Tulokset 1:stä 13:een 13:sta
  1. #1
    Noniin. Tuli ostettua tuossa talvella -89 vuoden FZR, jonka piti olla täysin kunnossa. Vein pyörän venttiilien säätöön ja siellä todettiin että 4 imuventtiiliä kantaa.... Paikka johon vein pyörän nakkeli aika tylyjä hinta-arvioita kansiremontista +1000e. Onko todellakin mahdollista, että voi tulla maksamaan noin paljon? Entä onko kaikki venttiilit pakko uusia samalla? Onko kellään kokemusta tälläisestä kansiremontista kyseiseen pyörään? Entä selviääkö helpommalla jos vaan etsii jostakin käytetyn kannen?
    Yamaha FZR 1000 Exup -89
  2. #2
    Eläkeläinen pupu:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2005
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (sm0de @ Kesä. 12 2011,15:48) kirjoitti
    Entä selviääkö helpommalla jos vaan etsii jostakin käytetyn kannen?
    Selvii ja huomattavasti halvemalla!
    Mikä FZR kyseessä?
    "Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
  3. #3
    Eli siis kyseessä on Yamaha Fzr 1000 Exup ja vuosimalli tuo 1989.
    Yamaha FZR 1000 Exup -89
  4. #4
    Eikö enää ole säätövaroja?
    <p><strong>&nbsp; </strong></p>
  5. #5
    Ei ole enää.
    Yamaha FZR 1000 Exup -89
  6. #6
    Taas mainio esimerkki siitä, että paikkakunta profiilissa auttaisi paikallisia ehdottamaan jotain tuttua hyväksitodettua pajaa... Mutta asiaan. Jos venttiili uponnut kanteen on edessä joko seetin asennus tai venttiilin "läppäys" ja varren lyhennys sieltä kovapalapäästä. Molemmat kyl koneistajan hommia, mut jos kerran saat irtokannen vaihdettua, niin oma irti ja pajalle näytille.
    Ps. Jälkimmäinen ei kyl palauta tehoja, koska venttiilin nosto alkaa "montusta". Varmasti kyllä parempi, kuin vuotavat venat...
    KTM Duke 790 -19 ex:Suzuki GSX1300R -08,Suzuki GSX-R 750 K9 ,Triumph 675 Daytona -07,BMW G 650 Xmoto -07,Yamaha FZ1-N -06,Yamaha FZR 1000 -96(piikkinä 70-luvun 125cc Harley-Davidson)
  7. #7
    Oulun moottorikoneistamolle todennäkösesti menisi. Mutta mitenkä pitääkö kaikki venttiilit uusia kerralla, jos vaan 4 venttiiliä on vaihtokunnossa?
    Yamaha FZR 1000 Exup -89
  8. #8
    Ei. Sehän olisi hyvä, jos venttiili olisi kulunut kuopalle eikä seetirengas. Uudet vaan paikalleen, niin taas riittää välystä.
    KTM Duke 790 -19 ex:Suzuki GSX1300R -08,Suzuki GSX-R 750 K9 ,Triumph 675 Daytona -07,BMW G 650 Xmoto -07,Yamaha FZ1-N -06,Yamaha FZR 1000 -96(piikkinä 70-luvun 125cc Harley-Davidson)
  9. #9
    Joo. Selviää toimenpiteet kun vievät liikkeestä kannen koneistamolle näytille. Hankala kyllä yrittää hoitaa näitä pyöräasioita näin intistä käsin. Onneksi otti Speedhouse pyörän hoitoonsa.
    Yamaha FZR 1000 Exup -89
  10. #10
    samalla kannattaa kohdistaa imusarja kanteen.monesti on aika paljon rappua.
    YZF1000R
  11. #11
    Lainaa (sm0de @ Kesä. 13 2011,18:46) kirjoitti
    Onneksi otti Speedhouse pyörän hoitoonsa.
    Ja rahasi...
    KTM Duke 790 -19 ex:Suzuki GSX1300R -08,Suzuki GSX-R 750 K9 ,Triumph 675 Daytona -07,BMW G 650 Xmoto -07,Yamaha FZ1-N -06,Yamaha FZR 1000 -96(piikkinä 70-luvun 125cc Harley-Davidson)
  12. #12
    no, paljonko maksoi?


    tuliko hyvä?


    miten intti?
  13.  
  14. #13
    Nonii. Tais joku kuukausi sitten valmistua pyörä. Kokonaiskustannukset 1800e.
    -Pyörän uusittiin 12 imuventtiiliä ja 8 pakoventtiiliä kunnostettiin.
    -Samalla kunnostettii kannesta mitä piti.
    -Jakopään ketju ja kiristin uusittiin samalla.

    Kallista huvia...

    Pyörä tämän kuukauden mitä olen ajanut pelannut loistavasti ei mitään vikoja. Ainoastaan kaasarit pitäs käydä säädättää. Tuntuu että vähä rikkaalla välillä päästelee. Tuli samalla vähä pyörää riisuttua ja asennettua tanko pystymmän ajoasennon toivossa,teräspunosletkut etujarruihi ja uusi maski. Pakko kyllä kehua tuota uuden tangon asennusta+korotusta. Huomattavasti mukavempi ajaa, vaikka pyörällä ei tuu temppuilua harrastettuakaan.

    PS. Onpa ainaki jollekki sitte OIKEASTI kunnossa oleva fzr kun tämän päätän myydä.



    Yamaha FZR 1000 Exup -89