Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 70:sta
  1. #31
    Harrastustilalla on 8m pituutta, 3m leveyttä, korkeutta 2,7m. Liian vähän leveyssuunnassa, mutta tuolla mennään. Voisin asua tuolla, jos olisi vessa ja suihku (siihenkin riittäisi tietysti, jos tekisi reiän kattoon ja kierreportaat...)



    Jonkin takia tuokin oli aikoinaan myynnissä nimellä a**otalli, itse näin tuossa lähinnä halpoja lisäneliöitä asuntoon.

    Kawasika ZZR-1400 2006 | jyppe.jalbum.net/ZZR1400
    ex-Suzuki GSX 750 F 2003
  2. #32
    Taloprojektin myötä on avautunut mahdollisuus suunnitella myös unelmien talli. Tallin mitat on 10,5m x 5,1m ja valmiina on kaapistot ja ajoneuvot. Portaikon ja ovien paikat on jo lyöty kiinni, sensijaan tallin sisustus, eri tilojen varaaminen metalli- tuli- ja maalaustöille kovasti auki.


    Kuvassa autot mukana mittasuhteiden hahmottamista varten, talvella tallissa vierailee päivittäin ainakin yksi auto.

    Lisäkuvia ja juttua: http://luupilotti.blogspot.com/ ...Kysymys kuuluu: Miten suunnittelisit unelmien tallisi? Ehdotuksia pohjaratkaisuksi otetaan kiitollisena vastaan. Myös lisäkuvat muiden talleista ja ratkaisuista olisivat kovasti tervetulleita.



    Story tells 95% of all Harleys ever made are still on the road. Remaining 5% made it home. More about this: http://luupilotti.blogspot.com/
  3. #33
    Lainaa (Santtu @ Joulu. 12 2011,14:29) kirjoitti
    Taloprojektin myötä on avautunut mahdollisuus suunnitella myös unelmien talli. Tallin mitat on 10,5m x 5,1m ja valmiina on kaapistot ja ajoneuvot. Portaikon ja ovien paikat on jo lyöty kiinni, sensijaan tallin sisustus, eri tilojen varaaminen metalli- tuli- ja maalaustöille kovasti auki.


    Kuvassa autot mukana mittasuhteiden hahmottamista varten, talvella tallissa vierailee päivittäin ainakin yksi auto.

    Lisäkuvia ja juttua: http://luupilotti.blogspot.com/ ...Kysymys kuuluu: Miten suunnittelisit unelmien tallisi? Ehdotuksia pohjaratkaisuksi otetaan kiitollisena vastaan. Myös lisäkuvat muiden talleista ja ratkaisuista olisivat kovasti tervetulleita.
    Ainakin "ulkoilevalle" autolle kunnon viemärit ja talvella olisi hyvä olla joku kevytrakenteinen väliseinä "ulkoilevan" auton ja varsinaisen tuusaustilan välissä (kylmä ja kosteus tunkeutuu kavalasti).
    Tuo sinun talli ei ole järin suuri, joten älä tee tilasta väkisin liian ahdasta
    Kattoon kannattaa tehdä kunnon säilytystilat pitkälle / harvemmin liikkuvalle tavaralle, Niin paljon kun vain tila ylöspäin antaa myötä.
  4. #34


    Vaatimaton puuhastelu nurkkaus työpaikalla.. korjaamo tason työkalut loytyy
    Reissut mielessä........
  5. #35
    Mitenköhän tuollainen parketti-muovimatto kestäisi tallin lattialla? Siis kun tuohon betonkiin kun vetäsee maalit, niin ei mene kuin pari vuotta ja jo on nastat puhkoneet pinnan jo sellaiseen kuntoon että taas pitäisi telaan tarttua Muovimatto vielä sinällään olisi helppo jopa pitää puhtaanakin.

    Itse asiassa eikös joku autotehdaskin laittanut ihka aidot parketit kokoonpanolinjastonsa lattiaksi kun tuo on kuulemma heillä niin puhtoista toimintaa
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  6. #36
    Kylähullu marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (lario @ Joulu. 12 2011,20:08) kirjoitti
    Lainaa (Santtu @ Joulu. 12 2011,14:29) kirjoitti
    Taloprojektin myötä on avautunut mahdollisuus suunnitella myös unelmien talli. Tallin mitat on 10,5m x 5,1m ja valmiina on kaapistot ja ajoneuvot. Portaikon ja ovien paikat on jo lyöty kiinni, sensijaan tallin sisustus, eri tilojen varaaminen metalli- tuli- ja maalaustöille kovasti auki.


    Kuvassa autot mukana mittasuhteiden hahmottamista varten, talvella tallissa vierailee päivittäin ainakin yksi auto.

    Lisäkuvia ja juttua: http://luupilotti.blogspot.com/ ...Kysymys kuuluu: Miten suunnittelisit unelmien tallisi? Ehdotuksia pohjaratkaisuksi otetaan kiitollisena vastaan. Myös lisäkuvat muiden talleista ja ratkaisuista olisivat kovasti tervetulleita.
    Ainakin "ulkoilevalle" autolle kunnon viemärit ja talvella olisi hyvä olla joku kevytrakenteinen väliseinä "ulkoilevan" auton ja varsinaisen tuusaustilan välissä (kylmä ja kosteus tunkeutuu kavalasti).
    Tuo sinun talli ei ole järin suuri, joten älä tee tilasta väkisin liian ahdasta
    Kattoon kannattaa tehdä kunnon säilytystilat pitkälle / harvemmin liikkuvalle tavaralle, Niin paljon kun vain tila ylöspäin antaa myötä.
    autotallin ilmastointi kannattaa miettiä niin että poisto venttiili on sellaisessa paikassa että sen saa jatkettua letkulla ulkoilevan auton alle ja jos mahdollista kanava puhallin tehostamaan ilmastointia
    Elämä on onneksi mutkikasta
  7. #37
    Lainaa (marko.fzs @ Joulu. 13 2011,09:15) kirjoitti
    autotallin ilmastointi kannattaa miettiä niin että poisto venttiili on sellaisessa paikassa että sen saa jatkettua letkulla ulkoilevan auton alle ja jos mahdollista kanava puhallin tehostamaan ilmastointia
    Mikäs tässä on muka ideana Ymmärsin että ko. talli on ns. maatasossa ja jos on vain painovoimainen ilmastointi, niin ne poistoventtiilit on oltava katonrajassa jotta niissä olisi riittävä lämpötilaero lattian rajassa oleviin tuloilmaventtiileihin = ilmastointi toimii edes teoriassa, talvella toki paremmin. Ja nyt jos tuota katonrajassa olevaa poistoilmaventtiiliä jatkaa tallin ulkopuolella jollain putkella takaisin maatasoon, ei tuo lämpötilaeron luoma paine-ero enää toteudu = ko. venttiilistä sitä ilmaa ei pihalle enää virtaa lainkaan sen paremmin kuin sisäänkään, ei edes talvella Kellari-tallilla tilanne onkin jo edes hieman toinen sillä sen jatketunkin putken pää on tällöin korkeammalla kuin tallin lattia = painovoimainenkin voisi teoriassa vielä toimia - ja flektillä toki tuo ilmavirtaus saadaankin sitten menemään about mihin vain
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  8. #38
    Lainaa (HiTec @ Joulu. 13 2011,08:38) kirjoitti
    Siis kun tuohon betonkiin kun vetäsee maalit
    Tuota on asiakkaamme laittaneet kovemman kulutuksen kohteisiin paljonkin, ja hyvin on kuulemma kestänyt ja pysynyt. Tuon lutruttaa paikalleen ihan itsekin, kunhan ohjeita noudattaa.

    http://www.fixus.fi/fixus....30W.pdf
    .
  9. #39
    Kylähullu marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (HiTec @ Joulu. 13 2011,10:28) kirjoitti
    Lainaa (marko.fzs @ Joulu. 13 2011,09:15) kirjoitti
    autotallin ilmastointi kannattaa miettiä niin että poisto venttiili on sellaisessa paikassa että sen saa jatkettua letkulla ulkoilevan auton alle ja jos mahdollista kanava puhallin tehostamaan ilmastointia
    Mikäs tässä on muka ideana Ymmärsin että ko. talli on ns. maatasossa ja jos on vain painovoimainen ilmastointi, niin ne poistoventtiilit on oltava katonrajassa jotta niissä olisi riittävä lämpötilaero lattian rajassa oleviin tuloilmaventtiileihin = ilmastointi toimii edes teoriassa, talvella toki paremmin. Ja nyt jos tuota katonrajassa olevaa poistoilmaventtiiliä jatkaa tallin ulkopuolella jollain putkella takaisin maatasoon, ei tuo lämpötilaeron luoma paine-ero enää toteudu = ko. venttiilistä sitä ilmaa ei pihalle enää virtaa lainkaan sen paremmin kuin sisäänkään, ei edes talvella Kellari-tallilla tilanne onkin jo edes hieman toinen sillä sen jatketunkin putken pää on tällöin korkeammalla kuin tallin lattia = painovoimainenkin voisi teoriassa vielä toimia - ja flektillä toki tuo ilmavirtaus saadaankin sitten menemään about mihin vain
    Okei kirjoitin vähän huonosti. Kun auton ajaa sisälle kannattaa liittää siellä katon rajassa olevaan poisto ilma venttiiliin letku ja toinen pää sisällä olevan auton alle jolloin auton pohja kuivuu nopeammin.
    Elämä on onneksi mutkikasta
  10. #40
    Vesipiste. ja jos oikein hienon haluaa niin semmonen verho jolla osan tallista saa pesu/maalaus/rälläköinti osastoksi. Ylitehokkaat imurit käryjen poistoon ja jos mahdollista laita erillinen imuri letkun päähän jotta imun saa vietyä esim hitsauskohteen päälle. Ehkä tärkeimpänä pitäisin jumalatonta määrää kaappeja, laatikostoja ja lokerikkoja. ja alusta alkaen kaikille työkaluille ja osille oma paikkansa. Vain.siten voi estää tallin turpoamisen umpeen kaikesta turhasta rojusta joka voi kaiken lisäksi syttyä pienestä hitsauskipinästä.
  11. #41
    127 neliötä lämmintä tilaa, tällä hetkellä 21c lämmintä.

    - "mietintä nurkkaus", jossa luonnollisesti sohvat, jääkaappi, stereot yms
    - Hitsauskoneet ja älytön määrä käsityökaluja
    - 4 työpöytää, josta 1 ns. hitsipöytä
    - kunnollinen valaistus
    - korkeus n.5m, ei lopu tila pystysuunnassakaan
    - mahtuu 2 autoa sisälle, vaikka tuo romu läjä on levällään ympäri tallia *

    Ensi kesänä tarkoitus parantaa tuuletusta (Eli yhteen nurkkaan pistää iso "imuri)
    Ja vanhat keittiön kaapit ripustetaan ensi kesänä tallin seinille *
    -
  12. #42
    Lainaa (BonAqua @ Joulu. 13 2011,15:09) kirjoitti
    pesu osastoksi
    Siinä onkin aika hinnakas osasto Meinaan jos tallissa on pesumahis, tarkoittaa että siellä pitää olla myös kaivo ja se ei ole halpa reikä se öljy-, sakka- yms. erottimineen ja niiden tyhjennyksineen Käsienpesuallasta ei vielä lueta tuollaiseksi vesipisteeksi on pelkkä kaato sulamisvesien poistoksi oven ali = vielä rakvv:nkin mielestä OK
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  13. #43
    Mulla olis ylimääränen TYÖ- pöytä, ruuvipenkillä Jotain 140x80 rautarunko, paksu vesivaneri ja päällä pelti. Pyydä, ni mä lähetän kuvan. (Kun en osaa sitä tähän liittää)
  14. #44
    Lainaa (Santtu @ Joulu. 12 2011,14:29) kirjoitti


    Lisäkuvia ja juttua: http://luupilotti.blogspot.com/
    Kiitos kommenteista. Ilmanvaihtoon aion panostaa. Vesipiste on tulossa tuon yo. kuvassa olevan työpöydän oikeaan päätyyn.

