Tulokset 1:stä 4:een 4:sta
  1. #1
    Ihme juttu, mutta tonniseen cebariinkin on ilmestynyt joku vika. Kohta varmaan vanha singerikin hajoaa... juu.

    Semmoosta tekee, että hiljasemmissa vauhdeista lähtiessä painelemaan heittää glygolit naamalle, määrä ei voi olla kovin suuri, koska paisarista ei näy pintaa katoavan, mutta visiirin vetää komeesti sotkuun. Ihan kuin puskisi öljynlauhduttimen huohotusputkesta ulos, ainakin se osa siitä oikean käden "kilvestä" on ihan keltaisena. Lisäksi nyt rullailujen jälkeen kone sammuksiin niin kuuluu ihme suhinaa ja sihinää pitkän aikaa. Flekti toimii, mutta vasta hetki ennen punarajaa, sen tsekkasin.

    Muutoinkin kone ehkä käy hiukka lämpösenä, kun pyrkii helposti mittari yli puolenvälin, tai sit en vaa muista mimmosta on ku kesällä ajellaan. Toisaalta flekti huutaa yleensä vain kotipihassa ja se käy siellä punarajan tuntumassa, eikä ennen oo sylkeny naamalle taikka suhissu.

    Omat epäilykseni, termari, taikka joku korkki sieltä päästää paineita liikaa, josta johtuu tämä suhina, ja sitä kautta jotenkin kummallisesti räkii sieltä huohotinletkusta. Mutta siis en tästä paljon ymmärrä, jotta kertokaa mitä kannattaa ensin tsekata?

    Nii ja koittakaa ny taas saada tästä sepustuksesta jotain selvää :-P
    CBR 1000F -89
  2. #2
    Katso onko jäähdyttimestä paisariin menevä letku kunnollinen.

    Olen nähnyt sellaisia letkuja jotka ovat murtuneet ja kovettuneet. Seurauksena koneen lämmetessä vesi tulee ulos mutta koska letku ei ole tiivis ei paisarista imeydy mitään tilalle ja vesi vähenee jäähdyttimessä mutta säiliö näyttää vettä olevan riittävästi.
    HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
    http://www.sefotec.fi
  3. #3
    Lainaa (sefo @ Kesä. 28 2011,21:14) kirjoitti
    Katso onko jäähdyttimestä paisariin menevä letku kunnollinen.

    Olen nähnyt sellaisia letkuja jotka ovat murtuneet ja kovettuneet. Seurauksena koneen lämmetessä vesi tulee ulos mutta koska letku ei ole tiivis ei paisarista imeydy mitään tilalle ja vesi vähenee jäähdyttimessä mutta säiliö näyttää vettä olevan riittävästi.
    Hei kiitos avusta! Eilen purettiin muoviluotia kylki paljaaksi ja aivan oikein. Paisarille menevä letku oli murtunut melkein heti syyläriltä. Näytti tuo letkun reitti semmoiselta, ettei se paisari pääse vajumaan juuri painovoimaisesti, vaan vaatii sitten painetta nestepinnan vajuessa, että palaa kiertoon paisumat. Eli itsellä ei ollut edes letku tukossa, mutta nestepinta näytti täyttä, vaikka syyläri oli tyhjänpuoleinen.

    Aika hyvin osu eka vinkki neulansilmään.
    CBR 1000F -89
  4.  
  5. #4
    Mulla on nyt työn alla t-haara muoviletkun vaihto. Lähtee siitä termostaatilta koneeseen päin. Molemmat päät hapertuneet irtipoikki. Asia selvisi kun oli hellettä perjantaina ja stadissa ruuhkassa ajaessa lämmöt nousi niin että ei enää vanha kumi kestänyt. Vedet höyrynä suht koht silmille siitä oikean käden alta. Ei ihan silmille kun katteisiin.
    Honda CBR 1000, Magna 1100 Kawa ZR7s, BT1100, XJR1300,Triumph Speedmaster 900