Tuli ostettua 15 000 ajettu fjr -04.
Pyörä toimii kaikin puolin hienosti mutta ihmetyttää lähinnä kolmos ja nelosvaihteella aika laajalla kierrosalueella kuuluva vouvaus konehuoneen puolelta. Päättelin kyseisen äänen tulevan laatikon puolelta koska häviää kytkintä painettaessa.
Onkohan tämä niitä "ominaisresonansseja" vai jotain muuta.
Pyörä ostettu liikkeestä ja 6 kuukauden takuu menossa joten olisi mukava kuulla pikaisia kommentteja asiasta.
Itellä ylivuotisena ostettu 2005 (-04 pyörä), eikä mitään tuollaista "vouvausta" esiinny. Miten yleensäkin noin vähän ajettu "sport/touring" pyörä vielä löytyy! :-O Kannattaa ehdottomasti hoitaa myyjäliikkeen kanssa asia kondikseen!
Huonoa säätä ei olekaan, vaan epäjohdonmukainen varustautuminen
-FJR1300-
(-XJ900 Diversion-)
Resonointeja tuossa pyörässä kyllä piisaa. Etukatteesta kuuluu välillä ääntelyä, kardaani jyrisee lievästi (huomaa varsinkin isolla vaihteella ja pienillä kierroksilla kun kahvasta kääntää) ja parilla vaihteella antaa sivuääniä. Eipä sellaista mopoa taida ollakaan mistä ei vähän "ääniä" kuuluisi...
Honda VF750C Magna -93
Exät:
Kawasaki ER-5 -97
Honda VFR800FI -01
Yamaha FJR1300A -03
Honda CB750 Nighthawk -93
Kinroad Black Cyclone XT125 -06
Honda CB125 -75
Kuka on kusettanut ja ketä -04 mallia ja 15 000 km, ei oikein tunnu uskottavalta, voi vouvaukset tuppaa tulee siinä 100 000 km paikkeilla, ellei ole alunperin ollut jo viallinen.
Ristiäviä mielipiteitä näyttää tulevan aiheeseen liittyen.
Olisi varmaan pitänyt ostaa Honda,niin ois äänet loppunu..
Jos tätä viestiä nyt sattuu lukemaan joku ammattimies niin olisin kiitollinen kommenteista.
jos takuunalaisesta vehkeestä kuuluu omituisia ääniä niin eikö sitä olis parempi käydä näyttämässä liikkeessä? ite en ainakaan edes miettis muita vaihtoehtoja...
ja ei, en ole ammattimies![]()
Honda cbr 954 rr -03
kyykyllä kunnes maha ei enään mahu kyytiin
En ole professional mutta FJRlla takana muutamakin maili. Mielestani moista en omassani kuule mutta onko korvani tottunut vai sinun korvasi liian herkka, ei voi tietaa. Ajamatta/kuulematta mahdoton sanoa. Kay nayttamassa pajalla.(Tiimeli @ Kesä. 26 2011,23:00) kirjoitti
Ennen muinoin piti pyorat vaikka minka laisia kolinoita ja ulinoita. Ilmajaahysta kun puuttuu eristava vesikerros, kuului kaikki rohinat ja paukkeet selvasti. Etenkin jotkut Kawat pitivat sellaista betonimyllyn rousketta etta moni nykybiker laskisi alleen moisen kuullessaan. Ne vaan kuului asiaan.
The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
Kuinkas tuota on huollettu? Viimeisin öljynvaihto? Mikä öljy koneessa ja perässä? Seissyt pitkään ennenkuin otit ajoon?
Kuinka paljon olet ehtinyt ajaa pyörällä?
Älä korjaa ehjää....
Oletkos varma ettei kuulu renkaista? Ainakin Pilot Road:lla lähtee jonkinnäköistä ulinaa yhdellä jos toisella mopottimella.
Heippa kaikille joiden fjr rymisee.
Minulla on 10 mallinen ja alle 10tonnin ajettu fjr ja heti uutena
ihmettelin jostain voimansiirrosta kuuluvaa sirinää,firinää ja krofinaa,aivan kuin olisi laakerivikaa laatikossa ja lisäksi hammasrattaat aivan kun eivät sopisi toisiinsa.Heinäkuulla teimme porukalla matkan puolaan porukalla ja kerrankin wingikuski tuli vierelle ja kysyi sun pyöräs on jotain vikaa kun tuon krohinan kuulee naapurikin.Warsowassa kun oli tiukkoja tilanteita ruuhkassa (niitä siellä oli) ja piti ottaa jarruista kaikki tehot etenkin etujarrusta äkkinäisesti,oikein pelästyin kun tuntui että sarvet jää käteen todella peästyin.Toinen asia jaka pelästytti ja vihastutti,voimansiirrossa on jossain paljon välystä,1 vaihteella kun ruuhkassa ajeli melkein tyhjäkäynnillä
kaasua kun helläs tuntuu ettei moottori jarruta heti vaan viiveellä ja siitä kun lisäsi kaasua kun klapit otti kiinni,niin kuului aina kauhea rysäys ja nykäisi h....tisti.jammu oli vaarallinen ajettava kovissa ruuhkissa.No matka jatkui ja zakopanessa kaveri kertoi että sussen ketjut on sököt ja kertoi nähneensä Hondan huollon 5km ennen zakopanea ja vei
sinnne ketjuremonttiin ja oli tyytyväinen hommaan.Minäkin menin sinne kun oli 3 päivää aikaa,selostin tilanteeni ja kokemukseni jammusta,no eivät tietenkää uskoneen,eivät ole ikinä kuulleetkaa jammusta tommosta ja vielä uusi pyörä.
