Aamulla klo 8 Tesoman rampissa Nokialle päin oli kyykkykyttä ilmeisesti karkuunlähtijöiden varalla. Painoin kohdalla auton torvea merkiksi, että ei siihen saa pysäköidä!
kova äijä
Mopokesä 24/7
Nyt: Cagiva Raptor 1000
Ex: Kawasaki Z750S -05
Yamaha R6 -04
Joskus on ollut juttua, että valvova viranomainen saa poiketa tietyin edellytyksin liikennesäännöistä kun taas tuo äänimerkin turha töräyttely on sanktioitu tieliikennelaissa... *![]()
Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
Niillä oli jotain valvontaa Nokialta Treelle ajeleville, konetien lopussa oli rahastuspiste.
hooondaaa
Niin, miten se on, saako tunnukseton virkavallan ajoneuvo pysäköidä miten sattuu. Eri asia jos on vilkut päällä tms.
Ja eikös torvea pidä töräytellä vaaranpaikan merkiksi.... se on Suomessa vain niin väärinymmärretty singnaali. Jopa fillaristi saa keskaria jos vähän kelloa kilauttaa jalankulkijoille.
Kun oikeen järjellä miettii niin totta helvetissä ne saa, Liikenteen valvonta vaatii liikenteestä poikkeamista ja siviilipyöriä on LP.n poijjilla.(MOP @ Kesä. 22 2011,09:50) kirjoitti
Tuskimpa sentään saa, siis miten sattuu!(Ristim @ Kesä. 22 2011,10:02) kirjoitti
Yamaha RD 125 LC -83 --> Yamaha FZ6-S -06 --> Yamaha YZF-R1 -07 -->
Yamaha XT 660 X -04
Ei varmasti, miten sattuu(Sampe @ Kesä. 22 2011,10:27) kirjoitti
Jos kovasti sattuu niin seta puhaltaa.(Ristim @ Kesä. 22 2011,10:48) kirjoitti
![]()
The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
Ja jos oikein kovasti sattuu ajamaan, niin saa itsekin puhaltaa.(GoSpel @ Kesä. 22 2011,11:10) kirjoitti
Onhan noita rykkösiä varustettuna jäätelöautokuskilla näkynyt pariinkin otteeseen eteläisessä Suomessa viime kesänä. Vähän siinä ihmettelin ku siniset diskovalot laittoi päälle parikymmentä metriä ennen kohtaamista. Eipä niitä kovin kaukaa erota![]()
Kaikki ajoharjoittelutapahtumia koskevat kysymykset sähköpostilla osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
Ainakin powercommander asennettu...(Banned @ Kesä. 22 2011,10:49) kirjoitti
XX -05 Kaikki loppuu aikanaan, vaan konsanaan ei milloinkaan...
oliko punanen r1:nen?
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Jaa nää vai?(karkka @ Kesä. 22 2011,10:52) kirjoitti
![]()
"I don't care to belong to a club that accepts people like me as members." -Groucho Marx
CFMOTO 800MT-X -25
No sanotaanko sitten että "lähes miten sattuu" ja luonnollisesti vaaraa aiheuttamatta. Esim. vaikka invapaikka on ihan hyvä. Jos tehtävä sitä vaatii, oli sitten tunnuksia tai ei, tai vilkut päällä tai ei.(Ristim @ Kesä. 22 2011,10:48) kirjoitti
Iltalukemiseksi tieliikennelaki ja sieltä 48 § ja 4. momentti.
Honda CB 600 FA Hornet 2007 --> Suzuki Intruder M1500 2010
Paitsi Kuopiossa:(3JJ @ Kesä. 23 2011,10:17) kirjoitti
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa....39.html
KTM 990 Adventure
Tuolla sanotaan sanatarkasti näin:(3JJ @ Kesä. 23 2011,10:17) kirjoitti
Ajoneuvon, jota käytetään 3 momentissa mainitussa työssä, liikennevalvonnassa tai poliisin, rajavartiolaitoksen taikka tullin virkatehtävässä, saa 26–28 §:n säännösten estämättä tilapäisesti pysäyttää tai pysäköidä tehtävän vaatimalla tavalla edellyttäen, ettei liikennettä ilmeisesti vaaranneta. (19.5.1989/449)
Tapanahan on esimerkiksi donitsitauoilla jättää maija tai siviili-Focus oven eteen, jos tulee kiire lähtö. Jos kiireellistä lähtöä ei tulekaan, silloin tehtävä ei vaatinut väärinpysäköintiä ja virhemaksu pitäisi ehdottomasti kirjoittaa.
Mitä taas "ilmeiseen liikenteen vaarantamiseen" tulee, niin kytillä on tapana toikkaroida rahanhimossaan esimerkiksi moottoriteillä tavalla, joka toisi syytesuojan omaamattomalle henkilölle välittömästi sakon ilmeisestä liikenteen vaarantamisesta.
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
No sivareille voi ainakin hyvin töötätä, jos on huonossa paikassa kyttäilemässä..![]()
Juuri näin. Poliiseilla ja Tullin porukoilla on yllättävän paljon erivapauksia mitä tulee ajoneuvoilla ajamiseen. Kovin yleinen on kuvitelma että poliisi saisi rikkoa liikennesääntöjä vain jos hälärit on päällä. Näinhän ei suinkaan ole *(3JJ @ Kesä. 23 2011,10:17) kirjoitti
*Poliisi ja Tulli mm. saa esim. ajaa ylinopeutta ja rikkoa liikennesääntöjä ilman hälytysmerkkejä eli sireeniä ja vilkkuja JOS hälytystehtävä nii vaatii. Toki useimmiten häläreitä käyttävät jo omankin turvallisuutensa vuoksi mutta pakkoa siihen ei ole. Tämän voi lukea juuri Tieliikennelaista. En tätä itsekään olisi aikanaan uskonut mutta kun muutama vuosi sitten yhdessä lehdessä eräs komisario kertoi näin olevan ja Finlexistähän tuo käy ilmi. *
![]()
Vain turbo antaa kunnon voimaa!
En tiedä, mutta olen ymmärtänyt että jos poliisisetä ajelee ylinopeutta ilman hälytyslaitteita, niin hän on kusessa jos jotain sattuu, eli esim. kolaroi toisen auton kanssa.(cool´eri @ Kesä. 23 2011,10:59) kirjoitti
Olen myös nähnyt kuinka tunnuksellisille autoille tulee kiire tehtävä juuri kun liikennevalot vaihtuvat punaisiksi, mutta keskuksesta tuleekin ilmoitus tehtävän peruuntumisesta heti liikennevalojen jälkeen
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Hieman OT mut mites on toi poliisin puhelimen käyttö ajaessa? Lukemattomia kertoja näyttää; ainakin Porissa; miekkalanjätkät puhuvan puhelimeen ajellessaan ILMAN handsfreetä... Joskus sain jopa kuvan puhelimella moisesta toiminnasta![]()
Mut et eiks niitten kuuluis kuitenkin toimia esimerkkinä kansalaisille.
"Story tells 95% of all Harleys ever made are still on the road. Remaining 5% made it home."
Tallissa tällä hetkellä:
zx 12 R
zx 10 ?
ktm 520 exc
Juuri noin.(sky @ Kesä. 24 2011,09:21) kirjoitti
Jotain, jossain, silloin tällöin!
Poliisi saa puhua jos tehtävän kiireellisyys edellyttää, mutta ei todellakaan ole suositeltavaa eikä mitään hyvää esimerkkiä.(jarasan @ Kesä. 24 2011,10:38) kirjoitti
Jotain, jossain, silloin tällöin!
Kyllä se poijjaat vaan niin on vaikka ehkä oikeustajua vastaan sotii mutta poliisi saa ajaa vastoin liikennesääntöjä ilman häläreitä jos tehtävä niin vaatii. Myös vastuu vahingoista ei ole poliisilla. Tästä oli keskutelua jollain pelastus/palolaitos-foorumilla jossa selvästi näytettiin lakitekstiä hälytysajoista ja niiden oikeuksista. Kun tässä ehdin niin kaivan sen foorumin ja tekstin jostain.... *(tonttuj @ Kesä. 24 2011,13:15) kirjoitti
![]()
Vain turbo antaa kunnon voimaa!
liekkö sama sama siviilipärrä joka oli tiistai-iltana hurauttanut kaverin edelle reikäpäänä motarilla...kummastus oli suuri kun samainen janu oli istuskelluthetkeä myöhemmin konstujen kans kahveella pirkanhovis *
niin..tietyin edellytyksin *![]()
koomalampaan lokiikalla valvova viranomainen voi ja saa tehdä aivan mitä vain eli..kauppaan vain ostaan sopivaa ananasta
Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
-Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.
Ego sum rex Romanus et supra grammaticam
Kuustonenki sen tietää
-Gut-
Kannattaa varmaan tosiaan kaivaa se foorumi ja sen jälkeen lukea vähän tarkemmin mitä siellä on puhuttu. Hälytysajoneuvon kuljettaja on nimittäin kyllä vaikeuksissa jos hälytysajossa jotain tapahtuu.(cool´eri @ Kesä. 24 2011,13:51) kirjoitti
Väittämä on varmaan totta, mutta keskustelun jatkuessa kannattaa heti vetää pesäero poliisi/hälytyajoneuvo nimien välille koska poliisilla on oikeuksia mitä muilla hälytysajoneuvoilla ei ole..(Waille @ Kesä. 24 2011,14:58) kirjoitti
![]()
Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
Mina olen jopa nahnyt poliisin pyssya vyossa raahaavan. Se vasta antaa huonon esimerkin kaikille mielenvikaisille ja muille omituisille. Kerran nain jopa kun poliisi seisoi ajoradalla ja sehan se vasta vaarallista on...(jarasan @ Kesä. 24 2011,10:38) kirjoitti
![]()
The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...