No ei tuo maksamaton sakko ainakaan mitään voi vaikuttaa. Kuulostaa koko tapaus aika uskomattomalta![]()
Suosittelen rimpauttaa kaverille, eli tässä tapauksessa asianajajalle.
Suzuki dr-z 400 sm bigbore
KTM r.i.p
MasterStreetRiders
Onkoha tarjoilijalla tilauksessa vähä ollu korvat solmussa?(TeroT @ Touko. 01 2010,21:11) kirjoitti
Tilasin neuvoja, sain vittuilua...
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
Mitäs jos ajetaan maantiellä nopeusrajoitusten mukaan ja sitten radalla kovaa, niinkuin pitääkin, niin ei tarvitse täällä foorumilla ruotia kaikkia tämän maailman ajokieltoja.
Kahta samanlaista ylinopeutta ei ole, joten ei ole kahta samanlaista tuomiotakaan.
Loppupeleissä sen vitutuksen aiheuttaja löytyy sieltä peilistä.
Bandit 1250 SA
Toivotaan nyt kuitenkin ettei lisää ajokieltoa ainakaan pukkaa.
Tsemppiä.
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Voin sinulle kertoa Nasu, että minäkin olen aloitteleva moottoripyöräilijä, vasta tollaset 35 vuotta ensiajeluista aikaa. Olen kuitenkin pannut merkille, että meissä moottoripyöräilijöissä on oikeasti kaksi alalajia, ne jotka noudattavat lakia ja yleistä järjestystä tieliikenteessä, ja sitten ne, jotka kokevat oikeudekseen suorittaa moottoripyörällään liikennerikkomuksia muista tielläliikkujista ja yhteiskunnan määräyksistä piittaamatta. Olet aloittelevana motoristina tullut tienhaaraan, jossa sinun tulee valita tiesi. Oletko kaikkien teinipoikien ihannoima vetomies(-henkilö), vaiko kanssamotoristien kunnioittama alan harrastaja.(MP-Nasu @ Touko. 01 2010,21:11) kirjoitti
Valinta on sinun.
Ihan pakko lisätä, että harva on vastannut suoraan alkuperäiseen kysymykseen, joka oli kohtuullisen asiallisesti esistetty.
Ottamatta kantaa tekoon, seurauksiin tai sen syihin, mitä meitä ORGissa auttaa kyykyttää kyykytettyä... ?
PS. vääräkin vastaus on jo hyvä yritys auttaa,
mutta "siitäpä-sait" tai "minäpä-tiedän-paremmin", vastaukset eivät paljon auta missään jutussa.
Vi**ttaahan se kun tonttiin kolahtaa... Suoraselkäisempääkin...
<p>2002-2014</p>
3 X kyllä (minä mukaanlukien). Siksi epäselvissä tapauksissa osoite on asianajaja. Tietenkin kannattaa ottaa kalkulaattori käteen siinä vaiheessa, kun syyttäjä on esittänyt mahdollisen vaatimuksensa (mahdolllinen korotettu sakkomaksu vs. AA palkkio). Rahallisesti tuskin kiristyy ja lisätyn ajokiellonkin kestää (luultavasti).(PrivateeR @ Touko. 01 2010,16:47) kirjoitti
Odottele vain ihan rauhassa, viranomainen ilmoittelee, jos sillä on asiaa.
Bomberifoorumilla saattaisi olla enemmän asiantuntemusta *
ps. suoraselkäisiä on ne, joilla ei ole katteita mopossa...![]()
Elämä on vaarallista, siihen kuolee
Kake10: Ilmeisesti näin siis tosiaan on, kahtiajakautunut leiri. Itse ajattelin kuulua niihin jälkimmäisiin, eli pyrin kyllä ajamaan sääntöjen mukaisesti ja olemaan tappamatta ketään tai itseäni. Silti en vaan ymmärrä tätä päänaukomisen määrää mitä täällä harrastetaan toisten kustannuksella.
Talttapää: Kyllä mä luin ton alkuperäisenkin keskustelun ennen kuin tänne kirjoitin. Mietin tässä vaan, että monikohan meistä muista olisi ottanut edes sitä ensimmäistä rangaistusta mukisematta vastaan, saatikka sitten tätä jatko-osaa? En yhtään ihmettele että aloittajalla menee hermot, onhan sitä nyt jo yksi kesä kärsitty tuosta virheestä.
