No nyt se sitten tapahtui.121900 km mittarissa ja kahdeksas ajokausi alussa ja LoTjan radio meni kaputiksi. Ei enää auttanut standardifixaus eli akun miinuskenkä irti lyhyeksi tai pidemmäkksi (yli yön) ajaksi.
Oire on se, että kun kääntää virta-avaimen ns. AUX- eli radioasentoon niin toosa tottelee radion on-off nappulaa. Tai siis tottelee siinä määrin, että niihin muihin radion nappuloihin saa valot päälle ja pois, muuten kapine ei sano mitään.
Sitten kun kääntää virrat kokonaan päälle loppuu tuohon on-off nappulaan reagointi kokonaan.
Kaiken maailman foorumit on väärällään näitä LoTjan radiomurheita ja onhan niitä täälläkin käsitelty. Aprikoin parasta aikaa, josko vaihdan kapineen johonkin toisen merkkiseen, joita niitäkin on menestyksellä soviteltu pyörään.
Paitsi jos jollakin sattuisi nurkissa lojumaan ehjä facelift-mallin radio (tai siis CD-vaihtajalla varustettu ainakin), josta sopuhinnalla olisi valmis luopumaan.
Tyrkytän sitten omaani aikanaan JaRRskalle diagnoosia varten, josko hän saisi siihen loihdituksi vielä elämää. Niin, ja voihan se ongelma tietysti olla niissä erillisissä valintanappuloissakin, kuka tietää...
Ja just pitäsi sunnuntaina lähteä parin viikon Eurooppaturneelle. No ei muuta kuin iPodin musat vaan käyttöön...eipä sitä hirveästi Puolassa, Unkarissa, Slovakiassa ja mitä näitä nyt onkaan maita tuota paikallisradion höpinöitä muutenkaan ymmärrä.
t. pozo
![]()
-04 K 1200 LT
Amerikan kierros 2006:
http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan kierros 2010:
http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan kierros 2011:
http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Moponparantelukuvia:
http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
Minulla löytyy ylimääräisenä se vanhempi malli, siis kasettisoittimella varustettu, mutta on CD-vaihtaja varustettu. Tämä on se Jarskan korjaama, ja toimii.
Jäi ylimääräiseksi, kun löysin Saksasta poistomyynnistä uuden samanlaisen.
Ääh joo, sattui itselle kirotusvirhe kun puhuin "CD-vaihtajasta" tarkoittaen CD-soitinta / asemaa taimikäsenyton siinä radiotoosan yhteydessä. Se "vaihtaja" tosiaan mullakin oli kunnes linkosin sen veks sieltä sivulaukusta tilaa ryöstämästä.
Kasettiradion sopivuutta epäilen kun ne meni muuttamaan sen radion näytönkin sinne mittariston yhteyteen.
Kiitos kumminkin tarjouksesta...
t. pozo
-04 K 1200 LT
Amerikan kierros 2006:
http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan kierros 2010:
http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan kierros 2011:
http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Moponparantelukuvia:
http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
Ajattelinkin, että ei tuo taida aivan heittämällä istu siihen uudenpaan ympäristöön.
No eihän sitä rariota tosiaan juurikaan tuolla euroopassa tarvi, tärkeämpi on joku toimiva soitin, vaihteluksi..
Sen verran, että ainakin vanhempaan mopoon meni uudempi radio heittämällä. Eli siihen vanhan mallin näyttöön tulee uuden mallin "tarinat". Puolalaisella käänteislogiikalla: Uskoisin vanhan mallin ration näyttönä toimivan kohtuullisella todennäköisyydellä uuden mopon kojetaulunäytön... Mutta ehkä kannattaa tuo Beckerin rotisko korvata jollain kunnollisella...
<p>2002-2014</p>
Taisitkin tulla sunnuntaina Parnun alapuolella yhden tietyön kohdalla vastaan. Itse olin *palailemassa täyshuolletun perän testausreissulta kotia päin.(pozo izquierdo @ Kesä. 02 2011,21:29) kirjoitti
![]()
Jaa se olitkin sinä sillä LT:llä, jota morjenstin!(R a u t a p e r s e @ Kesä. 08 2011,18:55) kirjoitti
Joo, Kaunasiin olin menossa ekaksi yöksi. Nyt Vaduzissa Liechtensteinissa ja välillä olin Puolan Rzezsowissa ja Slovenian Mariborissa.
Hyvin vissin kesti se uusi perä, vai kuinka? Muista vaihtaa ne ekat öljyt siinä tonnin huitteilla, ettei käy niinkuin itselleni, kun laitoin viime keväänä uuden perämurikan alle (jenkeistä trike-projektista ylijäänyt) ja unohdin sen ekan öljynvaihdon. Nehän tuli itsekseen ulos huohotinreiästä ja pelästytti pahanpäiväisesti...
