Tarpeita olisi kahvalämmittimet, GPS, autocom ja vaihteen näyttäjä!
Olen noviisi noissa hommissa. Etsiskelin tietoa mutta ei nyt ihan natsannut kohdilleen.
Mikä on releen tehtävä?
Pitäisikö hankkia joku rele(?) jonka kautta niitä yrittäisi vetää?
Vai pystyykö käyttään jo olemassa olevaa?
Sulakkeet tietty väliin.
Siitä luin että joku oli vetänyt kahvat valojen kautta. Mitä se tarkoittaa? Löytyykö johdotus siitä etupäästä vai on sekin siellä akun tuntumassa?
Vaihteennäyttäjään on olemassa CBR johtosarja. Tarviiko muuta kun lyödä se johto väliin?
Tarvikkeita mitä moiseen urakkaan tarvitsen?
Varmaankin jollekkin tuli heti mieleen kysymyksieni jälkeen, että UNOHDA koko homma!
Mutta kiitos niille joilta saan jonkinlaista apua pulmaani!
Yamaha FJR
Kahva lämppäreihin tarvinnee releen, itse kun ensin vedin suoraan akulta virrat, sai olla sydän kylmänä jotta muisti sammuttaa lämppärit kun parkkeerasi. Muutoin olisi akku tyhjä.
Virtaa ei passannu ottaa ohuehkosta valojen piuhasta, olisi voinut kärähtää.
Noh, sitte otetaan releen kautta, eli releen virka on mahdollistaa tuhdimmat kuormat piuhoille. Virta otetaan suoraan akusta releelle, josta se jatkaa kahvalämppäreille.
Releelle otetaan ohjausvirta tuosta "hintsusta" valojen piuhasta, eli kun valot tulee päälle, niin samalla rele kytkee virran lämppäreille, ja kun valot sammuu, sammuu myös lämppärit.
Chief Dark Horse -22
Tracer GT -18
F 700 GS -13
GSR 600 -06
FZS-600 -00
Virago 535 -99
Oma toteutus
- ohjausvirta valolta releelle
- releen ja akun välissä sulake
- releeltä suora virta ketjuvoitelijalle, tupakkisytkälle.
- releeltä kytkimen kautta autocomille ja navin telineelle (eipä ole suotta niissä virta jos ei ole käytössä)
Oman maun mukaan sitten miten haluaa tehdä, vaihtoehtoja riittänee.
-07 XX
Joissain Hondan omissa "Ready To Go" varustepaketeissa tulevat kahvalämppärit kytketään jarruvalokytkimen johtoihin, toiseen jarrukahvan tyveen, kytkimelle tulevaan johtoon tulee virta aina kun virrat on päällä, maadoitus muistaakseni otetaan torven maa johdosta.
Ainakin GIpro, tai mitensenytkirjoitetaan, vaihdenäytön mukana tulee kytkentäjohdot, taitaa olla sama johtosarja kuin just omaan X-11 laittamassani näytössä, joilla kytkentä tapahtuu ohjeita noudattamalla kivuttomasti.
Ainoastaan kaksi kytkentää oli tarpeen, piti paikallistaa tankin alta/moottorin päältä kumihupun sisältä nopeusanturin liitin ja siihen kytkettiin "jumpperi liittimet", liitos auki ja töpselit kiinni. Lisäksi olisi pitänyt vetää yksi johto ECU:lle asti ja liittää siellä keltaiseen pulserilta tulevaan johtoon "ryöstäjällä" mutta se samainen johto löytyy liitoksineen tuon em kumihupun sisältä joten kytkin sen sinne juottamalla (liittimestä pinni irti ja sen tyveen juotos ja pinni takaisin).
Älä korjaa ehjää....