Sivu: 5 / 8:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 34567 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 121:stä 150:een 215:sta
    Eihän sillä pyörällä sielua ole, ei taida olla ihmiselläkään, mutta se mitä tuolla tarkoitetaan yleensä on ainakin minulle henkilökohtaisesti selvää.

Se tarkoittaa sitä, että pyörässä löytyy joku, tai joitain vaikeasti määriteltäviä asioita jotka saavat sen tuntumaan paremmalta kuin se pelkkien faktojen valossa on.

Omissa pyörissäni näitä on ollut:
    Virago 535, sopivalla kierrosalueella n.90km/h vauhdissa jossa pyörä on parhaimmillaan sen moottori kuulostaa pergolaattori kahvinkeittimeltä. Sillä alueella olisi voinut papatella menemään vaikka koko yön. Usein papattelinkin.

FZS 600, käyttöpyörän kätevyyden, helppouden ja mauttomuuden rikkova ääni, kun koneelle antaa kunnolla kierroksia, tuon taisi tuoda R6:n titaani vaimennin, mutta se tuon pyörän minulle myi muiden vastaavien yli.

XT660X, mainio yleiskäyttöinen pyörä, mutta se erityisjuttu löytyy siitä kun pyörän laittaa käyntiin, tuntuu kuin lähtisi liikenteeseen dieselkäyttöisellä työkoneella, siis hyvällä tavalla. Kaikki on tukevaa ja tarkoituksenmukaista.

Toiselle tuo sama löytyy jostain muualta, monta kertaa olen ollut paperilla varma siitä että tykkäisin jostain pyörästä, mutta koeajon olisi voinut päättää 100m jälkeen. Pyörästä on puuttunut se joku. Minulle pyörä on nautintoväline (jolla tosin myös liikun koko sulan kauden vaikka nelipyöräinen kulkuvälinen löytyykin), joten valitsen sen käytännössä puhtaasti fiiliksen mukaan, toki taloudelliset rajoitukset huomioon ottaen. Pari kertaa on mennyt pieleen, mutta on sentään jonkun verran osunut oikeaankin.
    Lainaa (jaket @ Heinä. 30 2011,22:30) kirjoitti
    no ne just kuva sitä käyttäjänsä sielua, se vain ei ole kovin kaunis.

tehdasvalmis kuvaa lähinnä markkinointiosaston sielua.

jos joku pystyy säilyttämään pyöränsä alkuperäisenä 20 vuotta, niin sekin kuvaa ihmistä, ettei se rupea korjaamaan pyöränsä selviä puutteita

tuo jos ei numeroilla pärjää on vähän niin ja näin, koska ne numerotkin on mainostoimiston antamia. insinöörit tekee... saatas myytyä, jos tässä olis 1/1 tehopaino. maalatkaa tää motogp väreihin.
    No näkisin ennemmin asian niin että jos on onnistunut säilyttämään pyöränsä 20 vuotta alkuperäisenä, niin silloinhan se ei ole muutoksia edes kaivannut?

Hyvään konseptiin ei tarvitse tehdä muutoksia? *
    Olen kuullut joskus puhuttavan ajoneuvojenkin yhteydessä ns. puolivalmisteista?

Yli 20 vuotta vanha mopo on lähes aina tyylikkäämpi näky siistissä alkuperäis kuosissaan kuin räpellettynä, -anteeksi TUUNATTUNA-, olipa ne mainostoimiston liirum-laarumit olleet sitten mitä hyvänsä.

Ja yleensä myös alkuperäisenä aina arvokkaampikin. Ja halutumpi.

Murjaanien kuningas!
    Sielukas mp:=Jawa 350 -57 tai jokin muu vastaava..
    <br />
    Lainaa (lämmittäjä @ Heinä. 31 2011,17:50) kirjoitti
    Sielukas mp:=Jawa 350 -57 tai jokin muu vastaava..
    Tähän mennessä paras ehdotus.
    Sillä on sielua ja taatusti omaa tahtoa.
    Murjaanien kuningas!
    Koitin Ktm Duke kolmosta tänään, siinä on upea pyörä! Riittäisi mainiosti itselle ainakin.
    Kävin eilen testaamassa k5 kilokiksua ostomielellä ja se olisikin lähtenyt kyytiin jos siihen olisi ollut edes jonkunlainen huoltohistoria, mutta kun ei. Kiksu liikkui pirteästi ja ajettavuuskin oli jees. Hirveitä säväreitä en siitä saanut, mutta jos sopiva yksilö löytyy, niin todennäköisesti kokeilen sellaista.

