Tulokset 1:stä 12:een 12:sta
  1. #1
    Mihin lienee lossin pakki hävinnyt talven aikana? Kun napista painaa niin kierrokset nousevat aavistuksen, mutta muuta ei sitten tapahdukkaan
  2. #2
    Minulle kävi aivan samoin ja ajattelin joko on remppa edessä.
    Soittelin jo hulestuneena c-a-d:lle ja kyselin neuvoja miten nyt edetään. Niinhän siinä kävi, kun pienen lenkin ajoi, niin pakki läksi pelaamaan. Voisikohan c-a-d kertoa mitä muilla forumeilla tästä talven jälkeisestä ongelmasta kerrotaan.
  3. #3
    Jos pakissa on ongelmia, niin vian analysointi alkaa seuraavien asioiden huomioinnista

    - syttyykö "pakkivalo" kojelaudassa
    - nousevatko kierrokset kun starttinappia painetaan

    Toimiiko peruutus ollenkaan vai vain metrin kerrallaan....
    <p>2002-2014</p>
  4. #4
    Lainaa (C-A-D @ Huhti. 16 2011,19:17) kirjoitti
    Jos pakissa on ongelmia, niin vian analysointi alkaa seuraavien asioiden huomioinnista

    - syttyykö "pakkivalo" kojelaudassa
    - nousevatko kierrokset kun starttinappia painetaan

    Toimiiko peruutus ollenkaan vai vain metrin kerrallaan....
    Valo palaa ja kierrokset nousevat, mutta laskevat kuitenkin samantien takaisin. Ei peruuta lainkaan eikä myöskään keskituella kokeiltaessa renkulassa tapahdu mitään liikettä kun nappia painelee. Painettaessa satulan alla kuluu pieni naksahdus.
  5. #5
    Lainaa (R a u t a p e r s e @ Huhti. 17 2011,10:23) kirjoitti
    Lainaa (C-A-D @ Huhti. 16 2011,19:17) kirjoitti
    Jos pakissa on ongelmia, niin vian analysointi alkaa seuraavien asioiden huomioinnista

    - syttyykö "pakkivalo" kojelaudassa
    - nousevatko kierrokset kun starttinappia painetaan

    Toimiiko peruutus ollenkaan vai vain metrin kerrallaan....
    Valo palaa ja kierrokset nousevat, mutta laskevat kuitenkin samantien takaisin. Ei peruuta lainkaan eikä myöskään keskituella kokeiltaessa renkulassa tapahdu mitään liikettä kun nappia painelee. Painettaessa satulan alla kuluu pieni naksahdus.
    "Helppoja" jatkaakseni: Onhan akussa kiinni molemmat +-piuhat? Oletko tehnyt talvella pyörälle jotain huoltoa, lisävarusteiden asentamista tmv. jolla voisi olla jotain tekemistä asian kanssa?
    <p>2002-2014</p>
  6. #6
    Lainaa (C-A-D @ Huhti. 17 2011,10:51) kirjoitti
    Lainaa (R a u t a p e r s e @ Huhti. 17 2011,10:23) kirjoitti
    Lainaa (C-A-D @ Huhti. 16 2011,19:17) kirjoitti
    Jos pakissa on ongelmia, niin vian analysointi alkaa seuraavien asioiden huomioinnista

    - syttyykö "pakkivalo" kojelaudassa
    - nousevatko kierrokset kun starttinappia painetaan

    Toimiiko peruutus ollenkaan vai vain metrin kerrallaan....
    Valo palaa ja kierrokset nousevat, mutta laskevat kuitenkin samantien takaisin. Ei peruuta lainkaan eikä myöskään keskituella kokeiltaessa renkulassa tapahdu mitään liikettä kun nappia painelee. Painettaessa satulan alla kuluu pieni naksahdus.
    "Helppoja" jatkaakseni: Onhan akussa kiinni molemmat +-piuhat? Oletko tehnyt talvella pyörälle jotain huoltoa, lisävarusteiden asentamista tmv. jolla voisi olla jotain tekemistä asian kanssa?
    Ajoin näemmä helppoon miinaan! Akulta oli toinen plussa irti ja sopivasti lisähärpäke piuhojen alla piilossa ettei silmään sattunut ennenkuin virkaveli muistutti huolellisen työn tärkeydestä. ISOT Kiitokset CAD
  7. #7
    Lainaa (R a u t a p e r s e @ Huhti. 17 2011,11:29) kirjoitti
    Lainaa (C-A-D @ Huhti. 17 2011,10:51) kirjoitti
    Lainaa (R a u t a p e r s e @ Huhti. 17 2011,10:23) kirjoitti
    Lainaa (C-A-D @ Huhti. 16 2011,19:17) kirjoitti
    Jos pakissa on ongelmia, niin vian analysointi alkaa seuraavien asioiden huomioinnista

