Tulokset 1:stä 11:een 11:sta
  1. #1
    Moi,

    olisi seuraava ongelma 2008 vuotisessa GSXR 1000:ssa. Kaadoin pyörän alastarolla viime viikonloppuna ja nyt kun pistää käyntiin antaa vikakoodin C27 dealer modessa eli #4 puolan koodi. Nelospytty on myös pimeänä.

    Vaihdoin #3 ja #4 sylinterien puolat keskenään mutta vika edelleen #4 sylinterissä. Samoin koitin vaihtaa tulpatkin. Piippasin #4 sylinterin puolan johdon Eculle saakka ja se on ehjä.

    Tuli myös koitettua, että #4 tulppa ei anna kipinää kun mopo käynnissä.

    Onko ECU paskana vai mikäs tässä vois olla seuraava kokeilun aihe....? Nyt loppuu lääkkeet itseltä, jos joku pystyy vinkkejä antamaan olisin kiitollinen!!!

    -Kaitsu
  2. #2
    Piippasit johdot, katsoitko ettei ole yhteydessä runkoon tai toisiin johtoihin? Onko kaapelisarja vaurioitunut kaatumisessa?
    HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
    http://www.sefotec.fi
  3. #3
    Moro,

    en ainakaan havainnut rikkinäisiä johtoja/kaapeleita. Kaikkihan on mahdollista, tarttee vielä uusiksi koittaa katsoa kaapelit läpi.
  4. #4
    Onkohan tuossa jokin anturi joka pitää nollata konttauksen jälkeen? Tämä ei ole tieto, vain valistunut arvaus.
    Jos tilanne näyttää pahalta, lisää hanaa ja jos näyttää tosipahalta, kaks pykälää pienempi pesään ja urku auki...
  5. #5
    En usko, että on joku anturi mikä pitäis nollata.

    Tai jos on ideoita mikä ja miten niin otetaan kyllä vastaan infoa... Alkaa jo masentaa tuo perkele. En sitten keksi millään missä vika ja kaikenlaista oon kokeillut.

    Apua ja ehdotuksia???

    -Kaitsu
  6. #6
    olet näemmä jo aika paljon kokeillut, jos mittasit piuhan puolasta eculle, niin mittasitko sen toisen piuhan? sehän tulee jostain plussalta, kun virrat on päällä. jos virrat päällä ecu ei huomaa, että jännite löytyy puolan suunnalta, niin se ilmoittaa puolan rikkinäiseksi.

    ECUhan on siellä miinuspuolella, eli se yleensä maadoittelee puolaa, ja plus puoli tulee virtalukko-tappokytkin-kaatumiskytkin-sivujalankytkin systeemistä. mutta koska muut toimii, niin niille se plus tulee.

    laita virta päälle ja mittaa tuleeko 12 volttia puolalle, siihen piuhaan joka ei mene eculle.



    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  7. #7
    Voitko kokeilla omaa ECUa toiseen samanlaiseen pyörään niin varmistuisi ettei siellä ole vikaa.
    HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
    http://www.sefotec.fi
  8. #8
    Moro,

    tarttee tuo + piuhan jännite vielä tarkistaa. Piippasin sen kyllä akulle asti ja piipillä ainakin indikoi olevansa kunnossa.

    Huomasin kanssa, että homma toimii niin että ECU katkoo maata.

    Tuo ECU:n vaihtokokeilu kävi kanssa mielessä.

    Sopiiko noiden pyörien ECU:t suoraan päittäin vai onko ajonesto jotenkin liittyväinen tuohon ECU:uun? Eli voinko suoraan vaan heittää toisen pyörän ECU:n paikalleen ja pitäis toimia?

    -Kaitsu



  9. #9
    Lainaa (IBBC @ Kesä. 19 2011,16:51) kirjoitti
    Moro,

    tarttee tuo + piuhan jännite vielä tarkistaa. Piippasin sen kyllä akulle asti ja piipillä ainakin indikoi olevansa kunnossa.

    Huomasin kanssa, että homma toimii niin että ECU katkoo maata.

    Tuo ECU:n vaihtokokeilu kävi kanssa mielessä.

    Sopiiko noiden pyörien ECU:t suoraan päittäin vai onko ajonesto jotenkin liittyväinen tuohon ECU:uun? Eli voinko suoraan vaan heittää toisen pyörän ECU:n paikalleen ja pitäis toimia?

    -Kaitsu
    avain ja ecu on valitettavasti samaa koodia.
    tosin noissa on aina niitä ihmeellisyyksiä, joten jos ecu olisi jostain heti saatavana koittaisin paikalleen.
    Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
    PowerBike Finland
  10. #10
    Päivitysta aiheeseen:

    Nyt mitattu jokaisen puolan jännitteet. Kaikissa puolissa 12,5 VDC ja 0 VAC kun virrat päällä, mutta kone ei käy.

    Puolilla #1, #2 ja #3 on 14 VDC ja noin 2 VAC kun kone käy. #4 puolalla 14 VDC, mutta vain noin 0,5 VAC kun kone käy.

    Jotain häikkää siis tuolla on, mutta mitä helvettiä? Sen kun joku osaa ratkaista niin voin viskilekan lahjoittaa...

    Onko siis ECU paskana vai mitä häh?

    Johdoista olen lähes 100% varma, että ovat ehjät.

    Koitin myös testailla tuota CKP sensoria, vastus siinä oli ihan tehtaan arvoissa, mutta huippujännitettä en saanut mitattua tai ei sitä ollut?

    Manuaalissa lukee, että pitäs olla yli 0,5 volttia jännite kun pyörittää startilla konetta, mutta en saanut mitään lukemaa. Voihan olla ettei yleismittari ehdi saamaan mitään lukemaa, mutta alkoi silti mietityttää tuokin vaihtoehto.

    Ei viittis millään ostaa uutta Ecua ja muita romuja ja sitten todeta, että vika on jossain muualla...

    Edit: pystynkö ecueditorilla lukemaan mikä on vialla jos hommaan tarvittavat liittymät ecueditoria varten?

    Apua kaivataan.

    -Kaitsu



  11.  
  12. #11
    Lainaa (IBBC @ Heinä. 01 2011,21:51) kirjoitti
    Nyt mitattu jokaisen puolan jännitteet. Kaikissa puolissa 12,5 VDC ja 0 VAC kun virrat päällä, mutta kone ei käy.

    Puolilla #1, #2 ja #3 on 14 VDC ja noin 2 VAC kun kone käy. #4 puolalla 14 VDC, mutta vain noin 0,5 VAC kun kone käy.

    Koitin myös testailla tuota CKP sensoria, vastus siinä oli ihan tehtaan arvoissa, mutta huippujännitettä en saanut mitattua tai ei sitä ollut?

    Manuaalissa lukee, että pitäs olla yli 0,5 volttia jännite kun pyörittää startilla konetta, mutta en saanut mitään lukemaa. Voihan olla ettei yleismittari ehdi saamaan mitään lukemaa, mutta alkoi silti mietityttää tuokin vaihtoehto.

    Edit: pystynkö ecueditorilla lukemaan mikä on vialla jos hommaan tarvittavat liittymät ecueditoria varten?
    Kuten on todettu on puolan toisessa päässä 12V mikä on OK. Yleismittari ei anna järkevää tulosta pulssimaisesta jännitteestä. Pitää käyttää oskilloskooppia aaltomuodon näkemiseksi ja huippujännitettä mittaavaa laitetta (esim. ignition mate) jännitteen mittaamiseksi. Kaikissa linjoissa pitäisi olla samankaltainen aaltomuoto ja jännite. Virtapulssin aaltomuodon mittaaminenkin olisi hyödyllistä mutta vaatii virtamittapään (esim. tektronix) ja oskilloskoopin.

    Pulssianturin jännitettä ei myöskään voi mitata yleismittarilla. Oskilloskooppi on paras mutta huippujännitemittarillakin näkee jännitearvon. Oskilloskoopilla näkee myös sen montako pulssia tulee per kierros.

    Mikäli puolat saavat jännitteen ja puolia vaihtamalla vika ei siirry eikä johdoissakaan liene vikaa jää vika helposti ECU:n sisäiseksi viaksi

    ECU-editorista en tiedä.
    HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
    http://www.sefotec.fi