Sivu: 2 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 160:sta
    Tässä ei oikeen käsimerkit tai pikkukivet auta..

Eli mulle on ongelmaksi tullut monesti aamulla töihin mennessä risteyksen kohta.

Eli ajan (Helsingissä) "pääväylää" 40 alueella ja sekä edessä että takana on auto.

Ja usein tietysti viereisellä kaistalla myös..

Kun mun tulee aika kääntyä oikealle, niin tietty vilkku ajoissa päälle, mut taakse ei ilmesty turvaväliä, vaan "normaali" kaupunkiliikenteen etäisyys säilyy (= takarenkaassa kiinni).

Ilmeisesti mokomat pelkäävätten, että ne liikennevalot vaihtuu punaselle tms.

Karkuunkaan ei pääse, kun edessäkin on auto.

Ikävää tilanteessa on, että se mun risteys on alamäessä jossa lisäksi aita näköesteenä oikealle.

Tahtois ajaa sen kääntymisen nätisti, ettei aja mahdollisen jalankulkijan tai muun yllättävän esteen päälle.

Tästähän seuraa tilanne, että olen vasta kääntymässä , kun takana ollut auto kiihdyttelee mun rekkaria hipoen ohi, päästäkseen taas siihen jonoon kiinni mistä mä erkanin.

Usein käynyt mielessä, et mikähän aamu napsahtaa.

Nopeushan on tilanteessa jokatapauksessa sen verran pieni, että henki tuskin lähtee, mut kalustovauriot ja mustelmat saattas ketuttaa.

kijjotuhäröt kojjattu

En aina muista, etteivät muut ajattele yhtä nopeasti kuin minä.

Kawasaki GTR 1400
    Yamaha FZ1-S => myyty
    Yamaha FZ6-S => myyty
    Honda CL70 => myyty
    Oikeasti näetkö missään mitään ongelmaa? Liikenteessä on kaiken näköistä porukkaa omine tarpeineen. Kyllä ne sieltä takaa eri suuntaan kihdyttelee ohi varmasti turvallisesti. Sinne vaan aina jonon keulille villku päällä siihen suuntaan, mihin aiot jatkaa. Jos pelätä pitää, nin se on kyllä loppumaton tie.
    Dixi et animam levavi
    Lainaa (ek@ @ Kesä. 14 2011,03:09) kirjoitti
    ...Sinne vaan aina jonon keulille villku päällä siihen suuntaan, mihin aiot jatkaa. Jos pelätä pitää, nin se on kyllä loppumaton tie.
    Kyllä pieni pelko on ihan terveellistä... Ollaan myö vähän ohkasemmilla laduilla kuin nuo kotilokuskit. Jos miun takaseen tuupataan kiinni, niin hiljentelen vauhtia ja näytän lapasella "että ohi vaan, tilaa riittää". Kaikki v*tun kuspäät ei välttämättä sitä provoa hyvällä katso ja en viiti lähteä kokeilemaan onneani kellä prkleen piripäällä napsahtaa.

Muutama tuntemani heebo ihan omaksi ilokseen härnää ko. tavalla motoristeja...
    Kawasaki 550 -83 Limited Edition
    Grumpy Old Fart

"Si vis pacem, para bellum"
    Lainaa (ek@ @ Kesä. 14 2011,03:09) kirjoitti
    Oikeasti näetkö missään mitään ongelmaa? Liikenteessä on kaiken näköistä porukkaa omine tarpeineen. *Kyllä ne sieltä takaa eri suuntaan kihdyttelee ohi varmasti turvallisesti. Sinne vaan aina jonon keulille villku päällä siihen suuntaan, mihin aiot jatkaa. Jos pelätä pitää, nin se on kyllä loppumaton tie.
    Aika vaikea löytää tuosta mitään päätä tai häntää vaikka pariin kertaan tavaa läpi
    Kawasaki Versys 650
    Lainaa (satuli67 @ Kesä. 13 2011,14:53) kirjoitti
    Kyllä niin paljon välillä ärsyttää ja pelottaakin, kun itse yrittää ajaa turvallisesti ja varovasti!
    Lisää ajotyyliin vielä yksi adjektiivi, niin tämä(kin) ongelma ratkeaa:

-Turvallisesti, varovasti ja nopeasti

Jos hitaus toisi turvallisuutta, silloin kannattaisi mennä jalankulkijana haahuilemaan moottoritielle.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
    Kannattaisko tehdä niille hartioille jo jotain?

