Tässä ei oikeen käsimerkit tai pikkukivet auta..
Eli mulle on ongelmaksi tullut monesti aamulla töihin mennessä risteyksen kohta.
Eli ajan (Helsingissä) "pääväylää" 40 alueella ja sekä edessä että takana on auto.
Ja usein tietysti viereisellä kaistalla myös..
Kun mun tulee aika kääntyä oikealle, niin tietty vilkku ajoissa päälle, mut taakse ei ilmesty turvaväliä, vaan "normaali" kaupunkiliikenteen etäisyys säilyy (= takarenkaassa kiinni).
Ilmeisesti mokomat pelkäävätten, että ne liikennevalot vaihtuu punaselle tms.
Karkuunkaan ei pääse, kun edessäkin on auto.
Ikävää tilanteessa on, että se mun risteys on alamäessä jossa lisäksi aita näköesteenä oikealle.
Tahtois ajaa sen kääntymisen nätisti, ettei aja mahdollisen jalankulkijan tai muun yllättävän esteen päälle.
Tästähän seuraa tilanne, että olen vasta kääntymässä , kun takana ollut auto kiihdyttelee mun rekkaria hipoen ohi, päästäkseen taas siihen jonoon kiinni mistä mä erkanin.
Usein käynyt mielessä, et mikähän aamu napsahtaa.
Nopeushan on tilanteessa jokatapauksessa sen verran pieni, että henki tuskin lähtee, mut kalustovauriot ja mustelmat saattas ketuttaa.
kijjotuhäröt kojjattu
En aina muista, etteivät muut ajattele yhtä nopeasti kuin minä.
Kawasaki GTR 1400
Yamaha FZ1-S => myyty
Yamaha FZ6-S => myyty
Honda CL70 => myyty
Oikeasti näetkö missään mitään ongelmaa? Liikenteessä on kaiken näköistä porukkaa omine tarpeineen. Kyllä ne sieltä takaa eri suuntaan kihdyttelee ohi varmasti turvallisesti. Sinne vaan aina jonon keulille villku päällä siihen suuntaan, mihin aiot jatkaa. Jos pelätä pitää, nin se on kyllä loppumaton tie.
Dixi et animam levavi
Kyllä pieni pelko on ihan terveellistä... Ollaan myö vähän ohkasemmilla laduilla kuin nuo kotilokuskit. Jos miun takaseen tuupataan kiinni, niin hiljentelen vauhtia ja näytän lapasella "että ohi vaan, tilaa riittää". Kaikki v*tun kuspäät ei välttämättä sitä provoa hyvällä katso ja en viiti lähteä kokeilemaan onneani kellä prkleen piripäällä napsahtaa.(ek@ @ Kesä. 14 2011,03:09) kirjoitti
Muutama tuntemani heebo ihan omaksi ilokseen härnää ko. tavalla motoristeja...![]()
Kawasaki 550 -83 Limited Edition
Grumpy Old Fart
"Si vis pacem, para bellum"
Aika vaikea löytää tuosta mitään päätä tai häntää vaikka pariin kertaan tavaa läpi(ek@ @ Kesä. 14 2011,03:09) kirjoitti
![]()
Kawasaki Versys 650
Lisää ajotyyliin vielä yksi adjektiivi, niin tämä(kin) ongelma ratkeaa:(satuli67 @ Kesä. 13 2011,14:53) kirjoitti
-Turvallisesti, varovasti ja nopeasti
Jos hitaus toisi turvallisuutta, silloin kannattaisi mennä jalankulkijana haahuilemaan moottoritielle.
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Kannattaisko tehdä niille hartioille jo jotain?
Turvaliivi ja gorepuku kannattaa samoin tein heittää vttuun! Noin keskimäärin asennevammaisilta tilaa saa ainoastaan respektillä.
DT125[82] -> (yli 20v. tauko) -> Versys[07] -> FZ-1-SA[07] -> K1200S[08] -> cbr600rr[08] -> (+ S1000RR[10] Varastettu Hollannissa, Vttu!) -> (S1000RR[11] Lunariin, ajettu päin ajokoiraa,V*2!) -> (S1000RR[12]) vaihdettu,
S1000RR[21]+(KTM 690 Enduro r[14])
Kohdistamatta tätä kommenttia aiheen aloittajaan: olisi hauska tietää miten varovaisesti ja hitaasti ajavat nämä ihmiset, kenen rekkarikilpeen liimaudutaan kiinni.
Jos 80-alueella ajat mittarinopeutta tasan 80, on aivan sama oletko liikkeellä mp:llä vai autolla, joku kuitenkin sinne taakse liimautuu. Autolla ajaessa tietenkin on pienempi riski loukkaantua kuin mp:llä jos kolisee.
Osalle ihmisistä se pieni "ylinopeuden" ajaminen on vain luonnollisempaa kuin tasan tikkarinopeudessa pysyminen, varmaan tästä syystä sinne taakse joku joskus eksyy turhan lähelle ajamaan. Tunnustan itse kuuluvani näihin raggari lainrikkojiin ketkä ajavat 80-alueella 90:tä *![]()
Kawasaki ZZR1400 -07
Suzuki SV1000N -03
YZF-750 R -93
Sattuipa viime viikolla sellainen juttu että rekka meinasi niellä! Peileihin vilkaisu, ja joka kerta oli hieman lähempänä... Hui!
Nooh, ei kannata isojen poikien kanssa ruveta pelaamaan, joten viisaampana (ja pienenpänä...ajoin dösäpysäkille ja päästin hirmun ohi.
Sen verran on ollut näitä onnettomuuksia tän kevään ja kesän aikana, etten halunnut paisuttaa tilastoja.
Kuitenkin, 230 kg moppeli vs "ties kui monen tonnin" rekka= shadow solmussa, kuskin ympärillä..
.. ei hyvä...
Sigman mukaan + 5-10 km/h yli. Ja silti hanurissa kiinni ja ohi pitänee päästä.
Arolassa välähti kotilolle85 oli vauhtia (80 tikkarissa) ja tuli 60 km/h alue ja tolppa... Tokkopa rikesakkoa tarjolla
![]()
Kawasaki 550 -83 Limited Edition
Grumpy Old Fart
"Si vis pacem, para bellum"
Jos on hyvä tuuri niin käy "vain" näin:
Hit from behind...
'Not only do they reach erroneous conclusions and make unfortunate choices, but their incompetence robs them of the ability to realize it. Instead they are left with the erroneous impression they are doing just fine.'
-Dunning-Kruger effect-
ZX12R
Ennakoi itse ja jätä edessä olevaan isompaa turvaväliä ja ota vauhtia pois. Jos ton teet rauhassa ja vilkun päällelaittamisen jälkeen, niin varmemmin se takaa tuleva pysyy rekisterikilven paremmalla puolen.(Ropaaja @ Kesä. 13 2011,22:57) kirjoitti
Enpä mä sanonutkaan että hitaasti ajan. Voin sanoo etten mä siellä liikenteen tukkeena ole (vaikka nainen olenkin!)!(vetomies @ Kesä. 14 2011,08:51) kirjoitti
Voi ajaa reippaasti JA turvallisesti JA varovasti! Eli silmät auki ja korvat höröllään! Mulla ei ole kuitenkaan sarvet päässä liikenteessä, paitsi silloin kypärän sisällä piukottaa sarventyngät kun joku perseessä hiostaa! Mutta siltikään en mitään hölmöyksiä tee!
Mut ton keskarin vois ottaa käyttöön äärimmäisen ääliön perään tullessa. Toissapäivänä olis ollut aihetta siihen kansainvälisyyteen!! Prkle! *![]()
Heh, tainnut mun alkuperäsestä viestistä se poinnti hukkua matkalla *(tsj @ Kesä. 14 2011,15:02) kirjoitti
Eli kaupunkialue, ruuhkaa ja 40-alue, sekä liikennevaloja jotka kerää sitä jonoa.
Eli jos siinä jonossa vielä alkaa nopeutta vähenteleen itteltä, niin johan siinä pian kyljelleen kaatuu.
Eikä se ajaminen siellä ruuhkassa pelota, vaan se onneton autoilija jonain aamuna, joka ei myöskään näe sinne aidankulman taa ja yllättyy täysin jos minä joudun jostain syystä lyömään jarrut kiinni.
Sillon se mun takarengas ei ehdikkään alta pois, ja arvakkaas vaan ketä sillon sattuu.. *
En aina muista, etteivät muut ajattele yhtä nopeasti kuin minä.
Kawasaki GTR 1400
Yamaha FZ1-S => myyty
Yamaha FZ6-S => myyty
Honda CL70 => myyty
Tankkilaukusta ketjuspraytä olanyli takanatulevan tuulilasiin: öljykalvo ei lähe pesemällä ja väliä tulee
Valitettavasti olen itsekin huomannut nämä puskurissa roikkuvat mopoilijat: ei tuu ikävä puskuriin kolahtavaa motoristia, mut sääliksi käy takaluukussa olevaa koiraa.
Mikäs kikka tää tämmönen on?(MarcusB @ Kesä. 13 2011,17:08) kirjoitti
![]()
Kawasaki ZZR 600 -92
Tästä mallia(L18 @ Kesä. 16 2011,10:05) kirjoitti
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
Juu toimii. Laittaa cruisen päälle ja alkaa ajella ilman käsiä, niin yleensä kilometrin sisällä taakse ilmestyy turvaväli "kun toi kohta kaatuu ja mun autoon tulee lommo".(Osteki @ Kesä. 13 2011,16:03) kirjoitti
Kumiripustetulla pikakirnulla woblaillen. HD RK 2008
Jep. Jos takana oleva ei pidä turvaväliä, niin joudut sitten pitämään etupuolella väliä sen takana roikkuvankin edestä.(tsj @ Kesä. 14 2011,15:02) kirjoitti
Ja jos käännyt oikealle, niin laittaisin vilkun päälle mahdollisimman aikaisin ja alkaisin hyvissä ajoin keskellä kaistaa pudottaa nopeutta hitaasti kohti turvallista kääntymisnopeutta.
Totta kai sitten tulee pidempi hidastus koko jonoon, mutta jos ei se turvaväli muuten sano mitään, niin sitten mieluummin hidastan jonoa vaikka 20 sekuntia kuin olen siellä takana tulevan auton alla ja/tai mullan alla.
Kumiripustetulla pikakirnulla woblaillen. HD RK 2008
Työn puolesta kun ajan aika paljon ni väkisinkin panee joitain asioita merkille liikenteestä.(Juska2000 @ Kesä. 14 2011,10:44) kirjoitti
Tuntuu että suuri osa tielläliikkujista tavoittelee jostain syystä 90km/h nopeutta. Ku en jaksa sakkoja maksella ni ajelen rajotusten mukaan, todellista nopeutta siis. Alle 90 nopeuksissa kaikki lappaa ohi ja yli 90 nopeuksissa saa ite ohittaa ne kaikki muut. Ei oo viel auennu miks se 90 on niin autuas nopeus.
Pegaso IE
Poliisin huomautuksen ja rikesakon välinen raja on 11km/h ylinopeutta...?(Cobretti @ Kesä. 16 2011,23:03) kirjoitti
Kawasaki ZZR 600 -92
Eiköhän se turvavälin ylläpitäminen ole aina sen takanatulijan tehtävä, ihan ajoneuvotyypistä riippumatta. Omasta mielestäni liian lähellä roikkujat ovat vain voi voi, yksi niitä moottoripyöräilyn riskejä/vaaroja. Turha siitä(kään) on herneitä nenuunsa vetää ja jos tosiaan se perässä hiihtäjä ärsyttää liiaksi, niin antaa moiselle häirikölle tietä ja pitää itse vaikka ns. spaddun mittaisen stressi-tauon. Kaiken maailman öljyt tuulilasille, sepelit tielle, kansainväliset käsimerkit jne. ovat vain osa tuohon leikkiin mukaan lähtemistä, turhaa road ragea. Samalla tavalla sitä voi autoilijalta itse saada esim. lasipesunesteet silmille jos sitä on itse roikkunut hänen mielestään liian lähellä. Sitten tullaan tänne forumille hyppimään tasajalkaa kun se puusilmä, kusipää... kotilokuski kuseksii silmille. Ööö... Missä on jutun logiikka? Motoristi on se liikenteen kunkku jota jokaisen tulee kumartaa -kö![]()
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
Kaasukahvalla on ainakin tähän asti saatu muokattua mukavasti takanaolevaan turvaväliä.
Ei varmaan onnistu tosin millään virkeällä viragolla tms.
"Teho on turvallisuutta"![]()
1300cc Suzuki
Noh, riippuu tietenkin paikasta, esimerkiksi tuossa Länsiväylällä se kaasun käyttö ei vaan onnistu, koska bilikkaa joka puolella.(Roadkill @ Kesä. 17 2011,08:49) kirjoitti
Chief Dark Horse -22
Tracer GT -18
F 700 GS -13
GSR 600 -06
FZS-600 -00
Virago 535 -99
yhdyn aika paljolti tähän. ärsyttämällä saa vain ärtyisyyttä luultavimmin, varmimmin palautteena ja joillakin voi se kamelinselän katkaiseva risu osua just siinä ja katkaisee motoristin selän.(Tuomas_82 @ Kesä. 13 2011,17:51) kirjoitti
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
Sen verran mitä hesassa on tullu pyörittyä niin ihan hyvin se sielläkin on onnistunut.(kane80 @ Kesä. 17 2011,10:14) kirjoitti
Väleistä ottaa muutaman auton kaulan agressiiviseen kuskiin niin ei se mahukkaan autolla sieltä mistä pärrällä mahtuu![]()
1300cc Suzuki
"karkuun" lähtemällä saat ne nuohoojat vaan perääs ja kohta on kummankin lappu kuivumassa kun sitä turvaväliä annostellaan vauhtia lisäämällä.. mutta tapansa kullakin, itse laitan idiootit avaamaan latua ja katselen takaa mitä tapahtuu popcorneja nauttien(Roadkill @ Kesä. 17 2011,13:04) kirjoitti
![]()
KTM
Sen jälkeen kun mie maalasin tussilla hymynaaman kypärän takaraivoon niin olen huomannut että takana hiihtäjien määrä on vähentynyt.
Sama.(jyk4 @ Kesä. 13 2011,22:04) kirjoitti
MP-koulussa opetettiin, jotta sitä tilaa voi tehdä myös eteenpäin itseOnnistuu kun sitä oikeanpuoleista kahvaa vääntää. Jos ei onnistu niin moponne ovat liian lussuja, tai kahvankiertonopeus liian varovaista.
Good to the bone
...
Hmmm... miten se liittyy siihen että ylinopeus muuttuukin alinopeudeksi kun rajoitus kasvaa?(L18 @ Kesä. 17 2011,08:27) kirjoitti
Pegaso IE
Hiljennys, katse taakse ja nyrkki pystyyn... niin on aina tullut välimatkaa *tai sitten äkkijarrutusta takajarrulla ja kaasua samantien... ja tien tukkeeksi.
Viimeksi yritin vielä kytille viittoilla ja näytin sormella takana tulevaa... että olisivat tulleet vähä kyselee vika vialla, mut ei mitään reagointia... kattoivat vaan lasittuneella katseella kuin hölmöt puupatsaat.
WildStar rumble in skräddarskog
ex. busa
K12RS
XJR1300
VTR
HORNET900
SPEEDMASTER
AMM.BONNE
FMX650
CR250
XR250
BETA250