Hmm. Ihan oikein sulle. Yhteisö otti korttisi ja antoi sulle ajatusaikaa. Jos et siitä opi, eli et kuitenkaan vaan suutut, ja seuraavaksi sitten taas.....mitä sattui ja kelle jakuka kuoli ja kynttilöitä ja muuta paskaa. Ota pentu opiksesi ja usko.(PrivateeR @ Huhti. 30 2010,18:52) kirjoitti
Parasta kaikessa on se, että jos korttisi takaisin saat, olet ainaskin hengissä kun hakemaan tulet, etkä siis ihan pölhönä ajele, Sinne hautaasi. Ei tää mikään vittuiluvastaus ollut. Päin vastoin. Etenkin jos ajattelet, ihan ite.![]()
GHOSTWRITER
Tsiisus, melkoista tajunnanvirtaa... *(timo1 @ Touko. 04 2010,17:42) kirjoitti
Br, Mikko
KTM 1290 SAS. Suits You, Sir!
Varsin väkevästi veli todistaa, varma mikä varma, kun on Tolvanen kirjaan asti laittanut.(JLeinonen @ Touko. 04 2010,17:28) kirjoitti
Katsotaanpa kuitenkin ensin perustava oikeustapaus:
KKO
Siitä voidaan havaita, että sille seikalle oliko tiellä paljon muuta liikennettä, ei pantu paljon painoa. Todettiinpa vain, että tie oli muunkin liikenteen käytössä. Saattoipa olla, että äänestänyttä presidentti Heinosta myöten oltiin siitä samaa mieltä, että tuollainen ylinopeus yleisellä tiellä on sellaisenaan riittävän "konkreettista" vaarantamista ilman mitään lisukkeita.
Heinonen äänesti, koska näki juuri tuossa jutussa niin paljon lieventäviä tekijöitä, että katsoi sen teon tavalliseksi vaarantamiseksi. Tällöin prejudikaatti olisi ollut: kova vauhti ei automaattisesti tee teosta törkeää, vaan saa vakiintuneesta käytännöstä poiketen ottaa huomioon myös lieventäviä seikkoja. No, tuo käsitys jäi vähemmistöön.
Onko tästä tullut uudempaa? Leinonen laittanee, koska varmuudella asian tietää.
Ja oli siellä Tolvasen kirjassa mitä hyvänsä, olen aivan saletti, että 75 % käräjätuomareista tuomitsee 170/100 ylinopeuden törkeänä vaarantamisena vaikka olisi mikä moottoritie ja missä tahansa.
Edit:
Pannaan nyt tähän kuitenkin vielä se voimassa oleva laki:
RL 23 luku 2 §:
Jos liikenneturvallisuuden vaarantamisessa moottorikäyttöisen ajoneuvon tai raitiovaunun kuljettaja tahallaan tai törkeästä huolimattomuudesta
1) huomattavasti ylittää sallitun enimmäisnopeuden,
2) ryhtyy ohittamaan näkyvyyden ollessa turvalliseen ohitukseen riittämätön taikka ohituksen ollessa muutoin kielletty,
3) laiminlyö liikenneturvallisuuden vaatiman pysähtymisvelvollisuuden tai väistämisvelvollisuuden, taikka
4) muulla näihin rinnastettavalla tavalla rikkoo liikennesääntöjä
siten, että rikos on omiaan aiheuttamaan vakavaa vaaraa toisen hengelle tai terveydelle, hänet on tuomittava törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta vähintään 30 päiväsakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi
Missähän kohtaa tässä edellä edellytetään konkreettista vaarantamista? Mielestäni siinä lukee, että "on omiaan aiheuttamaan vakavaa vaaraa"? Tämänkin Tolvanen varmaan selittää kirjassaan. Tuomioistuimen on kuitenkin noudatettava lakia eikä Tolvasta.
Mistä teitä tänne oikein sikiää? Huonosta kotioloista vai heikon itsetunnon ajamana?(timo1 @ Touko. 04 2010,17:42) kirjoitti
"Screw you guys! I'm going home!" - Eric Cartman
"ei tää mikään vittuilu vastaus"... Voi elämä(timo1 @ Touko. 04 2010,17:42) kirjoitti
Kyllä jos tekstin perusteella pitäis miettiä niin sinä kävelisit kyllä veden päällä, on sen sortin jeesustelua!
Edelleenkin aiheeseen liittyen. Tämmöinen on totaallisen hanurista.
Acme Motorsport blogspot
-Gotham Squad-
Älä nyt jaksa. Taparikollisena olen lähes joka vuosi oikeudessa puolustamassa omia ajovirheitäni.((naukkis @ Touko. 04 2010,16:31) kirjoitti
) Hyvä valmistelu on a ja o. En olisi koskaan päässyt näin pienillä maksuilla jos olisin vielä maksanut asianajajalle. Olen myös saanut tuomiot hyvin alapäästä. Tärkeintä näissä PIENISSÄ jutuissa on se mitä kirjoitat alle sakkoa saadessasi ja mitä sanot kuulusteluissa, niillä kun on suhteellisesti suurin painoarvo, ei sillä mitä siellä oikeudessa läpätellään. Samat sepustukset jotka asianajaja voi asioissa pälpättää on oman kokemuksen mukaan parempi pälpättää itse. Oikeudessa kun käydään hyvin pitkälti samat asiat läpi, mitä kuulusteluissa. Ei se itsensä puolustaminen ole mitään ydinfysiikkaa. Hyvinkin lyhyellä lukemisella ne asiat selviää, mitä kannattaa salkkuun pakata puolustuksekseen.
Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08
m 72 projekti
Onkos PrivateeRin juttu edennyt mihinkään?
Ei oo vielä edennyt. Edelleen odotellaan sitä syyttäjän päätöstä...(Spede1 @ Touko. 27 2010,10:50) kirjoitti
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
Mites juttu lopulta eteni?
Itsellä loppui sunnuntaina ajokielto, ja eilen maanantaina kävin kortin hakemassa takaisin. Tänään tiistaina oli tullut kirje syyttäjänvirastosta jossa sanottii että sakot maksetaan takaisin ja asia tutkitaan törkeänä liikenteen vaarantamisena. Aiemmin siis rangaistuspäätös oli tehty liikenteen vaarantamisen ja vakavan piittaamattomuuden mukaan.
Pikkuisen ottaa kyllä aivoon että ensin tehdään päätökset jotka voidaan ilmeisesti kumota tuosta vaan.
Tässä on tietysti se ero ettei alunperin ollut törkeästä liikenteen vaarantamisesta kyse ja vissiin syytäjällä on se 2vuoden aika syyttää.
polkupyörä
On se helppo homma tuo syyttäjänpesti.
Täytyy nyt vaan toivoa ettei missäänpäin ole sellaista tilannetta että syyttäjiä uhkaillaan kilometritehtaalla töiden vähenemisen takia. Tuohan tarkoittaisi sitä että välittömästi kaivetaan kaikki alle 2 vuoden jutut kaapista ja nostetaan ne uudelleen harkintaan jne. jne.. Sitten vaan paperinippu kourassa pomolle näyttämään kuinka paljon onkaan töitä tekemättä ja kansalaisia ihan oikeita tuomioita vailla. Ei tässä kyllä nyt ole varaa väkeä vähentää kun oikeutta pitäisi jakaa......
-k-
<KTM 1290 Superadventure S -23>
'The Man who invented "autocorrect", has passed away, Restaurant in piece.'
SS1000 -2010
SS2000F -2011
Oliko siulla miten isosta ylityksestä kyse?(jonecky @ Kesä. 21 2011,16:16) kirjoitti
Jep jep
Talvisin tekstaripalstat on pullollaan vikinää kun hiekotus on huonoa ja Toyotalla ei nyt pääse kotimäkeä kun kukaan ei ole aurannut. Junat on myöhässä ja nehän ei voi mennä rikki koska ne on julkisia kulkuvälineitä.
Keväällä alkaa ulina että koirankakkaa näkyy ojanpielessä ja sekös häiritsee. Lisäksi naapurinkissa on käynyt vittuillakseen kävelemässä kukkapenkissä niin että sinne on jäänyt ikäviä tassunjälkiä siihen itämaiseen tapaan siloiteltuun multaan. Eikö sitä voisi kouluttaa olemaan omalla pihalla.
Kesäsin valitetaan kun motoristit kaahaavat holtittomasti vailla minkäänlaista vastuuntuntoa. Ihan sama vaikka kyseessä olisi peltoaukea vailla risteyksiä. Erityisen vaarallista on se kanttaaminen jossain sivuteillä missä ei juuri liikennettä ole, varsinkin kun vauhtia voi ajoittain olla jopa ylitse sallitun maantienopeuden. Sama pätee teollisuusalueen käytännössä liikennöimättömällä suoralla keulimiseen vloppuna myöhään illalla ; ei siitä melua kuulu asutusalueille ja ketään ei voi jäädä allekkaan mutta harmittaa kun toiset on niin piittaamattomia. Vakava rike on myös kiihdyttää kiihdytyskaistalla, vaikka sinne liikenteeseen onkin huomattavasti helpompaa ja turvallisempaa mennä muuta liikennettä kovemmalla vauhdilla kuin liian hiljaa.
Syksyllä sitten vandaalit ajavat vanhoilla kesärenkailla ja törttöilevät muutenvaan, pyyhkijät eivät ole ihan uudet ja muutenkin tuulinen ja sateinen sää edellyttää jo ajonopeuden puolittamista rajoitusten suhteen. Ahistaa kun on huono sää ja kesälomatkin loppui. Lopuksi liukas tie _taas_ yllättää autoilijat, mutta sehän on sen syksyn vika. Kuka olisi voinut arvata että yöpakkasten jälkeen on aamulla liukasta.
Jouluna sitten ollaan ensin taas niin iloisia, jopa siinä määrin että aattona kiskotaan karmeet kalsarit, pätkitään eukkoa ja lapsia tauluun ja lähetään lähiöbaariin valittamaan.
Uudenvuoden aikoihin ärsyttää kun huonosti koulutetut lapset räjäyttelee papatteja useita tunteja ennen ja jälkeen sallittujen aikarajojen. Meidän nuoruudessa tuommoinen ei olis tullut kuuloonkaan ja varsinkaan meidän lapset ei ikinä tekisi mitään tuommoista. Lopuksi vielä pistää vihaksi ne raketeista jäävät roskat ympäristöön, ihankuin keväisin ne koirankakat.
Seuraavana aamuna se Toyota on taas jumissa.
Summa summarum : Kauheesti painoarvoa en topicin aloittajan saappaissa antaisi näillekkään jeesustelijoille mitä tuolla välissä on näkynyt. Jos joku on elämäänsä jo kyllästynyt ja ainoa sisältö on internetissä/lehdissä ym. sosiaalisissa medioissa moralisointi niin go for it. Toivotaan ettei ajokieltoa tulisi ainakaan enää lisää, melko kohtuuttomalta tuntuisi tässä vaiheessa.
PS. Sitten kun joku tuntee sen piston rinnassaan niin ei herneitä, mulla saattaa usein olla kovin sarkastinen sävy näissä kirjotuksissa. Ja ennenkuin joku ehtii leimata allekirjoittaneen vetomieheksi, bomberiksi ja liikenneterroristiksi niin ei, minäkään en hyväksy muiden turvallisuuden vaarantamista (noille vetojutuille kun on sopiviakin paikkoja). Se kun ei vaan liity enää asiaan, topicin aloittajahan oli jo aikaisemmin myöntänyt auliisti syyllisyytensä ja maksellut sakkojaan sekä ollut kortitta. Kysymys taisi olla siitä onko tuo asian uudelleen avaaminen enää reilua ja voiko asiaan jotenkin vaikuttaa.
Kertookaahan sitten miten jutussa kävi, alkoi kiinnostamaan. Itse odotan nyt hyvää säätä jotta voin taas suututtaa jonkun poloisen piittaamattomattomalla liikennekäyttäytymisellä ja törkeällä muiden vaarantamisella (sain muuten viimeeksi sakon 2004 *kop kop*)
04 636 zx-r -> 05 cbr 1000rr -> 01 Hayabusa
Olihan se ylitys raju, 68km/h satasen alueella, nelikaistaisella tiellä. Ymmärrän kyllä täysin että säännöt on tehty noudatettavaksi ja kaikille (suunnilleen) samat. Vaikka nopeus on kova, niin ei siinä minun mielestä suunnatonta vaaraa aiheutunut kenellekään.(oltsik @ Kesä. 21 2011,18:46) kirjoitti
Kun päätös tuli ajokiellosta, ihmeteltiin että asia oli käsitelty pelkästään liikenteen vaarantamisena. Luulin et se päätös on lopullinen. Sen verran täytyy sanoa että tapahtuman jälkeen kadutti enemmän. Tämä päätöksen venkslaaminen ja joustamattomuus kortin noutamisessa aiheuttavat vaan vitutusta järjestelmää kohtaan.
polkupyörä