Onko muilla vastaavia kokemuksia. tämä on minun ennätys jo.. kärpäset ja ampparit nyt on tuttua kauraa mutta talitiasen kokonen lintu jo uutta..
lintunen
Mulla tuli joskus reilu 10 vuotta sitten fasaanikukko kypärän sivulle. Pysyin pystyssä, koska vauhtia ei ollut kuin joku 50 km/h, mutta kyllä silti heilautti.
"Tavara tykkää, että sitä käytetään."
-Ohjeistamispäällikkö Jaakko Parantainen
Kypärän leukaosaan lässähti josta kimposi olkapäähän ja siitä huit hemmettiin. Vastaavaa sotkua kun kuvissa ei tullut, mutta olisi voinnu " nyt sattuu juhaa leukaan" jos avopotta...![]()
Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
muistan vielä kun kerran näin lokin joka oli keskellä tietä.. no ei se sinäänsä mitään ihmeellista mutta sen lentosuunta oli erikoinen. ilmesesti söi liikaa jotain ja lähti lentämään kohti eikä ottanut korkeutta tarpeeksi. ite kerkesin vetää pään alas mutta kyydissä isuva ihmetteli jälkeen päin mitä ihmettä tein ja hänen kypärään osi siipi.. olisin olettanut että lähtee ihan minne vaan suuntaan kun kohti...
Kerran vuosia sitten lintu osui peilinvarteen. Kävi vaan pärskähdys, enkä heti tajunnu mitä tapahtui. Jäi vaan höyheniä ja vähän punaisia roiskeita.![]()
Hämmästelin itse, että onko linnuilta ruuat loppuneet, vai miksi ovat nyt niin masentuneita. Moni yritti "nopeaa" kuolemaa, lentämällä kohti ja ehkä pahiten masentuneet tyytyivät vain seisomaan tai taapertamaan ajolinjalla.
Vai olisiko kuitenkin synnytyksen jälkeistä masennusta? *
ER5 -> Yamaha FZ6 -> XT660Z Tenere -> HYM 1100 -> VFR1200X -> GSX-S1000A
Just perjantaina oli lähellä, Raisioon tullessa kun motari alko lähin ohituskaistaa ajelemaan reilua satasta ja sieltä kaistojen välistä ruohoalueelta lähti ilmesesti pulu lentoon, oletan et oli sen verran lähel et kypärään ois osunu jossen ois päätä laskenu alas ja oikealle
Mut joo, olen mä trukillakin ajanu lokin yli et ei se aina vauhdista ole kiinni :P
Ducati Streetfighter 1098 '10
ex Ducati Monster S2R 1000 '07
Pari kertaa olen linnun kanssa ottanut yhteen, piikki aikoihin noin 70km/h vauhdissa rakattirastas kyparan kylkeen. Melko kovan tarskyn anto vaikka ei suora osuma ollut. Toinen kerta sattu ekalla rykkosellani ja luonollisesti t paita paalla... motarille rivakka kiihdytys ja noin 150-160 vauhdissa joku pikkulintu oikeaan olkapaahan, oli melko musta olkapaa parin paivan paasta.
DT125R-92 -> pitkä tauko -> R1-98 -> R1-09 -> lyhyt tauko -> R1-04 -> R6-02 -> pitkä tauko -> R1-09
Juhannusaattona viimeksi tuli varis tienposkesta satasen vauhdissa päin kupolia, varis jäi tienposkeen ja niska hiukan kipiä, verta ei ehtinyt pärskähdellä.
Jotain, jossain, silloin tällöin!
Kevari(<20v) aikaan tuli rastas etupyörän pinnoihin 100 vauhdissa, suolet ja höyhenet pitkin ajotakkia sekä kypärässä... ja haisi palanut tipu moottorin rivotuksessa![]()
.:Your fish smells like PUSSY:.
Kerran tullu pyörän pleksiin ja tärskähti vaan veret visiirille/ajokamoille. Ei mitään kummempata, 80 kymppii vauhtia osuma ja seuraavalle bussipysäkille kattoon tuliko pyörään damagea, ei tullu.
