Tulokset 1:stä 26:een 26:sta
  1. #1
    Elikkäs vaihdoin tuossa 600f cbr:n pikkuvikaiseen tonniseen, ja vikana olisi sellainen että pyörä alkaa nykimään/pätkimään kuumana, alle 4000 kierroksilla, ja paikaltaan lähtöön tarvii pirusti kaasua ennenkun lähtee sammumatta etiäppäin. Pyörä on -88 SC32 siis. Mitä voisi tutkia, tulpat,öljyt ja ö-suodatin vaihdettu äskettäin, kaasarit ultassa pesty ja synkrottu, venttiilin välykset säädetty viime kesänä. Semmonen huoltohistoria on tiedossa. Joku epäili että olisiko polttoaineen pinta säädetty liian korkealle, eli voisiko saada liikaa bensaa ja alkaa tulvimaan tai jotain kiehumista kenties? Yli 4000 kierroksilla vetää hyvin, ja eilen illalla kun ajelin pyörän haku reissulta, niin ilman viilennettyä toimi toisinaan melko normaalisti pienilläkin kierroksilla. Bensa ei huomattavasti ainakaan haise, kulutus tuntu olevan aika iso.
    VFR 750F -90
    CBR 1000F -88
    CBR 600F -90
  2. #2
    Tänään huomasin että nykimistä ilmenee myös kovemmilla kierroksilla, kiihtyy aika epätasaisesti. Aika raa'an kuulonen on muutenkin tuon käynti, joku expertti kun olisi lähellä Joensuuta ja kävisi kuuntelemassa vähän...näitä kun ei pysty kunnolla selittämään. Muutakin ääntä siis kuuluu kun jakoketjun/kiristimen rallatus...
    VFR 750F -90
    CBR 1000F -88
    CBR 600F -90
  3. #3
    Mulla piti samanikäisessä laturin ketju kamalaa rohinaa, enemmän kuitenkin tyhjäkäynnillä. Tuo ei tietenkään selitä nykimistä... Saako tankki ilmaa ja onko ilmanputsari ja kurkut kunnossa?
    - Jännittää sanoi mummo kun kahvimerkkiä vaihtoi-
    - Honda CBR XX -99
  4. #4
    Vuotava/jumissa oleva neulaventtiili(t) voisi aiheuttaa tuon. Tulpat irti nykimislämpötilassa. Onko joku tulppa märkä tai ihan musta?

    Useassakin eri menopelissä on ollut noita neulaventtiilien jumittamisia aikojen mittaan. Aina ei edes puhdistaminen auta. Ovat kulutustavaraa.

    Puhdistus ja ennen seisonta-aikaa tankkiin laitettu säilöntäaine tepsii vuosiksi. Kunnes venat kulahtavat.
    CBR1000F
  5. #5
    Piti tänään tuo zuumin juttu testata mutta ei sitten ollut sopivaa tulppa-avainta, minkä kokonen siihen pitäis olla? hylsyt lienee liian paksuja? Säädin tänään aavistuksen alemmas kaikkien kaasarien kohoja ja puhdistin samalla suihkeella kammiot ja suuttimet, en ehtinyt ihan päivän kuumimpaan aikaan testata mutta puoli 8 aikaan oli vielä suht lämmintä ja ajoin n.50km joten varmasti ainakin lämpesi kunnolla, eikä kyllä liiemmin pätkinytkään, vielä pitäisi öljyvuoto paikallistaa, näyttää että tulee siitä vaihdepolkimen takaa sen kopan alta, en ole manuaalista katsonut vielä että mikä koppa se on. on joku aika pika-kasauksen tehnyt kun startin päässä oli joku osa melkein irtoamassa, manuaalin mukaan se on joku retainer (pidike?), pultti oli n. 0,5cm auki Sekä yksi pitkä 10cm pitkä 8mm pultti myös puuttuu siitä läheltä (ilmeisesti vaihdelaatikosta) tuota retaineria
    VFR 750F -90
    CBR 1000F -88
    CBR 600F -90
  6. #6
    En tiedä miten CBR1000F:n kaasarit kuluvat, mutta oireet ovat jokseenkin samanlaiset kuin minulla oli entisessä GSF1200:ssa. Kaasuttimien neulaputket olivat kuluneet soikeiksi ja tästä johtuen pata sai liikaa keittoa pienillä kierroksilla pilottien alueella. Korkeammilla kierroksilla kun mentiin pääsuuttimen alueelle ongelmaa ei ollut.

    Tuossa linkki
    R1100RS
  7. #7
    kuluneissa kaasareissa voi tulla imuvuotoja ihan mihin vain.. Itse kallistuisin puoliin ja tulpanjohtoihin. Vaihtaisin ne jos ovat kovettuneet ja alkuperäiset..
  8. #8
    Ei ole yksiselitteistä, mistä vika johtuu. Kannattaa kuitenkin poistaa aina yksi vikavaihtiehto kerrallaan. On se sitten liiallinen polttoaineen saanti tai lämpölaajenevat sytytysjärjestelmän johtimet tai komponentit. Jälkimmäisiä kahta on valitettavan vaikeaa mitata.



    R1100RS
  9. #9
    Minulla sitä vastoin Ceebra nykii pienillä kierroksilla (1500-2500) ja erityisesti pienillä vaihteella. Laturin ketjukin kolisee erityisesti tyhjäkäynnillä. Kiristin on asiantuntijan mukaan rikki ja uuden vaihtaminen edellyttää moottorin irroittamista ja purkamista. Ei onnistu meikäläiseltä ja päivän parin työnä maksaa hunajaa tai ainakin liki pyörän arvon. Olen aikonut ajaa niin kauan kuin "ramppa kalakattaa".
    1973-1975: Pappa-Tunturi -65 -> 2008-2008: Suzuki GXS 1100 F -88 -> 2008-2012: Honda CBR 1000 F -88 -> 2012: BMW K 1200 GT -03
  10. #10
    En vieläkään saanut tuppa-avainta, mutta tulpan johdot näyttäisi melko uusilta, ja tulpathan tosiaan kuulemma on vaihdettu mutta itse en tuota ollut todistamassa. Väänsin kaikista kaasareista sitä kohon lärpäkettä joka vaikuttaa neulaventtiilin aukeamiseen, alle puoli milliä jokaista, nyt tuntuu että ehkä ei saa tarpeeksi bensaa... en ole varma. Kierroksia kun nostaa paikallaan hitaasti niin pätkii käynti koko ajan, tämä kuumana, en kylmänä vielä kokeillut.
    VFR 750F -90
    CBR 1000F -88
    CBR 600F -90
  11. #11
    Nyt sain tulpat auki, kaikki oli aika tasaisen värisiä, ei mielestäni vääränvärisiä, semmosia kevyesti mustia. Yhdestä tulpasta oli johto lähtenyt siitä liittimestä irti, en tiedä lähtikö justiinsa sillä hetkellä kun nykäsin sen irti vai miten mutta ei sen paikalleen laitto auttanut asiaa, märkiä tulpat ei ollut. 10km kun ajaa isolla tiellä eli 80km/h vauhdilla ja sitten hidastaa niin alkaa pätkiminen. Nyt tajusin että kun pätkiminen alkaa niin kuulostaa että kävisi vajailla pytyillä... olisi kiva päästä jo pidemmälle lenkille ilman pätkimistä eikä kehtaisi ammattilaisellekkaan jonotella ja maksaa omaisuutta kun pyöräkään ei niin kallis ole.

    Oletko Zuumi itse laitellut pyöriä miten paljon? Onnistuisiko sinulta tai keneltä tahansa pikku jelppi? Maksan vaivanpalkkaa ja ajelen vaikka paikanpäälle... alle 100km Joensuusta
    VFR 750F -90
    CBR 1000F -88
    CBR 600F -90
  12. #12
    Nämä viat ovat monesti hankalia, onneksi usein syy on *melko helppo kun sen vaan löytää.
    Tuli mieleen joskus kultaisella -80luvulla pyöränä suzuki gsx 1100ef * ja ongelmana oli n.100km/h veto lakkasi, ihan kuin virta olisi katkennut koneesta.
    Vaihdoin tulppia ja tulpanhattuja ja ties mitä mittailtiin kunnes joku sanoi että vaihda ilmanputsari.
    Paikallisesta liikkeestä ei löytynyt joten ajoin Tuusmotoriin jossa sanoivat että hyllyssä on.
    No paikalle saavuttuani ei hyllyssä ollutkaan , mutta ruuvasivat samanlaisesta pelistä "paremman" putsarin tilalle ilman korvausta.
    Pienestä se on joskus kiinni.
    Tämä meni nyt aiheesta ohi ,mutta monesti *samat ongelmat eri merkki.
    Honda vfr 750f -92
  13. #13
    Tuosta laturin ketjusta vielä.. kyselin sitä joskus tuolta merkkihuollosta että millanen homma niin vastaus oli että iso, mutta sanoi ettei ole koskaan kuullut että olisi hajonnut on ääni kuinka paha hyvänsä että ajoa vaan
    - Jännittää sanoi mummo kun kahvimerkkiä vaihtoi-
    - Honda CBR XX -99
  14. #14
    Onhan tuota tullut puuhailtua moottoreiden kanssa 10-vuotiaasta asti *

    Eiköhän se mylly saada vielä pyörimään ilman kakisteluja. Jatketaan YV:llä.