Ja vaikka ansaitsisikin lisärangaistuksen, niin tuommoinen ilkkuminen ihmetyttää silti.
Nimimerkin takaa on helppo huudella kaikkea paskaa...
...and music? Well, it's just entertainment folks.
Joo, mielenkiintoista luettavaa. Vastaan ajellessa morotetaan toisille ja kenties tuntia ennen täällä haistatettu paskat. Nimenomaan - melkoista motoristien "me" henkeä. Tsemppiä prosessiin PrivateeR, toivottavasti ei tule lisäpenaltya.
Ja mitä noihin rangaistuksiin tulee, niin onhan ne täysin epäsuhdassa moniin muihin rikoksiin, kuten vaikkapa raiskauksiin, rattijuopumuksiin etc etc. Mutta näillä mennään.
Hyvää, toivottavasti kortillista mp-kesää kaikille. Morotetaan iloisesti kun vastaan ajellaan![]()
Ole huoleti omalta kohdaltasi naisena säästyt 99% pienemmällä, jos tämänkin ketjun aloittaja olisi ollut naismotoristi tämä ketju olisi täynnä kommentteja mikä kamala vääryys on tapahtunut...(MP-Nasu @ Touko. 01 2010,21:32) kirjoitti
![]()
Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
Onhan toi tilanne on ihan järjetön, että vuosi jälkeenpäin aletaan asiaa taas ottaan esille. Kuullostaa enemmän vit*uilulta motoristeja kohtaa kuin miltään muulta. Luulisi niillä olevan oikeasti tärkeitä töitä tehtävänä.
xxx
naurettavia kommentteja, eiköhän toi ajokielto ole jo riittävä noin pienestä ylityksestä ,itsellle kun tuli kutsu kuullusteluihin niin oli jo poliisi kirjoittanut sakon valmiiksi.ei auttanut mikään selitys kun nais poliisi oli partion puheitten mukaan tehnyt päätöksen että olin kolarin aiheuttanut . hain kirjastosta lakikirjan ja etsin pykälät jonka perusteella syyttäjä kumosi sakon ihmekyllä,![]()
tl1000s >zx12r 03 >
Honda F6C Valkyrie>triumph rocket3 roadster 2010
Vuosi sitten kuljit takki auki ja kerroit ottavasi selkä suorana sanktiot vastaan. Lievästi sanottuna sovittelit sädekehää päähäsi. Nyt tulet vinkumaan saamastasi huomiosta ja ihmettelet kun jotkut aukovat päätänsä sun piipityksestä. Pysy nyt valitsemallasi tiellä loppuun saakka tai tunnusta että olet kääntänyt takkia. Turha kitistä muutoin. Myötätuntoa lienee turha odottaa jos leuhottaa takki auki ennen katumusta...(PrivateeR @ Touko. 01 2010,21:19) kirjoitti
Mitään en tunnusta!
1000RR YCC #141
Osta silmät, hyvä mies!(TeroT @ Touko. 01 2010,23:25) kirjoitti
Mä en EDELLEENKÄÄN oo vinkunu mitää, vaan pyysin vittu neuvoja joltai kellä vois olla kokemusta tällaisesta käsittelystä.
Ja KYLLÄ, jos tästä tulee lisää ajokieltoa, ni en aio valittaa tuomiosta, sitte istutaan kortti hyllyllä tääki kesä.
SILTI ihmetyttää jos ajokieltoa vuosi myöhemmi jatkettais vaan siks että juttu vasta nyt päätyi syyttäjän pöydälle. Rahallisen lisäsanktion ja mahdollisen nimikkeen muuttamisen ymmärrän iha juridisiltaki pohjilta, mutta vuotta myöhemmin sanktioitta ajaneen hyllyttäminen uudelleen samasta rikoksesta on iha vitun naurettavaa. Silti en edelleenkää aio valittaa jos päättävät noin vittumaisen tempun tehdä.
Joten kaadapa ne sun kustut aamiaismuros ny vessanpönttöön, tee uus kulhollinen tuoreella maidolla, ja opettele lukee mitä topicissa on haettu, äläkä jatka tätä vinkuaihetta.