    - syttyykö "pakkivalo" kojelaudassa
    - nousevatko kierrokset kun starttinappia painetaan

    Toimiiko peruutus ollenkaan vai vain metrin kerrallaan....
    Valo palaa ja kierrokset nousevat, mutta laskevat kuitenkin samantien takaisin. Ei peruuta lainkaan eikä myöskään keskituella kokeiltaessa renkulassa tapahdu mitään liikettä kun nappia painelee. Painettaessa satulan alla kuluu pieni naksahdus.
    "Helppoja" jatkaakseni: Onhan akussa kiinni molemmat +-piuhat? Oletko tehnyt talvella pyörälle jotain huoltoa, lisävarusteiden asentamista tmv. jolla voisi olla jotain tekemistä asian kanssa?
    Ajoin näemmä helppoon miinaan! Akulta oli toinen plussa irti ja sopivasti lisähärpäke piuhojen alla piilossa ettei silmään sattunut ennenkuin virkaveli muistutti huolellisen työn tärkeydestä. ISOT Kiitokset CAD
    Hyvä kun selkis. Tuo toisen akkujohdon kiinnittämättä jääminen on ilmeinen klassikko.
    <p>2002-2014</p>
  8. #8
    Tänään puuttui kyllä paljon muutakin, kuin pakki *, itseasiassa kaikki vaihteet.
    Olimme Turun satamassa ajamassa laivaan aamulla klo 07.30, kun vaihde ei mennytkään päälle, vaan vaihdevipu putosi roikkumaan ihan löysänä. Siinä sitten leikimme potkulautaa n. 150 metriä (on muuten turhan painava siihen hommaan), kunnes saimme pyörän siihen katokseen, mihin laivaan menevät pyörät kootaan. Äkkiä vasemman jalkatapin "paneeli" irti ja sitten pari perkelettä: Vaihdevivustosta oli yläpään pallonivelestä lähtevä "pultti" poikki. Työkalulla vääntämällä saimme ykkösen päälle ja pääsimme laivaan juuri ennen lähtöä. Laivalla sitten kävimme laivan remonttimiestä hihasta kiinni ja pyysimme porakonetta lainaksi ja porasimme pallonivelen kuppiosaan reiän ja samalla vastakappaleeseen jääneen pultinpätkän irti. Sitten vaan läpipultilla vivusto kiinni ja pyörä kasaan. Aikaa ei mennyt kuin kaks tuntia eikä autokannella ollut lämmintä kuin 35 astetta. Autokannelle pääsy matkan aikana vaati muuten neuvottelun laivan kapteenin kanssa, yliperämiehen valtuudet eivät riittäneet luvan antamiseen *
    Nyt vaihteisto toimii niin, että aina vaihtamisen jälkeen vaihdepoljin pitää jalalla palauttaa "normaaliasentoon". Tekee esim. risteysajon hankalaksi, kun ei voi kahta vaihdetta peräkkäin vaihtaa pienemmälle, vaan pitää välillä nostaa poljin ylös. Onneksi matkalla on kaverina itseäni nokkelampi Wingi-mies Jari, joten ehkä tämä viikon Ahvenanmaanloma saadaan lusittua noinkin toimivalla vaihteistolla?
    Ihmetyttää vaan toi pultin katkeaminen, ei mulla ole tapana väkisin voimalla survoa vaihteita päälle...
    Liekö tämä yhtä yleistä, kuin perälaakerin poikiminen??
    Aikansa kutakin...
  9. #9
    Hyvä kun sait "purkka-liima-viriteltyä". Mutta kyllähän tuossa vaihdevivuston pettämisessa on kyseessä taas "tunnettu ongelma". Monet pitävät mukanaan varavivustoa - sen verran yleisiä nuo vivuston pettämistarinat ovat. Se kuinka usein kyse on ollut pultin katkeamisesta en osaa sanoa. Käsittääkseni ehkä yleisemmin viat ovat liittyneet vivun irtoamiseen siitä "pallosta" kai.

