Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 31:sta
  1. #1
    Löytyykö kokemuksia R-mallin Adventuresta vuosimalleista 2010 - 2011?

    Foorumin haulla aiheesta ei keskustelua löytynyt, ei myöskään nopeasti silmäiltynä kurapyöräilijöiden sivuilta.



    Bensalla pestään pensselit, dieselillä tehdään voimaa.
  2. #2
    Eiköhän nuo 990 jutut päde suurimmilta osin myös tuohon ärrään.

    Juu, pitkä ketju on...

    Kyllä Adventure pitää olla R mallia...
  3. #3
    Ei taida ärriä löytyä orgista...
    Bensalla pestään pensselit, dieselillä tehdään voimaa.
  4. #4
    Koeajolla kävin, juuri tuolla äRRä-mallilla. Päällimäisenä mieleen jäi pyörän laiskuus ja valtava tehonpuute...

    -J
    Sota on rauhaa. Vapaus on orjuutta. Tietämättömyys on voimaa.
  5. #5
    Lainaa (jayr_86 @ Heinä. 06 2011,21:53) kirjoitti
    Koeajolla kävin, juuri tuolla äRRä-mallilla. Päällimäisenä mieleen jäi pyörän laiskuus ja valtava tehonpuute... *

    -J
    Ajoitko soralla?
  6. #6
    Jovain ajoin, ja siellä se tehonpuute erityisesti tuntui vaivaavan, takarengasta kun ei saanut millään sutimaan mutkasta avatessa.

    Eivaan... Loistava pyörä kaikenkaikkiaan. Tehty ajamiseen, isolla A:lla. Ei aloittelijoille eikä lyhyille kuskeille. Tehossa ja joustomatkoissa riittää. Ainut miinus kenties temperamenttisesta kaasusta ja pienehköstä toimintasäteestä (näin seikkailupyöräksi).

    -J
    Sota on rauhaa. Vapaus on orjuutta. Tietämättömyys on voimaa.
  7. #7
    Kaasukahvaa dremelöimällä saa sen kulmikkuuden vähemmäksi.
    Vaijerin kulkurataa kun hioo progressiivisemmaksi.

    Niin ja mullahan olis ärrän edeltäjä ässä myynnissä
    KTM 950 Superenduro R
  8. #8
    SMT ja R tuli koeajettua, vaan dakar edition kotiutui. Kai siihen gauloises:n väriin silmä joskus tottuu
    Bensalla pestään pensselit, dieselillä tehdään voimaa.
  9. #9
    Lainaa (mico @ Elo. 25 2011,22:20) kirjoitti
    SMT ja R tuli koeajettua, vaan dakar edition kotiutui. Kai siihen gauloises:n väriin silmä joskus tottuu *
    Siis kyllähän tuo sini/musta/oranssi on värityksistä kaunein...
  10. #10
    Pitää hiukan kommentoida kokemuksia kun GS ja MS on vertailuna koeajettuna ollut em. kottaraitten lisäksi ja nyt jo hiukan Dakarilla kilometrejä kertynyt...

    Jos matkaenskoista pitäisi edelleen valita kulkine, jolla haluaa niin soralla päästellä kuin hiukan joskus matkaakin ajaa on valinta nyt entistä varmempi, tietysti KTM.

    Nyt kun hiukan alustan säätöjä löytänyt, on se WP tehnyt hyvää työtä, menee kuin sukkasillaan nimismiehen kiharatkin, hianoo!

    Vielä kun sais nuo ensiasennus rimpulat kulutettuun ja kunnon gummit alle. Scorpionit näemmä vispaa etusessa poikkeuksetta, niin tässäkin pyörässä. Tosin ei sitä huomaa kuin irrottamalla stongasta tai katsomalla katteen yli, heitto luokkaa pari senttiä *

    Lisäyksenä; ABSit mielettömät, myös soralla!



    Bensalla pestään pensselit, dieselillä tehdään voimaa.
  11. #11
    Lainaa (mico @ Syys. 05 2011,20:57) kirjoitti
    Lisäyksenä; ABSit mielettömät, myös soralla!
    Oltiin tossa 3pv /1300km sorasurauksella ja kaverilla oli 990 adve, rupes jossain vaiheessa tuleen kommenttia, että ei näillä abseilla tee mitään soralla, meinas mennä jokunen kurvi pitkäks ku absit hakkas eikä mopo hidastanut juurikaan vauhtia.
    Kannattaa ainakin varoa, jos on irtonaisempaa pintaa, muuten on hyvä mopo.
  12. #12
    Kun pito alustalla loppuu tyystin on absi siellä pohkeessa *

    Niin ja saahan sen napista pois.



    Bensalla pestään pensselit, dieselillä tehdään voimaa.
  13. #13
    Muistaako joku adven tangon halkaisijan ulkoa, 22mm?
    Bensalla pestään pensselit, dieselillä tehdään voimaa.
  14. #14
    Keskeltä 28,6mm (1 1/8"), päistä 22,2 (7/8")mm.


    Tainnut jo hetken olla kaikki kotarit 28mm tangolla?
  15. #15
    Jep, löytyikin RMHeinolta sopiva välitanko 22/28 tangolle, saapi navin ja tarpeen muutakin kiinni... kliks
    Viimeksi muokannut: mico; 08.01.2012 klo 21:01.
    Bensalla pestään pensselit, dieselillä tehdään voimaa.
  16. #16
    Vielä parempi paikka naville olisi mittariston päällä, mahdollisimman keskellä ja korkealla, huomattavasti tankoa lähempänä normaalia katseen suuntaa.