    Kaapisto työkaluhyllyineen ja ripustimineen on jo itseasiassa olemassa wanhassa tallissa josta se tänne siirretään.

    Pölyttömäksi maalauspisteeksi olen wanhassa tallissa tehnyt muovista 'teltan' jonka olen sitten vain ylipaineistanut kanavapuhaltimella jossa on ilmansuodatin. Tätä teltta-ideaa voisi jalostaa paksummalla verholla tulityötilaksi...
    Story tells 95% of all Harleys ever made are still on the road. Remaining 5% made it home. More about this: http://luupilotti.blogspot.com/
  15. #45
    Lainaa (HiTec @ Joulu. 13 2011,15:50) kirjoitti
    Lainaa (BonAqua @ Joulu. 13 2011,15:09) kirjoitti
    pesu osastoksi
    Siinä onkin aika hinnakas osasto Meinaan jos tallissa on pesumahis, tarkoittaa että siellä pitää olla myös kaivo ja se ei ole halpa reikä se öljy-, sakka- yms. erottimineen ja niiden tyhjennyksineen Käsienpesuallasta ei vielä lueta tuollaiseksi vesipisteeksi on pelkkä kaato sulamisvesien poistoksi oven ali = vielä rakvv:nkin mielestä OK
    Eikös viemärikaivo ole pakollinen uusissa autotalleissa, että kai se on pakko tehdä.



    ex-Suzuki GSX-R 750 K8
  16. #46
    Kylähullu marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (HiTec @ Joulu. 13 2011,15:50) kirjoitti
    Lainaa (BonAqua @ Joulu. 13 2011,15:09) kirjoitti
    pesu osastoksi
    Siinä onkin aika hinnakas osasto Meinaan jos tallissa on pesumahis, tarkoittaa että siellä pitää olla myös kaivo ja se ei ole halpa reikä se öljy-, sakka- yms. erottimineen ja niiden tyhjennyksineen Käsienpesuallasta ei vielä lueta tuollaiseksi vesipisteeksi on pelkkä kaato sulamisvesien poistoksi oven ali = vielä rakvv:nkin mielestä OK
    Jos rakentaa talon, niin autotallin kaivo maksaa noin 350-400 euroa. Minusta talon hinnassa se ei ole mitään. Omaan autotalliin laitoin kaivon vaikka todennäköisesti pesen lelut ulkona, ikinä ei voi tietää mitä tarpeita tulee niin nyt se on siellä.
    Elämä on onneksi mutkikasta
  17. #47
    Lainaa (HiTec @ Joulu. 13 2011,08:38) kirjoitti
    Mitenköhän tuollainen parketti-muovimatto kestäisi tallin lattialla? Siis kun tuohon betonkiin kun vetäsee maalit, niin ei mene kuin pari vuotta ja jo on nastat puhkoneet pinnan jo sellaiseen kuntoon että taas pitäisi telaan tarttua Muovimatto vielä sinällään olisi helppo jopa pitää puhtaanakin.

