Tulokset 1:stä 25:een 25:sta
  1. #1
    Ajattelinpa lähteä lämpöisen päivän kunniaksi pyörähtämään Tampereella Pyynikillä ja Autocenterillä.

    No pääsinhän minä Särkänniemen liikennevaloihin, pyörän lämmöt alkoi lähenemään 100 astetta niin yhtä äkkiä ei kestäkään kaasua ja vedot hukassa...ajattelin jo että nyt taitaa mennä lykkäämiseksi, kun ei omin voimin enää jaksa edetä.

    Pintakaasulla eteni jotenkin mutta vähänkin liikaa kaasua niin turisi vaan. Tyhjäkäyntiä kävi kuitenkin suht normaalisti...hyvä että jaksoi omin voimin kiivetä pyynikin mäelle.

    Jäähdyttelin siellä vähän aikaa ja koitin päästä tuonne Autocenterille mutta sama vika päällä edelleenkin, lämmöt tietenkin pysyi 100 asteen tienoilla, kun koko ajan piti vaan pysähdellä liikenteen joukossa.

    Alkoi jo hiukan ahdistamaan kun paluumatkaa oli edessä n.140km että kuinkahan pitkälle pääsee ennenkuin sippaa lopullisesti.

    Ajoin sitten vielä yhdelle Nesteen kylmäasemalle ja pyörin turhautuneena pyörän ympärillä kun ei ollut mitään hajua mitä vois edes tehdä...varsinkin kun ei ollut ensimmäistäkään työkalua mukana.

    Siitä sitten taas pyörän selkään ja kokeilemaan että pääsiskö pintakaasulla kotiin asti.

    Päätin kuitenkin vielä tankata siinä samalla ja tankkauksen jälkeen pyörä pärähti ihan normaalisti käyntiin, kesti kierroksia ja toimi kuten ennenkin ihan kuin ei koskaan olisi vikaa ollutkaan. *

    Autopuolen oireena olisin ehkä päätynyt rikkoontuneeseen sytytyspuolaan, sytytystulppaan tai paikoiltaan irronneeseen tulpanjohtoon mutta tosiaan kun tuo vika poistui.

    Eli kommentteja kaipaisin.... vika vai ominaisuus?

    Eli mennäänkö Aprilialla suoraviivaisesti pisteestä A pisteeseen B mahdollisimman vähillä turhilla pysähdyksillä...toteutus ei kylläkään ole aivan helppo kaupungeissa *

    Tien päällä ajoviimassa pyörän lämmöt ovat n.79-88 asteen välillä riippuen tilanteesta ja vauhdista.
    Suzuki GSX-R750 -88 -> Suzuki GSX750F -92 -> Suzuki GSX-R1100 -93 -> Suzuki TL1000R -99 -> Aprilia RSV1000R -04 -> Triumph 1050 Speed Triple -06 + Suzuki GSX-R1000 -03 (kilvetön ratalelu)-> Suzuki GSX 1300R Hayabusa -06 -> Suzuki GSX1100F -93
  2. #2
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Oisko mahdollista, että tankin pohjalla on sakkaa/vettä yms. joka aiheuttaa käyntihäröä jos tankkaus kerran auttoi?
    Superbike #7
  3. #3
    Ei kai tuokaan täysin poissuljettu vaihtoehto ole.

    Olen kuitenkin tänä keväänä ajanut muutaman tankillisen melko tyhjäksi että pääsen vähän sinuiksi kuinka paljon tuolla uskaltaa vielä ajaa, kun "lykkäys"valo palaa

    Tällä kertaa olin kuitenkin tankannut tankin täyteen ja ajanut vasta n.130km kun oireet ilmaantuivat.

    Jos edellinen/edelliset omistajat eivät ole pitäneet stabilisaattoriaineita tankissa talvisäilytyksen aikana niin miksei se osaa ruiskupyörääkin häiritä.