    Ja löytyy ne sähkötkin naville valmiina ihan siitä vierestä.
  17. #17
    Garminin skootterikiinnityksellä navi nousee tangosta n. 10cm ylös. Pitkään pohdein kiinnitystä ja päädyin välitankoon kun sen saa pois sitten kun ei tarvi ja jää ylimääräiset kiinnikkeet ja reikienporaukset vallankin pois.
    Bensalla pestään pensselit, dieselillä tehdään voimaa.
  18. #18
    Totta tuokin.

    Skootteriteline?
    Nuvi 500 sarjan navi mini-usb liittimellä?

    Kannattaa varmistaa/tukea jotenkin ettei johto pääse repimään liitintä, muutenkin voi irtoilla tärinästä jos teline ei tue liitintä.
  19. #19
    Joo, toi on ollut edellisessä pyörässä jo kahdella Euroopan turneella eli kokemuksia tuosta on ja aina on liitin paikallaan pysynyt.
    Bensalla pestään pensselit, dieselillä tehdään voimaa.
  20. #20
    Sitä on vaan niin tottunut tuon pikku-a:n kanssa siihen että mikä ei tärise rikki, varisee irti...
  21. #21
    Lainaa Seikkailu_R kirjoitti Katso viesti
    Sitä on vaan niin tottunut tuon pikku-a:n kanssa siihen että mikä ei tärise rikki, varisee irti...
    Se on totta

    Skootteri kiinnike sopii täydellisesti tuolle välitangolle (d=12mm), teline
    Bensalla pestään pensselit, dieselillä tehdään voimaa.
  22. #22
    Vähän on vanhan polven Gessuäijää ruvennut Kottaraisen Dakari kiinnostamaan. Miten tekninen luotettavuus, kilometrinkestävyys? Onko pitopyöräksi asti?
  23. #23
    Kyllä nuilla LC8 koneillakin on ajettu yli 100 000.. jonkun 70-80 tkm ajetun SM-T:n jossakin web artikkelissa purkivat ja oli käytännössä kuin uusi. Itellä nyt 52 tkm ajettu SD ja varmasti on annettu oikein isän kädestä.. ainoastaan kytkin on räjähtänyt (motoparkissa). Muuten ei ole ollut mitään ongelmia, kunhan vesipumpun muistaa vaihtaa
    ---------------------------

    Mattipoeka

    KTM 690 Enduro R 2012
    Husqvarna FE 350 2014

    ex. KTM 990 SM-T 2010
    ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
    ex. Husaberg TE 250 2009
    ex. KTM 690 Enduro 2009
    ex. KTM 990 Super Duke 2008

    www.mattipoeka.com
  24. #24
    http://www.the-great-adventure.fr/wo..._id=14&lang=en tuosta löytyy yksi pitempi reissu dokumentoituna. Hyvin näyttäisi toimivan ja ilmeisen tyytyväinen oli pyörä valintaansa tuolle reissulle.
  25. #25
    Lainaa kemikaali kirjoitti Katso viesti
    http://www.the-great-adventure.fr/wo..._id=14&lang=en tuosta löytyy yksi pitempi reissu dokumentoituna. Hyvin näyttäisi toimivan ja ilmeisen tyytyväinen oli pyörä valintaansa tuolle reissulle.
    Ihan hyvin kilsojaki
    ---------------------------

    Mattipoeka

    KTM 690 Enduro R 2012
    Husqvarna FE 350 2014

    ex. KTM 990 SM-T 2010
    ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
    ex. Husaberg TE 250 2009
    ex. KTM 690 Enduro 2009
    ex. KTM 990 Super Duke 2008

    www.mattipoeka.com
  26. #26
    Lainataas vanhaa topiccia kun en haulla löytänyt.

    Mahtaako tollanen perusmallin 990 adventure olla turhan korkea/raskas keskenkasvuselle (177cm/75kg) kaverille, Jos sattuu välillä sorallekin eksymään?
    Pitäs vaan sellasta pyörää saada alle et vois kahdestaankin matkustella ja alkaa nää lähialueen kestopäällysteetkin olla koluttu
    KTM 990 ADV
    Ducati Monster 1000 -ex
    Ducati ST3 -ex
  27. #27
    Ei ole.
    Ihan kaiken kokoisia kuskeja noiden isojen adventurejen päällä näkee.

    Ja raskas se on kuskin koosta riippumatta jos ja kun eteneminen ei enää konevoimin syystä tai toisesta onnistu, tosin silloin on myös ollut yleensä aika hauskaa...
  28. #28
    Perusmalli varmaan sulle aika passeli, siinähän on takapäässä se korkeussäätökin. Moni persjalkanen ajelee r ja s mallillakin, vaati asennetta
    Advesta joko pitää tai ei, mutta monipuolisempaa pyörää saa hakea.

    Muoks. Jarno ehtikin kommentoida...
    Bensalla pestään pensselit, dieselillä tehdään voimaa.
  29. #29
    No hyvä homma

    Jos jotakuta alkaa kurahommat kyllästyttämään ni vaihdellaan mörökölliin

    Kaipa se on alettava kauppoja kiertelemään...
    KTM 990 ADV
    Ducati Monster 1000 -ex
    Ducati ST3 -ex
  30.  
  31. #30
    Lainaa lance uppercut kirjoitti

    Kaipa se on alettava kauppoja kiertelemään...
    Älä sitten erehdy ostamaan liian kiiltävää ja naarmutonta yksilöä, harmittaa sitten vähemmän ne soralla väkisinkin tulevat pikku naarmut ja nirhamat...
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen