Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 37:sta
  1. #1
    Saavuinpa juuri Helsingistä, matka oli pitkä ja kivinen, kirjaimellisesti. Tie 612 välillä Sysmä-Luhanka oli edelleen remontissa sitten viime näkemän. Tuolla pätkällä on jotenkin todella rouheata ja teräväreunaista kiveä, joista yksi päätti laittaa Supercorsaan kunnon reiän useamman millin kulutuspinnan läpi:



    Suuret kiitokset sille pyöräilevälle papalle Putkilahdella, joka lahjoitti minulle pyöränpumpun jossa oli sopiva suulake - muuten olisin saanut soitella hinausautoa, tuolla pärjäsi Muuramen Shellille pumppaillen lisää ilmaa 10km välein.

    Sitten se kysymys tai mielipidetiedustelu: Kannattaako tuollaisesta urputtaa Tiehallintoon? Kyseessä on kuitenkin ihan terve rengas, jossa pintaa on vielä reippaasti ja muutamassa paikassa noissa tietöissä on tosiaankin niin rouheaa kiveä etten ole ennen nähnyt. Tapahtuman todistamista tosin vaikeuttaa puuttuva tieto tarkasta tapahtumapaikasta sekä se, ettei todistemateriaalia paikalta ole (en saakeli ala enää pumppaamaan :X) ja varmaankin se ettei edes tuo Dragon Supercorsa ole kaikista paras sorakumi. Mutta luulisi nyt ettei tietyöalueellakaan pitäisi saada katurengasta rikki kun neljääkymppiä köröttää viidenkympin alueella.



    Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
    H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
    Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
    ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
  2. #2
    Vaikea uskoa, että siitä olisi kivi mennyt läpi. Itse pärrään millon radanvarisa millon soramonttuja ja melko järeessäkin sepelissä ajanut mutta ei ne läpi ole menneet. Pieniä viiltoja tullut ja paloja lohjennut kumista. *Oletko kurkkinut renkaan sisälle onko sielä jotain metalliesineitä? *Itellä oli naula sujahtanut kumin sisälle muutama viikko sitten ja silponut sisäkumin.

    Nykyisin on aina paikkaustarpeet mukana ajossa.



  3. #3
    kannattaa urputtaa, mutta hyöty tot näk norsunluutorni destian kans o plus miinus nolla...vaikka käyttävätkin liikennettä polkemaan tienpohjaa. eniten ärsyttää tuo merkintä...miksei jonkin läpiajotien alussa ole merkkiä tietyöstä ja paljonko on karkeella sepelillä.

    ja miksei menis ihan läpittekki asti? menee muuten isommastakin renkaasta kun sopivasti hollille sattuu
    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

    Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

    Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
  4. #4
    Ainahan reklamaatio kannattaa jättää, tosin sen vaikutus on todennäköisesti +-0, mutta onpahan heillekin jotain negatiivista palautetta, kun joutuvat ne kuitenkin käsittelemään.
    Ja kaikki murkse kun ei ole samanlaista, vaikka päällepäin samanlaiselta näyttää. Suomen kallioperä on eri paikoissa erilaista ja osasta tulee paljon teräväreunaisempaa mursketta johtuen kivilaadun eroista, ja jo tuosta syystä kannattaa sitä palautetta lähettää, että ovat tietoisia (tietävät varmasti tuon murkeiden laatuerot) että asiaa myös asiakkaat osaavat seurata ja antaa reklamaatioita, joten eivät sitten joka tienpätkälle pintaa tuo tuota todella kovaa ja teräväreunaista mursketta!.

    Ja lieneiskö oikea osoite tuolle reklamaatiolle tiehallinto?
    R.I.P Jaska - Motoristi
    Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
    Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
  5. #5
    Tuo Sysmä-Luhanka väli on kyllä nyt sellaisessa kunnossa, että sinne ei kannata pyörällä lähteä ollenkaan.
    jamaha 02 --> riumppi 11

    Blue's brother
  6. #6
    Kaveripiirissä on ainakin kaksi (Diablo) Supercorsa -takasta mennyt puhki katuajossa, soralla on ajettu pienehköjä siirtymiä. Ei tunnu kestävän parhaiten maasto-olosuhteita.
    Common sense - so rare, it's a goddamn superpower.