Turvaliivi ja gorepuku kannattaa samoin tein heittää vttuun! Noin keskimäärin asennevammaisilta tilaa saa ainoastaan respektillä.
    DT125[82] -> (yli 20v. tauko) -> Versys[07] -> FZ-1-SA[07] -> K1200S[08] -> cbr600rr[08] -> (+ S1000RR[10] Varastettu Hollannissa, Vttu!) -> (S1000RR[11] Lunariin, ajettu päin ajokoiraa,V*2!) -> (S1000RR[12]) vaihdettu,
    S1000RR[21]+(KTM 690 Enduro r[14])
    Kohdistamatta tätä kommenttia aiheen aloittajaan: olisi hauska tietää miten varovaisesti ja hitaasti ajavat nämä ihmiset, kenen rekkarikilpeen liimaudutaan kiinni.

Jos 80-alueella ajat mittarinopeutta tasan 80, on aivan sama oletko liikkeellä mp:llä vai autolla, joku kuitenkin sinne taakse liimautuu. Autolla ajaessa tietenkin on pienempi riski loukkaantua kuin mp:llä jos kolisee.

Osalle ihmisistä se pieni "ylinopeuden" ajaminen on vain luonnollisempaa kuin tasan tikkarinopeudessa pysyminen, varmaan tästä syystä sinne taakse joku joskus eksyy turhan lähelle ajamaan. Tunnustan itse kuuluvani näihin raggari lainrikkojiin ketkä ajavat 80-alueella 90:tä *
    Kawasaki ZZR1400 -07
    Suzuki SV1000N -03
    YZF-750 R -93
    Sattuipa viime viikolla sellainen juttu että rekka meinasi niellä! Peileihin vilkaisu, ja joka kerta oli hieman lähempänä... Hui!

Nooh, ei kannata isojen poikien kanssa ruveta pelaamaan, joten viisaampana (ja pienenpänä... ajoin dösäpysäkille ja päästin hirmun ohi.

Sen verran on ollut näitä onnettomuuksia tän kevään ja kesän aikana, etten halunnut paisuttaa tilastoja .

Kuitenkin, 230 kg moppeli vs "ties kui monen tonnin" rekka= shadow solmussa, kuskin ympärillä..
    .. ei hyvä...
    Sigman mukaan + 5-10 km/h yli. Ja silti hanurissa kiinni ja ohi pitänee päästä.

Arolassa välähti kotilolle 85 oli vauhtia (80 tikkarissa) ja tuli 60 km/h alue ja tolppa... Tokkopa rikesakkoa tarjolla
    Kawasaki 550 -83 Limited Edition
    Grumpy Old Fart

"Si vis pacem, para bellum"
    Jos on hyvä tuuri niin käy "vain" näin:

Hit from behind...
    'Not only do they reach erroneous conclusions and make unfortunate choices, but their incompetence robs them of the ability to realize it. Instead they are left with the erroneous impression they are doing just fine.'
    -Dunning-Kruger effect-

