Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 41:een 41:sta
    Olen kyllä samaa mieltä siitä, että on aika paljon laatueroja suht samanvuotisissa pyörissä riippuen valmistajasta ja siis nimenomaan tässä ruostumisasiassa. Mulla on ollut nippu eri merkkisiä laitteita pääosin 99-08 väliltä ja keskittyen tuohon 05-06 paikkeille. Noista missään ei ole ollut paljoa ruostetta muualla kuin pulttien päissä tms. paikoissa (ei siis mitään ruostuneita pakoputkia tms.), mutta tietyllä tapaa se antaa vähän halvan vaikutelman kun alkaa ruostetta näkymään. Muistinvaraisesti noista omista:
    - Yamaha FZS600 -01 ei ruostetta, mutta on ainoa mun pyöristä, jonka olen ostanut uutena ja ajoin siis 0-10tkm.
    - Suzuki GSX (jätän pois tästä vertailusta, koska selvästi vanhin)
    - Yamaha TRX850 -99 ei ruostetta, oli mulla n. 23-42tkm.
    - Honda Shadow - 05 ei ruostetta, oli mulla n. 38-43tkm.
    - Suzuki Intruder - 06 ei ruostetta, oli mulla n. 7-17tkm.
    - Aprilia RSV R - 06 ei ruostetta, oli mulla n. 1800-3500km.
    - Triumph Scrambler - 06, ruostetta ainakin takaiskareissa ja joissain pulttien päissä ja toisen tulpan tienoilla. Oli mulla 2-10tkm.
    - Buell XB9S -03, ruostetta todella monissa pulteissa, mutta ei muualla. Oli mulla 29-31tkm.
    - H-D XR1200 -08, ruostetta joidenkin pulttien päissä, oli mulla 12-23tkm.
    Nykyisesti Bemarista (06) en ole ruostetta löytänyt mistään.

Retired
    Vassua pultinpäihin ja muihin ongelmakohtiin ja niveliin jne. pesun jälkeen. Ei oo ykskään pyörä ruostunu meikäläisellä kun voitelee välillä, harrikka ei ruostunu vaikka kaks kesää oli puhtaaksi hiotut peltiosat..

Tosin eihän uudesta pyörästä tartte huolta pitää koska takuu..

Tyyli ennen tarkoitusta.
    Jos niitä ruuvveja itse vaihtelee, etenkin jos ruuvinkolo on alumiinia, kannattaa kattoa että tulee oikeanlaatuista ruostumatonta terästä pultiksi. Muuten hapettuu. Oli muistaakseni yleisesti A4 merkityt pultit jokka eivät aiheuta hapettumista.

Bilteman ja muiden halpaketjujen A2 "ruostumattomat" pultit kuulemma ruostuvat jo ihan itsekseen vaikka niitä myydään ruostumattomana
    BMW R1200GS 2009
    Aprillia Caponord 1200 2014
    Honda NC 750X 2021
    Yep, valitkaa pulteiksi A4, eli se on haponkestävää. A2 ei tahdo toimia missään kunnolla.
    A4:n tunistaa mm. siitä, ettei se tarraa magneettiin.

Lainaa (JaZZo @ Loka. 31 2011,10:19) kirjoitti
    Vassua pultinpäihin ja muihin ongelmakohtiin ja niveliin jne. pesun jälkeen.
    Tuossahan se ero juuri ilmentyy. Laadukkaista materiaaleista valmistettuja laitteita ei tarvitse rasvailla. Ne pysyy ehjinä ilmankin.
    Retired
    ^Olen erimieltä. Kyllä noita "laatupelejä" rasvattiin määräaikaishuollossa ennen asiakkaalle luovuttamista. Tämä voi luoda harhaluuloja rasvailun tarpeellisuudesta koska asiakkaiden ei itse ole tarvinnut tehdä mitään. * *

Omien pyörieni kohdalla olen pyrkinyt pitämään ne laadukkaina vastaisuudessakin, siispä jatkan rasvailua aina pesun jälkeen edelleenkin, eipähän ruostu.
    Tyyli ennen tarkoitusta.
    pysykää japsivehkeissä,ei oo -99 viragossa missään hajuakaan ruosteesta.kromit ja pultttien kannat kuin uusia .
    Lainaa (JaZZo @ Loka. 31 2011,14:32) kirjoitti
    ^Olen erimieltä. Kyllä noita "laatupelejä" rasvattiin määräaikaishuollossa ennen asiakkaalle luovuttamista.
    En lähde väittelemään. H-D:sta tiedän, että kaikki huollot tehty merkkiliikkeessä. Yksi ruostunut kohta (myös Buellissa) oli se akselin pää (?) joka menee koneeseen sisälle vaihteistoon. Siis ei sellainen osa, jota pitäisi availla tms. Joissain on äänenvaimennin ruostunut jne. TRX:n huolsin itse koko ajan, en rasvaillut mitään, eikä minnekään tullut ruostetta 06-09 ja +20tkm aikana, myydessä kuitenkin 43tkm mittarissa ja 10 vuotta ikää vrt. H-D joka ostaessa ruosteessa 3v. / 12tkm tai Trumppa, joka oli sisällä säilytetty, ajettu karvan yli 2tkm, käyttöönotettu muistaakseni 2008 ja käynyt vain ja ainostaan kertaalleen valtuutetussa huollossa. Vaan kun ei ole kuin omia kokemuksia, niin ei noista tietty voi mitään tilastofaktaa heittää.

Eikä ole tarkoitus parjata mitään merkkejä sinällään. Kaikista olen pitänyt ja esim. Trumppa sai sellaista hanaa koko mulla olo aikansa, ettei paremmasta väliä ja paljon sorateillä yms. eikä siinä ikinä ollut mitään, pienintäkään, vikaa. *

Retired
    Entivanhaan, 80 -90 luvuilla, siis 1980 ja 1990, oli ihan normaalia että uudet Harrikat ruostui, ruostetäpliä oli jo ennenkuin pyörä oli omistajalla, vanteet, pinnat, kromimutterit ja ruuvit, strutsit jne, erityisesti kohdissa joissa mutteri oli kiristetty, niin kromi oli irronnut kuparista tai alustasta. Tai saattoipa olla Meksikossa ei Harrikan kromiosiin alle laitettukaan kupari pinnoitusta. Hm... ehkä vastasin itse.
    <p>Tallissa odottelee ajovuoroa: WLA45-1942 _FLH74-1957 _FLSTC-1994 _T120R -969 _K100RS-1991 _CR500Hm-2005 _CR 500-1988&nbsp; _RD125-1970 _HVA125-1974_KTM EXC300-2005_R 1200 GSA -2011_ Kawasaki G5 100_CR 250 -1996</p>
    No ainakin pari vuotta sitten oli näissä V-rodeissa, ja tais olla muissakin saman heimon kulkineissa, aika monta letkunkiristintä, jotka näkyivät olevan jo myymälässä ruosteessa. Tyly kontrasti sen muun krominkiillon kanssa. Samoin tietysti pakoputken sisäkalut, jotka monissa muissa ovat rosteria. Selityksenä kuulin, että nehän vaihdetaan joka tapauksessa. Ehkä olisi kannattanut laittaa vaikkapa muoviset sitte? *

11.  
    Lainaa (Pietu71 @ Loka. 31 2011,17:30) kirjoitti
    pysykää japsivehkeissä,ei oo -99 viragossa missään hajuakaan ruosteesta.kromit ja pultttien kannat kuin uusia .
    Tässähän oli alun perin kyse nimen omaan Hondasta...
    Honda CB 600 FA Hornet 2007 --> Suzuki Intruder M1500 2010
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12