Terve. Tässä talven pimeinä tunteina on tullut vähän katseltua quickshiftereitä, lähinninä Annitoria ja http://dynojet.com/. Ja pyörähän on siis kawasaki zx-10r vm.05
Tarkoituksena oli hommata ihan kokonainen systeemi, ilman turhaa säätöä, mutta sitten eteen osui tämä:
eli Dynojetin Quick Shifter Handlebar Switch /part 4-105.
Ensimmäinen kysymys: Tuo nappihan tarvitsee powercommander 3 USB:n toimiakseen ja pc:hen jonkinlaisen päivityksen? Päivityksen voi varmasti laittaa itse sisään jos piuhat löytyy? Nappi siis toimii kuiten ns. normaali quickshifter, eli painetta/nostoa vaihdevivulle ja painaa napista niin vaihde vaihtuu. Normaali quickshifterihän hoitaa tuon paketin yksistään ilman mitään nappeja.
Googlettelin vähän lisää ja törmäsin zx-10r.netissä näihin kahteen keskusteluun:
My DIY Quickshifter
Free DIY Quickshifter- need your help
Wired up a quick shift button today!
Jos joku jaksaa nuo linkit avata, niin niissä siis tehdään ns. samalla periaatteella toimiva quickshifternappi kuin tuo dynojetin alkuperäinen, ja tämä DIY tuote menee siis powercommanderin liittimiin kiinni samalla tavalla.
Onko kukaan tehnyt tätä?
Tarvitsisi hommata vain liitin esim. Dragrace.fi ja piuhaa ja nappi, ja tietty päivitys PC:hen PCshiftkillenable.zip
Lainauksia ym ketjuista:
What you'll need:
Your bike must have a PCIII USB
9V batter adapter for your PCIII USB
A switch like I used (link below)
Length of wire, maybe 15' to be generous (5m)
Sheetmetal & appropriate tools to cut to shape and drill holes
Misc. Bolts, nuts, and washers
I'm sure I missed something, but the most basic electrical know how is helpfulKuvia:The how-to:
1. get a PC 9v adapter
2. cut off the 9v plug and de-pin the red plug and move it to the top row corner opposite the black plug. (this location is what i want to confirm) in photo one the old location is shown with the black arrow and the location of the wires on a real DJ Quickshifter should be those shown by the black arrows.
3. use a switch to activate the quick-shift- the second photo shows my proof-of-concept experiment using the brake light switch from a 1000RR. Due to space constraints I chose to try it backwards with the switch on the shift rod- it works great... and YES I am going to secure it better than with 3 zip-ties In the photo arrows point to the brake light switch and wires which go to the PC
4. connect the proper length of wire to reach your PC from the switch- it doesn't matter which color wire is which because all you need is continuity to activate the quick-shift.
5. find yourself the software to activate the quickshift function of the PC if it is needed...
Näissä ohjeissa shifteri laitetaan toimimaan vaihdevivusta mutta periaate sama.
Kokemuksia?
Viimeksi muokannut: Z-man; 23.01.2013 klo 22:25. Syy: linkki, kuvia
Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
ABSillinen turbobusa powered by delvac.
Niin ja tämä modihan käy kaikkiin pyöriin missä on pc3 usb.
http://www.power-commander-shop.com/...bar-Switch.htmDynojet Quick Shifter Handlebar Switch
No. 4-105
The handlebar is a button on the supplied connector into the Power Commander III USB connected and mounted on the handlebars. It is universal for all motorcycles with a Power Commander III USB applications. It can be accessed via the Power Commander 3 USB software defined, from which the speed is already tapping the button to the injection is sufficient to briefly interrupt and a lightning-like switching possible. In most racing classes it is allowed, it was not for the ignition, the injection is interrupted and the trigger is not automatic.
Viimeksi muokannut: Z-man; 24.01.2013 klo 13:20.
Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
ABSillinen turbobusa powered by delvac.
Viimeksi muokannut: -JuhaK-; 24.01.2013 klo 16:08.
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
Parilla satasella saisi koko toosan tarvikkeineen. Ilmeisesti HM on valmistaja vaikkakin myynti Annitorin leimalla.
http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_tr...at=0&_from=R40
Onko kokemuksia tuosta?
EDIT> Olihan tuo tosiaan jo mainittukin tuossa ensimmaisessa viestissa. Mietin lahinna miten tuohon saisi lisattya kytkinanturin, jotta ei pyora sammu paikallaan vaihdetta polkiessa? Vai onko tuota ongelmaa yleensakaan shiftereiden kanssa?
Blackbird 1998 (2004-2008)
Fireblade 2006 (2008-2011)
KX450F 2011 (2011-2012)
RC8 2008 (2012-2013)
Adventure R 2011 (2013-2015)
R1 2012 (2016-2017)
EXC 500 6Days SM/Enduro 2017
MG1000 Cafe racer
Viimeksi muokannut: -JuhaK-; 24.01.2013 klo 14:40.
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
Käsittääkseni HM on valmistaja ja Annitori on vaan yksi heidän tuotteista. Olen tuota katsonut myös.
Nyt tosiaan JuhaK:n vinkkien avulla löytyi PK-Powerin satsi 165e (sis. sensorit, rodit, softaCD:n ja postit)
http://www.ukroadandrace.co.uk
Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
ABSillinen turbobusa powered by delvac.
Ennen Annitoria mulla oli pari vuotta PK-Powerin anturi voimakomentajan kanssa. Hyvin sekin pelasi, mutta kyllä sytkää katkova tuntui paremmalta.
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
ABSillinen turbobusa powered by delvac.
Itse laitoin kokeiluna 10€ jarruvalokytkimen vaihdemekaniikkaan ja kytkimen PCIII:een kiinni plus siihen quickshifter ohjelman. Kytkin salli laittaa esijännitystä vaihdepolkimeen ennen katkoa. Homma toimi melkolailla kuten aito shifter ja oli halpa, siis 10€. Nälkä vaan kasvoi ja nyt on Cordona ja PCV yms.
En usko tuohon tankonappiin. Pelannee vain kun veto on sopivasti päällä ja myös sopiva esijännitys polkimessa, eli ei pääse naattimaan aina. Muutamakin kämmellys riittänee...
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
Tuossa on 10€ jarruvalokytkimellä tehty shifterikytkin, josta kerroin. Tuollaisessa kytkimessä on jousikuormitettu liikkuva kara, jonka liikematka on noin 1cm. Kun karaa on vedetty ulos jonkin matkaa, kytkimen kosketin sulkeutuu ja antaa impulssin esim PCIII:lle tai PCV:lle. PCIII tarvitsee quickshifterenable-ohjelman, PCV ei tarvitse. Sopivasti mekaniikkaa virittäen (tuossa jarruvalokytkimessä on säätöä varten jenka ja mutterit) vaihdepoljinta voi liikuttaa vähän matkaa esijännityksen antamiseksi ennen koskettimen sulkeutumista ja polttoaineen syötön katkeamista hetkeksi. Toimii parhaiten määrätietoisella polkaisulla.
Tuon kuvassa näkyvän jäykän rautalangan tilalle voi laittaa myös kytkimen mukana tulleen jousen, jolloin vaihteensiirtäjän liike voi olla yli 1cm, eli jousi antaa periksi kun karan liike on tapissa. Itsellä riitti karan oma liikevara. Ulkoinen jousi teki toimintaan vähän hitautta.
En voi tuota kauheasti suositella, mutta yllättävän hyvin se toimi.
![]()
jeps, Pk-powerin shifteri tuli jo tuossa viimeviikolla mutta nyt huomasin, että väärä tankohan sieltä tuli mukana.... ei kellään sattuisi olemaan ylimääräisenä dynojetin shift rod B:tä?
Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
ABSillinen turbobusa powered by delvac.