    Se öljyvuoto voisi olla ihan vaan ketjurasvaa. Sitä kertyy eturattaan koppaan oikein kourakaupalla Jos se on mustaa/likaista, sitten se on ketjurasvaa. Mutta jos vuoto on ruskeaa, puhdasta öljyä, sittenhän se tietty tulee vaihteistosta. Vuotaako vaihdepolkimen akselin stefa?



    CBR1000F
  15. #15
    puolan johdoissa vika... Tais olla itelläkin samaa. Vaihdoin puolatkii ku oli varaosina hyllyssä. Toisena katsoisin että bensapumppu pelaa. Ei noihin nyt yks kaks vikoja tule kaasaripuolelle et tartteis säädellä. Roskat on sitte erikseen.. No toivotaan et vika selviää. Laitahan tietoa mikä oli vikana.. Usein tehdään sen 10 muutosta ennen ku kokeillaan ja loppujen lopuksi pyörä on sekaisin ku seinäkello.
  16. #16
    Ainiin tosiaan se öljyvuoto selvisi, oli ihan tuoretta öljyä siksi se huolettikin. Se vuoti siitä eturattaan takana olevasta kopan välistä, oli tiiviste aivan finito, puolet hävinny johonkin, väliaikasesti korjasin tiivisteliimalla, pitää tehdä uusi tiiviste siihen viimeistään kun alkaa vuotamaan uudestaan. Oli hankala homma laittaa koppa takasin kun en irrottanut ketjuja, onnistui sitten jotenkuten kun löysäsin sivuseisontatuen kiinnitystä sen verran että se valahti pois tieltä.
    VFR 750F -90
    CBR 1000F -88
    CBR 600F -90
  17. #17
    Aijai



    Honda cbr 954rr Fireblade 2003
  18. #18
    Tarkenna toki voivottelua?
    VFR 750F -90
    CBR 1000F -88
    CBR 600F -90
  19. #19
    Osaisko joku sanoa että mistä voisi lähteä etsimään esim. purkuosina puolia ja johtoja että voisi kokeilla poistuuko vika, ei kehtaisi huvikseen tilailla uusia jos ei korjaannukkaan. Johdto ei kyllä kovettuneilta vaikuta mutta voihan ne olla uudetkin rikki, mistä näistä tietää... kesälomaksi jos saisi tuon kuntoon niin viittisi lähteä reissussakin käymään sillä...
    VFR 750F -90
    CBR 1000F -88
    CBR 600F -90
  20. #20
    Löytyisikö sieltä Joensuusta joku, joka antaisi kokeilla varmasti toimivia osia pyörääsi. Ei tarvisi ostaa kaikkea vain kokeilun vuoksi.
    R1100RS
  21. #21
    hae jostain mopovaraosa liikkeestä uudet johdot. itse ostin biltemasta metritavarana ja ihan kelpo kamaa oli. toimii.. puolat nyt käy lähestulkoon mistä vain rivi nelosesta. itsellä tais olla banditin puolat , bilteman piuhat ja NGK tarvike hatut. koko homma tais maksaa 60€.
  22. #22
    Stormilta tilasin tulpanhatun ja 2 metriä johtoa...e-baysta tilasin aluksi yhden puolan... asennusta odotellessa
    VFR 750F -90
    CBR 1000F -88
    CBR 600F -90
  23. #23
    Vika korjaantui, huomasin vasta johtoja vaihtaessa että yksi tulpanhattu olikin joku kiinalaismalli, siis joku merkitön, muut NGK merkkisiä. NGK tilalle ja uudet johdot niin ei enää pätki.
    VFR 750F -90
    CBR 1000F -88
    CBR 600F -90
  24. #24
    Lainaa (jr86 @ Heinä. 08 2011,23:22) kirjoitti
    Vika korjaantui, huomasin vasta johtoja vaihtaessa että yksi tulpanhattu olikin joku kiinalaismalli, siis joku merkitön, muut NGK merkkisiä. NGK tilalle ja uudet johdot niin ei enää pätki.
    Hieno homma. Nyt ei muuta kuin renkaat kulumaan.
    Erittäin hienoa on myös se, että kerroit ratkaisun ongelmaasi. Monet palstat ovat täynnä ongelmia ilman ratkaisua.



    R1100RS
  25. #25
    Hyvä homma! Inhottava vika, halpa korjaus *

    Pätkiviä tulpanhattuja ennenkin bongattu prätkästä ja kelkasta.
    CBR1000F
  26.  
  27. #26
    Tulee aina semmosiin paikkaan ilmoitettua missä jotain apuakin saa, useimmissa kun ei saa oikein apua, vaikka porukkaa olisikin mukavaa loppukautta orggilaisille ja ajellaanhan ihmisiksi!
    VFR 750F -90
    CBR 1000F -88
    CBR 600F -90