Väittelyitten tuloksenä pyysin kokeilemaan ja tekemään koeajon.Joku mekaanikko tuli ja lähti koeajolle ja kiitti että sai
näin helpolla pyörän itselle.No puolen tunnin kuluttua tuli
takaisin ja puristeli päätään enpä ole ikinä ajanu tällaisella krohisijalla ja pikkuvaihteella nykii kamalasti välykset voi-
mansiirrossa.Totesi että etupäässä on jotain vikaa,
välystä kun
käyttää etujarrua äkkinäisesti esim ruuhkissa kun nopeudet on pieniä.Näytin takuutodistusta,soittivat ehkä jonneki ja sanoivat että laitetaan kuntoon minulle taas ei sopinu ajanpuutteen takia.Näin jälkeenpäin ajatellen olisi pitäny laittaa kuntoon kun on takuutakin vielä runsas vuosi.Uutena
jo myyjäliikkeelle näistä huomautin.Edellinenkin pyöräni oli 03 mallinen fjr.Siinäkin vanhemmiten tuli sirinöitä mutta ei tämmöisiä.![]()
ERKKI KOIVULA
Mulla nyt 61tkm ajettu 07 ja ei ole laite parhaimmillaan pikkukierroksilla ajaessa mutta sama ongelma monissa muissakin isohkolla moottorilla varustetuissa mopoissa on tuon voimansiirron välysten kanssa (mitenkään vähättelemättä ominaisuutta) eli ei mikään kaupunkimopedi tämä ole juu.
Palstalla on ollut myöskin tuosta etupäästä juttua, joku oli muistaakseni vaihdattanut takuuseen putkia myöten uusiksi etupään eli ei liukuholkkien uusiminen ollut parantanut tuota vaivaa, olisko tullut joku epäkurantti erä ulos. Uusi kapine sekin ol muistaakseni johon remppa tehtiin.
60tkm:n hullossa asentaja sanoi että ei näihin muuta ole tehty päälle 100tkm ajetuissa yksilöissä kuin etupäähän vaihdettu liukuholkkeja (vm. 2006>), tiedä sit mikä on totuus.
Aion elää ikuisesti, toistaiseksi päätökseni on pitänyt.
Joo,nelosvaihteella alkaen 3000 kierroksesta eteenpäin ilmenee se vollotus..Ihmettelen kun en tunne voimansiirtolinjaa että miksi ei muilla vaihteillqa kuulu vastaavaa ääntä.
En tunne kans laatikon saloja mutta eiköhän siellä joka vaihteella mukaan tule joku uusi "kikkula" mukaan pyörimään tai ainakin muutos pyörivään kokoonpanoon muihin vaihteisiin nähden.(Tiimeli @ Elo. 05 2011,01:27) kirjoitti
Pari juttua jotka tekisin ja mielipiteet vaihtoon
- koeajo päittäin toisen FJR:n omistajan kanssa
- merkkihuoltoon koeajettavaksi, ei ostoliikkeeseen
Aion elää ikuisesti, toistaiseksi päätökseni on pitänyt.
Sattuu vaan olemaan myös merkkiliike josta pyörän ostin joten pitää varmaan sitten käydä muulla paikkakunnalla koeajatuttamassa.
Tiedä sitten onko näillä "hyvä veli"- verkostot olemassa.
Asia kuitenkin vaivaa siinä määrin ja myös yksi syy ostaa näinkin kallis pyörä liikkeestä oli juuri tietynlaisen ostoturvan saanti.
Yksityiskaupassahan ei myyjällä juurikaan vastuuta ole.
Jos kyseessä on hammaskosketuksesta lähtevä ääni, eli vinkuminen joka on tuttua esim. useimmilla henkilöautoilla reippaammin pakitettaessa. Tämä ääni periaatteessa kuuluu suoran hammastuksen ominaisuuksiin ja herkimmin ilmenee suuren välitysmuutoksen pyöräpareissa, esim. Ykkönen. Oikeastaan on ihme, kuinka hiljaisia nykypyörien hammastukset ovatkaan..
Omassani nyt + 60tkm lukemilla on havaittavissa nimenomaan ykkösellä kuotmitettaessa lievä vihellys, kun taas kakkosella ei kuulu mitään. Joskus silmäillyt tuota kaaviota ratastuksesta, niin selvää on että laakeriääni se ei voi olla koska tietyillä vaihteilla on äänetön jne..
ZZR 1400
ZZR 1400
Yamaha MT-01
ZZR 1400
ZX-12R
ZZR 1100
Ensi kesän reissuun opeteltavaksi: hidasajossa pidetään takajarrua kevyesti laahaamalla "klapit" poissa (vedon puolella) ja ei mitään ongelmaa. Koskee kaikkia pyöriä *(HARUNA @ Heinä. 31 2011,22:33) kirjoitti
![]()
Jep, prikulleen sama täällä, nelosella vollottaa mutta mielestäni se on vaan resonointia.(Tiimeli @ Elo. 05 2011,01:27) kirjoitti
Honda VF750C Magna -93
Exät:
Kawasaki ER-5 -97
Honda VFR800FI -01
Yamaha FJR1300A -03
Honda CB750 Nighthawk -93
Kinroad Black Cyclone XT125 -06
Honda CB125 -75