ZX12R
    Lainaa (Ropaaja @ Kesä. 13 2011,22:57) kirjoitti
    Kun mun tulee aika kääntyä oikealle, niin tietty vilkku ajoissa päälle, mut taakse ei ilmesty turvaväliä, vaan "normaali" kaupunkiliikenteen etäisyys säilyy (= takarenkaassa kiinni).
    Ennakoi itse ja jätä edessä olevaan isompaa turvaväliä ja ota vauhtia pois. Jos ton teet rauhassa ja vilkun päällelaittamisen jälkeen, niin varmemmin se takaa tuleva pysyy rekisterikilven paremmalla puolen.
    Lainaa (vetomies @ Kesä. 14 2011,08:51) kirjoitti
    Lainaa (satuli67 @ Kesä. 13 2011,14:53) kirjoitti
    Kyllä niin paljon välillä ärsyttää ja pelottaakin, kun itse yrittää ajaa turvallisesti ja varovasti!
    Lisää ajotyyliin vielä yksi adjektiivi, niin tämä(kin) ongelma ratkeaa:

-Turvallisesti, varovasti ja nopeasti

Jos hitaus toisi turvallisuutta, silloin kannattaisi mennä jalankulkijana haahuilemaan moottoritielle.
    Enpä mä sanonutkaan että hitaasti ajan. Voin sanoo etten mä siellä liikenteen tukkeena ole (vaikka nainen olenkin!)!

Voi ajaa reippaasti JA turvallisesti JA varovasti! Eli silmät auki ja korvat höröllään! Mulla ei ole kuitenkaan sarvet päässä liikenteessä, paitsi silloin kypärän sisällä piukottaa sarventyngät kun joku perseessä hiostaa! Mutta siltikään en mitään hölmöyksiä tee!

Mut ton keskarin vois ottaa käyttöön äärimmäisen ääliön perään tullessa. Toissapäivänä olis ollut aihetta siihen kansainvälisyyteen!! Prkle! *
    Lainaa (tsj @ Kesä. 14 2011,15:02) kirjoitti
    Lainaa (Ropaaja @ Kesä. 13 2011,22:57) kirjoitti
    Ennakoi itse ja jätä edessä olevaan isompaa turvaväliä ja ota vauhtia pois. Jos ton teet rauhassa ja vilkun päällelaittamisen jälkeen, niin varmemmin se takaa tuleva pysyy rekisterikilven paremmalla puolen.
    Heh, tainnut mun alkuperäsestä viestistä se poinnti hukkua matkalla *

Eli kaupunkialue, ruuhkaa ja 40-alue, sekä liikennevaloja jotka kerää sitä jonoa.

Eli jos siinä jonossa vielä alkaa nopeutta vähenteleen itteltä, niin johan siinä pian kyljelleen kaatuu.

Eikä se ajaminen siellä ruuhkassa pelota, vaan se onneton autoilija jonain aamuna, joka ei myöskään näe sinne aidankulman taa ja yllättyy täysin jos minä joudun jostain syystä lyömään jarrut kiinni.

Sillon se mun takarengas ei ehdikkään alta pois, ja arvakkaas vaan ketä sillon sattuu.. *

En aina muista, etteivät muut ajattele yhtä nopeasti kuin minä.

Kawasaki GTR 1400
    Yamaha FZ1-S => myyty
    Yamaha FZ6-S => myyty
    Honda CL70 => myyty
    Tankkilaukusta ketjuspraytä olanyli takanatulevan tuulilasiin: öljykalvo ei lähe pesemällä ja väliä tulee
    Valitettavasti olen itsekin huomannut nämä puskurissa roikkuvat mopoilijat: ei tuu ikävä puskuriin kolahtavaa motoristia, mut sääliksi käy takaluukussa olevaa koiraa.
    Lainaa (MarcusB @ Kesä. 13 2011,17:08) kirjoitti
    VTR:llä minulla oli aikanaan tapana tehdä kohtuullisen tehokkaita tappokatkaisija-pamauksia näille persiissähiihtäjille, mutta eihän sellainen enää näillä ruiskukoneilla onnistu.