    Täytyy kyllä pitää sormet kyynär... eiku olkapäitä myöden ristissä ettei oikkuilis enää uudestaan.
    Suzuki GSX-R750 -88 -> Suzuki GSX750F -92 -> Suzuki GSX-R1100 -93 -> Suzuki TL1000R -99 -> Aprilia RSV1000R -04 -> Triumph 1050 Speed Triple -06 + Suzuki GSX-R1000 -03 (kilvetön ratalelu)-> Suzuki GSX 1300R Hayabusa -06 -> Suzuki GSX1100F -93
  4. #4
    Lainaa (Motari73 @ Kesä. 07 2011,23:27) kirjoitti
    Ei kai tuokaan täysin poissuljettu vaihtoehto ole.

    Olen kuitenkin tänä keväänä ajanut muutaman tankillisen melko tyhjäksi että pääsen vähän sinuiksi kuinka paljon tuolla uskaltaa vielä ajaa, kun "lykkäys"valo palaa

    Tällä kertaa olin kuitenkin tankannut tankin täyteen ja ajanut vasta n.130km kun oireet ilmaantuivat.

    Jos edellinen/edelliset omistajat eivät ole pitäneet stabilisaattoriaineita tankissa talvisäilytyksen aikana niin miksei se osaa ruiskupyörääkin häiritä.

    Täytyy kyllä pitää sormet kyynär... eiku olkapäitä myöden ristissä ettei oikkuilis enää uudestaan.
    Olisiko tankin korvausilmansaannin puitteissa jotakin tsekattavaa... ?

    -jami
    Honda CB 125 Twin (1978) 1978 - 1980
    Suzuki GS 500 E (2000) 2006 - 2007
    'Hilja' ('Modesty' in english...) Honda VFR Vtec (2004) 2007 -
  5. #5
    Mulla oli aiemmassa pyörässä tankinkorkissa oleva korvausilma(kuula)venttiili jumissa ja teki aivan poskettoman alipaineen tankkiin.

    Hyvä että korkkia sai tankatessa auki (niin kova alipaine että imaisi jopa tankkia hieman sisäänpäin kyljistä) mutta ei silti vaikuttanut pyörän toimivuuteen mitenkään.

    Tuollaista ei ole ollut Italiaanossa havaittavissa.

    Ja kun vielä otetaan huomioon että vika/oire poistui ja nyt toimii taas normaalisti.

    Täytyy ajaa tuo kikotin yhtä kuumaksi ja seurata että onko tällä vialla yhteyttä tuohon lämpöjen nousuun.
    Suzuki GSX-R750 -88 -> Suzuki GSX750F -92 -> Suzuki GSX-R1100 -93 -> Suzuki TL1000R -99 -> Aprilia RSV1000R -04 -> Triumph 1050 Speed Triple -06 + Suzuki GSX-R1000 -03 (kilvetön ratalelu)-> Suzuki GSX 1300R Hayabusa -06 -> Suzuki GSX1100F -93
  6. #6
    No tänään oli vähintään yhtä lämmin päivä kuin eilenkin ja jäin keskustaan pyörimään tarkoituksella saadakseni lämmöt nousemaan, jos tuo oikkuilu johtui siitä.

    No lämmöt nousikin melko nopeasti ja viimeistään paikalleen pysähdyksissä päästiin 96 asteen lämpöihin milloin myös flektit käynnistyivät ja siitä saattoivat ehkä nousta pari astetta ylemmäs ennenkuin alkoi jäähtymään.

    En ole aivan varma mutta ihankuin flektit olisivat käynnistyneet pari astetta aiemmin kuin eilen...taitaa olla vaan kuvitelmaa mutta ihan 100 asteeseen ei noussut kertaakaan.

    Myöskään häiriötila ei enää palannut vaikka lämmöt olivat korkealla.

    Toivottavasti tosiaan oli ohimenevä häiriö.

    Täytyy silti lähiaikoina varulta vaihtaa sytytystulpat vaikka ihan ensiavuksi, kun ei ole mitään hajua milloin ne on viimeksi vaihdettu.

    ...tarina jatkuu jos häiriö esiintyy uudelleen mutta siihen asti *
    Suzuki GSX-R750 -88 -> Suzuki GSX750F -92 -> Suzuki GSX-R1100 -93 -> Suzuki TL1000R -99 -> Aprilia RSV1000R -04 -> Triumph 1050 Speed Triple -06 + Suzuki GSX-R1000 -03 (kilvetön ratalelu)-> Suzuki GSX 1300R Hayabusa -06 -> Suzuki GSX1100F -93
  7. #7
    No niin ilmansuodatin pesty ja öljytty, tulpat vaihdettu ja myös toinen tulpanhattu, koska hajosi irroitettaessa.

    Pienen lenkin toimi ihan normaalisti ja olin myös pysähdyksissä pari kertaa pyörä sammuksissa mutta aloitti oikkuilemisen vaikka lämmöt oli ihan normaalit.

    Eli hiukan kaasua avatessa tai tasakaasulla alkoi turisemaan ja vetoja hukassa.

    Nopeasti kaasua avatessa joko turinan saattelemana saattoi ehkä hiukan elpyä tai sitten stumppas kokonaan muttei sammunut.

    Nyt tuossa pihassa paikoillaan ei kierrä puhtaasti ja tasakierroksilla turisee.

    Ihan kuin olisi joku bensansaantiongelma mutta bensapumppu kuitenkin ainakin kuullostaisi pelaavan kun laittaa virrat päälle.

    Mistä edes lähteä metsästämään vikaa?



    Suzuki GSX-R750 -88 -> Suzuki GSX750F -92 -> Suzuki GSX-R1100 -93 -> Suzuki TL1000R -99 -> Aprilia RSV1000R -04 -> Triumph 1050 Speed Triple -06 + Suzuki GSX-R1000 -03 (kilvetön ratalelu)-> Suzuki GSX 1300R Hayabusa -06 -> Suzuki GSX1100F -93
  8. #8
    Oletko tankannut samalta asemalta nyt kuin edelliselläkin kerralla, josko olisi huoltamon bensiinissä jotain??

    Muistelen vain tapausta ylöjärven st huoltamolta jonka säiliössä oli epäkuranttia ainetta, useita autoja korjaamolle st:n piikkiin.

    Myös kaverini tankkasi tuolta autonsa ja nimenomaan tehot hävisi ja kone pooaili ja oli tukkoinen, päälle uutta ainetta muualta ja meno tasoittui.
  9. #9
    Paikalliselta Teboililta olen pääasiassa tankkaillut ja muutenkin vain ja ainoastaan 98 E5:sta.

    Jos toinen pytty olis pois pelistä niin tuo V2:nenhan hakkaisi niin p.rkeleesti vastaan eli käsittääkseni kuitenkin pitäisi käydä kaikilla.

    Testaan kyllä tuonkin eli tulpanhattu irti vuorotellen sylintereiltä mutta pakko odottaa että ronkkelit jäähtyy.
    Suzuki GSX-R750 -88 -> Suzuki GSX750F -92 -> Suzuki GSX-R1100 -93 -> Suzuki TL1000R -99 -> Aprilia RSV1000R -04 -> Triumph 1050 Speed Triple -06 + Suzuki GSX-R1000 -03 (kilvetön ratalelu)-> Suzuki GSX 1300R Hayabusa -06 -> Suzuki GSX1100F -93
  10. #10
    Ja taas kun pärrä sai jäähtyä rauhassa niin vikakin katosi.

    On vetoja, nostaa keulaa, ei emmi kaasutuksissa ja kiihdytyksissä ja kulkee raikkaasti.

    Mikä ihme sille välillä tulee?

    Olen melkein satavarma että, kun se lämpenee liikaa niin sinne tulee joku häiriö päälle mutta mikä?

    Näköjään Jyväskylässä on Bike Forum Aprilian huolto, joten täytys vissiin soitella ja käydä siellä vaikka luetuttamassa vikakoodit tms... ja vähän kysellä että mikä tuon voisi aiheuttaa.

