Tulokset 1:stä 8:een 8:sta
    sisään ajettu (100 000) -99 r1100.. vaikka venat säädössä.. venttiilikoneistosta kuuluu aika iloinen naputus.. vain lämpimänä.. Kylmänä kone kehrää kuin kissa.. :-)
    Onkos jotain vikaa vai kuuluukos "ominaisuuksiin"

Taitavat org:in boxeritietäjät olla kaikki ,tai * . Tuli mieleen,että minkälaiset öljyt sulla on koneessa. *Nyt kun on taas melko lämmintä, niin ohuet öljytkin varmasti lisäävät kuuman koneen mekaanisia ääniä. *Enemmistö tuntuu suosivan näihin 20W50, tai 5W50 öljyjä. *Tai voisiko kyse olla tästä?

Nämä on vaan ihan mun arvauksia, kun en tosiaankaan ole mikään bokseri-asiantuntija. *Muutaman viikon olen vasta moisen vempaimen omistanut. Mutta eiköhän pian joku sellainen vastaa, joka näistä oikeasti jotain ymmärtää. *
    BMW R850R -02
    web: www.oilhead.org
    mail: info@oilhead.org
    Kuuluuhan noi venttiiliäänet kun venttiilikopista on suora ääni-/näköyhteys kuuntelijaan. Ilma-/öljyjäähdytteisessä tietty myös nuo lämpötilaerot kylmän ja kuuman koneen välillä ovat suuret. Sanoovat myös, että venttiilikoneistossa olevan akselin päittäisvälyksen säätö vaikuttaa venttiiliääniin. Pekkavee osannee vanhana bokseriguruna kommentoida enemmän.

Ääntä se vaan on - tulpat korviin ja menoksi.

P.S Tietty se venttiilien säätö on ollut lukemattomien tutkielmien aihe. Etsi vaikka termillä "Oilhead Valve Adjustment for Dummies", niin jos Englanti taipuu, saat erinomaisen ohjeen siitä miten bokserin venttiilit säädetään.
    <p>2002-2014</p>
    Oletkos varma, että ääni tulee venttiileistä? Omassa RS:äni toinen ruiskun läppä naputti imuilmavirran mukana ajoittain. Vaijereiden uudelleensäädöllä yleensä poistui.

Edit. Sormella voi painaa sitä ilmaläpänvartta, johon vaijeri kiinnittyy, jolloin naputus tuntuu/lakkaa.

Honda ST1300A
    Husqvarna TE250, kuntoilutarkoituksiin ainoastaan...
    Heips,

minkähänlainen tuo ajoasento on R1100RT:ssä 175-senttiselle?
    Toinen asia mitä olen miettinyt liittyy tuohon hallittavuuteen ja sitä kautta ajon nautittavuuteen esim. kaupungissa, kun ei ole kokemuksia ihan näin painavista ja isoista pyöristä. Näin talvella kun tyyppien ottaminen vähän hankalaa, niin kertoilkaa ajatuksia ja kokemuksia jos viitsitte.
    Kolmanneksi, olen katsellut tuollaista vähän ajettua pyörää Ruotsista. Kokemuksia tai vinkkejä ruotsintuontien osalta?

edit. juu ei oikein kuulu tähän oksaan tää mun kyssäri, mut en viitsinyt aloittaa uuttakaan samasta pyörästä.

- Hotu

Moto Guzzi V85tt
    Voisit saada vastauksia paremmin, jos aloitat uuden ketjun asiaan kuuluvalla otsikolla.

Pekka
    Pekka
    Lainaa (Hot Rod @ Joulu. 18 2011,09:18) kirjoitti
    Heips,

minkähänlainen tuo ajoasento on R1100RT:ssä 175-senttiselle?
    - Hotu
    Ajelen RT:llä pituutta 180 cm.. Eikä valittamista ajoasennossa. Onhan penkissä 3 säätöä korkeudelle!

Yli 300 kiloa painava matkapyörä on tosin hiukan "raskas" pyöriä kaupungissa.. siihen kun lisätää 3x täydet laukut ja mamma tarakalle niin sitten voi sanoa että voi hienoisia vaikeuksia olla......Vaikka ei minulla isompaa ongelmaa ole ollutkaan "nurkka ajossa"

Mutta en usko että kukaan ostaa sen pyöriäkseen kaupungissa.. :-)
    RT on tehty ajettavaksi "kauas ja pitkään"

Ruotsin tuonnista ei sen kummempaa tietoa.. pari tuttua tuonut, ei niissä ollut mitään ongelmia..
    Vaikka kaikkihan riippuu "yksilöstä" niin moposta kuin siitä keneltä ostaa..

/Kid
    Ps. osta minulta tuo just sisään ajettu mopo.. :-)
  8.  
    RT raskas? Nuorisopyörä!
    <p>2002-2014</p>