Katuauto vs katupyörä on jo kokeiltu ja siltä tiimoilta heitetty uutta haastetta Ferrarin omistajan tiimoilta. Mutta tuo alkaa olemaan jo hieman nähty juttu, joten samaan aikaan voisi kokeilla miten MM-superbike pysyy F1:n perässä vai pysyykö. Luonnollisestikaan kumpikaan peli ei ole kuluvan kauden pelejä, mutta pelejä 2000-luvun puolivälin tienoilta. Pelit ovat siis jo olemassa ja kuskien kanssa alustavat keskustelun avaukset tehty.
Kiinnostaako moista koitosta tulla katsomaan, vaikkapa sopivasti kerhokisan yhteyteen tai muuhun sopivaan saumaan?
Jukka Relander
Puheenjohtaja
Moottoripyöräilyn tuki ry
Ei tu olemaan superbikella mitään jakoa...
http://www.youtube.com/watch?v=_dGEgEJyM6g
Miksi ja ketä kiinnostaa?![]()
Ei riemulla rajaa, kun pappiksella ajaa!
a) Huvikseen. Toinen vaihtoehto olisi ollut Tuksu vs Mervi laulamassa bikineissä karaokea.(Tctic @ Loka. 05 2011,13:49) kirjoitti
b) Keitä kaikkia, sitä en tiedä ja siksi laitoin tänne kysymyksen aiheen tiimoilta samoin tuonne: http://www.mp-foorumi.com/forum/show.php?fid=6&id=28029 Paria toimittajaa aihe kiinnosti sekä F1:llä ajavaa kaveria sekä MM-superbiken omistajaa. Myös itseäni kiinnostaa nähdä F1 livenä ja kun aika eikä raha nyt riitä lentomatkaan niitä katsomaan, niin tulkoot lähemmäs niin näen sitten minäkin millaisia ne ovat.
Jukka
Sinänsä F1-auton näkeminen jollain Suomen radalla näytösajossa olisi ihan mielenkiintoista. Varsinkin jos autolla ajetaan edes puolitosissaan ja kierrosajat ovat kaikelle kansalle nähtävissä. Superbike vs. F1 voi sen sijaan olla melko tylsä koitos Formulan ylivoimaisuuden vuoksi. Tosin lisää mielenkiintoa koitokseen voisi saada sillä, että porrastetaan lähtö niin, että maaliin tullaan hyvin lähelle samaan aikaan. Käytännössä siis formula-kuski kaivaa nenää ruudussa n. puolisen minuuttia prätkän lähdettyä ja parhaimmassa tapauksessa maaliviivan yli tullaan rinta rinnan. Lisää katsottavaa saisi vaikka sillä, että ennen pyörää lähtee vielä joku sporttinen katuauto (Boxter, MX-5 yms.), jolloin sopivalla porrastuksella maaliin tullaan kolme rinnan.
Radaksi voisi valikoida vaikka Kemoran, että näytösajosta näkee mahdollisimman paljon.
Superbike #7
Jos turvallisuuskuviot sallivat, niin samaan aikaan voisi hyvinkin radalla olla F1, MM-superbike, Ferrari 458 ja katupyörä. Sopiva porrastus ja se on siinä. Superbike menee varmasti 458:ia kovempaa, joten se voisi lähteä suoraan F1:n perään ja katupelit sitten niiden perään.(Nitrous @ Loka. 05 2011,13:56) kirjoitti
Ratana tulee olemaan Alastaro, koska vehkeitä ei ympäri Suomea aleta roudaamaan ja Alastarolle mahdollista yleisöä saa helpommin. Ajankohta tulee olemaan toukokuu 2012.
Jukka
Kylä toi 458si pitäs olla Alastarolla katumopollakin pestävissä...(Moottoripyorailyn_tuki_ry @ Loka. 05 2011,14:01) kirjoitti
Edit: ja tietysti katsomaan. Jokaisen joka ei ole livenä Fykköstä kuullut, pitäs tulla jo pelkästään sen vuoksi. Korvatulpat messiin.
Ei ole edes motogp-pyörällä mahdollisuuden puolikastakaan F1:stä vastaan.
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Se nyt ei varmasti ole kenellekään epäselvää, mutta mielenkiinnosta sitä voi katsella kuinka kovaa tuollainen F1 menee Alastarolla. Kyllä minä menisin katsomaan näytösluontoista matsia Mike Tyson versus Jani Toivonen, vaikkei lopputulosta olisi siinäkään vaikea arvata, mutta hauskaa se olisi seurata.(vetomies @ Loka. 05 2011,14:17) kirjoitti
Myös kiinnostaisi nähdä pidon rajat tunteva Jorma vastaan Skylineä ajava Henry, mutta toisella taitaa olla niitä siskon häitä ja toisella lossi juuttuneena tielle 1835, joten ehkäpä panostetaan tällaisten kokeiluiden katseluun ja ihmettelyihin jotka joskus toteutuvatkin.
Minä en ole nähnyt F1:stä livenä toiminnassa, pelkästään jo se kiinnostaa.
Jukka
Vastauksena alkuperäiseen kysymykseen: Kyllä kiinnostaa.
Muuhun kommentointiin liittyen, koitoksesta tuskin tulee jännittävä,
mutta itse uskoisin sen olevan mielenkiintoinen.
Jo pelkkä ilmoitettu kalusto herättää mielenkiinnon, niin mopon kuin autonkin osalta.
Sen verran harvinaista herkkua tuo vormulankin kiekaisu härmässä on,
että lienee paikallesaapumisen (ja pääsylipun?) arvoista.
Kiekaisulta kuulostaakin se vähä formulan äänestä, mitä TV:n kajareista Kyllösen jäljiltä läpi tulee. Livenä on mukana myös bassot, jotka ovat varsin vakuuttavat.(Overlap @ Loka. 05 2011,15:11) kirjoitti
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Jos on kerhokisa samaan aikaan, niin ei varmaan saa pääsylippuja myydä, mutta pirun kalliita makkaroita ei varmaan ole kielletty(Overlap @ Loka. 05 2011,15:11) kirjoitti
![]()
Ei tuota ole rahastusmielessä tarkoitus järjestää. Saadaanpahan vähän lajille huomiota ja ehkä muutama kiinnostunut paikalle menoa seuraamaan.(Lauri_S @ Loka. 05 2011,15:17) kirjoitti
Jukka
No, itse luokittelen kyllä enemmän kirkumiseksi, sen jokusen kerran mitä luonnossa liikkeellä nähnyt. Yksin tai laumoissa.(vetomies @ Loka. 05 2011,15:13) kirjoitti
Edellisen kerran kun kotomaassa nähnyt yksittäisen F1:sen, silloin suorittamassa näytösajoa Helsingin katuradalla, ellen väärin muista, kuultiin pääsuoran täyskaasuveto jossain Keravan huitteilla.
Joka tapauksessa, voimme varmasti olla yksimielisiä siitä, että ääntä on ainakin riittävästi tarjolla, taajuudesta riippumatta, kaikille paikalle saapuneille.
Jos tosiaan näin on, nostan hattua kaikille esitystä puuhaaville.(Moottoripyorailyn_tuki_ry @ Loka. 05 2011,15:22) kirjoitti
Tässä tapauksessa saavun paikalle jo periaatteenkin vuoksi.
Kaikki äänekkäät ja kovaa kulkevat härvelit kiinnostaa, etenkin jos niillä kilpaillaan toisiaan vastaan!
yritykselle.
Kawasaki ZZR1400SP 2016
(Ex: Yamaha RD125 '75, Suzukit RG125 '86, GSX600F '95, RF900R '96, TL1000S K1, GSX-R1000 K5, R1 '05, Z900 '22)
Alkuun oli tarkoitus järjestää tuollainen vetonaulaksi isompien kisojemme yhteyteen, mutta kun nyt ei ole tekijöitä sellaisten järjestämiseen ja omakin aika kortilla, niin ihan vain huvikseen kun tilaisuus, vehkeet ja tekijät tarjoutui. Tietenkään ei ole ilmaisia lounaita. Samalla ihmiset joutuvat näkemään varikolla olevia mainoksia, pohtimaan asiaa ja puntaroimaan ja luokka ja laji tulee ehkä muutamalle sitä vielä tietämättömälle tutuksi ja kenties uusia harrastajia mukaan kuvioihin.(Overlap @ Loka. 05 2011,15:32) kirjoitti
Ja jos intoa piisaa, niin voihan sinne joku tulla omaakin bisnestään tekemään, vaikka rättejä esittelemään tai nakkeja myymään, me keskitymme vain tähän tapahtuman järjestämiseen. Mikään tieteellinen testi tai absoluuttisen totuuden hankkiminen tuo ei ole, hupina hupien joukossa ja en tiedä moista koskaan Suomessa ainakaan järjestetyn.
Jukka
Mä olen hullu ja ilmoittaudun vapaaehtoiseksi katukuskiksi koettelemaan 458sin kulkua. Se on kyllä jumalattoman hieno auto läheltä katsottuna. Pääsinpä Nyrrellä sellaisesta M3:lla sentään ohikin. Siellä olis siis vielä vähemmän rattimies ratin takana.