Sitten vaan Tsekinmaan Karlovy Varysta etsimään sopivaa peräöljykauppaa ja ei muuta kuin öljynvaihton kesken reissun.
Perätesteistä puheenollen...
täällä Keski-Euroopassa risteilee parasta aikaa yksi sininen LT, jonka kuski lähettelee tekstareita milloin Barcelonasta, milloin Italiasta ja Itävallasta...
Kaverilla menossa 16.000 km:n "kestotesti" kymmenessä päivässä. En mainitse nimeä tässä vaiheessa koska tämä urakka on vielä kesken ja mitä vaan voi vielä tapahtua...
Se vaan täytyy todeta, että on tuo kyllä kaamea projekti tuo 10 x 1000 mailia! *![]()
Itse olen ajellut neljään päivään noin kolme tonnia (kilometrejä siis) eikä yhtään tunnu, että olisi ajaminen jäänyt jotenkin puolitiehen. Päinvastoin! Tänäänkin oli olo kuin ihan oikean jokiLoTjan kipparilla, kun koko päivän urakaksi jäi 700 kilsaa ihan helvetillisessä kaatosateessa...
Toisaalta, edelliset kolme päivää tultiinkin kolmenkympin helteessä, joten ehkä tää on keskimäärin ihan OK
t. pozo
![]()
-04 K 1200 LT
Amerikan kierros 2006:
http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan kierros 2010:
http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan kierros 2011:
http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Moponparantelukuvia:
http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
Siellähän se painaa, SPOT seuraa matkaa...(pozo izquierdo @ Kesä. 08 2011,22:17) kirjoitti
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
Joo on se kestänyt jo ainakin reilut 3tkm joten käyttöikää lienee jäljellä vielä n. 22-100 tkm tuurista riippuen(pozo izquierdo @ Kesä. 08 2011,22:17) kirjoitti
![]()
Juu, johan tuo MestariRautaperseilijä on jo kotiinkin päässyt, kaikki kunnia vaan miehelle...(iaj @ Kesä. 09 2011,08:34) kirjoitti
ja mopokin kesti kuulemma hyvin.
Sen verran pitää tässä omaakin rintaa röyhistää, että tuli kotimatkalla yhdistetyksi huvi ja hyöty ja sain ajetuksi yhden perus SS 1000:n Lindlarista Kölnin liepeiltä Tukholman Värtaniin 1720 km.
Rispekti nousi vielä pari pykälää noita extereme-kuskeja kohtaan, vaikka samalla ymmärrys moista touhua kohtaan putosi saman verran...
Vaikka oma reitti oli varmasti helpoimpia tuohon hommaan (10 tunnin ajon jälkeen oli kasassa 985 km) eikä pyöräkään reissupyöräksi ihan kepuleimmasta päästä, niin eipä tuosta yötä myöten kaahamisesta meikäläiselle mitään tulevaisuuden uraa taida tulla. Nyt oli hyvänä tekosyynä urakalle kiire kotiin sekä piletti aamulaivalle, jonne kumminkin saavuin tuntikausia turhan varhain. Toisaalta, Tukholman keskustassa on hyvin tilaa ajella aamusella puoli neljän aikoihin kun navigaattori siellä oikein uunoa kuskia pyörittelee...
t. pozo
![]()
-04 K 1200 LT
Amerikan kierros 2006:
http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan kierros 2010:
http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan kierros 2011:
http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Moponparantelukuvia:
http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
No vielä ihan alkuperäiseen aiheeseen updeittia:
En siis vielä ryhtynyt mihinkään uuden radion hankintatoimenpiteisiin, koska kolleegoilta olin kuullut erilaisista LT:n radioiden ihmeparantumisista kun kapineen esim irroittaa pyrörästä tms.
Niinpä illan kaiheessa nyljin sivukatteet irti, ja irroitin radiorauskun liittimet, spreijasin ne sähköliitinspraylla ja törkin takaisn kiinni. => Radio pelittää taas!
Eli niin siellä vaan oli jossain liittimessä sen verran huono kosketus tms. että mokoma piti radiota mykkänä koko Euroopan reissun ajan. Jos olisi tiennyt, että tuo purku/kasaus korjaa vian, niin olishan tuon jollain hotellin takapihallakin toki ehtinyt tehdä...
t. pozo
![]()
-04 K 1200 LT
Amerikan kierros 2006:
http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan kierros 2010:
http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan kierros 2011:
http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Moponparantelukuvia:
http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo