Bensan haju ilmeni jo pari viikkoa sitten. En sen enemmän miettinyt kun että: varmaan pieni alkukankeus ennen ajokauden alkua.
No, kuitenkin otin tankin irti ja rupesin ihmettelemään vikaa/ominaisuutta. Huomasin tankin etupään olevan märkä bensasta. Tässä vehkeessä on joku ihme tuki millä tankin etupää on kiinni rungossa. Vuoto vaikuttais tulevan tämän tuen alueelta.
Kysymys kuuluukin: Onko kenelläkään joskus ollut vastaavaa vikaa kyseissä mopottimessa? Onko tyyppivika? vai pelkästään vanhuus, ominaisuus tai vaan huono säkä?
Allt kva rinnär fran nesan te mun e heimååt. Käännös: Kaikki mikä valuu nenästä suuhun on kotiinpäin.
Enpä minä ole ainakaan moisesta kuullut enkä ole kokenut aiemmin
Honda CBR1100XX
Tuttu on juttu, johtunee siitä että *etupään kiinnitysrauta on kyllä hitsattu tankin alla olevaan peltiin, mutta kyseinen pellinkappale on niiteillä kiinni tankin pohjassa. Kun niitti tai niitit jostain syystä pääsevät löystymään, on ongelma valmis.
Korjasin kun en uutta tankkia alkanut hommaamaan:
- ulkopuolelle peltilaatan ja tankinpohjan väliin lääkeruiskulla lämmitettyä epoksiliimaa niin paljon kun menee (lämmitys muuttaa seoksen viskositeettia jolloin liimasta tulee lähes juoksevaa)
- sisäpuolelle Mobitivelta
Ainakin mulla on toiminut ja hyvin, POR-15 käyttöohjeita kannattaa noudattaa pilkuntarkasti.
onpa melko tsydeemi(ArskaH @ Kesä. 03 2011,23:24) kirjoitti
![]()
"My final offer is this: nothing"
-Il Bastardo-
Ahaa... ehkä lähden sittenkin korjaamaan sitä säiliötä.
Kiitos vinkistä, jälleen vähän viisaimpana.
Allt kva rinnär fran nesan te mun e heimååt. Käännös: Kaikki mikä valuu nenästä suuhun on kotiinpäin.
Nyt on kyseiset mömmöt kaadettu tankkiin ja odotellaan lopputulosta. Ohjeitten mukaan pitäis odotella 7vrk ennen kun uskaltaa kaataa bensat tankkiin. Odotellaan, odotellaan.... Eihän tästä ajokelit parane, no onneksi on toi toinen mopotin.
Yllättävintä oli että por-15/mobitiven maahantuoja oli tässä ihan naapurikunnassa. Eihän siinä muuta kuin perse penkkiin ja sinne. Ihme kyllä kun jotkut jutut ovat aivan nenän alla ja ei vaan tule huomatuksi.