Kaverin puolesta tyhmiä kysymyksiä.
Onkos -06 vuoden RSV:ssä tyhjäkäynnin säätöä?
Kaverin mopo laskee kierrokset joskus niin alas että moottori
sammuu. Pyörän oman mittarin mukaan latailee ~13.8V, eli
virtaa on riittävästi(kö)?
Edith: Tjaahans, taisi löytyä säätöruuvi tankin alta.
En muista että olis tyhjäkäynnille ruuvia. Esim alipainevuoto voi siihen vaikuttaa. Pari ruuvia on vasemmalla puolella mutta ne on CO säätöä varten eikä varmaa ekana kannata niitä muuttaa.
Korjatkaa jos muisti pätkii kun ei ole pyörää tullu ropattua pariin vuoteen.
**********************
* Aprilia Mille Factory 05 *
***********************
Pitkästä aikaa palataan aiheeseen. Eli ei tyhjäkäyntiruuvissa mitään vikaa ikinä tainut ollakkaan vaan jossain lataus puolella. *
Nyt on mopoon uusittu jännitteensäädin, staattori sekä uusi akku. Staattorin vaihdon jälkeen härveli latasi 14v, eikös se ole ihan normi lukemissa?
Uudella staattorilla pyörä toimi noin 50 km jonka jälkeen akku tyhjeni...
Onko ideoita mistä seuraavaksi aletaan vikaa hakemaan? *
edith piaf: Otsikko hieman harhaanjohtava. Voiko killti mode setä/täti vaihtaa sen?
Latausprobleemin selvittämiseksi kannattaa tarkistaa jännitteensäädin ja ns. brown connetor (löytyvät oikealta puolelta katteiden alta)
ratapäiviin liittyvät kysymykset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org