Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 38:sta
    Löytyykö jostain jonkunlaista valjasta, että vois kuljettaa n. kolmevuotiasta pikkumiestä? Sellaiset millä sais pojan kiinni itseeni. Mitään pidempiä matkoja ei ole tarkoitus heittää, jäätelökiskalle parin kilsan päähän kun pääsis niin olispa siinä tarhassa kertomista.

Miten pieniä olette kyydittäneet? Alle viisivuotiaillehan ei mp-kypärää suositella, joten tässäkin tapauksessa käytetään polkupyöräkypärää ja liikutaan taajamanopeuksilla.
    mä itse kyllä odottelen että jalat ylettää skidillä tapeille, ennen sitä en edes ajattele kyydittäväni muksujani, _edes_ taajamanopeuksia

suosittelisin unohtaan koko ajatuksen
    Nyt olen ilonpilaaja ja totean, että jos malttaisit odottaa siihen saakka, että poika pystyy pitämään kunnon mp-kypärää? Koska vaikka sinä ajaisit erittäin hyvin niin se naapurin tahvo saattaa tulla varoittamatta kylkeen ja sit voi sattua ja pahasti...
    you say i'm a bitch like it's a bad thing..!?
    Unohtu mainita että moralisoinnin ja viisastelun voi jättää pois, noista valjaista sen sijaan olen kiinnostunut. Lapseni turvallisuudesta pidän varsin tarkan huolen ja nuo tiet, joita on tarkoitus ajaa, ovat varsin vähäisesti liikennöityjä, mihinkään valtateille en sentään lähtisi. Joten jatketaan valjaiden etsintää.
    Sitten kun pysyy pyörään kiinnitettävässä "turvaistuimessa" valjailla jos köytät itseesi niin pienienkin lippojen kanssa liiskaat painollasi lapsen. Tämän ei ole tarkoitus olla viisastelua, vaan pientä ajattelemisen aihetta.
    - Jännittää sanoi mummo kun kahvimerkkiä vaihtoi-
    - Honda CBR XX -99
    En tiedä valjaista, mut voisko vaikka*tästä ottaa mallia...
    Kawasaki ER-5 '99 --> Kawasaki Z 750 '05 --> Yamaha YZF R1 '05 --> polkupyörä (Mitä kivaa ensi kesälle radalle?)
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
    Noin pienelle ei varmaan valjaita löydy.
    Yksi vaihtoehto on ottaa tankin ja itsesi väliin mikäli niin uskallat/haluat tehdä.

Meillä jantteri matkusti ensimmäisen kerran mopon kyydissä n 200m tankin päällä nojaillessaan ja sen jälkeen takana istuessa.
    Takana istuessa pidettiin kiinni ensi alkuun rukan tarjoamista "vöistä".

Liian pientä ei kannata mp kyytiin vaan otta vaikka isä/äiti sitä haluaisikin.
    Kuka niitä kaikkia pyöriä enää luettelemaan ...
    Viimeisin hankinta Royal Enfield D 350
    Lainaa (Pahus @ Kesä. 22 2011,22:48) kirjoitti
    Löytyykö jostain jonkunlaista valjasta, että vois kuljettaa n. kolmevuotiasta pikkumiestä? Sellaiset millä sais pojan kiinni itseeni. Mitään pidempiä matkoja ei ole tarkoitus heittää, jäätelökiskalle parin kilsan päähän kun pääsis niin olispa siinä tarhassa kertomista.
    Oisko noist apua?
    http://www.varuste.net/tuotteet2.asp...Lasten+valjaat
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
    Olitko jo löytänyt nämä keskustelut?

