riippuu vähän arskoista, niiden muodosta, pokista jne. Kovin pienikokoiset saattaa hieman muodostaa tarpeettomia ´esteitä´ näkökentän sivuille.(Helsingin Matti @ Kesä. 17 2011,16:58) kirjoitti
Ja ainakaan lasista tehtyjä silmälaseja en varsin ilmeisistä syistä pitäisi, jollei sitten esim. vahvuuksien takia olisi pakko.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
komppaan, mielestäni paras ratkaisu(Pavel Pude @ Kesä. 17 2011,09:51) kirjoitti
![]()
Honda DAX ST 70, Honda CB 125, Yamaha FZ 750, Honda CBR 1000F, BMW K1200RS, Yamaha 1300FJR
Ja nämä ilmeiset syyt ovat... ?(pecha @ Kesä. 21 2011,19:22) kirjoitti
Taittovirheet?
Husqvarna Vitpilen 401 -22
ex-GSX-R 750 K6
ex-SV1000S K5
Itsestään tummuvia pinlockeja saa ns tarvikkeena ainakin Shoein Xr-1000 kyrpärään. Sattuu vielä käymään suoraan omille paikoille. Mahtava keksintö.
KTM 1290 Super Duke R
Turvallisuus, jos kolahtaa.(enkero @ Kesä. 21 2011,20:13) kirjoitti
Jotain, jossain, silloin tällöin!
Lienen pikkuisen tyhmä, mutta siinä vaiheessa kun kypärän visiirin lävistävä esine särkee lasisen silmälasilinssin, joka aiheuttaa LISÄvaurioita silmiin, niin en olisi aivan hirvittävän huolissani linssin materiaalista...(tonttuj @ Kesä. 21 2011,20:31) kirjoitti
Itselläni ei ole ollut silmälasien käyttämisestä kuin auttava reilun 20v. kokemus, ja sinä aikana muovilinssien huonot ominaisuudet tuli sen verran tutuiksi, etten muovilinssejä edes harkinnut. Yhden lasilinssin olen toki saanut rikki (ja ketutti aika väkevästi), mutta siihen rillit piti osata pudottaa kivilattialle.
Husqvarna Vitpilen 401 -22
ex-GSX-R 750 K6
ex-SV1000S K5
Vieläkö muka lasista tehtyjä linssejä on olemassa?![]()
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Olisiko vinkkiä, mistä niitä saa? Tai no, itsellä on XR-1100, mutta jos yhtä löytyy, niin varmaan toistakin. On ainakin netin puolella tuntunut joka ikinen kauppa myyvän ei-oota. Eli jos jostain noita oikeasti saa, niin kyllä kiinnostaisi.(ruupanen @ Kesä. 21 2011,20:28) kirjoitti
CBR 600 F -93 -> Busa vm. 2000 -> GSX-R 1000 K4 -> Daytona 675 -07 -> Fireblade -08 -> Busa -08 -> GSX-R 1000 K6
On... ja niissä on se hyvä puoli että ne ei samene/naarmuunnu lähellekään yhtä helposti kuin muoviset.(shyhander @ Kesä. 21 2011,22:28) kirjoitti
Tuohon NMu:n kysymykseen... XR-1100 visiiri on UV-suojattu, joten siinä ei maahantuojan väittämän mukaan fotokromaattinen pinlockki pelaa. Jotkut on näitä onnistuneet kuitenkin saamaan ja saaneet muka toimimaankin. Uskon kun nään. Ei ole vaan onnistunut toistaiseksi.
Linkki keskusteluun.
Husqvarna Vitpilen 401 -22
ex-GSX-R 750 K6
ex-SV1000S K5
Konejönnit mulle hommas, maksoi muistaakseni 39 €. Jos löydän kuitin ilalla himasta, niin katon mikä tuo on merkiltään. Pitkään nekin mulle tota etti ja soittelivatkin pariin eri firmaan mistä sitten löytyi.(NMu @ Kesä. 21 2011,22:32) kirjoitti
KTM 1290 Super Duke R
Ei se ole niin sanottu, että pitäisi tulla jotain visiiristä läpi, ennen kuin lasit ovat riski, vaan kyllähän kuuppa voi kypärän sisällä päästä kaatotilanteessa hieman liikkumaan, vaikka olisikin ihan oikean kokoinen, ja hyvin kiinni. Miten se vääntää laseja päässä, enpä haluaisi kokeilla.(enkero @ Kesä. 21 2011,21:18) kirjoitti
Ja vaikka tuo kuulostaisi kaukaa haetulta, niin ainakin henkkoht pyrin kuitenkin aina karttamaan tarpeettomia riskejä, joten jos on valinnanvaraa, pidänkö ajolaseina lasisia vaiko muovisia kakkuloita, valinta on helppo. Ja itse asiassa vain muovisissa edes löytyy sellaisen mallisia (=reunoiltaan lähelle kasvon muotoja tulevia), joita kannattaa suosia ajolaseina. Paljon vähemmän tulee sellaisten kanssa ilmavirtaa silmille.
Mutta toki itselläni helpottaa valinta-asiassa suuresti se, kun en tarvitse silmälaseja vahvuuksilla.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Itellä on tumma race mallin pinlock xr-1000:ssa. Helppo repiä illemmalla tarvittaessa pois ja kulkee mukana vaikka missä.
'Not only do they reach erroneous conclusions and make unfortunate choices, but their incompetence robs them of the ability to realize it. Instead they are left with the erroneous impression they are doing just fine.'
-Dunning-Kruger effect-
ZX12R
No ei yksinomaan kuulosta kaukaa haetulta vaan on sitä(pecha @ Kesä. 22 2011,11:41) kirjoitti
Nyt tuntuu ilkeämieliseltä sanoa, että jos ei ole silmälaseja käyttänyt, ei kannata puhua niistä ja niihin liittymättömistä riskeistä mitään. Ei ne mitään riisipaperia ne linssit ole.
Kai olet myös lopettanut moottoripyöräilyn, kun turvavyöpakkoa ei vielä ko. ajoneuvoryhmässä kategorisesti ole? Vyöttä ajaminenhan on ihan lainsäätäjän taholta arvioitu hyvin riskaabeliksi turvallisuuden kannalta, kun siitä oikein sakotetaan jos alla on kotilo.
Husqvarna Vitpilen 401 -22
ex-GSX-R 750 K6
ex-SV1000S K5
Mitenhän tämä kohta liittyy millään tavalla aiheeseen? Laki ei tietääkseni sano varsinaisesti ajolaseista mitään.(enkero @ Kesä. 22 2011,17:30) kirjoitti
Olen pahoillani, jos sinua ärsyttää se, että itse valitsisin ajoon muovilasit lasilasien sijasta, mikäli valinnanvaraa on. Huomaa, ettei turvallisuus ollut ainoa syy, miksi näin.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Kerropa nyt ne "ilmeiset syyt" kuitenkin;)
Husqvarna Vitpilen 401 -22
ex-GSX-R 750 K6
ex-SV1000S K5
Arain (chaser) peili visiri on "tummenettu" en tiedä asteita?(taruha @ Kesä. 08 2011,22:43) kirjoitti
Hyvä on mut ei sillä aja illlan hämärtäessä...
Muuten kelpo vehje.
Herkkä naarmuille...
mut menoo![]()
![]()
KTM - Ready To Go
Urpon näköinen motoristi täällä hei! Mä menen aamusta iltaan yhdistelmällä kirkas visiiri + aurinkolasit. Helpompi ne arskat on kuskata taskussa kuin kokonainen vaihtovisiiri. Mun ajopuku ainakin on niin tiukka ettei sen alle mitään visiiripussukoita edes mahtuisi!![]()
Yamaha FZ6-S 2004
Moro,
Onko kokemukset fotokromaattisista visiireistä/pinlockeista lisääntynyt yllä olevien juttujen jälkeen?
Itseä kiinnostaa eritoten HJC:n pottiin sopivat, mutta toki kaikki kokemukset kiinnostaa.
Itsellä on ollut Arain tummentuva pinlock. Aluksi linkin pinlock (aivan paska)
http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_tr...at=0&_from=R40
Ja sittemmin Arain alkuperäinen, joka on hyvä. Linkin pinlock lakkasi tummenemasta ja oli "kirkkaanakin" pinkki (tummana sininen). Arain tummentuva on joko kirkas tai tumma. Mututuntumana sanoisin, että aurinkovisiiri on parempi, mutta on se tämäkin ihan hyvä kompromissi.
Miinuksena on, ettei ole yhtä tumma kuin arskat, peilivisiiri tai aurinkovisiiri ja se, että reaktio saisi olla hivenen ripeämpi. Toisaalta ei tule ongelmia tunneleissa, kun ei pikimustaksi mene.
Arskat tankkilaukussa on myös hyvä ratkaisu.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Itse olen painanut tummat suojalasit+kirkas visiiri yhdistelmällä kaikki kelit ja olen tykännyt. Varsinkin helteillä on kiva ajella visiiri auki kun ei silmät valskaa niin kerpeleesti.
Nyt kuitenkin mietinnässä josko tuosta tummentuvasta virityksestä olisi jotain lisäiloa. Vaaleneeko tuo pimeällä täysin kirkkaaksi vai jääkö vähän tummentamaan kelistä riippumatta?
Kaksi tummuvaa pinlockia menny pilalle, eka meni sumeeksi kun huuhtelin kädenlämpoisellä vedellä ja toista en edes kerenny huuhtelee kun viileellä ilmalla otti kosteutta pintaan ja sumeentus.
Molemmissa ovat olleet jotain huonoa erää kuulemma, toivottavasti tämä kolmas on kunnollinen eikä "jämä erää"
Tyytyväinen ole kyllä moiseen kapistukseen..
Yamaha fz1-s
ex Yamaha xt660x
ex Honda CB 600 hornet
ex Kawasaki er-6n
Ihmisillä, jotka väittävät, etteivät anna pikkuasioiden häiritä
itseään, ei ole koskaan ollut hyttysiä makuuhuoneessaan.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Juu ja viime keväänä hain sen uuden, silloinkaan ei sanottu mistään huonosta erästä.
Nyt tänä talvena kun lähetin suoraan pinlockille spostia, sanoivat vaan että ottaa liikkeeseen yhteyttä mistä on ostanu.
Raision BW:stä sitten sanoivatkin että on ollut jotain huonoa laatua, ja juu sanoivat kun antoivat uuden että tämä on sitten uudesta erästä.
Katsotaan kuinka sumeaksi menee ens syksynä sitten taas kun viileessä ajetaan..![]()
Yamaha fz1-s
ex Yamaha xt660x
ex Honda CB 600 hornet
ex Kawasaki er-6n
Ihmisillä, jotka väittävät, etteivät anna pikkuasioiden häiritä
itseään, ei ole koskaan ollut hyttysiä makuuhuoneessaan.
Minulla SHOEIn sävytetty (ylälaidasta tumma ja alalaidasta kirkas). Kirkkaalla kelillä ajaa pää etukenossa ja pimeällä pää takakenossa.![]()
4/2010 Kawasaki Z750S vm 2005
12/2011 Suzuki 1250 Bandit vm 2008
Schubertilla on kätevä tuo sisäänrakennettu aurinkolippa ja onhan nuita muillakin merkeillä. On helppo käyttää ja ite kyllä tykkään.![]()
Se maksaa kuka nauttii!
Suzuki GSF 1250A -08 Exät:KTM 950 SM -06, KTM 990 SD -07, Suzuki GSF 1200S Bandit -06, Yamaha XJR 1300 -03, Suzuki GSX 750 -01
Kattavien kokemusten perusteella voitaneen siis tulkita, että hieman tuuripeliä ja vaatii pesussa ym. vähän tarkkuutta? Toimiessaan kuitenkin loistopeli?
Onkos kellään kokemuksia fotokromaattisista visiireistä? Onko niillä samat edut ja haitat kuin pelkillä pinlockeilla?
Noutaja: Tohon riittää tavan kirkas visiiri, vaatii vasta-aurinkoon vain hieman nöyrempää pään asentoa! Leuka rintaan ja kohti uusia...![]()
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Itselläni jokainen visiiri on pysynyt uudenveroisena, kun olen pessyt ne seuraavilla tavoilla:
1. Pesu kuuman juoksevan veden alla, visiiriä pestään samalla märällä mikrokuituliinalla. Pesun jälkeen parin sekunnin puhaltelu esim. huoltoaseman kompressorilla ja taas ollaan valmiina matkaan.
2. Pesu kotona kuuman juoksevan veden alla, samalla käyttäen mikrokuituliinaa. Kuivaus toisella mikrokuituliinalla. Kestää hieman pidempään kuin vaihtoehto 1, mutta kuitenkin toimii ellei kompressoria ole saatavilla. Kätevä myös reissussa, koska 2 mikrokuituliinaa eivät vie paljoa tilaa.