Tulokset 1:stä 16:een 16:sta
  1. #1
    Moi
    Tulipas hankittua ensimmäinen pyörä! Mukavahan se on ajella toivottavasti se toimisi! Eli ongelma olisi tyhjäkäynti sitä ei taho olla ollenkaan tai tosi pienellä! Ja jotenkin kun lähtee liikkeelle niin jossain 2000 kierroksella tuntuisi alkavan kulkee ja kiihtyyn vaikka kyl se pienemmilläkin liikkeelle lähtee! Eli missäköhän vika voisi olla? Pyörä on kyl talven yli seissyt! Ja sitten toi ikävä rallatus varsinkin kun lähtee liikkeelle ääni kuuluu n 2000 asti!
    Uuden motoristin alku on pitkä ja toivottavasti ei kivinen.
    tv fj 1200 -91 omistaja
    ps toivottavasti joku saa selvää tekstistä
  2. #2
    No niin, jotain ymmärsin kait.

    Kaasarit purkuun tai ainakin tyhjäkäyntiruuvit auki noin 3 kierrrosta,
    tyhjäkäynti kierrokset nostat 1100 rpm.
    Rallatus 2000 rpm = startin ketju loppu
    Rallatus pois=kone auki
    Eli ajettu reippaasti yli 100 000 km jos ketju rapisee.

    Kunnossa oleva FJ lähtee noin 1200 rpm liikkeelle ja vetää siitä mukisematta rajoittimeen saakka.

    Vaihde 5 ja vakio välitys=lähtee 1500 rpm ja vetää tappiin saakka.

    Terkuin, useamman Fj:n koneen purkanut ja kasannut FJ:n omistaja.
  3. #3
    No hitsi vieköön kone auki kun kettingi vaihtaa! Taitaa ummikolta mennä sormi suuhun heti ennenkuin pääsee ajaan! Mutta vielä erittäin tyhmä kysymys missäkohtaa sijaitsevat tyhjäkäyntiruuvit??
    Yhden löysin keskeltä kaasuttajia liekkö se ollenkaan se tyhjäkäyntiruuvi?
  4. #4
    Joka kaasarissa keskellä kurkkua, lähellä imusarjan kumilaippoja.
    Jos paljon ajettu kato nokkaketju kans, se kun on loppu, menee nokkien ajoitus ihan persiilleen ja ei sit kyllä vedä mihinkään, rikkoo vaan joku päivä kaiken paskaks

    http://www.cmsnl.com/yamaha-....09.html

    OSA numero 25 on se ruuvi (pilot screw)



  5. #5
    Kiitti hienosta kuvasta tuosta osasin katsoa tyhjäkäyntiruuvit! Kyl ne oli 3 kierrosta auki pitää viedä jollekkin et putsaavat ja säätävät ne! Jotenkin se rallatus on kovenpaa kun lähtee liikkeelle mut heittää jossain 2000 paikkeilla. Kyl se muuten kulkee ihan kivasti mut jotenkin tukkoisen oloinen alle 2000 kierroksen tai voi se johtua siitä kun en ole ennen ajanut tuollaisella pyörällä. Kyl se 5 jaksaa kiihtyä n 2000 ylöspäin! Mutta häätyy varmaan vaihtaa tuo jakoketju onko iso ja kallis homma? Ja entä työ startin ketju se vissiin on iso työ jos oikein ymmärsin. Pyörällä pitäisi olla ajettu 107 tuhatta km
  6. #6
    Minulla myös tuo ketju parkaisee kun lähtee liikkeelle. En osaa sanoa kuinka huolestunut äänestä pitäis olla koska se kuitenkin loppuu heti kun vähän antaa kiekkaa. Tietenkään mitkään ylimääräiset äänet ei juuri mieltä ylennä ja kaupunkiajossa jopa välillä nolottaa mutta sain käsityksen että tuo on jopa aika "normaalia"
  7. #7
    Moro taas

    107 000 km jep, älä murehdi niitä kaasareitas vielä yhtään, JOS orggis jakoketju se on kyll sit ihan kaput ja nokkien ajoitus ihan poskellaan.

    Aloita siitä ja pian, huono ketju syö sun rattaas kans, jakoketjun voit vaihtaa purkamatta muuta kun venttiilikopan kannen, tarkista vaihdon jälkeen nokkien ja sytkyn ajoitusmerkit, säädä venttiilit ja sit synkronoit kaasuttimet, nyt ollaan lähellä että aletaan säätämään seoksia, tosin veto tulee takasin jo ketjun vaihdon myötä.
    Koitin omaani tänään, 1000 rpm ja päästää kytkimen, lähtee mukisematta liikkeelle kaasuun koskematta.

    Startin ketju, hmmm, pelaa ja pitää ääntä ja kestää aikansa mutta kokemuksesta sanon että 100 000 km ajettu startin ketju on pirun venynyt ja laahain on ihan paskana.
    Vaihtaa voi vaan kun avaa koneen.

    OLIHAN ILMANSUODATIN JA TULPAT JO VAIHDETTU?

    UNOHDIN MUUTEN KYSYÄ, onko SAKSAN tuonti vai alunperin suomeen tarkoitettu???



  8. #8
    heips
    Tulpat on vaihdettu mut ilmanputsaria ei. Todennäköisesti alkusuomi . Nyt kun kävin tankilla ja jätin autotalliin niin bensa haisi ja yhdestä kaasuttajan ylivuotoputkesta tippui bensaa! Tasaisesti kun kiihdyttä isommille kierroksille esiintyy nykimistä! Eli tyhjäkäynti ja alle 2000 kierroksen tuntuu jotenkin raskaalta käyvän toki se käy jotenkin.
  9. #9
    no niin, hyvä,löysit FJ perusvian no 1
    eli kokokammion neulaventtiilin juuressa oleva o-rengas vuotaa, normikoko, tarvikeliikkeestä, vaihda joka kaasariin.
    Se käy todella raskaasti kun vuotaa.
  10. #10
    No niin pajalla käytetty ja tyhjäkäyntisuutinta tukossa ja yksi koho hieman nihkee eli puhistettu ja kaikki tuntui toimivan hienosti. Mutta vajaa 200 km ajettu ja kotiin päästy niin kas kummaa bensaa vuotaa ylivuotoputkesta pari kopautusta kaasariin ja homma loppui prkkl. Pitäisi viedä uudestaan et katsovat uudestaan kaasarit! Mutta räklätys loppui onneksi syynä liika bensa ja ei käynyt kaikilla, potki ns vastaan ja ääni siitä tietenkin hieman löysä ketju autoi asiaa mutta kun kunnossa ääni siedettävä. Mutta sit yksi kysymys tarviiko toi bensapumppua ollenkaan mulla tarvike ja pitää hirveetä naksutusta? Otin pois pumpun päältä ja en kyl oikein huomannut eroa ajamiseen eli voiko se olla pois päältä kokonaan?
    Ps kiitti kaikille erittäin hyvistä neuvoista kiva kun tälläinen paikka missä ukko maalainen voi kysellä
  11. #11
    jaahas paha kysymys, ekoissa Fj:ssä ei ollut bensapumppua ollenkaan, jos pelaa ilman ni ei sitä sit tartte, koita, alkaa ryllä tekeen kaikkia temppuja jos ei saa tarpeeks bensaa.

    Ja niin, ei se kaasarien putsaaminen auta jos sulla on ruostetta tankissa tai varsinkin jos neulaventtiileitä ei otettu irti putsaamisen yhteydessä, niissä on sihti joka kerää pirusti ruostemöhnää itteesä ja kaikki tankilta tulevat kanavat on ihan täys sitä möhnää.

    lopputuloksena on aina silloin tällöin vuotavat neulaventtiilit kun ruoste jää väliin.



  12. #12
    Aikoinaan kun ajelin FJ:llä, niin juttelin poliisivarikon vastaavan maisterin ja parinkin FJ:llä ajelevan mopo-possun kanssa. Omallani oli tuossa vaiheessa ajettu 130tkm tekemättä koneelle muuta kuin rutiinihuollot. Mopo-pollu kertoi omallaan ajetun 160tkm ilman normi-huoltoja laajempia korjauksia. Toinen 180tkm - sama tarina. Oma mopo parkui ketjujaan jonkin verran, mutta valitsin tulppien käytön...
    <p>2002-2014</p>
  13. #13
    Itsellä kans bansapumppu pitää aika kovaa rutinaa jonkinaikaa kun laittaa virrat päälle ja hiljenee sitten kunhan saa riittävän paineen. Jos ei hiljene lainkaan niin silloin kai jotain vialla.

    Omassa ketju rallattaa tyhjäkäynnillä ja kun parkaisee kun lähtee liikkelle mutta hiljenee kunhan koskee kaasuun, mittarissa 76 tkm.

    Onko muuten kommentteja tangon voimakkaasta taipumuksesta kääntyä kallistuksen suuntaan ? Eli kun esim liikenneympyrässä kallistaa pyörää, tankoa saa pitää kohtalaisella voimalla suorassa kun pyrkii kääntyyn kallistuksen suuntaan. Ajokokemusta aikaisemmin ainoastaan customeista joissa vastaavaa käyttäytymistä ei ole. Liekkö normaalia näissä "kyykkypyörissä" * vai jotain vialla ohjauksessa
  14. #14
    Siinä bensapumpussa ohjauksessa on sitten timeri eli kun laitat virran päälle pumppu sytkyttää hetken aikaa ja sitten lopettaa vaikka painetta ei olisi. Jos koitat uudestaan virta pois ja päälle niin pumppaa lisää jos paine ei riittänyt. Luonnollieseti alkaa pumpata kun käynnistää koneen. Tämä on jenkkiturvatominto eli jos kone sammuu ja jää virta päälle niin ei pumppaa tankkia tyhjäksi esim. kolaritilanteessa.
    FJR -17
  15. #15
    No niin bensanvaluminen on loppunut itsekseen sieltä ylivuotoputkesta! Ensimmisellä kerralla kun vuosi kopautin meisselillä niin se loppui eikä ole sen jälkeen vuotanut vaikka olen ajanut reilu 200 km! Se pumpun ääneen, varmaan joku edellinen oli vaihtanut tarvikepumpun ja se pitää kauhean kovaa ääntä kuin kuiva ventiili naputtaa eli hirveän kuuloinen ääni? Laitoin katkaisijan väliin et saa itse päälle sen kun haluaa! Mutta mihinkään en ole hoksannut et vaikuittaisi kulkee ja kiihtyy mielestäni ihan hyvin mitä minä tarvisten. Ehkä loppuu bensa jos paljon kiihyttelee kaasupohjassa ilman tuota pumppua mut mut tarpeisiin ei ole loppunut!
  16.  
  17. #16
    Se pumppu vaan pitää sellaista ääntä, ihan normaalia. Semmonen magneettiventtiilin naputus / epämääräinen rutina..

    Älä kuuntele kaikkia ääniä niin tarkoin, tulee vaan hysteerieksi, noita eri ääniä FJ:ssä tuntuu riittävan. Ei muutako vanua korvaan ja kepillä selkään