Photoshoppaus:
http://www.visordown.com/motorcy....32.html
http://ducatiblog.net/ducati-....erbike-
Spyshottien perusteella aika paljon RSV4:sen piirteitä. Mielenkiintoinen tuo takaiskarin paikka. Vasemmalla puolella ja vaakatasossa (onkohan tässä uusi trendi kehkeytymässä kun mm. uudessa ZX10R:ssä on samantyylinen ratkaisu). Putkisto näyttäisi olevan koneen alla.
Mielenkiintoista odotella virallisia tietoja.
Todella mielenkiintoisia ratkaisuja käytetty, joista perinteisen rungon puuttuminen etupäässä.
Vaikuttaa D:llä olevan innovointi taas hallussa.
Näyttää muuten aivan olemattoman pieneltä testaajan alla, onkohan joku parimetrinen jasso kyseessä? ;)
<br />
Ducati saisi tehdä tuon näköiseen laitteeseen rivikoneen eikä pelata ikuisesti ton v-moottorin kanssa.
Pemarillakin rupes kauppa käymään kun alkoivat tarjota hihnalta *rivimoottoreita iänikuisten boksereitten rinnalle.
V4 ehkä, mutta rivinelonen? Tuskinpa vaan. Jos italialaista rivinelosta kaipaa monoswingillä, niin MV:ltä sellaisia saa.
Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
Ei taida Ducatilla olla tälläkään hetkellä hirveitä ongelmia myydä mopoja. Hieno juttu, että kaikki valmistajat eivät tee samalla, tylsällä konseptilla pyöriä, vaan kuluttajalla on valinnan varaa enemmän.(NADI 36 @ Kesä. 14 2011,21:59) kirjoitti
Pirun iso kuski tai tosi pieni pyörä noissa kuvissa kyllä on.
Superbike #7
tosta testikuskista *oli joskus juttua, kun 1098 oli tulossa markkinoille.
D käyttää (varmaan muiden lisäksi) kahta todella erikokoista testikuskia, toinen on oikea jättiläinen ja toinen on todelle pieni (nainen).
kaivelin vähän googlea, tässä kaksi kuvaa mitä löytyi.. on kuskeilla vähän kokoeroa..
1098:
nainen multilla:
Niin kauan kun ihmiset ajavat autoilla puhelin korvalla,
minä ajan Termignonit kiinni pyörässä.
Onkohan tuo kone lopulta V-twin tai V4? Googlettelemalla (huhuja toki) puhutaan aika isosta porauksesta (suurempi kuin 1198:ssa) ja oversquare moottorista, eli noiden perusteella sen olisi pakko olla twini, ehkä alle 1200cc jos meinasivat vielä superbikessa olla. Tuskin on enää neuvottelukorttia mennä muuttamaan SBK-sääntöjä kun nytkin jäivät sarjasta pois virallisesti ja silti voittavat. Jos pitävät twininä niin voi olla aika paljon kiertävä kone noin isoksi twiniksi
Jotain kisahommia tuollakin kai olisi tarkoitus ajaa, koska tuossa yhdessä kuvassa on selkeästi rata-/kisaversio kyseessä ja siinä Öhlinsin kaasukeula. Vai laittavatko muka noin kalliin keulan johonkin "kuluttajaystävällisesti hinnoiteltuun" s-malliin
Italolehdissä tuosta on puhuttu nimellä Ducati Extreme ja Superquadrata ("superneliö", joka viittaisi tuohon oversquare moottoriin = lyhyt isku, iso poraus).
HEH! Melko koomisen näköisiä kuljettajia *(vtwin @ Kesä. 14 2011,22:42) kirjoitti
![]()
<br />
V2:sta veikataan vahvasti. Oikeastaan missään ei ole puhuttu nelosesta, paitsi silloin, kun Ducati pisti muutaman patentin hakuun joskus vuosi sitten koskien tuota runkosysteemiä ja muita juttuja.
V2 (hieman alle 1200cc)
Monoswingi
Rungoton
Märkä kytkin
Putket koneen alla
Noilla mennään.
e. Bayliss vetää testejä tällä hetkellä Mugellossa.
Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
Ducati teki 999in kanssa liian ison loikan sivulle ja palasi nopsaan takaisin ruotuun. Olisi vaikea kuvitella ettei peli olisi todellinen herkku tullessaan markkinoille. Eipä 1198S ainakaan laiska ole, ei muuta kuin kokeilemaan jos näin luulee.
En ymmärrä miksi tuota v-konetta kritisoidaan. Musta ne on sekä ääneltään että ajettavuudeltaan makeita. Melkein tekis mieli sanoa että se joka kritisoi, sillä ei ole joko kokemusta tai on vain valinnut itselleen väärän pyörän.
Muutokset on toisaalta hyviäkin. Joskus olisin itsekin ollut valmis valalla vannomaan syöväni mittani paskaa jos BMW-moottoripyörä on tallissa. Onpa hyvä etten ehtinyt vannoa. Siellä se nyt on Ducatin ja Hondan välissä.
Joo 999 ei arvosteta vielä, mutta ainakin viimeiset ovat oikeita kultakimpaleita minun mielestä. Hienosti ja kalliilla tehtyjä sekä persoonallisen näköisiä. Konekin käy vielä semmoisella äänellä niinkuin Ducatissa pitääkin.
Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
Bayliss testaa:
![]()
ja Baylissin kommentit Twitterissä:
mutta missä on osa etuvanteen puolista? *kirjoitti
![]()
ja joku muu tuossa kuvassa hämää, en tykkää.. miksei takaiskaria näy? vrt. kuviin ylempänä?
Niin kauan kun ihmiset ajavat autoilla puhelin korvalla,
minä ajan Termignonit kiinni pyörässä.
lediä pukkaa...
heinäkuun motociclismossa pitäis olla lisää kuvia..
Niin kauan kun ihmiset ajavat autoilla puhelin korvalla,
minä ajan Termignonit kiinni pyörässä.
Ihan lupaava nokka. Vielä kun heittävät tuon Xtreme nimen roskiin, niin hyvä tulee.
Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
Kävin tossa italian loman aikana Battainin, moto-gp testikuski, kanssa keskustelua uudesta pyörästä. Tai ei se nyt keskustelu ollut, koska se vastannut oikein mihinkään kysymykseen. Pari asiaa "tuli" selväksi.
- Lyhyt iskuinen V-twin tai L-twin kukin saa päättää miten asian ilmaisee
- 1199cc
- märkäkytkin, mutta kuulemma siihen saa kuivakytkin paketin ostettua erikseen niille jotka tykkäävät sellaisesta
- hevosia siinä 200 kieppeillä
Pyörä on kuulemma kuin eläin ja kuulemma yksikään tämän hetkinen kaupyörä ei tule pärjäämään sille (leveä hymy Battainilla kasvoilla kun se tämän kertoi) Eivät ole saaneet hajoitettua mottia vaikka kuinka ovat yrittäneet tai ainakaan helposti. Huonolla säkällä tämä tietää kumminkin sitä, että vasta kadulla tulee ongelmat esille.
S-versio tulee Milanon messuilla ulos ja jos Ducati voittaa SBK maailmanmestaruuden voi olla että tekevät pienehkön sarjan tricolore/corse/joku muu eksoottinen nimi version sen merkiksi, mutta itse en usko tähän viimeiseen.
Hinnaksi uudelle pyörälle veikkaillaan Italiassa S-versiolle 18 000-23 000€. Veikkaan että suomen hinnat tulevat olemaan suurinpiirtein samoissa kuin nykyiset 1198S.
Sellainenkin pikku tieto, että 1198 mallia ei enään valmisteta tehtaalla vaan tehtaan linjat ovat kohta kokonaan muutettu jo uuden mallin tekemistä varten.
Kukin saa tehdä omat johtopäätökset näistä pienistä tiedoista, mutta itse en malta odottaa Milanon messua. Veikkaan että Hailac saa uuden pyörän suomeen vasta messuille ja voi olla, että suomeen ei saada kauhean paljon pyöriä ensi vuodelle.
Kai sitä täytyy nyt ruveta lottoamaan, jotta voisi ostaa tollasen uuden pyörän talliin![]()
Ducati 1098s Tricolore *-07
Kawasaki zx-10r -04
Tehdaskierroksen aikana opas mainitsi että Superbike tuotantolinjalla valmistuu tällä hetkellä 848-malleja. Kuvittelin että kyse on tuotannonjärjestelyistä. Uuden mallin valmistuksesta hän ei maininnut mitään, mainitsi vain että yksityistiimit vastaavat SBK:n ajamisesta ja tehdas keskittyy uuden mallin suunnitteluun.(fat_2cm @ Heinä. 29 2011,15:04) kirjoitti
S 620 FF, 999S
Tilastollisesti moottoripyöräily vastaa riskitasoltaan esimerkiksi harrasteilmailua.
http://www.moottoripyora.org/kuva-al...lbum=972&pos=0
Lisäsin 3 kuvaa mitä sain e-mailissa. On kuulemma uudesta pyörästä kuvia, mutta kuka tietää onko noi oikeita vai ei. Sponsori tarroja ainakin löytyy vaikka muille jakaa.
Ducati 1098s Tricolore *-07
Kawasaki zx-10r -04
Suzuki DL1000 v-strom.
SLAVA UKRAINI!
FUCK PUTIN!
Kiitoksia, en osaa käyttää konetta kunnolleen ja ei ole motivaatiota edes opetella![]()
Ducati 1098s Tricolore *-07
Kawasaki zx-10r -04
Noi kuvat taitaa olla ensvuoden motogp pyörästä..
oliks tää jo täällä?
![]()
Niin kauan kun ihmiset ajavat autoilla puhelin korvalla,
minä ajan Termignonit kiinni pyörässä.
Jep, nuo mailikuvat on MotoGP-pyörästä, mutta kuvat on otettu eilen tai tänään Aragonissa (ajetaan MotoGP-kisat tänä viikonloppuna) ja siinä on alumiini(etu)runko, jota testailevat tämän kauden pyörässä. Käytännössä siis kolmas GP-pyörä Ducatilta tänä vuonna.
Nimi on nyt virallisesti 1199 Panigale.
Ducatin sivuilla vähän lisätietoa:
http://www.ducati.com/1199_panigale/index.do
TAHTOO!!!(toge @ Syys. 21 2011,12:55) kirjoitti
Mitähän tuo Panigale tarkoittaa? Pani gale antaa google-kääntäjällä "Leivät röyhelöt"
Ihan hieno on. Luopuivat vihdoin tikapuurungosta. Kuitenkin puolustelivat sitä viimeiseen asti kevyenä ja ylivertaisena konseptina.
"Ei se koko, vaan miten sitä käyttää", sanoi 50cc (+750 +1100cc +125cc)
Linkkiä kun klikkaat ni vastaus on kirjoitettu sinne.(TunturiTT @ Syys. 21 2011,13:17) kirjoitti
Tikapuurungosta varmaan voi olla montaa mieltä. Hyvää on se että on erilaisia mopoja ei makuihin. Eipä toi alurunko mikään oikotie onneen ole, ainakaan jos kattoo miten niillä on WSBK kisoissa menestytty 1994 jälkeen.
Mielenkiintoisempana pidän sitä että nähdään 2012 MotoGP, mikä runko ja moottori siinä on? Ducatilla ei ole kyllä varaa MotoGP:ssä rämpiä tämän kauden tapaan.
Rossi ja Hayden testaa kokonaan alurunkoista GP-Desmosediciä Jerezissä piakkoin ja sitten vielä Valencian virallisissa testeissä viimeisen kisan jälkeen. Nythän Aragonissa niillä oli vain eturunko alumiinia. Tuo täysalumiininen runko on kai 4:s tai 5:s runkoversio tällä kaudella mitä ne ajaa(998sFE @ Syys. 21 2011,13:27) kirjoitti
R&D-pankkitili lienee aika kovassa käytössä.
Ensi kauden moottori on näillä näkymin sama kuin nykyisessä GP11.1:ssä, paitsi pidemmällä iskulla (ts. GP11.1 kone on GP12-moottori lyhyemmällä iskulla, jotta se on alle 800cc) eli n. tonninen 4-syl, 90-asteen sylinterikulmalla oleva L4.
Jottei mene ihan offtopic niin MCN kertoo, että 1199 Panigale kisaa Superbiken MM-sarjassa vasta 2013. 2012 opetellaan superstockissa: http://www.motorcyclenews.com/MCN....anigale
Toivottavasti tuo on hinnoiteltu liian pilviin. Meinaa mennä työpäivä haaveiluun, alkoi heti eri skenaarioiden rakentaminen miten tuon saa alle. Bemarista pitää luopua, se nyt on selvä, mutta muita uhrauksia en oikein ole valmis tekemään.
Marraskuussa sen kai sitten tietää. Kuten että tuleeko tuosta versiot Panigale, Panigale S ja Panigale R, missä versiossa on haitecci alusta jo mukana jne. Aivan järkyttävä ostamistarve päällä...![]()