lastenistuimista ja lisää linkkejä

Meillä 3v poitsu istuu Stamatakiksen istuimessa kun sellainen sattuui käytettynä vastaan, ilman en kyllä uskaltaisi takana pitää ja eteenkään ei mahdu. Tuosta ei pääse helpolla sivuille putoamaan ja takana on vielä laukkukin ja edessa kuski, siinä kolossa tuntuu aika hyvin pysyvän. Hyvin on malttanut pitää kiinnikin ja heti oppi hienosti ottamaan selästä tukea jarrutuksessa. Yllättävän hyvin tuntuu lukevan tilanteet ainakin tutuilla nurkilla kun käsi on selässä usein jo ennen kuin edes aloitan hiljentämään vauhtia

Joissain lasten mp-asuissa on hihna jonka voi vetää kuskin ympäri. Muovilukon on tarkoituskin antaa periksi tosipaikassa, mutta tuolla saa vähän lisäturvaa nuokkumisen yms varalta *mutta ei tuosta kovin kummoista tukea kyllä ole. Jos ei koko asua ole niin tarvikkeet hihnan tekemiseen löytyy esim. Etolasta.

Tiedä noista suosituksista mutta meillä on käytössä ihan oikea kypärä kun sama koko istuu isosiskolle ja poitsulle (vähän erimalliset päät....). Hyvänä puolena pyöräilykypärään verrattuna on ainakin visiiri, kyllä sitä viimaa tulee pienissäkin nopeuksissa.

Ja ihan ehdoton juttu on kypäräpuhelin (esim. halpa kiinanihme)! Jestas sitä jutun määrää mikä tulee välittömästi mieleen kun pistää kypärän päähän puhumattakaan kommenteista lenkkeilijöistä, traktoreista yms *

Menemättä sen enempää jeesusteluihin pitäisikö kuskata vai ei, niin aika turha on tuota jätskikiskaa pidempiä lenkkejä edes suunnitella, ei meillä ainakaan keskittymiskyky vielä riitä yhtään pidempään...
    Ja kunnon mp- kypärä ehdottomasti päähän ! Esim. Biltemassa on lapsille "kaulapantoja", kypärän alle, ettei paino asetu suoraan pään välityksellä niskoille, vaan levittyy hartioille. Meillä käytössä 8v. poitsulla ja hyvä on.
    Turvallisia kilometrejä teille ja hyvää Juhannusta kaikille!!
    XT1200Z
    M1800R2
    Kylähullu marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Olen jostain kuullut että laki määrää että kyytiläisellä pitää olla jalkatuet eli jos muksun jalat ei ylety jalkatapeille poliisisetä rokottaa, eli muista kehittää korotus palat jalkatappeihin. Muista myös että pyörä pitää myös muutos katsastaa.
    Elämä on onneksi mutkikasta
    Melkein väitän, että potta pitää olla päässä:

Kuljettajan ja matkustajan on ajon aikana käytettävä tyypiltään hyväksyttyä suojakypärää, jollei hänen sairautensa tai vammansa taikka muu erityinen syy sitä estä, ajettaessa:

1) moottoripyörällä;

2) kolmi- ja nelipyörällä sekä kevyellä nelipyörällä, jota ei ole varustettu korilla;

3) mopolla;

4) moottorikelkalla.
    (11.12.2002/1091)

Kuljettajan on huolehdittava, että alle 15-vuotias lapsi käyttää suojakypärää.

Tieliikennelaissa säädetty velvollisuus käyttää suojakypärää ei koske:

a) kolmipyöräisen mopon (L2e-luokka), kolmipyörän (L5e-luokka), kevyen nelipyörän (L6e-luokka) eikä nelipyörän (L7e-luokka) kuljettajaa ja matkustajaa, jos ajoneuvo on varustettu umpinaisella ohjaamolla;

b) turvavöin ja suojakaarella tai -katoksella varustetun kaksipyöräisen moottoripyörän (L3e-luokka) ja mopon (L1e-luokka) suojakaaren tai -katoksen suojassa olevaa kuljettajaa ja matkustajaa;

c) invalidimoottoripyörän tai invalidimopon kuljettajaa;

d) liikenteen valvonnassa tai muussa virkatehtävässä olevaa, jos kypärä haittaa tehtävän suorittamista;