Viikko sitten tuli joku ruskea kottarainen 80km/h vauhdissa kypärään. Kerkesin onneksi painamaan päätä alas ja osu päälakeen, eikä visiiriin. Siitä se kimpos olkapäähän ja jätti ihanat keltaset paskat rotsille.
YZF 750R -> SM 610 -> SMC 690 -> 250 TE -> CB 350 & GSX1300R
Multa hajos tänä aamuna auton tuulilasi, kun varis ei ollut tarpeeksi nopea.
jamaha 02 --> riumppi 11
Blue's brother
Pari viikkoa sitten kopsahti otsaan varis.
Hirveä parvi oli niitä tiellä ja tulin sen verran reippaasti mutkasta ettei siinä kerinnyt enää muutakun painua katteiden alle. Takana ajava kaveri kertoi että yksi pyöri pitkinpoikin teitä ja heitti ilmeisesti veivinsä, itselläni kuului kyllä vaan vaimea kopsahdus.
04 636 zx-r -> 05 cbr 1000rr -> 01 Hayabusa
Ei kypärään, mutta susnalla varpunen kerran veti harakirin pakokäyräänKerkesin vaan havaita että jotain pientä ruskeaa vilahti, sitten pölisi pieniä ruskeita höyheniä
![]()
Kerran lensi kyyhkynen suoraan kypärän yläkulmaan ja puoliksi visiiriin. Vauhtia oli 120km/h. Pysyin kyllä pystyssä, mutta oli pakko pysähtyä suorimaan silmalasit ja tarkistamaan vauriot sen verran jysähti..![]()
Piikkiaikoina 2000-luvun alussa kopsahti kypärään joku lintu sen verta rajusti, et visiiristä tuli entinen.
Viime kesänä mutkapätkällä reippaan satkun vauhdista tuli pikkulintu olkapäähän. Koski prkl yllättävän kovasti.
Isompi lintu jos tulis ohtaan, niin kyyvistähän siinä huonolla tuurilla tippus.
KTM 1290 Super Duke R
Ruukkuun ei ole paukahtanut, mutta kauan sitten maantienopeudessa tömähti varis olkapäähän. Kierähti kainalon kautta tiehen, ja taatusti jäi siihen...
isäukolla tuli aikoinaan joku varpunen avokypärän reunaan, suolenpätkät valu ns. silmille.![]()
kawasaki ZZR1100 -93D, motti päivitetty -95 D2
edelleen voimaa tarvittaessa.
Pari viikkoa sitten vesisateessa, vauhtia rajoituksen mukainen sata, lensi jokin golfpallon kokoinen lentävä yrjö suoraan visiiriin, älytön jysäys ja takin rinnukset sekä tankki pilaantuneen vanukkaan oloisessa kälmässä kypärästä puhumattakaan. On se kumma että ne tähtää aina kupoliin.
Älä korjaa ehjää....
Just itse miettinyt samaa, että onko kuin yleistä lintujen päälle tulot... Kun muutaman kerran ollut läheltä piti tilanteita itsel....ja just alkanu hirvittää ajatus että pinnoihin lentää joku "kamikaze" ja sit oon mäkin nurin..
Mä ja mun mielikuvitus*
![]()
ärkuus
No ei taida mopo ihan helposti kaatua sillä et pinnojen väliin menee pehmeä lintu?
FZ6-n -05
Toukokuun lopussa, la-aamusta aikaisin vesisateessa, 10 astetta "lämpö"mittarissa ja motarilla Turkuun..pisteenä iin päälle räksy lamppuun ja nakulla kun ajaa niin lintunen sisälmyksineen visiiriin. Miten voi niin pikkanen tirppu pitää sisällään sellaisen määrän epämääräistä mönjää? Onneksi huoltoasema oli liki ja suurimmat roippeet sai huuhdeltua. Vesisade putsas rotsista "katu-uskottavuuden"..
Pikkulintuja on tullut olkapäähän ja polveen. Viime kesänä oli varisparvi Turun moottoritiellä, vauhtia n. 130. Tunne oli kuin Hitchcockin elokuvassa, kun varikset viuhuivat ohitse. Yksi tuli otsaan, aika pehmeä tömähdys. Kerran orava teki itsarin satuttamalla etupyörän alle Hinthaaran tiellä.
R1200GS, F700GS
Minulla lensi kehä 2:lla merilokki otsaan, vauhtia oli se 80 ja lintu vain kurvasi suoraan eteen en ehtinyt tehdä muuta kuin ottaa isku vastaan (taistelulajeista opittua). En onneksi kaatunut, kypärän otsalohko meni 1,5 cm sisään (schuberth S1) ja pää oli helvetin kipeä kolme päivää. Kypärä meni kotivakuutuksesta että rahallisesti selvisin helpolla. En kyllä suosittele kenellekkään.
Joskus mopoaikoina n. 13 vuotta sitten eräällää peltotiellä ilman kypärää ajellessa lensi jokin talitintti suoraan silmään, hetkisen näkyi tähtiä, mutta ei onneksi vakavempaa...
Viimekesänä taasen eräs Kuovi merkkinen lintu koki tyrmäyksen lähtemällä keskeltä tietä nousukiitoon, mutta ei kerennyt keräämään tarpeeksi korkeutta ja kolahti suoraan vasemman käden Richan rystysuojaan 80Km/h vauhdissa, se vähän aikaa jomotti omissa sormissanikin..![]()
Ny Suzuki DL1000 Vstorm -07Vm
Ex Honda 1100 xx -99Vm
Ex Triumph Sprint ST 1050 -05
Ex Honda 1100 XX -96Vm
Ex Suzuki Hayabusa K8 Or/Mu
Ex Honda 1100 XX -07vm
Ex Suzuki Hayabusa K8 valakoone
Ex Suzuki Sv 650N -99Vm
Kyllä näitä sattuu.Todennäköisyys kasvaa kilometrien lisääntyessä.
Harva pääsee ½ miljoonaa kilometriä ilman törmäystä lintuun.
Ne jotka eivät ole vielä törmännyt ,niin syytä varautua tähänkin.
Niin sanotusti kottarainen lensi muuntajaan...![]()
Ei varmastikkaan ollut mukava kokemus..!??
Yamaha fz1-s
ex Yamaha xt660x
ex Honda CB 600 hornet
ex Kawasaki er-6n
Ihmisillä, jotka väittävät, etteivät anna pikkuasioiden häiritä
itseään, ei ole koskaan ollut hyttysiä makuuhuoneessaan.
Noilla metsäautoteillä kun tulee paljon ajeltua niin ne mehtäkanalinnut on vähän hankalia kun kerääntyvät kiviä popsimaan niille teille. Ja ovat pirulaiset paljon isompia kun räksät. Viime syksynä tuli pyy peilinvarren ja rysterin kautta sohjona syliin. Juniori 6v. istu siinä mun ja tankin välissä. Tuli pyykkiä ja saunan lämmitys. Sellanen viiskilonen mehto ei varmaankaan ole satasen vauhdissa kovin mukava.
Tänä kevään joku rastas tuli pyörän pleksiin,ei vaurioita.
XTZ 750 Super Tenere
Joskus 80-luvulla osui tintti polveen ja kierähti siitä tulpan johdon ja venttiilikopan väliin. (cb 750) Vasta perillä huomasin salamatkustajan, kylläkin kuolleena.
Erikoisempi tapaus samalla pyörällä: Tienvarren puskasta ravannut kissa jäi etukäpälistään etulokasuojan tukiraudan ja renkaan väliin. Keulasta kuuluva hurja huuto ja pöllyävät karvat paljastivat tämän kyytiläisen.
Pysäytin ja aioin tarkistaa katin vammat; rullasin pyörää puoli metriä taakse päin ja kissan jalat vapautuivat.
Takuulla olisin hävinnyt eläimelle kiihdytyksessä, jonka se tempaisi kohti lepikkoa. Ehkäpä se menetti ekan niistä yhdeksästä...
XX -05 Kaikki loppuu aikanaan, vaan konsanaan ei milloinkaan...