    Itse asiassa eikös joku autotehdaskin laittanut ihka aidot parketit kokoonpanolinjastonsa lattiaksi kun tuo on kuulemma heillä niin puhtoista toimintaa

    Tuo on muuten laminaattia mutta, kierrätys mallia..
    Reissut mielessä........
  18. #48
    Eläkeläinen pupu:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2005
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Talli ½ täynnä mopoja *


    Ja kunnon kello *

    "Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
  19. #49
    Lainaa (lepi @ Joulu. 13 2011,17:04) kirjoitti
    Eikös viemärikaivo ole pakollinen uusissa autotalleissa, että kai se on pakko tehdä.
    Nope, ei ole pakollinen jos tallissa ei ole vesiletkupistettä. Meillä on lupapaprut leimattu Hki keväällä 2010 ja vasta ei ole tallissa kuin pelkkä talonalussepeli "lattiana" Ei, kuvissa ei ole tallissa kuin em. käsienpesuallas, ei kaivoa
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  20. #50
    Tässä mun kakkoskoti
    7*10m=70m2 lämmintä suorakaiteen muotoista tilaa, 5m leveä nosto-ovi(vaimon mukava ajaa auto sisään;)
    Pari sohvaa(toinen nuoremman pojan: väliaikaisessa säilytyksessä)
    Auton ja pyörän voi pestä (ja myös pestään) sisällä.
    Ilmalämpö pumppu ja lattialämmitys, vesipisteet, huippuimurilla ilmanvaihto.
    Ruuvipenkki(pieni sellainen )
    Stereot subbarilla
    Säkki, niin voi leikkiä miestä+leuanveto tanko
    tikkataulu+jousiammmuntataulu
    Aina sattuu:/
  21. #51
    Muutama kuva lisää
    Aina sattuu:/
  22. #52
    Lainaa (HiTec @ Joulu. 13 2011,08:38) kirjoitti
    Mitenköhän tuollainen parketti-muovimatto kestäisi tallin lattialla? Siis kun tuohon betonkiin kun vetäsee maalit, niin ei mene kuin pari vuotta ja jo on nastat puhkoneet pinnan jo sellaiseen kuntoon että taas pitäisi telaan tarttua Muovimatto vielä sinällään olisi helppo jopa pitää puhtaanakin.

    Itse asiassa eikös joku autotehdaskin laittanut ihka aidot parketit kokoonpanolinjastonsa lattiaksi kun tuo on kuulemma heillä niin puhtoista toimintaa
    Juu ei kestä maalit eikä huonot epoxitkaan. Eikä varmasti kestä se muovimattokaan, varsinkin märkä auto kun ajetaan sisään niin melko nopeasti menee huonoon kuntoon, ei ole tarkoitettu.
    Eriasia on sitten nämä kosteidentilojen matot, mutta hinta pompsahtaa heti.
    Omassa autotalissa on jo valuvaiheessa laitettu mastertop, eli samaa kamaa kuin parkkihalleissa, kyllä kestää.

    Suosittelen hyvää epoxia, esim solmasterilta löytyy. Toinen hyvä on polyuretaanilakka
    Ex - Honda VFR 800 2009
    Ex - Bmw F650GS 2004
    EX - Kawasaki ZX-9R 2001
    EX - Suzuki Hayabusa 2004
    EX - Honda VFR 750 F 1992 x 2
  23. #53
    Lainaa (marko.fzs @ Joulu. 13 2011,09:15) kirjoitti
    Lainaa (lario @ Joulu. 12 2011,20:08) kirjoitti
    Lainaa (Santtu @ Joulu. 12 2011,14:29) kirjoitti
    Taloprojektin myötä on avautunut mahdollisuus suunnitella myös unelmien talli. Tallin mitat on 10,5m x 5,1m ja valmiina on kaapistot ja ajoneuvot. Portaikon ja ovien paikat on jo lyöty kiinni, sensijaan tallin sisustus, eri tilojen varaaminen metalli- tuli- ja maalaustöille kovasti auki.


    Kuvassa autot mukana mittasuhteiden hahmottamista varten, talvella tallissa vierailee päivittäin ainakin yksi auto.

    Lisäkuvia ja juttua: http://luupilotti.blogspot.com/ ...Kysymys kuuluu: Miten suunnittelisit unelmien tallisi? Ehdotuksia pohjaratkaisuksi otetaan kiitollisena vastaan. Myös lisäkuvat muiden talleista ja ratkaisuista olisivat kovasti tervetulleita.
    Ainakin "ulkoilevalle" autolle kunnon viemärit ja talvella olisi hyvä olla joku kevytrakenteinen väliseinä "ulkoilevan" auton ja varsinaisen tuusaustilan välissä (kylmä ja kosteus tunkeutuu kavalasti).
    Tuo sinun talli ei ole järin suuri, joten älä tee tilasta väkisin liian ahdasta
    Kattoon kannattaa tehdä kunnon säilytystilat pitkälle / harvemmin liikkuvalle tavaralle, Niin paljon kun vain tila ylöspäin antaa myötä.
    autotallin ilmastointi kannattaa miettiä niin että poisto venttiili on sellaisessa paikassa että sen saa jatkettua letkulla ulkoilevan auton alle ja jos mahdollista kanava puhallin tehostamaan ilmastointia
    Lattialämmitys ulkoiluauton ja remonttipaikan kohdalle .
    Minä olen usein kontillaan,makaamassa tai istuallaan lattialla ja sitten palelee.
    Ulkoiluauton jääkokkareet pääsee viemäriin nopeammin ja lattia kuivuu *.
    Riittävät kaadot että vedet menee todella vilkkaasti viemäriä kohti eikä lillittele pitkin lattiaa ja kunnon laattamies ettei lätäkköjä jää lattialle.



    Triumph Tiger 800 XRX

  24. #54
    Lainaa (Oula @ Joulu. 13 2011,23:48) kirjoitti
    Lattialämmitys ulkoiluauton ja remonttipaikan kohdalle
    Lattialämmitys tulossa. Koska kyseessä on ketju 'kuvia talleista' laitetaan nyt kuvat nykyisestä tallista josta kamat ja pyörät siirtyvät tuonne uuteen talliin:



    Olisi kai pitänyt siivota kuvan ottamista varten?
    Story tells 95% of all Harleys ever made are still on the road. Remaining 5% made it home. More about this: http://luupilotti.blogspot.com/
  25. #55
    Eipä ole vielä auto käynytkään n 6x6m tallissa. kaksi ovea tuli tyhmyyksissään tehtyä, yksikin riittäisi. "paja"puoliskoa hallitsee pari isännän mp:tä, nurmenleikkuukone, työpöytä yms ja toista emännän rojukasat koiranruokineen -häkkeineen ja hevosen loimineen. Ja pitää ne perheen polkupyörätkin saada suojaan jonnekin, eli tallissa nekin majailevat.
    Autot saa olla pihalla, niitä kumminkin joutuu aina jokusen vuoden välein vaihtamaan niin eivät kerkiä mädäntyä käsiin, tosin katos olis kiva talvella, mutta kaikkea ei kuitenkaan saa


    Tulitöitä ei luonto anna periksi tehdä kun talli on suoraan puutalon jatkeena, rälläköinnit yms tehdään pihalla.
    TRX850 -96
    XT500 -80
  26. #56
    Lainaa (Webbis @ Joulu. 13 2011,21:58) kirjoitti
    Lainaa (HiTec @ Joulu. 13 2011,08:38) kirjoitti
    Mitenköhän tuollainen parketti-muovimatto kestäisi tallin lattialla? Siis kun tuohon betonkiin kun vetäsee maalit, niin ei mene kuin pari vuotta ja jo on nastat puhkoneet pinnan jo sellaiseen kuntoon että taas pitäisi telaan tarttua Muovimatto vielä sinällään olisi helppo jopa pitää puhtaanakin.

    Itse asiassa eikös joku autotehdaskin laittanut ihka aidot parketit kokoonpanolinjastonsa lattiaksi kun tuo on kuulemma heillä niin puhtoista toimintaa
    Juu ei kestä maalit eikä huonot epoxitkaan. Eikä varmasti kestä se muovimattokaan, varsinkin märkä auto kun ajetaan sisään niin melko nopeasti menee huonoon kuntoon, ei ole tarkoitettu.
    Eriasia on sitten nämä kosteidentilojen matot, mutta hinta pompsahtaa heti.
    Omassa autotalissa on jo valuvaiheessa laitettu mastertop, eli samaa kamaa kuin parkkihalleissa, kyllä kestää.

    Suosittelen hyvää epoxia, esim solmasterilta löytyy. Toinen hyvä on polyuretaanilakka
    Mites ois iha irtonainen kumimatto nastakauden ajaks?
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  27. #57
    Tarttepa ottaa kuva tallista kun ens kerran sielä pyörähtää. Mut tunnelmat tallista voin jo kertoa eli valkoset seinät vesipiste 80 neliötä 2 mopoa ei muuta ..
    Suzuki DL1000 v-strom.
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
  28. #58
    Laitetaas nyt omastakin tallista kuva.



    Tallin koko on 34m2. Isompikin sais olla, mutta tällä on ainakin toistaiseksi pärjättävä. Vesipiste löytyy ja lattiakaivo on varustettu erottimella, joten pesutkin onnistuu sisätiloissa.

    Työkaluja on tullut hamstrattua yhtä sun toista joten niiden osalta rupeaa olemaan omavaraisuusaste hyvä. Hitsi uuppuu, mutta velipoika hoitaa sitten nämä hommat eri materiaaleille.

    Niin ja jotta tuolla tallissa ei tarvitsisi aivan yksikseen aina nyhjätä, niin mulla on kaksi melko hiljaista alivuokralaista talven ajan yhdessä nurkkauksessa.
    -Bmw S1000RR 2021-
    http://www.jaha.fi/
  29. #59
    Lainaa (HiTec @ Joulu. 13 2011,21:15) kirjoitti
    Lainaa (lepi @ Joulu. 13 2011,17:04) kirjoitti
    Eikös viemärikaivo ole pakollinen uusissa autotalleissa, että kai se on pakko tehdä.
    Nope, ei ole pakollinen jos tallissa ei ole vesiletkupistettä. Meillä on lupapaprut leimattu Hki keväällä 2010 ja vasta ei ole tallissa kuin pelkkä talonalussepeli "lattiana" Ei, kuvissa ei ole tallissa kuin em. käsienpesuallas, ei kaivoa
    Vaikka ei olis kaivo pakollinen niin kannattaa tehdä pienet kaadot ja vähintään ämpärikaivo - ainakin, jos meinaa pitää tallia myös auton kotina. Autosta sulavan lumen ja jään vuoksi siis, eipä sillä paljoa muuta virkaa normaalissa pikkutallissa ole.



    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  30.  
  31. #60
    Lainaa (J@ck @ Joulu. 14 2011,23:43) kirjoitti
    Lainaa (HiTec @ Joulu. 13 2011,21:15) kirjoitti
    Lainaa (lepi @ Joulu. 13 2011,17:04) kirjoitti
    Eikös viemärikaivo ole pakollinen uusissa autotalleissa, että kai se on pakko tehdä.
    Nope, ei ole pakollinen jos tallissa ei ole vesiletkupistettä. Meillä on lupapaprut leimattu Hki keväällä 2010 ja vasta ei ole tallissa kuin pelkkä talonalussepeli "lattiana" Ei, kuvissa ei ole tallissa kuin em. käsienpesuallas, ei kaivoa
    Vaikka ei olis kaivo pakollinen niin kannattaa tehdä pienet kaadot ja vähintään ämpärikaivo - ainakin, jos meinaa pitää tallia myös auton kotina. Autosta sulavan lumen ja jään vuoksi siis, eipä sillä paljoa muuta virkaa normaalissa pikkutallissa ole.
    Tuollainen "ämpärikaivo" lienee hieman arvelluttava rakvv:n mielestä (ettei se vain olisikin tark. ajaksi jotenkin piilotettu kaivo ilman tarpeellisia erottimia yms) ja siksi meillekin tulee valussa kaadot s.e. sulamisvedet valuu tallin oven ali ja heti tallin luiskan jälkeen on poikittainen sadevesiritilä koko tallin oven mitalta, johon nuo vedet olisi tarkoitus valutella
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen