Triumph Tiger 800 XC + Triumph Tiger 900 GT + Triumph Explorer 1200 XRX
On se edennyt sen verran, että omaan piikkiin menee ja tarvittavat osat on tilattu. Kytkimen keskusta, viisi pulttia ja uusi tiiviste 134,70 euroa. Nuo osat näyttivät olevan rikki ja tietty koppaan sisäpuolelle tullut jälkiä pultin kannasta, mutta ei mitään, mikä vaikuttaisi toimintaan. Näillä mennään ja katsotaan alkaako pelittään, harmi vaan, että briteillä ei näytä mikään oikeen toimivan. Maanantaina iltana laitoin osat tilaukseen ja keskiviikkona tuli ilmoitus, että on lähetetty, mutta oikeasti kuljetusliike olikin noutanut ne vasta torstaina. Ensi viikko lomaa ja hyvää ilmaa luvattu ja pitäisi päästä ajamaan.
On se kyllä kumma, kun ostaa melkein uuden pyörän, jottei tarttis sitä ropata koko ajan, vaan sais vaan ajaa, niin sitten se menee tähän, pyörä alvariinsa jossain korjattavana tai huollossa ja kaikki kestää pirun pitkään ja jos jotain teet itte, vaikka vaan öljyt vaihdat, heti valmistaja vetäytyy kaikesta vastuusta. Pitänee ostaa seuraavaksi joku vanha romu, jota voi surutta ropata itte, vaikka sekään ei houkuttele, kun ei osaa ja haluais vaan ajaa![]()
Riserit tarttisin. Käykö XC:n riserit normi 800:een? Roxyja olen harkinnut myöskin, http://www.revzilla.com/motorcycle/r...-18-handlebars Kellään kokemusta näistä?
Vai mitä olette laittaneet normi 800 tikruun?
at,d,dk,est,fin,kh,lao,lt,lv,no,pl,ru,se,th,vn
----------------------------------------
-Byrokratia kasvaa vastatakseen kasvavan byrokratian tarpeisiin-
-If you can do it yourself, do it-
Laitoin nyt litium-akun, otin varmuuden vuoksi ison mallin, 21Ah:ta vastaavan, kun litiumeilla on kuulemma nollakelissä vaikeaa. Ei tarvi sitten syksyn kylmillä vaihtaa lyijyakkuun. Shorai tuntui kädessä tyhjältä muovikotelolta, mutta on siellä jotain sisällä kun pyörä käynnistyy. Painoa lähti noin 4kg. Käytin puntarilla, tuollainen järkäle se vakioakku on:
K1200GT & 701Enduro
Nyt on Tiggeri taas kunnossa ja kytkin pelittää niin kuin pitääkin. Vähän kyllä jäi tämä episodi kaivelemaan, eikä nyt tunnu siltä, että voisin koskaan suositella Trumpan hankintaa kenellekään, edes ittelle. Tämä on kyllä harmi, että pilaavat huonolla jälkihoidolla (huollot ja korjaukset) ja heikolla vastuunkannolla homman, kun pyörä itsessään on mitä mainioin ja olen siitä tykännyt, kuin hullu puurosta. Minkäs teet, pitää varmaan siirtyä bemariin, olenkin jo nähnyt päiväunia 800 adventuresta. Ja Bemarimiehet sanoo, että niissä ei koskaan ole mitään vikaa![]()
Morijentes!
Alkoi itseänikin polttelemaan tämä kyseinen pyörä. Koeajolla käyty ja nythän sitä ei saa enää mielestä!
Ajattelin ihan uuden ostamista, kun ei käytettyjä tunnu markkinoilla oikeen olevan, ja varustetta tuntuu olevan vaikka ja minkälaista. Oletteko ottaneet Triumphin omia varusteita vai oletteko ostaneet muualta?
http://www.triumphmotorcycles.se/con...igurator.html#
Tuolta olen katsellut ja kiinnostuksen herättävät:
- Tiger 800 Performance Pack
- Centre Stand Kit
- Adjustable High Screen Kit
- Tiger 800 Protection Pack
Onko kokemuksia näistä? Kannattaako laittaa vai ei?
Laukuiksi meinasin laittaa Givin Trekker -sarjaa, kun kuulemma Triumpin omat eivät ole oikeen mistää kotoisin.
Triumpilta olen tilannut suoraan, hinnat halvemmat kuin Suomessa ja tulee nopeammin. Maksu Paypalilla.
http://www.worldoftriumph.com/triump...odel_id=560031. Ja Sukken kommentteja Ruotsin Triumphin takuuasioista luettuna varmastikin vaihdot/palautukset onnistuvat helpommin tuonne pääkallopaikalle UK:hon.
Tarvikeosia on Paljon. Englannissa on pikkupajaa jotka tekee osia tähän. Ostin takarenkaan päälle Pyramid Plasticsin huggerin. Samalla suunnalla myös R&G Racing jolla myös pikkuosaa, kuten myös Evotech Performance parts.
http://www.pyramid-plastics.co.uk/ac...0800%20Huggers
http://www.rg-racing.com/browseBike/...RGH0003BK.aspx
http://www.evotech-performance.com/tiger-800?cat=7145
UK-foorumilla moni ostelee Squaredealsin kautta lisäosia, myös UK:n ulkopuolelta. Toimitus ilmeisesti nopeaa:
http://www.squaredeals-ltd.co.uk/tig...-800-781-c.asp
UK-foorumilla on paljon höpinää, ja hiukan asiaakin seassa aina välillä:
http://www.tiger800.co.uk/
Touratech tekee tähän osia myös, sieltä löytyy (isommalla rahalla) jotain pikkukivaa. SW-Motechilla on myös paljon suojaus ja lisäosaa. Niiden pohjapanssari on hyvä ja suorarautojakin näkee käytettävän. Altrider ja Adventure-Spec tekevät enemmän seikkailuhenkistä osaa, EU-kaupat molemmilla. Altriderin asiakaspalvelu oli nopea ja toimitus myös.
Performancea saa ebaysta halvalla, esim italialainen Hurric RAC1 änkkäri on murto-osan Arrowin hinnasta. Ja pörisee ihan samoin kuin kaikki muutkin suorat pöntöt. Scorpion on kuulemma hyvä myös, taitaa olla kevyin. Jos haluaa itse vaihdella teho/normikartan välillä (Arrow-kartta vie litran enemmän satasella, mutta toimii paremmin pienillä kierroksilla) niin TuneECU:lla onnistuu, kuten vikakoodien luvut yms. Ohjelma on ilmainen, piuha 10-20€, esim http://www.ebay.com/itm/OBD2-OBDII-O...-/261121724706
Takalaukun jos tarvitset niin puoleen hintaan löytyisi Triumphin oma, liukuvalla telineellä ja selkäpehmusteella, uutta vastaavassa kunnossa.
K1200GT & 701Enduro
Sain ensimmäisen tarjouksen varusteista ja on kyllä aika hävyttömän hintaisia, varsinkin kun vertaa noihin tarvikeosiin.
Jos ja kun kyseinen pyörä alle lähtee niin pitää tilailla itse varusteet, paitsi jos myyjä tulee paljon hinnoissa vastaan..
Kiitoksia nuista linkeistä, ne olittavat hyvin herättävät
Pakko vielä sanoa, että kun on Sukken kommentteja lukenut niin vähän kyllä vielä mietityttää tämä kampe.
Kävin koeajamassa XC, F800GS ja V-Strom 1000 niin kyllä XC parhaalle tuntui jalkojen välissä..
at,d,dk,est,fin,kh,lao,lt,lv,no,pl,ru,se,th,vn
----------------------------------------
-Byrokratia kasvaa vastatakseen kasvavan byrokratian tarpeisiin-
-If you can do it yourself, do it-
Tänään vein pyörän huoltoon, alkoi vasemman etuiskarin stefa vuotaa. Tiikeri saa myös uudet tulpat ja ilmanputsarin sekä tanko vaihtuu-> LSL:n Tour Bar Fatbar (Xb3).
..
Kuinka paljon teidän Trumppanne voimansiirto ulisee?
Tuossa meikäläisen pelissä alkaa kuulua aika vonkuna (korvatulpat päässä) 80 vauhdeissa veto päällä ja ääni muuttuu korkeammaksi aina 120 asti, jonka jälkeen häviää kuulumattomiin (ts. kohina potassa ylittää äänen tms.). Kun vetää kytkimestä, ääni lakkaa, ei siis renkaat. Kun höllää kaasua, ääni lakkaa, ei liene ketjutkaan? Enkä nyt tarkoita laturin/bensapumpun ininää.
Toisaalta tuota vonkunaa tuli juuri kuunneltua rapiat 2000 km, kun kävin Lapissa, joten ihan heti rikkova vikakkaan ei liene kyseessä. Mikä metsässä rapisee?
Mulla jurnuttaa (matalaa jyrinää) vähän kutonen jos liian pienillä kierroksilla vedättää, muuten ei ole "voimansiirtoääniä". Ketju tosin vollotti huollon jälkeen kun oli ihan sananmukaisesti kiristetty. Ketjujyrinä tuntui myös vasemmassa jalkatapissa, löysäämisen jälkeen helpotti. Miksihän ne muuten oikein säädetyn ketjun vetävät tiukkaan, ei ymmärrä.
Paljonko ketjussa on kilometrejä? Edellisessä pyörässä oli jotain ääntelyä veto päällä, en muista tarkalleen miltä kuulosti, eikä vikaa löytynyt pyöränlaakereista eikä mistään. Mutta kappas vain ketjujen ja rattaiden vaihdon jälkeen oli tiessään. Ketjussa oli kuitenkin vielä pitkästi venymisvaraa jäljellä vaihtomerkkiin ettei olisi pitänyt olla loppuunajettu, kai siinä oli jokin lenkki mennyt huonoksi.
Reippaasti öljyä rätillä ketjulle ja lenkkien nitkuttelua? Ehkä jokin lenkeistä jumissa.
K1200GT & 701Enduro
Ajettu nyt vehkeellä noin 6100 km (XC vm. -14, syksyllä ostin). Eli sama ketjuille. Pahasti olivat löystyneet verrattuna manuaalin ohjeisiin. Kiristin eilen ja ON mahdollista, että menivät liian piukkaan (rajatapaus, mutta ei kyllä jaksa enää alkaa...). Rasvattu ne myös on säännöllisesti ja Beemeriä muisteltu.
Tänään ajelin vain kaupungilla, joten en tiedä, muuttuiko mikään. Ketjuja itsekin epäilen, koska ennen säätöä risteyksestä lähteissä kuului erikoista rapinaa ja jyrkissä alamäissä moottorijarrulla tullessa ketjut läpsyivät. Olisikohan nuo OEM ketjut ja rattaat jotain ei niin kuranttia?
Hyvä kuitenkin kuulla, että vetoakseleita/laakereita ei ole mennyt. Ja jos tästä mun vehkeestä menee, mennee takuuseen.
edit. huomaan, että pyöränlaakereista kirjoitit. Tuskin siellä mitään on, kun ei käsin pyörittämällä mitään huomaa. Ja juu, ääni on sama riippumatta vaihteesta ts.4, 5 ja 6 ääntää samalla tavalla 80-120.
No vihdoinkin saapui ROX:n riserit,jotka tilasin kesäkuun puolellaJohan niitä on odotettukin.
Ja eiku asentelemaan!
at,d,dk,est,fin,kh,lao,lt,lv,no,pl,ru,se,th,vn
----------------------------------------
-Byrokratia kasvaa vastatakseen kasvavan byrokratian tarpeisiin-
-If you can do it yourself, do it-
Onko sitä Arrowin putkea kukaan ottanu? Itse vähän olen sinnepäin kalteessa.