/MarcusB

PS. Olen ehkä hieman yliherkkä näille persiissähiihtäjille, jouduttani joskus 1996 tällaisen peräänajamaksi. Onneksi ei silloiselle pyörälle (tai minulle) tullut sen suurempia naarmuja. DS.
    Mikäs kikka tää tämmönen on?
    Kawasaki ZZR 600 -92
    Lainaa (L18 @ Kesä. 16 2011,10:05) kirjoitti
    Lainaa (MarcusB @ Kesä. 13 2011,17:08) kirjoitti
    VTR:llä minulla oli aikanaan tapana tehdä kohtuullisen tehokkaita tappokatkaisija-pamauksia näille persiissähiihtäjille, mutta eihän sellainen enää näillä ruiskukoneilla onnistu.

/MarcusB

PS. Olen ehkä hieman yliherkkä näille persiissähiihtäjille, jouduttani joskus 1996 tällaisen peräänajamaksi. Onneksi ei silloiselle pyörälle (tai minulle) tullut sen suurempia naarmuja. DS.
    Mikäs kikka tää tämmönen on? *
    Tästä mallia
    Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
    Lainaa (Osteki @ Kesä. 13 2011,16:03) kirjoitti
    Pujottele kaistanuolia,lepuuta molempia käsiäsi irti kahvoista niin että autoilija myös näkee.
    Lopuksi kaada ittesi selällesi penkille,anna pyörän mennä ja mulkoile pää nurinpäin taaksepäin. Kyllä alkaa tulla rakoa. *

Ainakin joskus toimi yhdelle hyvin. *
    Juu toimii. Laittaa cruisen päälle ja alkaa ajella ilman käsiä, niin yleensä kilometrin sisällä taakse ilmestyy turvaväli "kun toi kohta kaatuu ja mun autoon tulee lommo".
    Kumiripustetulla pikakirnulla woblaillen. HD RK 2008
    Lainaa (tsj @ Kesä. 14 2011,15:02) kirjoitti
    Jep. Jos takana oleva ei pidä turvaväliä, niin joudut sitten pitämään etupuolella väliä sen takana roikkuvankin edestä.

Ja jos käännyt oikealle, niin laittaisin vilkun päälle mahdollisimman aikaisin ja alkaisin hyvissä ajoin keskellä kaistaa pudottaa nopeutta hitaasti kohti turvallista kääntymisnopeutta.

Totta kai sitten tulee pidempi hidastus koko jonoon, mutta jos ei se turvaväli muuten sano mitään, niin sitten mieluummin hidastan jonoa vaikka 20 sekuntia kuin olen siellä takana tulevan auton alla ja/tai mullan alla.
    Kumiripustetulla pikakirnulla woblaillen. HD RK 2008
    Lainaa (Juska2000 @ Kesä. 14 2011,10:44) kirjoitti
    Jos 80-alueella ajat mittarinopeutta tasan 80, on aivan sama oletko liikkeellä mp:llä vai autolla, joku kuitenkin sinne taakse liimautuu. Autolla ajaessa tietenkin on pienempi riski loukkaantua kuin mp:llä jos kolisee.

Osalle ihmisistä se pieni "ylinopeuden" ajaminen on vain luonnollisempaa kuin tasan tikkarinopeudessa pysyminen, varmaan tästä syystä sinne taakse joku joskus eksyy turhan lähelle ajamaan. Tunnustan itse kuuluvani näihin raggari lainrikkojiin ketkä ajavat 80-alueella 90:tä *
    Työn puolesta kun ajan aika paljon ni väkisinkin panee joitain asioita merkille liikenteestä.

Tuntuu että suuri osa tielläliikkujista tavoittelee jostain syystä 90km/h nopeutta. Ku en jaksa sakkoja maksella ni ajelen rajotusten mukaan, todellista nopeutta siis. Alle 90 nopeuksissa kaikki lappaa ohi ja yli 90 nopeuksissa saa ite ohittaa ne kaikki muut. Ei oo viel auennu miks se 90 on niin autuas nopeus.
    Pegaso IE
    Lainaa (Cobretti @ Kesä. 16 2011,23:03) kirjoitti

Työn puolesta kun ajan aika paljon ni väkisinkin panee joitain asioita merkille liikenteestä.

Tuntuu että suuri osa tielläliikkujista tavoittelee jostain syystä 90km/h nopeutta. Ku en jaksa sakkoja maksella ni ajelen rajotusten mukaan, todellista nopeutta siis. Alle 90 nopeuksissa kaikki lappaa ohi ja yli 90 nopeuksissa saa ite ohittaa ne kaikki muut. Ei oo viel auennu miks se 90 on niin autuas nopeus.
    Poliisin huomautuksen ja rikesakon välinen raja on 11km/h ylinopeutta...?
    Kawasaki ZZR 600 -92
    Eiköhän se turvavälin ylläpitäminen ole aina sen takanatulijan tehtävä, ihan ajoneuvotyypistä riippumatta. Omasta mielestäni liian lähellä roikkujat ovat vain voi voi, yksi niitä moottoripyöräilyn riskejä/vaaroja. Turha siitä(kään) on herneitä nenuunsa vetää ja jos tosiaan se perässä hiihtäjä ärsyttää liiaksi, niin antaa moiselle häirikölle tietä ja pitää itse vaikka ns. spaddun mittaisen stressi-tauon. Kaiken maailman öljyt tuulilasille, sepelit tielle, kansainväliset käsimerkit jne. ovat vain osa tuohon leikkiin mukaan lähtemistä, turhaa road ragea. Samalla tavalla sitä voi autoilijalta itse saada esim. lasipesunesteet silmille jos sitä on itse roikkunut hänen mielestään liian lähellä. Sitten tullaan tänne forumille hyppimään tasajalkaa kun se puusilmä, kusipää... kotilokuski kuseksii silmille. Ööö... Missä on jutun logiikka? Motoristi on se liikenteen kunkku jota jokaisen tulee kumartaa -kö
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
    Kaasukahvalla on ainakin tähän asti saatu muokattua mukavasti takanaolevaan turvaväliä.

Ei varmaan onnistu tosin millään virkeällä viragolla tms.

"Teho on turvallisuutta"
    1300cc Suzuki
    Lainaa (Roadkill @ Kesä. 17 2011,08:49) kirjoitti
    Kaasukahvalla on ainakin tähän asti saatu muokattua mukavasti takanaolevaan turvaväliä.

"Teho on turvallisuutta" *
    Noh, riippuu tietenkin paikasta, esimerkiksi tuossa Länsiväylällä se kaasun käyttö ei vaan onnistu, koska bilikkaa joka puolella.
    Chief Dark Horse -22
    Tracer GT -18
    F 700 GS -13
    GSR 600 -06
    FZS-600 -00
    Virago 535 -99
    Lainaa (Tuomas_82 @ Kesä. 13 2011,17:51) kirjoitti
    Lainaa (MrEre @ Kesä. 13 2011,15:23) kirjoitti
    Tietyöalueella, missä oli paljon soraa tiellä, roikkui vanha gubbe Ladallaan aivan kilvessä kiinni ja mulkoili syyttävästi, tekemäni rikos oli vain kaksipyöräisellä ajelu. Ihan vain vahingossa ruopaisin kunnolla ja hiekkapuhalsin lattaraudan nokan, ukko jättäytyi välittömästi erittäin reilun matkan päähän. Suosittelen.
    Mitäs jos auton ratissa on joku hullu sekopää, joka ton tempun jälkeen polttaa päreensä lopullisesti ja ajaa mopoilijan kumoon? Tien päällä on nykyään sen tasosta porukkaa, etten kyllä ihan hirveesti lähtis ainakaan mopon kanssa ketään ärsyttämään, jos tilanne päättyy osumaan, mopoilijalla ei ole paljoa mahdollisuuksia autoa vastaan...