...tai mikä mä oon sua komentelemaan. Jos oot nii saatanan laho, ettet vieläkää osaa lukea, ni senkus auot päätäs iha vapaasti, ei oo mun elämästä pois, lukemaan voisit silti opetella.
...ja niinku tääl joku sano, nickin takaa on helppo määkiä.
....
...
...
Ja sitte aiheeseen:
Oisko kellää bomberifoorumeilla olijoilla laittaa vaiks linkkii jonneki vastaavanlaisii tapauksiin, ku joku mainitsi että ois siellä juttua tällasista tapauksista?
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
Aina välillä tätä sivustoa lukiessa sama asia tulee mieleen mutta nyt pitää jo avautua ja todeta että kyllä tää paikka on täynnä kaiken maailman jeesustelijoita.
Jos täällä nyt löytyykin sellaisia ihmisiä jotka ei ikinä sinkkiä kiristä ja aina ajellaan kyltin mukaan niin kiva juttu ja hyvä teille. Se on ymmärrettävää että ei ne customit kulje, niitä ei ole satasta suurempiin vauhteihin suunniteltukkaan mutta palautteen määrästä päätellen monet väkisinkin ajaa pyörällä jolla myös olisi teoriassa mahdollista ajaa yli rajoitusten..
En usko että kukaan sporttisempaa pyörää ajava (ja juu, ihan vaikka sport-touring tyylistä patjaa ajava) ei olisi joskus pikkasen avannu, ja pyörällä ollaan kuitenkin tosi nopeasti päiväsakkojen ja törkeän puolella.
Tämäkin käsittääkseni oli ko. henkilön ensimmäinen sakko, ja täysin turvallisessa paikassa ilman että vaaransi sivullisia.. ei kuulosta vetomieheltä mun korvaan. Aika kohtuuton rangaistus jo alun perin ja se että sitä lähdetään vielä tiukentamaan kuulostaa jo oikeus murhalta. Luultavammin kuitenkin joku asiasta sydämentykytyksiä saanut palstalainen on käyttänyt suhteitaan jotta saadaan vielä vähän muilutettua mokomaa hirmu rikollista ja motoristien maineen pilaajaa ja itselle vähän parempi mieli.
Sanotaan näin että 5 vuoden päästä kaikissa kulkuneuvoissa on sellaset vehkeet että vetäminen ei enää kertakaikkiaan onnistu (tämä on sitä aikaa kun joku tietää koko ajan missä pyöräsi/autosi liikkuu.. mikä ihana vapaus), joko kulku on rajoitettu tai sitten jonkun boksin tallentama back logi on niin pitkä että aina jää kiinni.
Kunnes tuo päivä tulee, tulen itse silloin tällöin kiristämään, ja toivotan muille samaa vapauden tunnetta janoaville onnea omiin avauksiin, kunhan avataan järkevässä paikassa. Tyhjä tie, moottoripyörä ja g-voimat.. suuntaan tai toiseen. ..aah spruits.
'Not only do they reach erroneous conclusions and make unfortunate choices, but their incompetence robs them of the ability to realize it. Instead they are left with the erroneous impression they are doing just fine.'
-Dunning-Kruger effect-
ZX12R
Auts, samat fiilikset(MP-Nasu @ Touko. 01 2010,21:11) kirjoitti
Tuntuu että naismotoristien rivitkin repeilee ennen kuin ovat kunnolla edes kasassa..
Muuta ap. aiheeseen liittyen, oma fiilis on että toista kertaa ei tuomittais (en edusta minkäänlaista oikeuden istuntoa enkä käräjää enkä muutakaan virallista tahoa). Mielestäni olet asiasi ilmoittanut erittäin asiallisesti ja ihmettelen hommasta ilmaantunutta kohua. Tosin jotkut kaipaavat kukkahattuunsa lisää kukkia..![]()
--------------------------------------
Miehellä Honda CBR1100 XX -97
Itsellä oli, Honda CBF 600 -09, mutta kortti jäi haaveeksi oikeelle kääntymisen kanssa. Jossain vaiheessa sitten ;)
Vaikka tässä nyt periaatteessa takinkäännön tunnusmerkit täyttyvätkin perinpohjaisesti niin siltikin seuraamus on siinä määrin kohtuuton että täältä ainakin tulee myötätuntoa, myöntäköön herra PrivateeR kääntäneensä takkia tahi ei. Jos olisin jollain tasolla juridisesti pätevä niin toki neuvoisin vaan kun en ole niin en.(TeroT @ Touko. 01 2010,23:25) kirjoitti
Leveä on näköjään railo lainkuuliaisen suoraselkärankaisen tosimotoristin sekä lainrikkojavetomiehen välillä.
Z750 --> ZX-9R --> ZX-6R
Mikäköhä tää juttu takinkääntämisestä on?
...onko joku vakoillu ku käänsin mun tuulitakin sisäpuoli ulospäi ennenku pistin pesukoneeseen? DAMN!
Jos kaipaat neuvoja niin ole yhteydessä lakimieheen. Jos sympatiaa ja selkääntaputtelua niin kirjoittele tänne.(PrivateeR @ Touko. 02 2010,00:00) kirjoitti
Alunalkaen olin (ja olen vieläkin) sitä mieltä että vuoden takaisesta teostasi ei kuuluisi saada minkäänlaista rangaistusta.
Mitään en tunnusta!
1000RR YCC #141
Tuo rangaistusvaatimus on todennäköisesti maannut syyttäjän pöydällä vuoden ruuhkasta johtuen. Ei siinä mitään sellaista ajatusta ole takana, että saataisiin ajokieltoa kahdelle kesälle. Jos et ole vielä esitutkinnassa ollut, niin todennäköisesti käy pääkaupunkiseudulla niin, että ehdit tämän kauden ajaa ennen kuin asia käräjäoikeuden käsittelyyn menee. Siinä vaiheessa käsittely on sitten mitä ilmeisimmin kirjallinen, mikä tarkoittaa, että et mitään käräjiä joudu istumaan. Käräjäoikeudelta tulee vain kirje, jossa pyydetään sinulta kirjallista kannanottoa syyttäjän esittämään rangaistusvaatimukseen. Siihen kirjeeseen sitten kannattaa vastata ja tarkasti. Toteat, että katsot saamasi rangaistuksen riittäväksi, varsinkin kun otetaan huomioon asian käsittelyyn mennyt aika. Esitä, että ajokielto, jota jatkettaisiin vuosi tapahtuman jälkeen,on kohtuuton varsinkin kun otetaan huomioon se, että kärsimäsi ajokielto oli jo oikeassa suhteessa tekoon, totea myös nuo aloituksessa mainitsemasi keliolosuhteet. Kellon aika ja tapahtumapaikka sekä ylinopeuden lyhytaikaisuus.
Kawasaki Z 750 S ----> Yamaha YZF-R1
Normaalistihan asia etenee niin, että poliisi kirjoittaa rangaistusvaatimuksen ja muutaman viikon kuluttua Oikeusrekisterikeskuksesta tulee lopullinen, syyttäjän vahvistama rangaistusmääräys (=sakko vahvistetaan).(JLeinonen @ Touko. 02 2010,08:33) kirjoitti
Ennen tuota vahvistusta sakkoa ei tarvitse eikä kannata maksaa. Poliisin usein höpöttämä "teillä on kuukausi aikaa maksaa..." -puhe on siis nimenomaan turhaa höpöttämistä.
Outoa tässä jutussa on - näillä tiedoilla - se, että aloittaja on ilmeisesti saanut syyttäjältä vahvistuksen sakolle. Onko?
Ellei ole, niin miksi sakko tai osa siitä on jo maksettu?
Jos ei ole, niin sitten asia on maannut poikkeuksellisen pitkään pöydällä. Jos taas on, niin miksi syyttäjä ottaisi esiin jo kerran vahvistamansa tuomion?
Te olette todella väärässä. MP porukassa ei ole mitään me henkeä. Varmaan toistakymmentä kertaa viimekkin kesänä tuli joku homosohva kuski valittamaan toisten ajotyyleistä.(Metami @ Touko. 02 2010,01:20) kirjoitti
Ja tuolla oli toinen ketju missä kaverilta oli lähteny kortti ja siel oli hirvee päänaukominen et "hähää" ihan oikein kun veivät kortin nii ei kai sitä sit voi toivoo tässäkää muutaku et toivottavasti vievät vielä kortin ja laittaa reilut pv sakot päälle.