Tarkoitatko että onko tuota Arrowia kellään pyörässä? No allekirjoittaneelta sellainen löytyy. Paljon paremmat
soundit kuin alkuperäisellä putkella. Ei stumppaile eikä paukuttele. Ilman killeriäkin ei liian kova ääni,sillai sopivasti
Noista tangonkorotus palikoista vielä sen verran että muuttuipas ajoasento hyvästä paaaaljon paremmaksi.
Nyt voi ajella rennommin kuin originaaleilla. Eikä tarvinnut jarruletkuja eikä muitakaan pidempiä härpäkkeitä
vaihtaa. Vahva suositus jos harkitsee moisien hankkimista![]()
at,d,dk,est,fin,kh,lao,lt,lv,no,pl,ru,se,th,vn
----------------------------------------
-Byrokratia kasvaa vastatakseen kasvavan byrokratian tarpeisiin-
-If you can do it yourself, do it-
Moro
minkä malliset roxit laitoit minkä verran nuo muuttivat korkeutta.
-Sujuvasti sorapolkuja pitkin -
Korotus on n.2 tuumaa eli n 5cm. Näitä voi myös säätää vaakatasossa elikkä itseenpäin tai poispäin.
Täältä tilasin,näyttää nyt saldo olevan 0 kpl.
http://www.ebay.com/itm/281008521816...witem=&vxp=mtr
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
![]()
at,d,dk,est,fin,kh,lao,lt,lv,no,pl,ru,se,th,vn
----------------------------------------
-Byrokratia kasvaa vastatakseen kasvavan byrokratian tarpeisiin-
-If you can do it yourself, do it-
Joo noi näyttää mainiolta joten laitetaampa ensi talven hankinta listaan.
kiitos kuvat ovat mainiot
Kiitos
-Sujuvasti sorapolkuja pitkin -
Ollos hyvä vaan.
Ja mitä sitä suotta ujostelemaan,tälle kaudelle vielä ehtii asentaa![]()
at,d,dk,est,fin,kh,lao,lt,lv,no,pl,ru,se,th,vn
----------------------------------------
-Byrokratia kasvaa vastatakseen kasvavan byrokratian tarpeisiin-
-If you can do it yourself, do it-
Tua noi, henkilökohtaisuuksiin menemättä ja kenkääkään erityisesti mainitsematta, pitäisin antoisana, jos esimrkiksi ROX-raiserit hankkinut joku henkilö kertoisi minkälaiset housut ja takki olis hyvät. Esimerkiksi sopiiko kokonaisuuteen 36/36 tuumafarkut ja jotakuinkin toistametrinen syli.
Joo Arrowin tapainen suora vaimennin löytyy täältäkin ja huollossa laittoivat myös Arrow-tyyppiselle vaimentimelle tarkoitetun moottorinohjauskartan. Lähtee paremmin liikkeelle, sillä laihaseoskartalla sammahti välillä varsinkin pehmeältä hiekalta lähtiessä. Bensaa taitaa mennä muutama desi enemmän, vaikea sanoa kun samoihin aikoihin vaihtui karkeakuvioinen rengas taakse. Ja äänet tietysti ovat nyt oikeanlaiset. Paino väheni 2kg.
Vakiovaimennin siis on sellainen sokkelotyyppinen josta ei näy läpi. Arrow yms vastaavat "tehopöntöt" ovat suoria putkenjatkeita joista voisi tiputtaa perunan läpi. Arrowin lisäksi näitä suoria löytyy esim Scorpion, MIVV, FUEL, Hurric, Zard, LeoVince nimillä. dB-killerin kiinnitys ja koko vaihtelee. Itsellä Hurric koska siihen sai erikokoisia killereitä ja niiden vaihto on helppoa. Ja hinta oli sopiva Louisilla. Extra quiet killeri tosin jäi hyllyyn lyhyen kokeilun jälkeen. Muitakin merkkejä löytyy EBaystä ja googlesta tiger 800 exhaust -haulla.