Ei riemulla rajaa, kun pappiksella ajaa!
    Laita joku vanha Benelli tornado tai Bimota, niin alkaa olla sielua niin paljon, ettei juuri tarvitse tien päällä käydä.
    Jopa laitteiden myyjät tunnustavat tämän: Englantilaisessa Benellikaupassa asiakas halusi pyörän joka lähtee aina käyntiin, mihin myyjä totesi, että "We have nothing for you, Sir".
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
    Lainaa (vetomies @ Elo. 03 2011,10:24) kirjoitti
    Laita joku vanha Benelli tornado tai Bimota, niin alkaa olla sielua niin paljon, ettei juuri tarvitse tien päällä käydä.
    Olen yhden Bimotan kokemuksella osittain samaa mieltä.

Suurin osa teknisistä ongelmista kyllä johtuu siitä, kun sillä ei tuke paljon ajetuksi. Tosin kaikki huoltotoimenpiteet on sen verran työläitä, että ei isllä mitään kymppitonnia kesässä viitsisi ajaakkaan.

En suosittele ainoaksi pyöräksi, mutta kyllä se siinä sivussa menee.
    "Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
    Sekö on "sielua", kun pyörä on niin paska ettei edes käyntiin saa
    R1 --> ZX-10R --> 690 SMC --> ZX-10R --> FS 570 --> Hayabusa
    Tämä "sielukas pyörä" käsitteenä taitaa olla monimerkityksinen asia.

Mulle "sielukas pyörä" merkitsee riittävää tehoa, alustan ajettavuutta, hyviä jarruja ja yleistä luotettavuutta. Joillekin se "sielu" syntyy ihan eri jutuista.

Ajan suhteellisen paljon, noin 20tkm/vuosi, joten pelkkä julma ääni ja komea ulkonäkö ei paljon paina, jos rakkine ei oikeesti toimi ja jos sillä on paska ajaa.

Pyörän merkilläkään ei mulle ole mitään väliä, kuten ei myöskään valmistusmaalla. Japsi, Euro, Jenkki tai vaikka Kiina. V*tunko väliä sillä on, tai siis, mulle ei ole. Mulle kun ei ole olemassa mitään "aitoja" pyöriä tai legendaarisia merkkejä.

No respect for bad engineering.
    B-king
    Ken leikistä suuttuu, se ottakoon diapamin

Triumph Rocket
    Suzuki B-King
    Suzuki Hayabusa
    Agusta
    Kawasaki ZZR
    Kawasaki 800
    Honda Goldwing 1800
    Kawasaki ZZR
    MV Agusta
    Jos HD kiinnostaa niin kannattaa varmaan kuitenkin käydä kokeilemassa tota isoa Sportsteria.

esim. http://www.nettimoto.com/harley-davi...rtster/1163018

Tossa ainakin näyttäis hinta olevan ihan ok ja jalkatapit edessä niin pidempikin jantteri varmaan vääntyy tohon ihan hyvin... vatsa lepää siinä tankin päällä=) Näin ainakin itsellä ku customilla ajoin XD.
    Buell XB12S -08

Menneet:Buell XB12S -04, KTM Super Duke 990 -08, Ducati Monster 1000DS -05, Honda CBR1000RR Fireblade -06 ,Honda CBR900RR Fireblade -99, Honda Shadow VT 750 -97
    Joo'o. Sielukasta pyörää ei sitten löytynyt järkevällä summalla, mutta kun kesälomaa on vielä 3,5 viikkoa jäljellä, joten hain eilen -03 fzs 1000:n. Eli tämä keskustelu voidaan päättää minun osaltani tähän.
    Lainaa (Tctic @ Elo. 17 2011,19:51) kirjoitti
    Joo'o. Sielukasta pyörää ei sitten löytynyt järkevällä summalla, mutta kun kesälomaa on vielä 3,5 viikkoa jäljellä, joten hain eilen -03 fzs 1000:n. Eli tämä keskustelu voidaan päättää minun osaltani tähän.
    Onnea vaan. Hieno mopedi tuokin on.
    Lainaa (velijussi @ Heinä. 31 2011,14:54) kirjoitti
    Eihän sillä pyörällä sielua ole, ei taida olla ihmiselläkään, mutta se mitä tuolla tarkoitetaan yleensä on ainakin minulle henkilökohtaisesti selvää.
    Luulen, että termi sielu yleisesti viittaa siihen henkiseen rajapintaan, joka yhdistää ihmisen persoonan siihen tuonpuoleiseen, kristittynä lienee korrektia puhua (pääsääntöisesti) Jumalasta. Analogia esimerkiksi pullopanttiin voisi olla tavallaan toimiva, vaikka siitä joku uskovaINEN voikin vetää palkollisen nokkiin.

Eihän koneella voi olla sielua, ellei sitten sielua sotketa "luonteeseen" tai persoonaan. Noissa vekottimissa, kuten ihmisissäkin, on sellaisia, mitkä:

- ei sovi itselle sitten yhtään
    - *antaa aivan huimat kyydit muttei voisi arkikäytössä vähempää kiinnostaa
    - on luotettavia muttei sytytä
    - on sellaisia, että tuntuu kuin olisi syntynyt niiden selkään.

Jotkut kansallisuudet, mm. britit ja italot on toisinaan onnistuneet laatimaan eritoten sähkökojeista sellaisia konstruktioita, että niiden piirteiden takuuajan jälkeiseen selvittelyyn manaaja tuntuu sopivammalta ammattilaiselta kuin ajoneuvoasentaja/huoltomies. Mutta ei se "persoonallinen" suunnittelu tai kokoonpano sielua mihinkään koneeseen lisää. Tai poista.
    Husqvarna Vitpilen 401 -22
    ex-GSX-R 750 K6
    ex-SV1000S K5
    Mielipiteitä kaivataan jälleen kerran. Fasupala toimi aivan loistavasti koko syksyn, mutta ei se järin hauska pyörä ole. Nyt olisi tyrkyllä vaihdossa -06 Super Duke, joka on varmasti hauska, mutta ei välttämättä luotettavin mahdollinen. Vaihtaisitteko?
    Super Dukeen kyllä, mutta '07 tai uudempaan... En kestä sitä vanhakoppasen muulinpäätä.
    Lainaa Gunther_ kirjoitti Katso viesti
    Tämä "sielukas pyörä" käsitteenä taitaa olla monimerkityksinen asia.

Mulle "sielukas pyörä" merkitsee riittävää tehoa, alustan ajettavuutta, hyviä jarruja ja yleistä luotettavuutta. Joillekin se "sielu" syntyy ihan eri jutuista.

Ajan suhteellisen paljon, noin 20tkm/vuosi, joten pelkkä julma ääni ja komea ulkonäkö ei paljon paina, jos rakkine ei oikeesti toimi ja jos sillä on paska ajaa.

Pyörän merkilläkään ei mulle ole mitään väliä, kuten ei myöskään valmistusmaalla. Japsi, Euro, Jenkki tai vaikka Kiina. V*tunko väliä sillä on, tai siis, mulle ei ole. Mulle kun ei ole olemassa mitään "aitoja" pyöriä tai legendaarisia merkkejä.

No respect for bad engineering.
    +1
    Tästä tulee mieleen joku top chef /master chef /norsunluurannikon chef vai mikä se ny oli parin vuoden takaa kun joku neekeri ämmä väänti aina jotain soul foodii/lohtu ruokaa, se oli aina jotain semmoista roskaa mihin en olisi koskenutkaan pitkällä tikullakaan kun näki muiden annokset
    Horo Elää !
    Lainaa Tctic kirjoitti Katso viesti
    Mielipiteitä kaivataan jälleen kerran. Fasupala toimi aivan loistavasti koko syksyn, mutta ei se järin hauska pyörä ole. Nyt olisi tyrkyllä vaihdossa -06 Super Duke, joka on varmasti hauska, mutta ei välttämättä luotettavin mahdollinen. Vaihtaisitteko?
    Omani kesti 2,5 vuoden aikana 55 000 km "raiskausta" sekä kadulla, reissussa että radalla. Kunnes kytkin räjähti sisään motoparkin pääsuoralla.. luistokytkin olis kuulemma pelastanut tuon omani, mutta pitkälti itse aiheutettuhan tuo oli.

Nyt pajalla (STM luistokytkimen, HM shifterin, välitysten muutosten, jousituksen uudelleen rakentamisen ja muiden pienten muutosten jälkeen) ja kuosissa taas.

En omaani vaihtaisi pois.. kaveriksi toki voisin toisen pyörän tuolle ottaa mutta pois tuskin tulee annettua, niin paljon siihen on jo rahaa mennyt ja erittäin loistava laite kaikenlaiseen käyttöön mm. käyty euroopassa, keulittu kikkailtu ja rataa ajettu

Ainoa mitä tuosta enää puuttuu on hiilikuituvanteet
    ---------------------------

Mattipoeka

KTM 690 Enduro R 2012
    Husqvarna FE 350 2014

ex. KTM 990 SM-T 2010
    ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
    ex. Husaberg TE 250 2009
    ex. KTM 690 Enduro 2009
    ex. KTM 990 Super Duke 2008

www.mattipoeka.com
    Fasupalasta on kauppa nyt sovittu ja uusi pyörä on mietinnän alla. Voi olla, että pirkkafighteri on seuraava kokeilun kohde, aihiona esim. k5 kiksu tai vastaavan ikäinen blade. Superduke houkuttelee toisaalta, mutta joku siinä kuitenkin tökkii vastaan.
    sielukas moottoripyörä....

On vain yksi vaihtoehto: KTM SuperDuke R
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
    Ärrässä on palikat kohdallaan, mutta hinta ei tahdo vastata tämän hetken budjettia. Kahdeksaan voisi budjetti tällä hetkellä venyä, sen yli ei oikein millään.
    Käytiin kaverille kattomassa pyörää täksi vuodeksi:

http://www.youtube.com/watch?v=1CZ5sjRVZVw

Tossa oli aika hyvin sielua, jopa jalkakytkin + vaihdekeppi
    Kuinka paljon 2004-2006 Tuono ja 2006-2007 Super Duke käytännössä eroavat toisistaan? Tuono olisi varsinkin factory mallina mielenkiintoinen kapistus.
    Argh. Myin sitten MT-01:n pois (enkä yhtään tiedä miksi) ja nyt on kolme viikkoa aikaa keksiä uusi pyörä tilalle. Vaatimuksena on luotettavuus, kiva ulkonäkö, hyvät ajo-ominaisuudet ja mielellään kohtuu pystyssä ajettava. Cb1000r menisi, mutta budjetti jää taas jonnekin kasin paikkeille ja sitä ei siihen saa. Toinen olisi -07-> z1000, mutta niitä ole ainuttakaan järkevällä etäisyydellä ja innosta yhtään lähteä hakemaan 500km päästä. Hayabusa fighter olisi tarjolla sopivaan rahaan järkevällä etäisyydellä, mutta kyseinen yksilö on 2-kilpinen.
    Willessä on sielua ja tärinää kans
    WildStar rumble in skräddarskog

ex. busa
    K12RS
    XJR1300
    VTR
    HORNET900
    SPEEDMASTER
    AMM.BONNE
    FMX650
    CR250
    XR250
    BETA250
    Lainaa adville kirjoitti Katso viesti
    honda CX500... *

-halpa
    -v2
    -ei mee...
    -toimii
    -kevyt
    -tänä päivänä harvinainen
    -hieno ääni , varauksin?
    -sielukas...

muoks.. too much middle beer...

Niin se kaiketi on, että pyörän sielukkuus on ihmisessä itsessään. Pyörä on toki metallia ja muovia. Mutta jollekin se sielukkain on Jawa, jollekin jokin ihan uusi vehje. Varmaan riippuu ikäpolvesta eli ehkä monelle se nuoruuden lemppari on se sielukas. Minullekin se on tuo CX500. Nykymittapuun mukaan tässä 32-vuotiaassani on vaatimattomat jarrut ja muut, mutta leppoisa ajettava, kiva ääni ja äärimmäisen luotettava. Joka paikkaan sillä on keretty. Vaimokin on aivan myyty siihen. Vaikka hankkisimme toisen pyörän, niin "tätä ei saa myydä ikinä". Että jotakin tällaisessakin on - joillekin.
    Reitti- ja kohdevinkkejä sekä tapahtumia kuvina:

http://www.vanhamoto.net

CX500 & K75 & CB500
    Hondasta on niin moneen. Aikaan, paikkaan ja malliin katsomatta.
    <p>.</p>
    Kävin koeajamassa eilen Jawatallin maahantuoman upouuden Jawa 350 OHC:n. Mz:t ja Cz:t on tuttuja muinaisuudesta ja parhaita mopoilumuistoja onkin jollain, olikohan 360 cc, painavalla monttu Cz:lla soratiellä surauttelu, mikä ilo ja riemu ja mahtivääntö oman piikin jälkeen. Soramontulla kuskin puhti loppui tuo alla. Tällä Jawallakin oli selkeä oma tahto ja sielukin löytyy ja nyt on tehty puuttuva ja pakollinen Jawalla ajokin. Tänään tätä koeajoiloa on taas tarjolla toisessa paikkaa Mäntsälässä eli Hymyilevän Motoristin Kevätpäivillä lavan alueella. Toinen ja sportimpi Jawakin on ilmeisesti tänään koeajettavana.
  30.  
    Hieman vinkkejä pyörän ostoon taravis.

Pikästä aikaa ajokuume piäs valloileen ja pyöriä kahtonu budjettiin sopivaksi. Ja oohan niitä
    Eli kawan 10r, Jammun R1 Ja suzukin kilo gigseri. Kaikki 02-04 aueella ja ajettu ale 50tkm
    On päivitettyä versioita eli sliparia yms mutta nyt perus tietoa näistä näistä vuosmalleilta
    minkä ottaisit ja miksi jos olis varaa valita.

No muokataas eli nyt olis tähtäimessä 03 R1 TAI suzukin gigseri 03 TAI 04 (mikä ero näisstä 03 tai 04 vuos malleissa)
    Viimeksi muokannut: Petri85; 21.05.2017 klo 11:45.
Sivu: 5 / 8:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 34567 ... ViimeinenViimeinen