e) moottoripyörän ja mopon tarkastusta suorittavaa katsastajaa;

f) poronhoito- tai metsänhoitotehtävissä, energiansiirto- tai televerkostotöissä taikka verkontarkastustehtävissä olevaa moottorikelkan kuljettajaa ja matkustajaa;

g) umpinaisessa perävaunussa olevaa moottorikelkan matkustajaa;

h) museomoottoripyörän, -mopon ja -moottorikelkan käyttäjää erityisesti järjestetyn ajotapahtuman aikana.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
    En halua olla ilonpilaaja, mutta mielestäni moottoripyörällä ei pitäisi kyydätä lapsia ollenkaan.
    Päätökseni vahvistui n. 1kk sitten kun olin ensimmäisiä paikalle tulleita Askolan tapauksessa jossa kyydissä ollut lapsi kuoli moottoripyörä onnettomuudessa.
    CBR1000RR
    Lainaa (morris66 @ Kesä. 23 2011,12:00) kirjoitti
    En halua olla ilonpilaaja, mutta mielestäni moottoripyörällä ei pitäisi kyydätä lapsia ollenkaan.
    Samaa mieltä.. Minäkään en suostu missään tilanteessa kuljettamaan lasta oli matka 100m tai 100km. Oli se vyöllä tai millä vain kuskissa tai muussa kiinni niin silti riski on liian suuri. Lapsen vartalo jäädessään massalla tulevan aikuisen/moottoripyön alle/väliin tekee sellaista jälkeä että siinä ei mustelmilla enään selvitä valitettavasti.
    "Screw you guys! I'm going home!" - Eric Cartman
    Lainaa (Flyer @ Kesä. 23 2011,00:21) kirjoitti
    Yksi vaihtoehto on ottaa tankin ja itsesi väliin mikäli niin uskallat/haluat tehdä.
    Moottoripyörässä kuljettaja istuu edessä ja matkustaja takana: Se ei ratkaise kuka käsiä kahvoilla pitää.

Kypärän pitää olla hyväksyttyä mallia. Polkupyöräkypärä ei käy.

Itseeni en sitoisi juuri tuon kaatumisen ja liiskaamisen vuoksi.

Moralisoinnin jälkeen näin kylillä niinkin yksinkertaisen systeemin kuin nahkavyö. Tosin riippuu oman vyötärön ympärimitasta löytyykö niin pitkää vyötä. Toisenkin virityksen bongasin. Oli itse ommellut tollasesta kangasnauhasta (mikä löytyy mun mp-housujen vyötäröltä) ja hommannut soljet niihin.

Meitin 5v neiti kulkee päiväkotiin mp:n takana. Ei ole vielä tippunut. Tilauksessa on kahvavyö. Saa siitä hieman paremmin kiinni pidettyä.
    GSX750F, VFR800FI, CBR1100XX, R1200GSA
    Olen kanssa samaa mieltä että odottelisin
    vielä vuosia.
    Täällä meillä päin (vantaalla) joku iskä kuskaa lastansa skootterilla ikää ehkä 3v. ja lapsi istuu edessä ....
    en edes halua ajatella sitä jälkeä mikä tulee kun vahinko sattuu *
    onko tästä mitään vitun hyötyä jos ei pääse kirjautumaan
    Lainaa (Pahus @ Kesä. 22 2011,22:48) kirjoitti

Miten pieniä olette kyydittäneet? Alle viisivuotiaillehan ei mp-kypärää suositella, joten tässäkin tapauksessa käytetään polkupyöräkypärää ja liikutaan taajamanopeuksilla.
    Helppo kiinnitysratkaisu, tarvitset kaksi vyölaukkua. Toinen lapselle ja toinen itsellesi ja kiinnität ne sitten yhteen.
    Lainaa (marko.fzs @ Kesä. 23 2011,09:31) kirjoitti
    Olen jostain kuullut että laki määrää että kyytiläisellä pitää olla jalkatuet eli jos muksun jalat ei ylety jalkatapeille poliisisetä rokottaa, eli muista kehittää korotus palat jalkatappeihin. Muista myös että pyörä pitää myös muutos katsastaa. *
    Ihan tosi? Mistä kuulit?

Vai meneekö tää taas niin "että kuulin jostain ja/tai muistaakseni luin jostain, mutta en muista mistä ja milloin tai keneltä kuulin..."

Liikaa mutuilua

Ja ihan saletisti en vie konttorille vaikka siirsin takatappeja
    Kawasaki 550 -83 Limited Edition
    Grumpy Old Fart

"Si vis pacem, para bellum"
    Asetus ajoneuvojen käytöstä tiellä (4.12.1992/1257):

39 § (29.9.2005/791) Henkilökuljetus kaksi- ja kolmipyöräisillä ajoneuvoilla ja niihin rinnastettavilla nelipyöräisillä ajoneuvoilla:
    1. Moottoripyörällä, jota ei ole varustettu sivuvaunulla (L3e-luokka), saa kuljettaa enintään yhtä matkustajaa. Edellytyksenä on kuitenkin, että matkustajaa varten on sopiva istuin ja jalkatuet. Sivuvaunulla varustetun moottoripyörän (L4e-luokka) sivuvaunussa saa kuljettaa enintään kahta matkustajaa.

Liikenne- ja viestintäministeriön asetus kaksi- ja kolmipyöräisten ajoneuvojen sekä nelipyörien rakenteesta ja varusteista 19.12.2002/1250:

15 § Suojakypärä:
    Tieliikennelain 89 §:ssä tarkoitettuja tyypiltään hyväksyttyjä suojakypäriä ovat E-säännön n:o 22/04 mukaisesti hyväksytyt suojakypärät ja standardin FMVSS 218 vaatimukset täyttävät suojakypärät.

Eniten tässä ihmettelen, miksi aloittaja pitää sitä moralisointina ja viisasteluna, kun joku sivullinen on hänen lapsensa hengestä ja terveydestä kiinnostuneempi kuin aloittaja itse.

Kylähullu marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Kawa LTD @ Kesä. 23 2011,17:35) kirjoitti
    Olen jostain kuullut että laki määrää että kyytiläisellä pitää olla jalkatuet eli jos muksun jalat ei ylety jalkatapeille poliisisetä rokottaa, eli muista kehittää korotus palat jalkatappeihin. Muista myös että pyörä pitää myös muutos katsastaa. *
    Ihan tosi? Mistä kuulit?

Vai meneekö tää taas niin "että kuulin jostain ja/tai muistaakseni luin jostain, mutta en muista mistä ja milloin tai keneltä kuulin..."

Liikaa mutuilua *

Ja ihan saletisti en vie konttorille vaikka siirsin takatappeja *
    Tossahan bren laittokin jo oikein pykäliä peliin.
    Elämä on onneksi mutkikasta
    Lainaa (marko.fzs @ Kesä. 23 2011,18:31) kirjoitti
    Lainaa (Kawa LTD @ Kesä. 23 2011,17:35) kirjoitti
    Ihan tosi? Mistä kuulit?

Liikaa mutuilua *

Ja ihan saletisti en vie konttorille vaikka siirsin takatappeja *
    Tossahan bren laittokin jo oikein pykäliä peliin. *
    Muistakaa myos muutoskatsastaa autonne jos etuistuinta joutuu siirtamaan tai selkanojan kallistusta muuttamaan.
    The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
    Se on hyvä jos tenava vanhempana muistaa, että ikinä ei tehty mitään yhdessä eikä varsinkaan mitään kivaa, mutta tosi turvallinen olo oli.
    Ei sillä, että pitäisi ketään turhaan vaarantaa, mutta jonkinlainen riskianalyysi voisi olla paikallaan. Muistaen, että itse kuljin säästäväisenä lapsena kylälle roikkumalla talvella postiauton takapuskurissa, tuntuvat ehdottomat vaatimukset nykynuorison riskitason 1E-6 pudottamiseksi tasolle 9E-7 jotenkin vierailta. Toisaalta varmaan samaa ihmetteli myös edellinen sukupolvi, joka onnistui nuotioon laitetulla lentopommilla särkemään ikkunat koko kylästä.
    PS. Vuonna 2009 kuoli Suomessa 26 kpl 1-4 vuotiaita. 23 heistä kuoli sairauteen ja 3 tapaturmaisesti.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
    Mahtaako Bren ja muut moralisoijat olla heristämässä sormeaan myös polkupyörällä lastaan kuljettavalle? Se nyt on kuitenkin aivan laillista ja tuolla minun suunnittelemallani reitillä mennään aivan sitä samaa uraa myöten, nopeusero mopottimen eduksi 15-20 km/h. Ja polkupyörälläkin ollaan jo menty tuo reitti useampaan kertaan, hengissä vielä...
    Muistelisin jossain nähneeni istuinta lapselle, ei tullut mitenkään siihen kiinni mut "laidat" oli takana ja sivuilla... Itse kyllä oottaisin siihen asti et pystyy pitään kahvoista kiinni ja ei mitään saatanan polkupyöräkypärää sit päähän, kunnon varusteet muksulle = paremmat kuin itselle.

paskapuhetta mutta otan sen silti...
    http://www.louis.de/_4031c66d0eb6aaf...nr_gr=10008400

Tuossa ois varteenotettava vaihtoehto, jos meinaa enempi pikkunassikan kans viettää laatuaikaa.
    Suzuki V-Strom 800DE -24
    Exät:Yamaha Tracer 900 -18, Suzuki GSF1250S -09, Suzuki GSF 1250SA -10, Suzuki GSF 1200S -05, Suzuki GSX750 -00
    Omassani on takalaukussa kiinni Voyagerin käsinojat sekä jalkatapit nostettu takajousien kiinnityspultteihin.

V*tut minä lakipykälistä, oma terve järki pitää olla mukana.
    Se mutuilusta. Ei kaikkee kannata kattoo kirjasta saako näin tehdä. *

Siittä lähdetään että muksu saa nukahtaa (jos haluaa) takapenkille eikä minun tarvitse pelätä että putoaa. Kahvat on kiinteät (Voyagerissa saranoitu) ja väli on tiukka ja minun selässä kiinni.

Ai niin, poitsu täyttää 5 v. syksyllä ja vanhempi poika aloitti saman ikäisenä. *

Kawasaki 550 -83 Limited Edition
    Grumpy Old Fart

"Si vis pacem, para bellum"
    Kysytään ohjeita niin heti kotipoliisit laittamassa lakipykäliä ja kehotetaan muutoskatsastukseen.

Kyllä täällä finlandiassa ollaan niin turvassa ja herrankukkarossa että

Only in ORG!

Ja aiheeseen. Vinxgrip tuossa yksi hyvä apu mutta ei taida 3v ihan vielä ylettää?
    1300cc Suzuki
    .org keskustelu

Tuolla kuva penkistä 4v. alla

Itse aloitin käymään Honda Monkeylla ampumaradalla 7-vuotiaana. Radalle matkaa n. 15km. Polkupyörä kypäränkin ostin vasta pari vuotta sitten ku tytär huomautteli, et miksi mulla ku ei iskällä.

Valjaat lapselle

Editinedit: Tollanen löyty

GSX750F, VFR800FI, CBR1100XX, R1200GSA
  30.  
    Widdu mitä jeesustelua!!! Paljonkohan niitä muksuja kuolee/vammautuu noitten autojen kyydissä....

Meillä päässee mukulat prätkänkyytiin silloin kun haluavat ja sen takia niille on ostettu kunnon ajokamat, matkat on lyhkäsiä max 20 kilsaa sivu ja kovasti ovat tykänneet...
    Elä ja anna muiden roudata.
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen