,13:08) kirjoitti
    Ameriikan malliin vaan, omakustanteisilla sairasvakuutuksilla sitten. Onkohan hyvä systeemi?
    Kyllä mulle sopisi. Voisi itse arvioida mitä turvaa (perheelleen) tarvitsee, eikä tarvitsisi maksaa muiden murheita. Varmaan tulisi halvemmaksikin kuin "kollektiivi-pottiin" maksaminen...
    Ehkä ette ole huomanneet mutta meillä jo toi malli ollut kauan. Puheethan siis on jotain muuta, mutta todellisuudessa julkinen terveydenhoito on mitoitettu niin ettei se riitä kaikille eikä oikein edes tarvitsijoille.

    Suuri osa käy työnantajan maksamassa (tai sanoisko että osana palkkaa itse maksamassa) yksityisessä sairaanhoidossa. Itse en 30:n vuoden työuran aikana ole käynyt kertaakaan terveyskeskuksessa tai sairaalassa. ja aika monilla on erilaisia vakuutuksia lapsilleen, joita käytetään yksityisvastaanotolla. Toki Kela korvaa verorahoista osan kuluista.

    Ei kai toi Amerikan malli ole huonompi kuin tämäkään. Verorahoilla hoidetaan ne joilla ei ole varaa vakuutukseen.

    Malli kun malli, lopputulos on sama eli henki lähtee.

    Rätti pakolliseksi varusteeksi. Päälläpito vapaaehtoiseksi. Höhöhhööö!
  26. #146
    Ihan varmasti noilla liiveillä joku henkikulta säästyisi..

    nimim. kotiloa ja pyörää ajeleva

    ..ja saisihan valtio siitä kivan rahastuskohteen *
    Lahjakortilla..
  27. #147
    Nonniih, kyllähän siltä tällä kelillä saa keitoksen porisemaan kun vähän hämmentelee...

    Hämmennetään vähän lisää:

    - lipsahti joillakin puhe jo "Amerikan malliin". Itse en tarkoittanut suoranaisesti sitä muiden kuin niiden osalta, jotka itse ovat välinpitämättömyydellään vammansa aiheuttaneet.

    - tupakoitsijat, alkoholistit ja ylipainoiset eivät mielestäni kuulu tähän porukkaan. Vaikka noidenkin paheiden yhteys kansanterveyteen on kai aika kiistatta tieteellisesti todistettu, jää yhteys kuitenkin monta kertaluokkaa ohuemmaksi kuin vaikkapa shortseissa lipat vetäneen motoristin asfaltti-ihottuman yhteys ajovarusteiden puutteeseen. Sitä paitsi - miksi porukat käyttää kypäriä? No siksi kun se oikeasti suojaa päävammoilta (ja siksi kun sen puuttesta saa sakot.) Sen sijaan Amerikassa kuoli motoristi ottaessaan osaa kypäränpakon vastaiseen ralliin... *http://www.cbc.ca/news/world/story/2...mut-death.html
    Jaa niin, mites me täällä muuten ollaan alistuttu turvavyön käyttöpakkoon....?

    - entäs vakuutukset sitten? Milläs ne yhtiöt kattaa korvaussummansa? No asiakkailta perittävillä vakuutusmaksuilla tietenkin! Eli mitä enemmän maksetaan shortsikovisten ihonsiirtoja ynnä sairauspäiviä ynnä muita, sen kovemmat vakuutusmaksut. Nythän yhtiöillä on jo muutaman vuoden ollut käytössään asiakkaiden riskiluokittelu, eli nuoret kilokyykykuskit maksaa kovempia maksuja kuin varttunemmat kustomi tai matkasohvakuskit. Eli suuntaus on jo näkyvissä...

    - julkinen terveydenhuolto on todellakin ahtaalla ja siellä joudutaan oikeasti tekemään valintoja mihin rajallisia resursseja käytetään. Annetaanko kallista sytostaattihoitoa syöpäpotilaalle, joka saanut taudin 40-vuotisen tupakoinnin seurauksena vai motoristille, jolla sattui olemaan liian kuuma ajaa suojaavamissa varusteissa ja on nyt ihonsiirtopotilaana teholla? Melkeinpä itse valitsisin tuon syöpäpotilaan, jos vain toisen voi valita. Tämä on harrastanut pahettaan vuosikymmenet, mutta on piruparka tullut nikotiiniriippuvaiseksi eikä ole päässyt irti ennenkuin joutui selkä seinää vasten ja terveys meni. Shortsikuski sen sijaan otti tietoisen riskin lähtiessään mukavuudenhalustaan / turhamaisuuttaan vetelemään pitkin katuja puutteellisissa vetimissä ja sitten lippasi. Kun ei tuollaista tolloa voi oikeassa elämässä kuolemaankaan jättää, niin miksei tuo saisi sitten maksaa törttöilystään. Miksi MINUN pitää osallistua tuon kaverin sairaskulujen maksamiseen nousevien verojen, heikentyneen vanhusten/lasten/syöpäpotilaiden hoidon tai nousevien vakuutusmaksujen muodossa?

    - se, että motoristilta lähtee henki onkin jo toinen juttu. Siinä on maksettu korkein mahdollinen henkilökohtainen hinta oli varusteet kunnossa eli ei, mutta yhteiskunta / vakuutusyhtiöt selviävät noista yleensä halvemmalla kuin vammautuneiden hoitamisessa. Eli pidetään nyt ne kuolleet pois tästä väännöstä...

    t. pozo

    -04 K 1200 LT

    Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

    Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
  28. #148
    Lainaa (mcmies @ Heinä. 07 2011,08:51) kirjoitti
    Lainaa (R2-D2 @ Heinä. 07 2011,08:21) kirjoitti
    Joillain on sitä vahvaa mutua väittää ettei neon liivi auttaisi koskaan. Mulla ei ole. Päinvastoin olen varma että niitä tilaisuuksia löytyy. Itsekkin varmasti tiedät että ilman liivin määräämistä pakolliseksi sen vaikutusten tutkiminen on täyttä huuhaata. Vahva pitää tosiaan olla usko tutkijoihin jos uskoo että kirjoituspöydän takana tutkimalla saadaan selvlle faktaa.

    Mainitse jokin päätös jota ei ole tehty mutun perusteella. Faktan huutelu on koomista. Tiedät siis itsekkin että päätökset tehdään aina jonkun mutulla.
    En tiedä, kuka on väittänyt, ettei neonliivi auttaisi koskaan missään. Varmaan auttaa - joskus hyvin harvoin. Luetun ymmärtämistä peräänkuulutetaan...

    Neonliivin näkyvyyttä voidaan erilaisissa tilanteissa tutkia todella monella muullakin tavalla kuin määräämällä se kaikille samantien pakolliseksi. Ei vaadi paljoa mielikuvitusta mieltää tämä. Tilastollinen tarkastelu edellyttäisi toki isoa otantaa ja vertailua, mutta muitakin menetelmiä on olemassa.

    Siitä, mikä on absoluuttisen erehtymätöntä tietoa ja mikä mutua, en lähde väittelemään. Voidaan varmaan sanoa, että tiedon suhteellisen epävarmuuden näkökulmasta kaikki päätökset perustuvat jonkun mutuun. Asia ei kuitenkaan ole mustavalkoinen, minkä varmaan hyvin ymmärrät itsekin. Jos sun mielestä on parempi käyttää termejä vahva mutu tai heikko mutu, niin mikäs siinä sitten...

    Faktan huutelu ei todellakaan ole koomista. Faktojen kiistäminen tai niiden merkityksen vähättely sen sijaan on. Lisäksi se on tyhmää.
    Sitten kun ne neonliivit on pakolliset kaikille "puusilmä" voikin vedota siihen että luuli ruohonleikkaajien olevan puuhissa ja pysyvän paikoillaan. Eikä tulevan moottoripyörällä kylkeen tekemään itsemurhaa.
    Voi herramunjee! Jos Tyyppi ei näe, se ei NÄE! Tai ei ainakaan ymmärrä näkemäänsä...

    E: siis ei ollu mc miehelle tämä



    Mukava ku pukama...eiku mukana

    Mei tö iiköls SKRIIM!

    The Mocamaster

    Koska kortti ja leipä
  29. #149
    Tilastojen valossa, kotiloilla ajettuja mällejä laskien, lopputulema on: Saa myydä vain neonkeltaisia autoja .

    Eikös MP-väki voisi lähteä puuhaamaan aiheesta oikein
    lakialoitetta. Tilastojen valossa ja samoin perustein kuin mopoilijoille ehdotellaan liivipakkoa, moisen lain jääminen menemättä läpi olisi suorastaan rikollista .

    Aijaa.... mutta siellä Arkadianmäellähän meitä tosiaan
    edustaakin useampikin tuomittu... entinen rikollinen .

    Olis se kyllä hienoa, kun ministeritkin vetelis tipikeltaisilla
    pirsseillä... .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  30.  
  31. #150
    Lainaa (BadToThe Bone @ Heinä. 09 2011,03:03) kirjoitti
    Tilastojen valossa, kotiloilla ajettuja mällejä laskien, lopputulema on: Saa myydä vain neonkeltaisia autoja *.


    Mut sit varmaan kaikki moottoripyöräilijät joutuis pukeutumaan neonpinkkiin. Ettei sekotettais autoihin tai rypsipeltoon tai...no juu


    Valot pitäis riittää, ja se pieni hetki kun arvioi saapuvan kohteen vauhdin. Onko mopo vai moottoripyörä?
    Tai kenties rekka tai juna? Ei näitä juttuja saada liiveillä loppumaan...tuskin millään. Koulutuksella vähentämään ehkä pystytään.

    Ois varmaan ihan hyvä autoilijoillekin samantyyliset vapaaehtoiset koulutukset kuin moottoripyöräilijöillä on. Mut kuka nyt vapaaehtoisesti lähtis kehittämään omaa _autolla_ ajotaitoa?

    "Näe motoristi-älä ole puusilmä"
    Mukava ku pukama...eiku mukana

    Mei tö iiköls SKRIIM!

    The Mocamaster

    Koska kortti ja leipä
Sivu: 5 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 34567 ViimeinenViimeinen