Moi, nyt kysyy neuvoja aloitteleva SS900- kuski... Pyörä siis vm. 2000 ja eli ei enää kaasaripeli.
Varsinainen "ongelma" on epätasainen käynti ja nykiminen/"rytkyttäminen" pienellä kaasulla pienillä vaihteilla, eli lähinnä ykkösellä/kakkosella alle 3000-3500 kierroksessa... Korkeammilla kierroksilla käy nätisti. Moottorijarrussa kuitenkin toinen oire on hidastaessa putkien paukkuminen...
Ihmettely kohdistuu yleensäkin seokseen ja käyntiin, kun kuvittelin aluksi että pyörä kävis liian rikkaalla, koska totesin että pyörässä on kiinni ihan standardi ilmanputsari + kotelo, vaikka siinä on asennettuna DP (Remus) hiilariputket ja DP ECU...
Irrotin äsken tulpat ja olivat ihan nätin puhtaat eli kuten täällä: http://www.atlanticjetsports.com/_techtalk/00000005.htm "Normal condition" - eikai siis ainakaan liian rikkaalla käy, olisiko päinvastoin liian laihalla? Miten voi olla liian laiha kun vakio suodatin ja DP ECU + putket, ihmettelenpä vaan...
Olin nimittäin ostamassa PiperCrossin vapaavirtaussuodatinta uusien Iridium-tulppien kaveriksi kokeilemaan parantaisiko ne yhdessä käyntiä, mutta ilmeisesti lisää ilmaa ei oo hyvä idea jos käy jo valmiiksi laihalla...? Onko mitään järkeä yrittää saada seosta rikkaammalle ja laittaa kaveriksi toi Pipercross + iridium tulpat? Tai kokeilla noita palikoita ilman seoksen säätöä? Miten käytännössä onnistuu seoksen rikastaminen kun DP ECU paikoillaan? Jostain luin että TPS:ää voisi "huijata" antamalla sille jotenkin ennakkoa että luulee että kaasuhana avoimempi kuin mitä se oikeesti on ja sitä kautta lisää bensaa seokseen? Onko tuommoisesta kokemusta?
Kaikki muutkin neuvot / lisätarkistettavat jutut kiinnostaa! Kiitti!
TPS resetointi ja ruiskurunkojen synkkaus alkuun, varmaankaan ei huononna tilannetta. Onkos tuossa jo Marelli IAW59M/5AM ECU?
Scuderia Schiamazzo
-----------------------------
Ducati 1198S | 749R | Monster S4RS
ECU on IAW15M.A8 ja tosiaan DP tarroilla...
Onnistuuko tuo TPS:n kanssa puljaaminen mitenkään ns. kotikonstein, vai pitääkö viedä suosiolla huoltoon? Mitä käytännössä tarvisi tehdä?
Paljonkohan TPS säädöt maksaa teetettynä, tai löytyykö palstalta tekijöitä?![]()
Ei tossa paljon tps:ää resetoida. *Siitä säädetään vaan voltit kohdalleen. *Ne pipercrossit ja tulpat sun muut jutut on vaan hukkan heitettyärahaa tuon käyntihäiriön osalta. *No tulpat nyt voi kai olla kuolleet, mutta en usko siihen. Seoksen arviointi tulppien värin perusteella aika hankaa nykybensalla. *Kunhan eivät ihan valkoset tai pikimustat oo niin hyvä. *DP:n ecu vetää sopat aika paksulle, joten ei sitä ainakaan rikastaa tartte.
Ota läppärungot irti ja katso, että läpät aukeavat samaan tahtiin. *Sen jälkeen säädä tps kohdalleen ja lopuksi kääntelet ilmaruuvit kohdalleen. *Siinä ne jutut millä toi ongelma luultavasti ratkeaa. *Putkessa paukkuminen voi johtua myös putkiston vuodosta.Onko liitokset pakosarjan ja vaimentajan kohdalla tiiviit?
http://jakoavain.wordpress.com/2009/...uoltoa-part-2/
MB C220 CDI
Ducati SS1000
KTM Superduke
Kiitti vastauksista ja PMstä... Raportoidaanpa sen verran että päätin sitten kuitenkin kokeilla tulppien vaihtoa iridium-mallisiin (vaihtoväli tuli muutenkin jo vastaan) ja lisäksi sen jälkeen kun luin tämän...: http://mp-foorumi.com/forum....a5c98db
...niin päätin myös käydä ostamassa sen Pipercross filtterin ja leikellä airboxin kanteen "DP tyylisen" aukon (leikkasin silleen että kannen leikatun palan saa takaisinkin jos tarvis)
Ja eron kyllä huomasi heti eka lenkillä! *Käynti paljon paljon tasaisempi myös alakierroksilla eli häiritsevä nykiminen parani, ei enää pauku putkiin (moottorijarru siis tosi paljon tasaisempi), lisäksi tuli ihan uutta puhtia isoille kierrosluvuille! En ollut edes tajunnut kuinka paljon ilmanpuute rajoitti kierroksia eli ei vaan enää jaksanut vääntää kunnolla yli 7t kiekan - nyt punaraja nousi kertaheitolla ja ykköselläkin voi ajella kunnolla kaupungissa kun ei heti tarvi olla isommalle vaihtamassa!
Puhumattakaan siitä että äänet parani potenssiin kaksi *
Enpä oisi uskonut... ihan eri kone. Olisi pitänyt laittaa homma kuntoon jo keväällä, mutta meni aikaa ennenkuin tajusi että yleensäkään on "vikaa" käynnissä". DP putket + DP ECU vaati siis ainakin mulla ihan saletisti kaverikseen tuon DP leikatun ilmaboksin kannen ja vapaamman suodattimen.. Vanhoja tulppiakin kun katsoin tarkemmin vaihdon jälkeen niin olihan ne aika tummuneet, eli ei tuo liian laihalla käynyt vaan ehkä jopa liian rikkaalla, ilmaa se ei kuitenkaan saanut tarpeeksi ja nyt vapaammin hengittävänä ihan erilainen ajokokemus
Seuraavaksi pääseekin perehtymään jousituksen säädön saloihin kun ei tarvi enää koneen käynnistä murehtia...
Nyt on kyllä pakko olla eri mieltä. Ainakin omat kokemukset suodatinkotelon kannen leikkaamisesta ovat enemmän miinuspuoleisia. Alavääntö heikkeni ja kaupan päälle sai hirveet imuäänet. Pelkkä imutötteröiden poisto omalla kohdalla on osoittautunut sopivaksi tempuksi. *Tankin asentoa muuttamalla saa myös paremmin ilmaa sinne putsarille. *Pipercrossiin suodattimella en havainnut olevan mitään vaikutusta puhtaaseen alkuperäiseen verrattuna. No ehkä imuäänet vähän kasvoivat. Ei kuitenkaan mitään oikeasti havaittavaa.
Ei se kansi mitään tehoja ainakaan mulla rajoittanut. *83hv takaselta ja muikea määrä vääntöä tuli, vaikkei kantta oltukaan leikelty. *Sadekeillä kaivan penkin alta ne tötteröt, laitan ne paikoilleen ja matka jatkuu ;)
Sulla oli sitten varmaan tulpat ihan oikeasti loppu. *Kuvailemasi käyntihäiriöt ei varmasti poistu suodatinta muuttamalla.
MB C220 CDI
Ducati SS1000
KTM Superduke