Tulokset 1:stä 7:een 7:sta
    Kotikylässäni on liikennemerkki, joka askarruttaa tämmöstä pilkunviilaajaa.
    Samassa tolpassa on ylimpänä merkki "suojatie"...siis semmonen kolmio, jossa kaveri kävelee suojatietä pitkin. Alla on lisäkilpi "100m". Siis suojatie on sadan metrin päässä. Kaikki on tähän asti OK. Hienoa, että suojatiestä on tommonen ennakkovaroitus, jotta ymmärtää huomioida tuon todella vilkkaan kävelyväylän.
    Mutta sitten sekoittuu asia. Em. merkkien alla samassa tolpassa on pysähtymiskiellon merkki ja sen alla lisäkilpi 200m. Siis en saa pysähtyä 200m:n matkalla.
    Kuis nyt on, jos suojatietä on ylittämässä se kuuluisa päiväkotiryhmä ja satun paikalle. Ajanko pysähtymättä sen porukan päälle vai otanko sakot kenties paikalle osuneelta partiolta?
    Vaivaa niin riivatusti, että yöunet menee, tämmöstä lainkuuliaista mallikansalaista.

Muok. Joka osaa katsoa googlemapsista, merkkirykelmä löytyy Kokkolasta Kemirantieltä 100m KemiraOy:n portista molempiin suuntiin.

Tässä tilanteessa pysähtymiskielto tarkoittaa muita kuin liikennetilanteista johtuvia pysähtymisiä, joihin lukeutuu mm. mainitsemasi suojatien eteen pysähtyminen.
    Eli et saa pysähtyä tien sivuun ottamaan/jättämään kaveria, käydäksesi takalaatikolla tms. Pysähtymiskielto on läheistä sukua pysäköintikiellolle mutta vielä tiukempi.
    Honda CBR600F -90 --> Honda VFR800FI -98
    Suzuki GT125R -76
    Paljonhan tuonne suojatielle on matkaa? Ehkä hitusen yli 200m jolloin pysähtymiskielto on jo kumoutunut. Jokatapauksessa voisin kuvitella, että suojatiemääräys kumoaa pysähtymiskieltomerkin tuollaisessa tapauksessa, vaikka tarkoituksella tuollasia yhdistelmiä tuskin tehtäisikään.
    Sinne suojatielle on todella matkaa se 100m ja pysähtymiskiellon pituus on 200m....sama molemmista suunnista.
    Johan se tuossa tuli mainittua, että pysähtymiskielto ei missään estä liikennetilanteesta johtuvaa pysähtymistä. Ei kaupungissakaan vedellä päin punaisia, vaikka pysähtymiskieltomerkit olisikin kadun varressa.
    sellaistakin olen kuullut pähkäiltävän että kun liikennevaloristeyksessä kääntyy vasemmalle niin siinähän joutuu itse asiassa ajamaan tavallaan punaisia päin. Oh boy, ei nää mee ees huonosta vitsistä..

"My final offer is this: nothing"
    -Il Bastardo-
  7.  
    Lainaa (fiuri @ Kesä. 09 2011,20:33) kirjoitti
    sellaistakin olen kuullut pähkäiltävän että kun liikennevaloristeyksessä kääntyy vasemmalle niin siinähän joutuu itse asiassa ajamaan tavallaan punaisia päin. Oh boy, ei nää mee ees huonosta vitsistä..
    Tuo vasemmalle kääntyvän "punainen" ei ollut vitsi kun edellä kääntynyt survas jarrut pohjaan punasta nähdessään. Oli peräänajo enemmän kuin lähellä. Just vedin jo isompaa pykälää päälle kun se saakelin toope teki paniikkijarrutuksen.