Noni nyt voi The Legend:kin osallistua sillä motogeepee pyörällä vihdoinkin.
Formulaan vaan tarpeeks lisäpainoja niin on reilu peli.
veli voi sen jälkeen tulla vielä nissanilla näyttään ratahomoille miten ajetaan!
1300cc Suzuki
Jos haasteita otetaan vastaan niin me voidaan aikataulujen sopiessa tuoda radalle vähän ripeämpi mikroautokin, ihan vain vertailun vuoksi. Annetaan vielä sen verran tasoitusta että kuutioita ei ole kuin 250cc.![]()
Totta helvetissä kiinnostaa nähdä F1.
(Tahtoo kuvausliivin ja liikkumisvapauden tapahtumaan)
![]()
Testi
Superkart vs. F1 oiskin oikeasti kiintoisa nähdä - varsinkin syheröllä.(teamlaine @ Loka. 05 2011,16:59) kirjoitti
(Superien pohjathan heiluu yleensä Formula kolmosen kanssa suht. samoissa ajoissa. Joten jos ykkösen kuski ajaa matalalla riskitasolla ja ei ole hiulannut säätöjä radalle ja vastaavasti Superin ajuri laskee räkä poskella esim. kotiradallaan, voi koitos olla kiintoisan lähellä. )
"To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
MITÄ!?! Eikö edes sielukas ja mahtava dukutin?(vassago @ Loka. 05 2011,18:29) kirjoitti
![]()
Truth, Knowledge, Knackered Sliders
Ei! vaikka onhan Ducatin kuivakytkimessäkin ääntä(TPM @ Loka. 05 2011,18:39) kirjoitti
![]()
F1, Indycar ja ALMS kisat kokeneena radan vierestä voin sanoa, että ylivoimaisesti parhaat saundit nykyvehkeistä lähtee ALMS sarjan LMP1 Aston Martin V12 vehkeestä. Jumalauta se kiekaisee kivasti ku suoralle avaa. Olin Mid-Ohiossa tänä vuonna kattomas Indy + ALMS kisat ja saundit oli kyl mukavat. Indyjen ja F1 saundit on kadonneet siperiaan V10 ja V12 koneiden katoamisen myötä.
Mutta jos ei mitään ikinä noista oo kuullu vikisemässä, ni on se F1 kai iha ok tykki nähdä. Itseä se ei hirveästi hetkauttanu.
Kaikkein mieliinpainuvimmat auton saundit ikinä kilpureista on ALMS GT1 Corvette C6R ... tuntuu jumalauta rintakehässä ku se painaa kaasua... sellanen mukava bassojytinä + rätinä sekaisin. Pesee kyl noi vinkupelien äänet 10-0.
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
^Niinpä, toivottavasti olisi tämän koitoksen F1-auto V10-aikakaudelta. Mutta kyllähän se nykyinen V8:kin ulahtaa aika eritavalla kuin mikään muu ajoneuvo Suomessa. Mutta noissa urheiluautokisoissa on äänten puolesta mukavaa vaihtelua kun eri moottoriversioita.
Tottakai tälläinen kiinnostaa.
Pieni kierrosaikavertailu aiheesta: http://tuppinurin.blogspot.com/2011/10/f1-vs-sbk.html
et oo vissiin topfuelia kokenu livenä, ei tarvii edes puhua äänistä bensa vehkeiden kanssa kun on nitrot kuullut/tuntenut.(PrivateeR @ Loka. 05 2011,18:51) kirjoitti
Mutta itse asiaan itseä ainakin kiinnostaisi nähdä f1 auto itsellekkin tutulla radalla jolloin saisi vähän käsitystä siittä järkyttävästä erosta mikä noilla formuloilla koppiautoihin ja kakspyöräisiin joka alueella. Toivottavasti saataisiin vielä kunnon kuski ja sellaiset säädöt autoon että se kulkisi oikeasti edes lähelle sen mitä sillä on mahdollista ajaa.
ei oo kummoinen kokemus livenä, salpaa hengityksen ja repii sielun hajalle. Mieluummin kuuntelen Eppuja.(vetomies @ Loka. 05 2011,15:13) kirjoitti
Häkkistä tuli oltua katsomassa Budapestissä 2000, V10 aikakautta.
Dirty Nasty Furriner
Ilman muuta tulossa paikalle. Saisko noihin ne racechronot kiinni ja datan julkiseksi kuten oli juttua pyörä vs. ferrari casesta?
Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..