Tulokset 1:stä 14:een 14:sta
  1. #1
    Talvikauden aikana ilmestyi outo ominaisuus; jarrutettaessa yli 80 km/h nopeudesta etupää ravistaa 80-60 kmh alueella,muilla nopeuksilla ei mitään..Palat,levyt,laakerit ok.Missä vika???
    -Caelum igne tegam
    -Defensor capitolii evp
    -XX-03 blue one
    -fjr 1300 -08
    -xt 600 -94
  2. #2
    Jarrusatuloista mäntiä/mäntä jumissa.
    - Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän. -
  3. #3
    Jarruttelit kovaa ennen talliin menoa ja kuumat palat jäi yhteen kohtaan?
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
  4. #4
    Myös ohjauslaakeri?
    YZF1000R
  5. #5
    Jarrulevyjen niitit jumissa. Tietysti ohjauslaakeriakin voi vähän tunnustella tarviiko kiriä.
  6. #6
    Lainaa (willik @ Kesä. 21 2011,20:43) kirjoitti
    Jarrulevyjen niitit jumissa. Tietysti ohjauslaakeriakin voi vähän tunnustella tarviiko kiriä.
    Mitenkäs noita niittejä ois paras herätellä, et sais ne pelaamaan?
  7. #7
    M10 pultti, sopivan pituinen, prikat ja muutama mutteri, räikkä jolla voi pyöritellä välillä suuntaa vaihtaen sekä sopivaa jarrukliineriä välillä sekaan suihkien.

    Niitti siis pannaan muttereiden ja aluslevyjen väliin ja pultin kannasta pyöritellään.

    -H-
    No licence team 8.9.2010 - 16.12.2010
    XX
  8. #8
    Eli pitäs lopulta pyöriä ihan vapaasti pultin tahdissa?
  9. #9
    Kyllä ja vaikkapa ihan sormilla.
    No licence team 8.9.2010 - 16.12.2010
    XX
  10. #10
    Selvä homma. Kiitos! Pitääkin mennä herätteleen omat. Ei meinaan liiku minnekkään sormin.
  11. #11
    Lainaa (TRG @ Kesä. 20 2011,23:18) kirjoitti
    Talvikauden aikana ilmestyi outo ominaisuus; jarrutettaessa yli 80 km/h nopeudesta etupää ravistaa 80-60 kmh alueella,muilla nopeuksilla ei mitään..Palat,levyt,laakerit ok.Missä vika???
    Omassani sama "vika",kiinnostaisi tietää saitko omasi kuntoon. Koetin myös herätellä niitä levyssä olevia niittejä ja olihan ne jonkun verran tarttuneet.Sain ne irtoamaan räikkää,lenkkiä,12mm pulttia ja mutteria ja akkuporakonetta apuna käyttäen Mutta ei ollut apua tuohon nypytykseen
  12. #12
    ^Ei tulleet niitit tarpeeksi puhtaaksi vielä. Jatka putsaamista vaan (myös niittien takapuolelta levyn sisäpuolelta). Pitkäaikainen töhnä niiteissä on todella lujassa. Totaalisen puhdistamisen (pyörittelyä jarrupesuaineen kanssa) jälkeen tee useita voimakkaita jarrutuksia että levyt rupeavat taasen "elämään" niissä niiteissä. Liian kevyt käyttely noita jarruja jumittelee, ja oireet ovat juuri noita nypytyksiä ja jumputuksia.



    .
  13. #13
    Lainaa (vma @ Kesä. 30 2011,10:40) kirjoitti
    ^Ei tulleet niitit tarpeeksi puhtaaksi vielä. Jatka putsaamista vaan (myös niittien takapuolelta levyn sisäpuolelta). Pitkäaikainen töhnä niiteissä on todella lujassa. Totaalisen puhdistamisen (pyörittelyä jarrupesuaineen kanssa) jälkeen tee useita voimakkaita jarrutuksia että levyt rupeavat taasen "elämään" niissä niiteissä. Liian kevyt käyttely noita jarruja jumittelee, ja oireet ovat juuri noita nypytyksiä ja jumputuksia.
    Kuinka hyvin noiden "niittien" pitää liikkua eli pitääkö niiden tosiaan pyöriä sormin? Jos pitää niin täytyy vissiin irroittaa levyt uudelleen ja jatkaa herättelyä Oletteko muuten joutuneet levyjä vaihtamaan?
  14.  
  15. #14
    Lainaa (alatar @ Kesä. 30 2011,19:00) kirjoitti
    Kuinka hyvin noiden "niittien" pitää liikkua eli pitääkö niiden tosiaan pyöriä sormin? Jos pitää niin täytyy vissiin irroittaa levyt uudelleen ja jatkaa herättelyä
    Luonnollisesti, mitä herkemmät levyt kelluvt, sitä paremmin ne toimivat. Ei niitä levyjä kannata irroittaa vanteesta tuota varten. Väärin kiristellyt levyjen ruuvit voi aiheuttaa myös tuota nypytystä. Muistaakseni itse aikanaan niitit herkistelin levyt kiinni vanteessa (tästä kyllä aikaa jo kauan, joten saatan muistaa väärin).

    Aika- ajoin jarruja tulee käytellä kovalla kädellä. Se edesauttaa jarrujen toimintaa, varsinkin kun Bläkkärissä on nuo yhdistelmäjarrut.
    .