Mitä tulee alkuperäiseen ongelmaan, ainakin omalla kohdalla autoilijat kyllä pitävät kiitettävän hyvin riittävää turvaväliä ja niistä muutamasta perässäroikkujasta on ainakin tähän mennessä päässyt aina eroon siirtymällä kaistan reunaan ja näyttämällä vilkulla ohitusmerkin. Jos tämä ei auttaisi ja joku olisi oikeasti todella lähellä, pysähtyisin dösärille ja päästäisin kiireisen kuumakallen ohi, omakin ajo on paljon rennompaa kun joku ei ole heti kontissa kiinni.
    yhdyn aika paljolti tähän. ärsyttämällä saa vain ärtyisyyttä luultavimmin, varmimmin palautteena ja joillakin voi se kamelinselän katkaiseva risu osua just siinä ja katkaisee motoristin selän.
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
    Lainaa (kane80 @ Kesä. 17 2011,10:14) kirjoitti

Noh, riippuu tietenkin paikasta, esimerkiksi tuossa Länsiväylällä se kaasun käyttö ei vaan onnistu, koska bilikkaa joka puolella.
    Sen verran mitä hesassa on tullu pyörittyä niin ihan hyvin se sielläkin on onnistunut.

Väleistä ottaa muutaman auton kaulan agressiiviseen kuskiin niin ei se mahukkaan autolla sieltä mistä pärrällä mahtuu
    1300cc Suzuki
    Lainaa (Roadkill @ Kesä. 17 2011,13:04) kirjoitti
    Lainaa (kane80 @ Kesä. 17 2011,10:14) kirjoitti

Sen verran mitä hesassa on tullu pyörittyä niin ihan hyvin se sielläkin on onnistunut.

Väleistä ottaa muutaman auton kaulan agressiiviseen kuskiin niin ei se mahukkaan autolla sieltä mistä pärrällä mahtuu *
    "karkuun" lähtemällä saat ne nuohoojat vaan perääs ja kohta on kummankin lappu kuivumassa kun sitä turvaväliä annostellaan vauhtia lisäämällä.. mutta tapansa kullakin, itse laitan idiootit avaamaan latua ja katselen takaa mitä tapahtuu popcorneja nauttien
    KTM
    Sen jälkeen kun mie maalasin tussilla hymynaaman kypärän takaraivoon niin olen huomannut että takana hiihtäjien määrä on vähentynyt.
    Lainaa (jyk4 @ Kesä. 13 2011,22:04) kirjoitti
    Herää myös kysymys miten vetomiesfoorumilla joku KOTILO on päässyt teidän takarenkaaseen kiinni O_o
    Sama.

MP-koulussa opetettiin, jotta sitä tilaa voi tehdä myös eteenpäin itse Onnistuu kun sitä oikeanpuoleista kahvaa vääntää. Jos ei onnistu niin moponne ovat liian lussuja, tai kahvankiertonopeus liian varovaista.
    Good to the bone
    ...
    Lainaa (L18 @ Kesä. 17 2011,08:27) kirjoitti
    Lainaa (Cobretti @ Kesä. 16 2011,23:03) kirjoitti

Poliisin huomautuksen ja rikesakon välinen raja on 11km/h ylinopeutta...?
    Hmmm... miten se liittyy siihen että ylinopeus muuttuukin alinopeudeksi kun rajoitus kasvaa?
    Pegaso IE
  30.  
    Hiljennys, katse taakse ja nyrkki pystyyn... niin on aina tullut välimatkaa * tai sitten äkkijarrutusta takajarrulla ja kaasua samantien... ja tien tukkeeksi.

Viimeksi yritin vielä kytille viittoilla ja näytin sormella takana tulevaa... että olisivat tulleet vähä kyselee vika vialla, mut ei mitään reagointia... kattoivat vaan lasittuneella katseella kuin hölmöt puupatsaat.

WildStar rumble in skräddarskog

ex. busa
    K12RS
    XJR1300
    VTR
    HORNET900
    SPEEDMASTER
    AMM.BONNE
    FMX650
    CR250
    XR250
    BETA250