Ei ole missään maassa/rajalla/tullissa kyselty, mut kyselevetköhän sitten jos ajaa kolarin tai käy muuten jotain ajoneuvolle? En tiedä kun ei ole kokemusta.
Ex - Honda VFR 800 2009
Ex - Bmw F650GS 2004
EX - Kawasaki ZX-9R 2001
EX - Suzuki Hayabusa 2004
EX - Honda VFR 750 F 1992 x 2
Taitavat joskus kysellä jos on pelit velaksi hankittu.
Jotain, jossain, silloin tällöin!
Jep muinoin viron ja latvian rajalla piti olla ellei ollut omistaja. Onneksi omistaja oli kyydissä niin selvittiin ilman valtakirjaa(Willys66 @ Kesä. 09 2011,15:57) kirjoitti
Ktm 1290 SAS 06/2022
Honda Forza 350 09/23
Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
Joskus menin venäjälle kaverin autolla niin kyselivät valtakirjaa. Mutta siitä taitaa olla jo reilu 10 vuotta.
Nelisen vuotta sitten Tallinnaan mennessämme kysyivät, kun auto oli rahoitusyhtiön omaisuutta.
Aikansa kutakin...
Ruotsin tulli on kysellyt muutaman kerran kenen autolla olen liikkeellä ja minne menossa. Eivät ole halunneet nähädä mitään papereita, kun on vastannut reippaasti miten asiat on.
Hollanissa joutui selittelemään vähän pidempään ratsiassa, että on ihan luvan kanssa faijan autolla liikkeellä. Silloin olisi ollut kiva näyttää joku dokumentti asiasta.
Vauhti korjaa virheet ja Sjöberg hakee jarrutteluun sortuneet pakkohoitoon
Tiedän yhden tapauksen jossa Tallinnan satamassa kysyttiin laivasta ulos ajettaessa. Yhdeltä rahoitusyhtiön pyörällä ajavalta puuttui ja matka tyssäsi siihen. Eikun takas laivaan ja kohti kotia.
"Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
Kysyin vak yhtiöltä green cardia viime vuonna. Ja samaisen puhelun aikana kävi ilmi että pohjoismaihin saa mennä ilman maastavientilupaa, keskeisempää Eurooppaan sellainen jo tarvitaan. Vain tietysti silloin kun ajoneuvo on jonkun muun kuin matkalla olevan omistuksessa. Haltijana oleminen ei riitä.
Tämä tieto siis vakuutus yhtiöltä viime kesänä.
Mielipiteeni vain omiani, eikä minua kiinnosta mitä muut niistä ajattelee. Tietoisesti en kuitenkaa loukkaa ketään tai mitään.
Yamaha FJR 1300A -08
hyvä se on olla kolarin varalta kuten se green cardkin. Ei lienee vaivaa olla mukana. Vihreen kortinkin saat heti mukaan ku meet vakuutusyhtiöön.
Joo. On kysytty. Oltiin työsuhdeautolla reissussa jossa oli mainosteipit kyljissä.
Asiaa sivuten : pitääkö/kannattaako Pohjoismaihin mentäessä olla vakuutusyhtiöltä green card ? Parin viikon päästä olisi tarkoitus mennä Norjaan ja Ruåtsiin.
4/2010 Kawasaki Z750S vm 2005
12/2011 Suzuki 1250 Bandit vm 2008
Maksaako tuo paperi jotain jos sen rahoitusyhtiöltä tarvitsee pyytää?(ttdriver @ Kesä. 09 2011,21:30) kirjoitti
Sampossa maksoi 40€. Riippunee varmaan rahoitusyhtiöstä.
KTM SMT 990 2010
Miksei "tarvittavia" papereita tilaisi ne kun saa helposti soittamalla. Mulla ei ole noiden papereiden tilaaminen maksanut mitään.
Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08
m 72 projekti
Santander consumer,meniköhän oikein? No kuitenkin 42,-€ maksaa.(hp10a10 @ Kesä. 16 2011,07:24) kirjoitti
Greencard saa heti vakuutusyhtiölltä,
jos vaan tulostin toimii![]()
maastavientivaltakirja 4o egee
itellä oli takavuosina rahoitus GE:ltä ja valtakirja oli ilmainen
mut ite kyllä hoitasin paperityöt kuntoon ennen reissua, epätodennäköistä että papereita missään kysellään mut sit jos kysellään niin herkästi tulee vituttava tilanne
harvassa maassa greenn gardia varsinisesti vaaditaan, etenkään pohjoismaissa.
Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
Kaksi kertaa olen viime vuosina kaverin pyörällä ylittänyt useamman maan rajat, molemmilla kerroilla kuponki mukana, koskaan ei ole ketään vähäisimmässäkään määrin kiinnostanut. Kerran olisin EU:n ulkorajalla tarjonnut edes passia, viittilöitiin että ajas alta pois että päästään tuota mersua syynäämään...
Silloin aikanaan kun oli oikeita rajatarkastuksia Euroopassakin syynättiin kyllä ajoneuvojen kaikki paperit ihan huolella.
Pärrä on ihan omissa nimissä, mutta Ruotsista Suomeen tullessa lautalla ei kiinnostanut edes rekisterinumero. Ja sama maasta (=Suomesta) ulostautuessa; ei lauttayhtiötä tai tullisetiä kiinnostanut missään lähinaapurissa (no Venäjää ei sentään oo tullut kokeiltua) mikään ajoneuvoon liittyvä dokumentti.
Mutta varmasti kannattaa ottaa lappu taskuun jos rahoitus tai työsuhderiippakivi päällä, sama ketutus kuin jäisi Viron-laivalta rannalle passin/henkilökortin puuttumisen takia (eihän sitä kukaan oikeesti ikinä tarkasta, mutta...)
Husqvarna Vitpilen 401 -22
ex-GSX-R 750 K6
ex-SV1000S K5
No joo onhan se 42€ rahaa, mut palaa sitä silloinkin jos käännytävät takaisin. Paperit kuntoon vaan ja reissuun..
Mulla ei tullut pieneen mieleenkään selvittää asiaa. Varot vaan irtohiekkaa tiukoissa mutkissa ja *(noutaja @ Kesä. 16 2011,07:22) kirjoitti
![]()
Husqvarna Vitpilen 401 -22
ex-GSX-R 750 K6
ex-SV1000S K5
Vakuutusyhtiöstä tuo selviää että tarvitseeko vai ei. Jos auto on rahoitusyhtiön niin kannattaa pyytää heiltä dokumentti että saat ajaa autoa/mopoa ulkomaille ja saat allekirjoittaa/vastata tapahtumista ts. allekirjoittaa tarvittavat asiakirjat joita esim. ryssä halutessaan vaatii. Ford creditillä tuo oli pari vuotta sitten ihan ilmainen dokumentti jonka sai puhelimitse tilattua. Ja vielä ryssään palatakseni, vaalimaalla ei kysytä kyseisisä papereita,valkovenäjältä tai virosta äitivenäjälle mennessä kysyvät ihan mitä vittu sattuu ja mistä tuulee. Nimim. Narvan tullissa joulun viettänyt ja liettuassa kyrpiintynyt.
You gave me a curse, Holy fathers, I give you a blessing: "may your conscience be as clear as mine and may you be as moral and religious as I"
Ja vaikka ma laps olen pieni vain,
niin jumalten riemut ma juoda sain
ja juoda ne täysin siemauksin -
niin riemut kuin murheetkin.
jokainen tyylillään..(enkero @ Kesä. 16 2011,21:42) kirjoitti
Miksi jättää hankkimatta? Puhelin soitto yhtiöön ja tulee postissa kotio. Eikä maksa ku puhelin soiton. Tietty jos puheaika on loppu...![]()
Varmaan samasta syystä kuin jättää hankkimatta tuokin... Jos sitä ei tarvii, niin miksi säätää turhaan?
Husqvarna Vitpilen 401 -22
ex-GSX-R 750 K6
ex-SV1000S K5