EFI-valo syttyy seuraavissa tilanteissa:
-käynnistän jo valmiiksi lämpimän pyörän pienen seisonnan jälkeen
-käytän pyörää pitkään tyhjäkäynnillä
-kaupunkiajossa tai muussa hidastempoisessa ajossa kuumalla ilmalla
-jos käynnistän kylmän moottorin ja lähden heti maantielle saan ajaa vaikka 150km ilman että valo syttyy
Hämmennetään vielä soppaa seuraavalla ominaisuudella: Kun laitan sivutuen alas valo sammuu, mutta alkaa hetken päästä vilkkua muutaman kerran jonka jälkeen jää taas palamaan.
Pyörällä ajettu 76 000, varusteina PC III ja Micronin tehari mikäli jotain vaikuttavat asiaan.
Honda CBR600F -90 --> Honda VFR800FI -98
Suzuki GT125R -76
Olisiko jollain antaa ohjeita vikakoodien lukemiseen, jos vaikka niiden avulla pääsisi eteenpäin.
Honda CBR600F -90 --> Honda VFR800FI -98
Suzuki GT125R -76
Haiskahtaa nyt siltä, että se vilkahtaa 9 kertaa. Tuntomerkit täsmäisi tuttuun pyörään.
KTM SMT 990 LE 2010
Tarkistin asian ja 9 kertaa vilkkuu. Pienen googletuksen perusteella kyseessä on IAT-sensor eli imuilman lämpötilasensori, näemmä ei mitenkään harvinainen vika näissä.
Kannaako tuota lähteä vaihtamaan kun pyörä muuten toimii normaalisti? Vaikuttaako tuo mihinkään muuhun kuin valoon mittaristossa?
Miten ja mistä päin pyörää tuon löytää?
Arppi, kyseessä punainen yksilö, ostettu Espoon BikeWorldista alkuvuodesta. Alunperin pyörä on tuotu Italiasta
Honda CBR600F -90 --> Honda VFR800FI -98
Suzuki GT125R -76
Siihen on vaihdettu anturi( tiedän pyörän) ja vika häipyi, mutta on näköjään tullut takaisin. Sen voi koettaa nollata sellaisella "jompilla" takakatteen vasemmalla puolella olevan liitimen kautta. Anturi maksaa 120 euroa. Pyörä "säätää" itsensä siten, että se "haistaa" ilman olevan jatkuvasti +18 asteista, eli käytännössä ei vaikuta mitenkään pyörän käyttäytymiseen, tietty se valo voi alkaa ketuttamaan.
KTM SMT 990 LE 2010