    RC36 > RC51
  7. #7
    Jos se paikka on merkitty tietyökyltein, niin ei sieltä kyllä mitään korvauksia saa.
    Mutta palautetta toki kannattaa antaa, ehkä se jotain vaikuttaa...
    Kawasaki ZZR 600 -92
  8. #8
    Lainaa (L18 @ Kesä. 17 2011,08:15) kirjoitti
    Jos se paikka on merkitty tietyökyltein, niin ei sieltä kyllä mitään korvauksia saa.
    Mutta palautetta toki kannattaa antaa, ehkä se jotain vaikuttaa...
    olkoonkin merkki, mutta jollei sitä ole suljettu yleiseltä liikenteeltä niin kyllä se silti pitää olla siinä kunnossa jotta vehkeet pysyy kunnossa kohtuullisella liikkumisella.

    ei missään päin eurooppaa ajeta moisia murikoita pitkin tietyönvarjolla kuin suomessa.
    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

    Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

    Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
  9. #9
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Tuota rengasta en tunne sen tarkemmin, mutta elämän varrella on harvakseltaan tullut vastaan tapauksia, joissa lähinnä ratakäyttöön tarkoitettu rengas ei ole kestänyt soralla ajamista. Eräällä kurssilla oli lyhkänen sorapätkä ja parissa mopossa ratakumit alla, ja molemmista ne myös puhki, toisella taisi olla vielä molemmista päistä. Muilla ei ongelmia ollut ja muutenkin on kuulunut hyvin vähän tapauksia, jos yhtään, että tavan katurengas olisi soralla ajamisesta ottanut kipeää.
    1000
  10. #10
    ...jokunen vuosi sitten meni maasturista rengas puhki tietyöalueella. Oli vähän syrjäisempi, mutta "virallinen" tie kuitenkin.

    Reikä tuli sillä pätkällä, reiän tehnyt kivi tms murskeenpalanen oli vielä nappuloitten välissä ja tunkeutunut siis renkaasta läpi.

    Ei korvauksia, vaikka heti soittaessa sanoivatkin, että ko. tiepätkältä oli tullut jo kolme vastaavaa tapausta. Oli kuulemma silloisessa murskeessa jottain häikkää, ja uusi pinta oli ajettu päälle. Pyysivät tekemään reklamaation/korvaushakemuksen murskeen toimittaneelle aliurakoitsijalle, joka taas palautti asian tiehallinnolle (vai mikä lie olikhan), koska he olivat hyväksyneet ko. murskeen...jätinpä sikseen, kun kumiliike löi jonku tapin ja matka jatku 25 euroa köyhempänä.
    Hayabusa -01 mm. Norjanreissusta albumilinkki! kuva s. 7

    319km/h Hallin kentällä 2014 liki 160tkm ajetulla tourinki-Busalla
  11. #11
    Saman pätkän ajoin pari viikkoa sitten ja pelotti tosiaan renkaiden puolesta. Pikaisella silmäyksellä ei kuitenkaan näkynyt tulleen Pilot Roadeihin jälkiä. Pitää vielä tarkistaa paineet viikonloppuna.