    Tällä hetkellä ei kauaa uskalla taajamissa ja kaupungeissa körötellä ja patsastella liikennevaloissa.

    Pitäis päästä aina pisteestä A pisteeseen B mahdollisimman jouhevasti ja kiireesti pyörä sammuksiin.

    Tuo ei vaan hirveästi kaupunkiajossa houkuta.
    Suzuki GSX-R750 -88 -> Suzuki GSX750F -92 -> Suzuki GSX-R1100 -93 -> Suzuki TL1000R -99 -> Aprilia RSV1000R -04 -> Triumph 1050 Speed Triple -06 + Suzuki GSX-R1000 -03 (kilvetön ratalelu)-> Suzuki GSX 1300R Hayabusa -06 -> Suzuki GSX1100F -93
  11. #11
    Tänään lähdin käymään Jyväskylässä Bike Forumilla ja nyt vika tuli ensimmäistä kertaa esille matka-ajossa ja normaalilämmöillä.

    Siinä se oli sitten mukava päästellä Vaajakosken moottoritietä turisten ja päristen ja nykien.

    Palvelu oli kyllä Bike Forumilla erinomaista ottaen huomioon että en ollut millään lailla ottanut etukäteen yhteyttä ja asentajia oli paikalla vain kaksi kesälomista johtuen.

    Asentaja tuli pihalle tutkimaan ja kuuntelemaan miten Aprilia käy kuin osuman saanut ja lykkäsi sen sisälle vikadiagnostiikkalaitteeseen kiinni.

    No siellä oli minun itseni aiheuttamia vikakoodeja mitkä se nollasi mutta vaikka pärrä kävi edelleen kuin osuman saanut...tais jopa huonontua siinä hallissa käydessään niin vikakoodeja ei silti tullut uudestaan...outoa? *

    Asentaja tuli tällaisen nopean tutkimisen perusteella sellaiseen johtopäätökseen sillä perusteella että vika tulee esille pyörän lämmetessä (myös tankki eli myös bensa lämmintä) että bensapumppu saattaa temppuilla tai sitten bensansuodatin voi olla tukossa. Tällaista oiretta on kuulemma esiintynyt RSV:ssä.

    No mystisyys jatkuu niin että lähden siitä sitten taas kokeilemaan että pääsiskö pintakaasulla kotiin asti kuten ennenkin niin ihan yhtä mystisesti kun vika tulee niin nyt se häipyi kesken ajamisen ja taas alkoi koneet laulamaan niinkuin pitääkin. *

    Tästä päästäänkin vielä siihen hauskuuteen että eikö RSV:hen ole olemassa erillistä ja vaihdettavaa bensansuodatinta?

    Varaosamyynti enkä itsekään löytänyt sellaista ja varaosanumerokin löytyy vaan koko bensapumppuyksikölle...halpaa NAM! *



    Suzuki GSX-R750 -88 -> Suzuki GSX750F -92 -> Suzuki GSX-R1100 -93 -> Suzuki TL1000R -99 -> Aprilia RSV1000R -04 -> Triumph 1050 Speed Triple -06 + Suzuki GSX-R1000 -03 (kilvetön ratalelu)-> Suzuki GSX 1300R Hayabusa -06 -> Suzuki GSX1100F -93
  12. #12
    Itsellä oli vastaavia oireita GSX1100 EF:ssä vuonna saksi ja kivi...puolasta se armottoman etsimisen jälkeen löytyi...

    Ilkka
    IlkkaGT
    R1200R
  13. #13
    Juu kyllähän nuo oireet viallinen puolakin osaa aiheuttaa...toivottavasti ei nyt kuitenkaan

    Ja kun se kuitenkin elpyy välillä mikä tuntuu oudolta.
    Suzuki GSX-R750 -88 -> Suzuki GSX750F -92 -> Suzuki GSX-R1100 -93 -> Suzuki TL1000R -99 -> Aprilia RSV1000R -04 -> Triumph 1050 Speed Triple -06 + Suzuki GSX-R1000 -03 (kilvetön ratalelu)-> Suzuki GSX 1300R Hayabusa -06 -> Suzuki GSX1100F -93
  14. #14
    Kyseessä on Aprilia/Piaggio -tuotteiden normivika. Helppo korjata. Pitää vain kiinnittää bensapumpun ja suodattimen välinen letku kunnolla kiinni ettei vuoda liitoksesta. Parempi olisi myös vaihtaa letku ja klemmarit.
    Vika voi aiheutua kahdesta syystä: käyttämällä 98E5:sta sekä todella lämpimästä bensiinistä.
    98:ssa on alkoholin lisäksi bio-osuutta kasvatettu eetterillä joka on muoville paha. 95E10:llä vika ilmenee harvemmin.

    Tämä pätee niihin malleihin joiden pumppu ja suodatin ovat tankissa.

    Asia pitäisi olla hyvin selvillä huolloissa.

    mm
  15. #15
    No ei osannut tai muistanut ainakaan tuo asentaja mutta täytyypä suorittaa moinen operaatio.

    Kerron sitten kuinka kävi
    Suzuki GSX-R750 -88 -> Suzuki GSX750F -92 -> Suzuki GSX-R1100 -93 -> Suzuki TL1000R -99 -> Aprilia RSV1000R -04 -> Triumph 1050 Speed Triple -06 + Suzuki GSX-R1000 -03 (kilvetön ratalelu)-> Suzuki GSX 1300R Hayabusa -06 -> Suzuki GSX1100F -93
  16. #16
    Vieläkö vika on päällä?

    Itselläni oli sama vika RSV:ssä. Syynä oli rikkoutunut bensapumppu.

    Eli kun pumppu tankin sisällä lämpenee, se ei enää pumppaa painetta tarpeeksi kaasua avattaessa. Kun ajat tankille ja tankkaat kylmää bensaa, pumppu jäähtyy sen verran että toimii taas kunnes aloittaa bensankin lämmettyä saman homman uudelleen.

    Omassa pyörässä tuon vian paikallistaminen kesti n. pari vuotta. Toivottavasti itse selviät vähän lyhyemmällä temppuilulla...
  17. #17
    On jäänyt ajelut kyllä melko vähälle mutta olen kuitenkin muutaman lenkin käynyt ajelemassa viimeisimmän vian esiintymisen jälkeen ja ainakin toistaiseksi on pelannut.

    Toki nyt on ollut myös hiukan viileämpiä kelejä mikä on saattanut vaikuttaa vian esiintymiseen.

    Olen kyllä pyörän ostoksesta lähtien ihmetellyt erinäisiä yksittäisiä käyntioikkuja mitkä myös saattavat johtua tästä samasta syystä.

    Olen vain pitänyt sormet ristissä ettei tarttis kesken ajokauden alkaa rassaamaan, joten jos tää nyt pelais talviseisontaan asti niin vois sitten paneutua asiaan.

    Ajattelin ensiksi koitaa tuota aiemmin mainittua letkun ja klemmarin uusimista.

    Ostitko ihan uuden pumpun?

    Kauhistelin suomen hintoja mutta onneks toi ulkomailta tilailu on jo tuttua ja kun tuon uuden pumpunkin saa sieltä huomattavasti halvemmalla ja uuden vaihtoehtona on pyörinyt mielessä myös käytetyn ostaminen esim. ebaystä.



    Suzuki GSX-R750 -88 -> Suzuki GSX750F -92 -> Suzuki GSX-R1100 -93 -> Suzuki TL1000R -99 -> Aprilia RSV1000R -04 -> Triumph 1050 Speed Triple -06 + Suzuki GSX-R1000 -03 (kilvetön ratalelu)-> Suzuki GSX 1300R Hayabusa -06 -> Suzuki GSX1100F -93
  18. #18
    Mulla samanlainen vekotin pätki viikonloppuna parin tankillisen matkalla pariin otteeseen kiihdytysten yhteydessä. Muutenki tuntu tasakaasuajelu vähän epätasaselta heti jos kierrokset laski 4k alle mutta se kuulunee asiaan. Kesän kilsat kun on alle tonnissa niin ei enää osaa erottaa vikoja ominaisuuksista
    YZF600R -> RSV1000R
  19. #19
    Juu kyllä siinä äkkiä noin käy ja nyt kun se on muutaman kerran oikkuillut niin väkisinkin hiipii mieleen sekin vaihtoehto että jättääkö se vielä jollain reissulla välille *
    Suzuki GSX-R750 -88 -> Suzuki GSX750F -92 -> Suzuki GSX-R1100 -93 -> Suzuki TL1000R -99 -> Aprilia RSV1000R -04 -> Triumph 1050 Speed Triple -06 + Suzuki GSX-R1000 -03 (kilvetön ratalelu)-> Suzuki GSX 1300R Hayabusa -06 -> Suzuki GSX1100F -93
  20. #20
    Minulla tuo pumpun vaihto meni takuuseen.

    Kyllä on tosi tutunkuuloiset oireet...
  21. #21
    Toisaalta pumpun vaihdon yhteydessä varmaan myös vaihdetaan ne letkut ja kiristetään ne uudet letkut kunnolla. Eli pumppu saattoi silti olla ehjä?
    **********************
    * Aprilia Mille Factory 05 *
    ***********************
  22. #22
    Kysehän oli siis tuosta ylhäällä kaartuvasta letkusta ja sen klemmareista mitkä ilmeisesti lämmetessään siis löystyivät?



    Eli nuo klemmarit kannattais siis ilmeisesti vaihtaa ihan normaaleihin kiristettäviin ja tuo kaareva letku vaihtaa vaikka ihan normaaliin bensaletkuun (mikä kestää myös koko ajan tankissa bensassa lillumisen.

    Motorcycle Recall

    Linkin takaa löytyy myös pätevä sivu mistä löytyi myös tähän vikaan liittyvä "takaisinkutsu"



    Suzuki GSX-R750 -88 -> Suzuki GSX750F -92 -> Suzuki GSX-R1100 -93 -> Suzuki TL1000R -99 -> Aprilia RSV1000R -04 -> Triumph 1050 Speed Triple -06 + Suzuki GSX-R1000 -03 (kilvetön ratalelu)-> Suzuki GSX 1300R Hayabusa -06 -> Suzuki GSX1100F -93
  23. #23
    Alkuperäinen bensansuodatin on FIAAM FT 5452 mutta sitä ei saa mistään * Ei ole edes osanumeroa * eikä KVG:ään tuota oikein osumia.

    Ducatilla on korvaava suodatin 42540101A mutta ei sitäkään ihan joka paikasta saa *

    Kun nyt tuo on levällään niin vois tuonkin sitten samalla vaivalla vaihtaa, joten jos olette bensansuodattimia vaihtaneet niin mistäs ootte löytäny/ostanu?
    Suzuki GSX-R750 -88 -> Suzuki GSX750F -92 -> Suzuki GSX-R1100 -93 -> Suzuki TL1000R -99 -> Aprilia RSV1000R -04 -> Triumph 1050 Speed Triple -06 + Suzuki GSX-R1000 -03 (kilvetön ratalelu)-> Suzuki GSX 1300R Hayabusa -06 -> Suzuki GSX1100F -93
  24. #24
    Silloin aikanaan minulle kerrottiin että bensapumppu vaihdettiin uuteen. Uskottavahan minun on kun en sitä itse voinut todentaa.
    Ihan oikeasti kun ajattelee tuon vian olleen jo takaisinkutsunkin syynä, alkaa näin monen vuodenkin jälkeen v***ttamaan ettei pyörääni nopeammin kuntoon saatu.
  25.  
  26. #25
    Bensansuodatin esim. täältä, linkki



    Aprilia rsv 1000 mille -04