    Nyt kun tämä palasi mieleen kokemuksesi myötä, taidankin tilata varaosat hyllyyn/mukaan odottamaan tarvetta.

    Oheisen linkin takaa löytyy dokkari vivuston rakenteesta ja osista.

    LT SHIFT LINKAGE
    <p>2002-2014</p>
  10. #10
    ^ Meidät pettänyt osa on osasta nro 9 lähtevä osa nro 3. Ja kun se katkesi, niin osaan nro 10 jäi siitä pätkä sisään. Jouduimme siis poraamaan siihen läpireiän. Samoin kuin osaan nro 9. Suurin ongelma oli se, että miten v*tussa saadaan mutteri osan nro 10 takapuolelle.
    No nyt se on siellä ja toivottavasti viritys kestää...



    Aikansa kutakin...
  11. #11
    Ei tuo C-A-D:n tiedosto meikäläisen koneella auennut, mutta niinhän se on kuten C-A-D sanoi...

    Tunnettu vika tuo vaihdevivuston pettäminen. Jopa siinä määrin, että facelift-malleissa (04 eteenpäin) tehdas vaihtoi sinne vivustoon jotain milliä paria järeämmät vivut ja nivelet. (jotka nekään eivät ole ihan ikuisia, kuten juuri opimme...)

    Jenkeissä taas kun on noita markkinoita vähän isomminkin, niin siellä yksi LT-kuski ryhtyi omatoimisesti valmistamaan vivuston korjaussarjoja. Niitä oli ainakin aikoinaan saatavissa sekä vanhempiin että uudempiin malleihin ja settiin kuului mm. poranterä ja vastakierretappi, jolla tuo katkennut tangonpätkä kiskotaan sieltä pallonivelen reiästä ulos.
    Itselläni on tuo setti teipattuna muovipussiin vasemman puoleisen ylä- ja alakatteen välisen kromilistan alle.

    Kaikenlaisten huoltojen yhteydessä on tärkeää muistaa ruiskia noihin niveliin jotain sopivaa voiteluainetta, koska turhan monismaattiseksihan tuo vivusto on pitänyt LT:ssä rakentaa verrattuna vaikka sisarmalli GT/RS:ään.

    Joo, näköjään olisi ilmeisesti tuommoisia järeämpiä settejä edelleen tarjolla:
    http://www.powergridinc.com/bmw.asp

    Tuo näyttää sopivan kaikkiin 1200 LoTjan vuosikertoihin...

    t. pozo

    -04 K 1200 LT

    Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

    Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
  12.  
  13. #12
    Lainaa (ttdriver @ Kesä. 17 2011,12:25) kirjoitti
    ^ Meidät pettänyt osa on osasta nro 9 lähtevä osa nro 3. Ja kun se katkesi, niin osaan nro 10 jäi siitä pätkä sisään. Jouduimme siis poraamaan siihen läpireiän. Samoin kuin osaan nro 9. Suurin ongelma oli se, että miten v*tussa saadaan mutteri osan nro 10 takapuolelle.
    No nyt se on siellä ja toivottavasti viritys kestää...

    Do dii, reissu on takana ja vehkeet kesti *. Vaihteetkin rupes toimimaan normaalisti parin tunnin ajelun jälkeen. Kertaalleen otettiin vielä auki ja vaihdettiin tavallisen mutterin tilalle nyloc-mutteri, vaikka eipä se tavallinenkaan ollut mihinkään löystynyt. Ostin paikallisesta autotarvikeliikkeestä uuden pallonivelen, jota ei valitettavasti ollut pitemmällä pultilla. Nyt täytyy jossain vaiheessa purkaa vähän enemmän, jotta saa läpiporatussa kolmion muotoisessa palassa takapuolella olevan "mutterin" jämät irti. Sen jälkeen riittää pallonivelen pultin mitta niin, että saa siihen mutterin kiinni.

    Sitten vaan odotellaan, että mikä paikka pettää seuraavaksi...
    Aikansa kutakin...