    Vaarallisia paikkoja sillä välillä. On pitkälti asvalttia ja yhtäkkiä ilman eri varoitusta tulee 20cm paksuudelta kuulalaakerikivimursketta. Pyörä meni ihan eri suuntaan mihin ohjasi, ihme että pysyi pystyssä. Pinta oli sellaista ettei siitä oikein jalankaan pystyisi kulkemaan. Eiköhän siellä ole muutama pyörä kipattu kun on kuitenkin suosittu mutkapätkä.
    K1200GT & 701Enduro
  12. #12
    Kyllä tuo reikä kumissa ainakin minun silmissä näyttää siltä, että se on voinut murskeestakin tulla. Soramontuilla on luonnonkiveä joka aikojen saatossa pyöristynyt. Kun tietyömaalle ajetaan paljon runkotavaraa, niin osa voidaan ottaa suoraan siilosta tai murskan elevaattorilta. Siinä "tuoreessa" tavarassa ón veitsen teräviä särmiä ja kärkiä jotka puhkovat samalla tavalla kuorma-autonkin renkaita.
  13. #13
    Lainaa (Tuppervaari @ Kesä. 17 2011,12:48) kirjoitti
    Lainaa (L18 @ Kesä. 17 2011,08:15) kirjoitti
    Jos se paikka on merkitty tietyökyltein, niin ei sieltä kyllä mitään korvauksia saa.
    Mutta palautetta toki kannattaa antaa, ehkä se jotain vaikuttaa...
    olkoonkin merkki, mutta jollei sitä ole suljettu yleiseltä liikenteeltä niin kyllä se silti pitää olla siinä kunnossa jotta vehkeet pysyy kunnossa kohtuullisella liikkumisella.

    ei missään päin eurooppaa ajeta moisia murikoita pitkin tietyönvarjolla kuin suomessa.
    Turkissa (okei, ei tosin Turkin Euroopan-puoleisessa osassa!) oli joku vuosi takaperin kilometritolkulla semmoisista nyrkinkokoisista kivistä koostuvaa ´kuulalaakerisoraa´, että raskaasti lastatun matkapyörän kanssa oli hauskuus kaukana. Teräviäkin kiviä siellä oli joukossa, muttei renkaita puhkoneet. Eikä ne kovin helpolla teekään reikiä*), pitää olla tosi terävä kivi ja juuri oikeassa asennossa rengasta vasten. Yleensä renkaan puhkaisee naula tai muu pieni, terävä metallinkappale. Etelänmaiden piikkipensaiden isot, vahvat piikit on myös hyvä naulan "korvike"...

    *) siinäkin on tietysti renkaan tyypin, mallin ja kunnon mukaan eroa, kuinka helposti jokin kappale lävistää renkaan kuvion.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  14. #14
    Lainaa (Hannula @ Kesä. 17 2011,13:03) kirjoitti
    Tuota rengasta en tunne sen tarkemmin, mutta elämän varrella on harvakseltaan tullut vastaan tapauksia, joissa lähinnä ratakäyttöön tarkoitettu rengas ei ole kestänyt soralla ajamista. Eräällä kurssilla oli lyhkänen sorapätkä ja parissa mopossa ratakumit alla, ja molemmista ne myös puhki, toisella taisi olla vielä molemmista päistä. Muilla ei ongelmia ollut ja muutenkin on kuulunut hyvin vähän tapauksia, jos yhtään, että tavan katurengas olisi soralla ajamisesta ottanut kipeää.
    Todettakoon, että en ole tuolla kumilla ikinä välttänyt soralla ajamista ja 3. vuosi menossa. Päinvastoin - tiettyihin vakiokohteisiin joutuu aina ajamaan ~10km soraa, eikä sitä aina ole ihan hissutellenkaan ajettu. Erään kesän touringi meni 2 päällä telttoineen päivineen, ja silläkin reissulla eksyttiin 25km sorapätkälle.

    Eli vaikka meininki on enemmän Colin McRae kun Colin Edwards, niin nuo ovat kestäneet normaalit soratiet ongelmitta.

    Todettakoon myös, että samaisella pätkällä oli viime syksynä tosi hurja meininki. Ensin liikennemerkki "tietyö", sitten ei mitään 20 kilometriin, yhtäkkiä mutkan takaa sitten asfaltti loppuu yllättäen 200m pätkältä ja jatkuu taas. Ehkä 1-2 noin kymmenestä pätkästä oli heijastimilla merkitty, eikä tietenkään ensimmäinen eikä viimeinen. Olipa hauskaa pimeällä.