K1200GT & 701Enduro
BMW 1200 GS ADV 14
Aiemmat:
MV Agusta 312RR 1078 09 Triumph Tiger 800 XC11
Ktm 400Exc 06
MV Agusta 312R 08
Yamaha R1 08
Suzuki GSXR1000R k7
Suzuki GSXR1000R k4
Kawazaki RX1000R 86
Honda MBX125 84
Suzuki RM125 81
Suzuki PV50 82
Vastailin Kassulle yv:nä. Tuo aikaisempi, epäilemättä kryptinen, viestini käsittäen takin ja housujen kokoa tarkoitti siis sitä, että minkä kokoiselle kuskille nuo raiserit on takoitettu. Vai onko tilanne se, että xc on kaikille sopimaton ilman noita palikoita?
Joo ihmettilinkin hra1150:n viestin selväkielisyyttä,että mitähän tolla oikein tarkoitat..?
Kai ne nostajat sopii monenlaisille ja kokoisille ihmisille. Itse 180cm/88kg ja pyörä on siis normi 800,ei XC.
Olis 20 tkm huolto (tai jo ohitettu) edessä. Mitähän tuollainen huolto sisältää ja noin suurinpiirtein kustannukset?
Käsittääkseni venttiilien tarkistus kuuluu ohjelmaan..? Koska takuu on jo loppunut,huollan itse.
at,d,dk,est,fin,kh,lao,lt,lv,no,pl,ru,se,th,vn
----------------------------------------
-Byrokratia kasvaa vastatakseen kasvavan byrokratian tarpeisiin-
-If you can do it yourself, do it-
Kurapyöräfoorumilla oli PK-seudun hintoja, 568€ 20tkm ilman venttiilien säätötarvetta, ei kannata sielläpäin Suomea huoltaa? http://www.matkaendurot.net/phpBB3/v...6318&start=810
Brittifoorumilla oli sikäläisiä hintoja, liitteenä yksi liike jolla julkinen hinnasto, 20tkm huolto 413 euroa. Tässä on ilmeisesti laskettu venttiiilien säätö mukaan, koska 40tkm hinta on sama.
Jossain ketjussa kyseltiin onko kellään säädetty venttiileitä 20tkm kohdalla, ei löytynyt ketään. Eli todennäiköisesti riiittää pelkkä mittaaminen, mikä onnistuu tee-se-itse säätäjältäkin. Service Manual löytyy ebaystä, tai jälleenmyyjältä, siinä on kaikki vaihe vaiheelta kuvien kera. Pyörän ohjekirjassa on tarkistettavat/vaihdettavat, service manuaalin lista näyttäisi olevan sama.
K1200GT & 701Enduro
Jees! Kiitos hondapena.
at,d,dk,est,fin,kh,lao,lt,lv,no,pl,ru,se,th,vn
----------------------------------------
-Byrokratia kasvaa vastatakseen kasvavan byrokratian tarpeisiin-
-If you can do it yourself, do it-
Oli pyörä (XC) huollossa Tamporeella tuossa viikolla ja sijaispyöräksi sain normi 800:en. Kyseessä on aika lailla eri pyörä kuin XC, tai ainakin siltä tuntui. Tuohon tavan kasisatkuun raisereita saattaisin kaiva itsekin. Muutama sentti sinne tai tänne tuntuu vaikuttavan yllättään paljon. Omalta kannaltani onneksi kävi näin päin, että oma pyörä tuntui sopivammalta.
Aiemmin kirjoittelin voimansiirron ulinoista. Nuo Trumpat taitavat olla aika itkupillejä kaikki, niin oli tuo Biketeamin demopyöräkin. Ei yhtä paljon, mutta samaa tavaraa. Siispä ominaisuus, ei vika.
Arrowin putki oli kallis, mutta toistaiseksi mielestäni hyvä ostos. Tuli makoisasta vielä makoisampi, ainakin vähän ja pieni luksus on aina paikallaan.
edit: Tampereen Biketeamissa tuntuu olevan perusasiallinen meninki ja pyörällekin oli jotain tehty.