Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123
Tulokset 61:stä 70:een 70:sta
  1. #61
    Lainaa (HiTec @ Joulu. 15 2011,09:22) kirjoitti
    Lainaa (J@ck @ Joulu. 14 2011,23:43) kirjoitti
    Lainaa (HiTec @ Joulu. 13 2011,21:15) kirjoitti
    Lainaa (lepi @ Joulu. 13 2011,17:04) kirjoitti
    Eikös viemärikaivo ole pakollinen uusissa autotalleissa, että kai se on pakko tehdä.
    Nope, ei ole pakollinen jos tallissa ei ole vesiletkupistettä. Meillä on lupapaprut leimattu Hki keväällä 2010 ja vasta ei ole tallissa kuin pelkkä talonalussepeli "lattiana" Ei, kuvissa ei ole tallissa kuin em. käsienpesuallas, ei kaivoa
    Vaikka ei olis kaivo pakollinen niin kannattaa tehdä pienet kaadot ja vähintään ämpärikaivo - ainakin, jos meinaa pitää tallia myös auton kotina. Autosta sulavan lumen ja jään vuoksi siis, eipä sillä paljoa muuta virkaa normaalissa pikkutallissa ole.
    Tuollainen "ämpärikaivo" lienee hieman arvelluttava rakvv:n mielestä (ettei se vain olisikin tark. ajaksi jotenkin piilotettu kaivo ilman tarpeellisia erottimia yms) ja siksi meillekin tulee valussa kaadot s.e. sulamisvedet valuu tallin oven ali ja heti tallin luiskan jälkeen on poikittainen sadevesiritilä koko tallin oven mitalta, johon nuo vedet olisi tarkoitus valutella
    Onko tuossa luiskassa ja kaivossa lämmitys..
    "Ei se koko, vaan miten sitä käyttää", sanoi 50cc (+750 +1100cc +125cc)
  2. #62
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Jos on mahkua niin valoja kannattaa miettiä. Onhan se ylhäältä tuleva hämärä valokin parempi kun ei mitään, mutta melekin tulisi ittelle mieleen että jopa seinillä sais olla epäsuorasti heijastuvaa valoa, siis vaakasuunnassa. Mutta tietty seinät on usein täynnä hyllyä ja rojua, joten ei ehkä auta...
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  3. #63
    ^^^ Tarkoittaako sulamisvesien valuttaminen sitä, että oven alle pitäisi jättää rako. Se ei kuulosta toimivalta, pakkasherra pääsee sisään. Tai ehkä en vaan oivalla, miten meinasit sen toteuttaa..?

    Nosto-ovet on aika onnettomia tiivistysten suhteen, ainakin sellaiset, joita olen nähnyt. Kaveri vastattain laajensi talliaan, laittoi nosto-oven ja sitä heti kohta harmitteli. Tiivistä siitä kun ei kuulemma saa mitenkään.
    Jos tallissa ei ole juurikaan tarkoitus pitää autoa, niin laittaisin kunnolliset pariovet. Jos säilyttäisin autoa, niin nosto-ovi kaukosäädöllä olisi ehdoton.
    Mielestäni autokatos autolle on kuitenkin helpoin ja toimivin ratkaisu. Sitä kun tulee käytettyäkin.

    Ja niin.. Ei ämpärikaivossa mitään epäilyttävää voi olla, sillä eihän sieltä lähde minkäänlaisia viemäriputkia - jos et tarkoituksella sinne sellaisia piilota



    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  4. #64
    Lainaa (J@ck @ Joulu. 15 2011,13:19) kirjoitti
    Tai ehkä en vaan oivalla, miten meinasit sen toteuttaa? Nosto-ovet on aika onnettomia tiivistysten suhteen
    No johan tuohon itse jo vastasitkin Auton sulamisvesissä kuitenkin on hiukka suolaa yms. joten ihan heti tuo vesi ei kuitenkaan jäätyne. Ja lastaamalla se suurin osa joka tapauksessa olisi tarkoitus poistella, niin se mitä jää ei nyt hääppöinen määrä enää ole. Ja jos se luiska tai tuo ritiläviemäri jäätyy, niin hiukka suolaista kuumaa vettä päällä ja taas vetää - kait edes jonkin aikaa Vastaava lattiakaato-toteutus on vanhemmilla -85 rakennetussa OKT:ssa, mutta pariovilla ja pidemmällä luiskalla sekä ilman ritiläkaivoa. Eli yksinkertaisesti vielä pahempi scenario. Hyvin on silti homma toiminut, tai ainakin niin hyvin että sen kanssa on pärjännyt

    Itselle pariovet eivät ole mahdolliset, sillä autotallin rampin kaato on väärään suuntaan = tien pinta on tallin kynnystä korkeammalla. Siksi tuo ritiläkaivokin on jos/kun tuota ramppia pitkin vesiä valuu, niin ei ihan heti tallin lattia tulvi. Tuo rinne tosin on vielä pelkällä sepelillä (juu, siihen voi jäädä todella helposti jumiin tallista ulos peruuttaessa), joten niin kauan kun maa on sula, ei valumavesien kanssa ole vielä ollut ongelmia. Ja kyllä, ovi toimii sähköisesti, kaukkarilla. Tosin oven sisäpuolelle ja taloon KHH:n oven viereen on lisätty painonapit, joilla tuota ovea voi myös liikutella = ei aina tartte kaukkaria kaivella. Ja ihan kaiken varuiksi ovessa on myös hätänaru, josta nyppäisemällä oven saa irroitettua nostomoottorista niin oven sisä- (vetonuppi) kuin ulkopuolelta (avaimella)
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  5. #65


    Kuva toisen tallin perältä

    Veljekset odottavat...intoa puhkuen



    <p>Tallissa odottelee ajovuoroa: WLA45-1942 _FLH74-1957 _FLSTC-1994 _T120R -969 _K100RS-1991 _CR500Hm-2005 _CR 500-1988&nbsp; _RD125-1970 _HVA125-1974_KTM EXC300-2005_R 1200 GSA -2011_ Kawasaki G5 100_CR 250 -1996</p>
  6. #66
    Lainaa (57pannu @ Joulu. 15 2011,17:38) kirjoitti
    Kuva toisen tallin perältä
    Hakemaasi tiedostoa ei löydy,
    olet heikoin lenkki - HYVÄSTI !

    Error 404
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  7. #67
    Lainaa (tonttuj @ Joulu. 15 2011,18:05) kirjoitti
    Lainaa (57pannu @ Joulu. 15 2011,17:38) kirjoitti
    Kuva toisen tallin perältä
    Hakemaasi tiedostoa ei löydy,
    olet heikoin lenkki - HYVÄSTI !

    Error 404
    Mitähän tuokin tarkoittaa? Mutta kiitoksia nyt kuitenkin toivotuksista ja kannustuksista, Ryhmä: MotOrg ry:n laatujäsen.



    <p>Tallissa odottelee ajovuoroa: WLA45-1942 _FLH74-1957 _FLSTC-1994 _T120R -969 _K100RS-1991 _CR500Hm-2005 _CR 500-1988&nbsp; _RD125-1970 _HVA125-1974_KTM EXC300-2005_R 1200 GSA -2011_ Kawasaki G5 100_CR 250 -1996</p>
  8. #68
    Lainaa (57pannu @ Joulu. 15 2011,19:57) kirjoitti
    Mitähän tuokin tarkoittaa? Mutta kiitoksia nyt kuitenkin toivotuksista ja kannustuksista, Ryhmä: MotOrg ry:n laatujäsen.
    Tuommoista tarjosi tuosta kuvastasi.
    Nyt näyttää taas näkyvän.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  9. #69
    Itselläni on nykyään tällainen "luksus"-tilanne että omakotitalossa on oma autotalli, ja on erikseen toinen halli jossa kaikki varsinaiset työkalut ja harrastevehkeetkin. Tuossa talon yhteydessä olevassa tallissa kun on se huono puoli että se on aivan täynnä kaikkea muuta skeidaa... Ensi kesänä on sellainen siivous että alkaa motskarit mahtumaan
    KTM 690 EnduroR
  10.  
  11. #70
    Mäki haluan "man cave:n" ! Koska en tykkää oikein rassata motskaria taloyhtiön pihalle -20 asteen pakkasessa.
    Rovaniemi
    1. Yamaha XV 1100 Virago 1996 (27 tkm)
Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123