Ota mitä annetaan Privateer, sinä suoraselkäinen MOTORISTI![]()
![]()
--GsxR:iä--
Pitäskö meidän tehdä joku kyttäys threadi jossa kyylätään näitä aina rajoituksia noudattavia ja kun kerran napsahtaa (nähdään itse teossa ylittämässä hetkellisesti nopeusrajoitus esim 2 kilometrillä tunnissa) niin vittuillaa, auotaan päätä ja soitetaan turpaa? Ei kai me semmoista.. Mulla on ihan hailee mitä kukakin ajaa ja mitä ei. Oma ajotyylini on monenkin mielestä enemmänkin kuin kyseenalainen mutta .ORG on ainut paikka missä kymmenen vuoden aikana olen saanut palautetta. Liikenteessä ei ole tultu vielä tähän päivään mennessä sanomaan aiheesta muuta kuin poliisin toimesta. Mut vissiin nämä tosimotoristit soittaa täällä turpaa ja pysyvät poissa tuolta teiltä ku siellä saa tämmöiseltä suun soitolta olla rauhassa *
Alettasko me "huonot" ihmiset sitten torppaamaan kaikki rautraperse threadit ja muut sillä ajonouvoahan ei tule kuljettaa väsyneenä jne... Vastaa ihan samallalailla vaarantamista kuin kohtuullinen ylinopeus.. Saisivat välillä maistaa omaa lääkettään mutta todennäköisesti eivät tässäkään tapauksessa näkisi metsää puilta..
"Screw you guys! I'm going home!" - Eric Cartman
Muuta paperia en ole käteeni saanut kuin sen, minkä poliisilaitoksessa kuulusteluissa mulle kirjoitettiin. Soitin sen jälkeen erikseen oikeusrekisterikeskukseen komisarion ohjeistuksella, ja sieltä sanottiin miten tuo sakon maksaminen hoidetaan.(Juk_Ka @ Touko. 02 2010,10:46) kirjoitti
Eli JOS syyttäjältä olisi pitäny vielä erikseen postissa tulla myöhemmin jonkunlainen vahvistus (mistä mua ei ainakaa informoitu) niin sitten en ole saanut vahvistusta sakolle. Muttä tässä kuulustelupöytäkirjassa kyllä mainitaan sakon suuruus sekä ajokielto yms.
...ja muista tarjota sakonkirjoittajille(Poko @ Touko. 01 2010,09:48) kirjoitti
sinä SUORASELKÄINEN motoristi!
![]()
Mikä vahvistus syyttäjältä?? En ole koskaan sellaista saanut ja tänäkin vuonna on jo yksi ylinopeus sakko käyty hakemassa. Viime vuonna sain neljä, eikä yhdestäkään tullut mitään vahvistusta. toissa vuoten tulleista sakoista ei ole vieläkään kuulunut vahvistusta. Ekoista sakoista on kulunut kohta 20 vuotta ja niistä ei ole vieläkään kuulunut vahvistusta. Olenko nyt maksanut turhaan(PrivateeR @ Touko. 02 2010,15:06) kirjoitti
Tosin viime vuotisesta 1410 € laskusta ehti tulla karhukirje ennenkuin sain maksettua.
Ehkä ne on täällä hämeessä niin hitaita tuomaan noita vahvistuksia.
Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08
m 72 projekti
En nyt haluaisi suoraan sanoa, että olet väärässä, mutta(rammus @ Touko. 02 2010,15:16) kirjoitti
www.oikeus.fi
Kyllä minulle ja kaikille tuntemilleni on aina tullut rangaistusmääräys (=sakon vahvistaminen) reilun kuukauden kuluttua siitä, kun poliisi on rangaistusvaatimuksen kirjoittanut.
Rikesakoista sellaista ei tule.
Edit: No sehän on niin, että jos sakko (=rangaistusvaatimus) on jo maksettu ja syyttäjä on vahvistanut sen täsmälleen samanlaiseksi, ei Oikeusrekisterikeskus lähetä mitään lappusia. Ei siis kannata maksaa mitään, ennen kuin saa vahvistuksen. Tai no, eihän siinä voita muuta kuin vähän lisää maksuaikaa.
No ehken sitten vaan muista. Tosin viimeinenkin kevään sakko ei ole rike sakko ja ei siitä kyllä mitään vahvistusta ole vieläkään tullut(Juk_Ka @ Touko. 02 2010,15:24) kirjoitti
![]()
Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08
m 72 projekti