    Lopulta - se jo valmis päällyste - siitähän tuli sellaista bitumimurua niin joka paikka täyteen että ihme jos en vielä ensi vuoden syksynäkin niitä katteiden välistä keräile.
    Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
    H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
    Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
    ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
  15. #15
    Ajelin saman pätkän viime perjantaina, ei ollut kivaa vaikka ehjin kumein selvisin. Milloinhan ne meinaa nuo pätkät korjata? Siitä T-risteyksestä, johon yhtenäinen sora loppuu, on Korpilahdelle päin samat pikku pätkät soralla kuin jo viime kesänä. Tuo Sysmä-Luhanka on kai vedetty soralle vasta tänä kesänä.
  16. #16
    Lainaa (elokuu @ Kesä. 17 2011,13:40) kirjoitti
    Siinä "tuoreessa" tavarassa ón veitsen teräviä särmiä ja kärkiä jotka puhkovat samalla tavalla kuorma-autonkin renkaita.
    Siinä pätkällä oli muistaakseni oma soranottopaikka ihan tien kupeessa. Siis sellainen kallio mitä olivat räjäytelleet/louhineet murskaksi. Eli varmasti tuoretta tavaraa.
    K1200GT & 701Enduro
  17. #17
    Lainaa (hondapena @ Kesä. 17 2011,13:34) kirjoitti
    Vaarallisia paikkoja sillä välillä. On pitkälti asvalttia ja yhtäkkiä ilman eri varoitusta tulee 20cm paksuudelta kuulalaakerikivimursketta. Pyörä meni ihan eri suuntaan mihin ohjasi, ihme että pysyi pystyssä. Pinta oli sellaista ettei siitä oikein jalankaan pystyisi kulkemaan. Eiköhän siellä ole muutama pyörä kipattu kun on kuitenkin suosittu mutkapätkä.
    Viikko sitten ajettiin ko. pätkä pohjoisesta etelään. Jännittävin tilanne sattui kun hain ohituspaikkaa auto+peräkärry -yhdistelmän takaa. Kun ei ollut varoituskylttejä ja ajoin riittävän lähellä, niin enpä nähnyt tai osannut juuri varauta siihen että asvaltti vaihtuu soraksi. Pysyinkö pystyssä ? Kyllä. Opinko mitään ? Tuskin.
  18. #18
    Noh niin, puhelu tielaitokseen ja sieltä sain urakoitsijan vastuuhenkilön numeron. Sinne sitten soittelemaan.

    Asiallinen ja rauhallinen kaveri oli kyseessä. Pähkinänkuoressa, heidän näkemyksensä on että käytettyjen kivien koko on sopiva, koska se on määräysten mukainen, ja murskaimesta ei vain pääse läpi isommat kivet. Ongelma on siis omani. Olin kuulemma ensimmäinen joka tästä valittaa.

    Ilmoitin samassa puhelussa myös, että merkkaisivat heijastimilla tms. nämä kohdat joissa on asfaltti jyrsitty muutaman sadan metrin kohdalta. Kaveri oli jokseenkin yllättynyt siitä, että niissä ei merkintöjä ole.

    Lopuksi minulle vielä toivotettiin sellaiset terveiset, että toivottavasti tiellä eivät nopeudet kasva jahka remontti saadaan valmiiksi. Kuulemma ollut Toivakassa päin ongelmana remontin jäljiltä. Onko kaikki motoristit nyt leimattu kaahareiksi vai kuulostanko vain reikäpäältä, kas siinä pulma.
    Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
    H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
    Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
    ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
  19. #19
    Lainaa (Tuppervaari @ Kesä. 17 2011,12:48) kirjoitti
    Lainaa (L18 @ Kesä. 17 2011,08:15) kirjoitti
    Jos se paikka on merkitty tietyökyltein, niin ei sieltä kyllä mitään korvauksia saa.
    Mutta palautetta toki kannattaa antaa, ehkä se jotain vaikuttaa...
    olkoonkin merkki, mutta jollei sitä ole suljettu yleiseltä liikenteeltä niin kyllä se silti pitää olla siinä kunnossa jotta vehkeet pysyy kunnossa kohtuullisella liikkumisella.

    ei missään päin eurooppaa ajeta moisia murikoita pitkin tietyönvarjolla kuin suomessa.
    Pointtina olikin se, että sillä tietyömerkin varjolla ne voivat välttyä monilta korvauksilta, koska "siinä pitää ajaa varovaisesti ja olosuhteiden mukaan". Tuollaisessa renkaan puhkeamisessa ei tietty voi hiljaa ajamisella välttyä siltä, mutta silti sieltä vedotaan siihen merkkiin.
    Kerran samantyylisiä korvauksia hakenut, mutta sanoi vaan että saa olla todella hyvät perustelut että tietyöalueella tapahtuvasta vahingosta jotain korvauksia maksettaisi.
    Kawasaki ZZR 600 -92
  20. #20
    Lainaa (Eroz @ Kesä. 17 2011,15:11) kirjoitti
    Noh niin, puhelu tielaitokseen ja sieltä sain urakoitsijan vastuuhenkilön numeron. Sinne sitten soittelemaan.

    Asiallinen ja rauhallinen kaveri oli kyseessä. Pähkinänkuoressa, heidän näkemyksensä on että käytettyjen kivien koko on sopiva, koska se on määräysten mukainen, ja murskaimesta ei vain pääse läpi isommat kivet. Ongelma on siis omani. Olin kuulemma ensimmäinen joka tästä valittaa.
    Ongelmahan ei ole kivien koko vaan se, että niissä voi olla veitsenteräviä kärkiä/reunoja. Itse uskon kyllä helposti, että varsinkin yhtään kulunut sporttirengas masentuu moisesta, koska on sattunut omalle kohdallekin.
    Sitä taas en usko, että siitä saisi korvauksia. Suomessa on perinteisesti käytetty autoja ja moottoripyöriä tiejyrinä, koska ne täryyttävät soran kovaksi ilmaiseksi, mitä nyt joskus soittelevat puhelimilla perään.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  21. #21
    Lainaa (aketin @ Kesä. 17 2011,00:41) kirjoitti
    Vaikea uskoa, että siitä olisi kivi mennyt läpi. Itse pärrään millon radanvarisa millon soramonttuja ja melko järeessäkin sepelissä ajanut mutta ei ne läpi ole menneet. Pieniä viiltoja tullut ja paloja lohjennut kumista. *Oletko kurkkinut renkaan sisälle onko sielä jotain metalliesineitä? *Itellä oli naula sujahtanut kumin sisälle muutama viikko sitten ja silponut sisäkumin.

    Nykyisin on aina paikkaustarpeet mukana ajossa.
    Mulla meni vajaa pari viikkoa sitten samanlailla kun alottajalta britgestä kivi läpi (kuin kopio tosta reijästä.oli kylläkin rengas jo loppu muutenkin. Tänään postitäti toi uuden misukan saksan maalta ja eikun
  22. #22
    On merkitty, Sysmä - Luhanka, mutta tietyöteknikka on poikkeuksellista. On ajettu ison koon soraa, osin terävää ja osin vanhan asfaltin päälle. Oli melko haasteellista ajella siitä. En suosittele kenellekkään ja joo, on niin kummaa tienrakennusta, että reklamaatiota kannattaa kokeilla.
    ... jotain piti muistaa
  23. #23
    Lainaa (Teme65 @ Kesä. 17 2011,17:06) kirjoitti
    Lainaa (aketin @ Kesä. 17 2011,00:41) kirjoitti
    Vaikea uskoa, että siitä olisi kivi mennyt läpi. Itse pärrään millon radanvarisa millon soramonttuja ja melko järeessäkin sepelissä ajanut mutta ei ne läpi ole menneet. Pieniä viiltoja tullut ja paloja lohjennut kumista. *Oletko kurkkinut renkaan sisälle onko sielä jotain metalliesineitä? *Itellä oli naula sujahtanut kumin sisälle muutama viikko sitten ja silponut sisäkumin.

    Nykyisin on aina paikkaustarpeet mukana ajossa.
    Mulla meni vajaa pari viikkoa sitten *samanlailla kun alottajalta britgestä kivi läpi (kuin kopio tosta reijästä.oli kylläkin rengas jo loppu muutenkin. Tänään postitäti toi uuden misukan saksan maalta ja eikun *
    Toisaalta mulla on alla Metzelerin tourancet. Ne kai kestää vähän paremmin soraa ja mursketta kun ovat matkaenskoihin tarkotetut gummit.
  24. #24
    Kun itse tuolla ajelin n. kuukausi sitten oli paikoin teräväreunaista satasen sepeliä.. valittaisin ilman muuta! Ainut että olisiko asiasta pitänyt ilmoittaa jo silloin kun vahinko on tapahtunut?
    - Jännittää sanoi mummo kun kahvimerkkiä vaihtoi-
    - Honda CBR XX -99
  25. #25
    Lainaa (Hapsu @ Kesä. 17 2011,20:44) kirjoitti
    Kun itse tuolla ajelin n. kuukausi sitten oli paikoin teräväreunaista satasen sepeliä.. valittaisin ilman muuta! Ainut että olisiko asiasta pitänyt ilmoittaa jo silloin kun vahinko on tapahtunut?
    Kenellehän soitat klo 22:00 torstai-iltana.

    Ymmärtääkö joku noiden sepelikarkeuksien päälle?
    Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
    H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
    Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
    ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
  26. #26
    Lainaa (hondapena @ Kesä. 17 2011,14:40) kirjoitti
    Lainaa (elokuu @ Kesä. 17 2011,13:40) kirjoitti
    Siinä "tuoreessa" tavarassa ón veitsen teräviä särmiä ja kärkiä jotka puhkovat samalla tavalla kuorma-autonkin renkaita.
    Siinä pätkällä oli muistaakseni oma soranottopaikka ihan tien kupeessa. Siis sellainen kallio mitä olivat räjäytelleet/louhineet murskaksi. Eli varmasti tuoretta tavaraa.
    Kalliotakin on monenlaista. Esim. työpaikallani räjäytetään kalliota tällä hetkellä ja ne murskataan, mutta kyseistä mursketta ei voi käyttää tienpohjiin koska se on teräväreunaista.
    Eli minä valittaisin, koska ei ole ilmeisesti käytetty oikeanlaista tavaraa.
    ex-Suzuki GSX-R 750 K8
  27. #27
    Ite just ajelin viime viikonloppuna 10km matkan Metzelerin Racetek K3:lla 10km pätkän todella kulmikkaan sepelin päällä ja vielä näyttää rengas pitävän ilmaa. Helvetisti kirosin koko matkan ideaa "oikasempa tästä", mutta tulipahan testattua oma ja renkaan kestävyys.

    edit.. vissiin liikaa bisseä koneessa, unohtu se pointti.

    Tuomosen reijän itse olettasin olevan jonkun todella terävän kiven tai routapeitteen rautasiteen aiheuttama. Jos ilmotus tietyöstä on ollut niin siihen voivat vedota, mutta se ei kuitenkaan täysin puolla työn tekijää.

    Eli kannattaa koittaa jos olet varma asiasta ja haluat tapella. :-)



    -Gsxr 1000 K2 --> KTM 450 exc 2004-
  28. #28
    En pidättelisi henkeäni korvausten toivossa.

    Ajoin kotilolla toissa keväänä JKL:ssä asfaltissa olleeseen reikään (pimeää / reikä täynnä vettä / jne.) ja autosta meni vanne mutkalle. Tein kaupungille korvausanomuksen pelkästä uudesta vanteesta (en siis vaihtotyöstä, alustan ja pyöränkulmien tarkistamisesta, tms.). *Ilmenikin, että kaupunkin vastuualue alkoi vasta 20 m kyseisestä paikasta, joten anomukseni ohjattiin ELY-keskukseen. Lapin (!) ELY-keskuksesta tuli parin kk:n päästä päätös, että eivät korvaa mitään, koska eivät itse olleet tahallaan käyneet varta vasten mua varten sitä reikää kaivamassa.

    Destian tarkastajat olivat kuulemma tarkastaneen kyseisen tieosuuden samana päivänä kahteen kertaan, eivätkä olleet havainneet reikiä. Ilmoitus reiästä heille oli tullu tapahtumaa seuraavana yönä kello 00:05, ja he olivat korjanneet reiän kello 00:52. Right. Päätöksestä ei voinut valittaa, mutta korjausta päätökseen olisi voinut hakea oikeusteitse.

    Tänä keväänä toheloin sitten taas kotilolla 300 metrin päässä viime keväisestä paikasta asfaltissa olleeseen reikään. Pimeäähän siellä taaskin oli, mutta ois sitä kai pitänyt osata varoa. Tällä kertaa solmuun menneen vanteen lisäksi saldona oli katkennut etujousi. Soitin 112:een ja pyysin ystävällistä hätäkeskuspirjoa hommaamaan miliisin tai vastaavan tahon merkitsemään reiän, etteivät muut enää rikkoisi vehkeitään, kun reiän ympäristössä näkyi muutama muukin rikkoutunut pölykapseli, mutten jaksanu edes anoa korvauksia.
    Tunturi Tiger Aqua > Yamaha RD125LC > Kawasaki ZZR600 | Keijopölyä-blogi
  29. #29
    Lainaa (Eroz @ Kesä. 17 2011,22:17) kirjoitti
    Lainaa (Hapsu @ Kesä. 17 2011,20:44) kirjoitti
    Kun itse tuolla ajelin n. kuukausi sitten oli paikoin teräväreunaista satasen sepeliä.. valittaisin ilman muuta! Ainut että olisiko asiasta pitänyt ilmoittaa jo silloin kun vahinko on tapahtunut?
    Kenellehän soitat klo 22:00 torstai-iltana.

    Ymmärtääkö joku noiden sepelikarkeuksien päälle?
    Siihen aikaan soitetaan setä siniselle, että täällä on tehty tällainen rikos että tie on siinä kunnossa että vehkeet hajoaa.
    ja satasen sepeli on sellasta pienen nyrkin kokosta murikkaa.
    - Jännittää sanoi mummo kun kahvimerkkiä vaihtoi-
    - Honda CBR XX -99
  30.  
  31. #30
    Lainaa (Hapsu @ Kesä. 18 2011,07:50) kirjoitti
    Lainaa (Eroz @ Kesä. 17 2011,22:17) kirjoitti
    Lainaa (Hapsu @ Kesä. 17 2011,20:44) kirjoitti
    Kun itse tuolla ajelin n. kuukausi sitten oli paikoin teräväreunaista satasen sepeliä.. valittaisin ilman muuta! Ainut että olisiko asiasta pitänyt ilmoittaa jo silloin kun vahinko on tapahtunut?
    Kenellehän soitat klo 22:00 torstai-iltana.

    Ymmärtääkö joku noiden sepelikarkeuksien päälle?
    Siihen aikaan soitetaan setä siniselle, että täällä on tehty tällainen rikos että tie on siinä kunnossa että vehkeet hajoaa.
    ja satasen sepeli on sellasta pienen nyrkin kokosta murikkaa.
    0200 2100 TIENKÄYTTÄJÄN LINJA on entisen tiehallinnon, nykyisen ely-keskuksen tienkäyttäjille suunnattu palaute numero johon voitte soittaa mihin vuorokauden aikaan tahansa ja jättää palautteen tai esim. yhteydenotto pyynniin koskien yleisten teiden kuntoa. Yleiset tiet ovat valtion hallinnoimia valta, kanta ja paikallisteitä.
    Tienkäyttäjän linjalle tulleet palautteet toimitetaan kyseisen alueen hoitourakoitsijalle tai kyseisen tietyömaan rakennusurakoitsijalle. Tieto menee myös ely-keskuksen valvojille. Siittä on hyvä lähteä etenemään esim korvaus kysymyksissä.
    CBR1000RR
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen