Tulokset 1:stä 5:een 5:sta
  1. #1
    Hauska ja toimiva pyörä...kaikkine ominaisuuksineen tai niistä huolimatta *
    Mutta: Kytkin on pikkasen hankala siinä mielessä, että jos yrittää "semisti ripeää" lähtöä, esim kun vaikka vähän nukahtanut valoissa, niin kytkin nappaa aika yhtäkkisesti, ikäänkuin "haukkaa kiinni". Ja siinä meinaa sitten tilanteita olla *
    Rauhallinen lähtö onnistuu ilman nykimistä, kuten myös "tosikiihdytys". Jota en tosin hirveesti ole viljellyt, kun katupyöräkokemus aika rajallinen. Olen ajellut enduroilla, missä ykkönen on paljon lyhempi, eikä lähtöjä saa helposti ryssittyä...
    Enkö vaan osaa, vai voisko esim öljylaadulla olla jotain tekemistä? Aika ylhäällä irrottaa kytkin, mutta ei luista vedättäessä.

    Haku ei antanut oikein mitään järkevää *
    Veturi
  2. #2
    Ja Veturi oli tarkemmin mikä malliltaan?

    Itellä SP-1 ja kytkin haukkaa aika äkäisesti, jos kierroksia on yli 3000rpm kun kytkintä lähtee nostamaan. En tiedo onko varsinaisesti vika. Omassa tullut kokeiltua erilaisia öljyjäkin ja aina ollut samanlainen. Ominaisuus ei ole muuttunut 50tkm aikana, joten pidän normaalina. Tekee saman, jos reippaasta vauhdista vetää pienempää sisään ja pitää kytkimen pohjassa kunnes moottori käy tyhjäkäyntiä, siitä kun alkaa nostamaan kytkintä ylös niin tekee saman, mutta moottorijarrutuksen puolella.

    Jonkinlainen viskoefekti kai?
    Mopo tykkää kun sillä ajetaan.

    VTR SP-1
  3. #3
    Kuulostaa samanlaiselta vialta mikä oli aiemmassa Gixerissäni. Eli jos luistattaa kytkintä kovemmilla kierroksilla, haukkaa se kiinni yhtäkkiä ja tuntuma kytkimestä häviää.

    Omassa SP2:ssa ei tuota ongelmaa ole vaan kytkin pelaa kuten pitääkin ja "valolähdöt" sujuu ongelmitta.

    Mutta tosiaan oliko pyörä äffäläinen Firestorm vai SP1/SP2?



  4. #4
    '98 äffä on tuo.
    Kilometrejä mittarissa 40t, pyörässä....?
    Mut ei se niin kulahtaneelta vaikuta etteikö pitäis paikkaansakin.

    Oire on just tuo kuin JPA:lla, luulee että kytkin on "tuntumalla" mutta lopputulos näyttää kuin olis ekalla ajotunnilla

    Onko noitten Sp veturien koneessa isokin ero tohon?

    Toisaalta tolla ehtii pois alta vaikka lähtökierrokset olis 1000, kunhan ei stumppaa...Eli jos on ominaisuus niin en ainakaan vartavasten ala öljyjä vaihtamaan, on kuitenkin keväällä vaihdettu.
    Veturi
  5.  
  6. #5
    Aikanaan nelarista SP-1 veturiin siirtyessä kytkin tuntui juurikin noin kummalliselta. Stumpattua tuli pariinkin kertaan valoissa, kunnes tottui. Yhtään sen kummempi ei ole tuo nykyinen RC8:kaan, jos ei jopa vielä hankalampi hitaassa ajossa.
    Pitkä ykkönen ja harvakseltaan käyvä kone vaan vaatii vähän totuttelua ja kytkimellä lirputtelun opettelua

    Suzuki GSX-R1100 & Yamaha XS650
    (exät Honda VFR 800 V-Tec, Harley-Davidson FLSTF Fat Boy, KTM RC8, VTR SP-1, CBR 954 RR, CBR1000F, Kawasaki KX125)