Tulokset 1:stä 16:een 16:sta
    Oli onkohan kenelläkään käyttökkokemuksia Suzuki GSX750F Mra Tourin katelasista?? Tavoitteena olisi hakea lisää matka mukavuutta kyseiseen mopoon lieventämällä kuskin tuulenvastusta ja ravisteluita.

Auttaako kyseinen katelasi oikeasti siirtämään tuulenvastuksen kuskin yli, kuten kuvissa kerrotaan?
    Tuoko matkustusmukavuutta?
    Onko ero miten suuri orginaaliin katelasiin verrattuna?

Esim. Strom-motor myy kyseistä katelasia.
    http://www.storm-motor.fi/osat....750f-98
    Moro, *mä ajoin keväällä ensimmäiset 800km orggis pleksillä ja vaihdoin sitten tuon mra:n touringin tilalle.
    Muutos oli selkeesti parempaan suuntaan ainakin mulla. Orggiksella tuuli riepotteli kypärää ja yläkroppaa, samoin kypärämelu oli melkoinen.
    Ero ei ole mitenkään järisyttävän suuri, mutta kyllä sitä silti voi suositella.
    Kypärämelu pieneni selvästi ja viima ei sillä tavalla pyörteile/riepota kun orggiksella. Tämä siis oma kokemus ja takana noin 1000km tolla touring pleksillä.
    Varmaan kuskin kokokin vaikuttaa asiaan. Mä olen 182cm ukko.
    Lainaa (xahhy @ Kesä. 11 2011,13:25) kirjoitti
    Moro, *mä ajoin keväällä ensimmäiset 800km orggis pleksillä ja vaihdoin sitten tuon mra:n touringin tilalle.
    Muutos oli selkeesti parempaan suuntaan ainakin mulla. Orggiksella tuuli riepotteli kypärää ja yläkroppaa, samoin kypärämelu oli melkoinen.
    Ero ei ole mitenkään järisyttävän suuri, mutta kyllä sitä silti voi suositella.
    Kypärämelu pieneni selvästi ja viima ei sillä tavalla pyörteile/riepota kun orggiksella. Tämä siis oma kokemus ja takana noin 1000km tolla touring pleksillä.
    Varmaan kuskin kokokin vaikuttaa asiaan. Mä olen 182cm ukko.
    Kiitos kommentista/arvostelusta!

Tämä siis houkuttaa entistä enemmän hommaamaan sellaisen..
    Ajelitko itekseen vai oliko vänkäriä takapenkillä? Jossain kerroskeltiin että saattaapi tourinkipleksi nakata pyörteen kuskin sijaan kyytiläisen nautittavaksi... Itelläkin pitäis päästä kokeilemaan moista käytännössä lähinnä juuri kypärämelun pienentämiseksi, tai sitten ostaa sellainen 'kaulamakkara' jolla sais tuon kypärän alaosan tukittua. Tai sitten korkeakauluksinen poolopaita ja jesarilla kypärän alaosaan kiinni
    -97 CBR 1100 XX
    -91 GSX 750F (ex)
    Ilman kyytiläistä ajelin, eli en osaa takapenkkiläisen pyörteisiin ottaa kantaa. Jotenkin luulis, että kuskin ja kyytiläisen koko ja "muoto" vaikuttais enemmän. Tiedä häntä.
    Luulen myös, että kuskin koko varsinkin pituus vaikuttaa varmasti aika paljon tuohon pleksin vaikutukseen.

Otin nyt tietoisen riskin ja tilasin kyseisen pleksin. Joten saapi nähdä kuinka äijän käy..
    Voin tänne sitten laittaa kommentteja ja arvostelua siitä mitä vaikutusta mielestäni oli yms., kunhan saan sen vain ensin itselleni ja mopottimeen kiinni.
    Katelasi saapui eilen postissa ja tänään se on jo asennettuna paikoilleen. Ensimmäiset kokemuset yksin ajettuna oli positiiviset. Tosin lenkki oli melko lyhyt vain noin 40km, koska ukkosmyrsky yllätti . Mutta kuskin saama tuulenvastus oli mielestäni pienempi kun noirmaalilla ja pyörteitä tuli vähemmä normaali ajossa. Rekan imussa ajettaessa tuntui, että olisi ravistellut normaalia enemmän. Voi myös johtua siitä, että ajelin normaali kriittisemmin.
    Eli pikatestin jälkeen ensivaikutelmaksi jäi todella positiivinen fiilis. Laitan lisää kommettia, kun nuo kelit ja aika antavat myöden hurrutella vähän isompia kilometrimääriä. Laitan myös "apukuskin" tunnelimia myöhemmin..
    Viitsitkö ottaa kuvan pyörästäsi uuden lasin kanssa?
    Kawasaki ZZR 1400 ABS
    Ex: Suzuki GSX 750 F
    Lainaa (Stormis @ Kesä. 27 2011,00:04) kirjoitti
    Viitsitkö ottaa kuvan pyörästäsi uuden lasin kanssa?
    Kuva? Miks?
    No katsotaan jos tuossa joku päivä ehdin näppäämään kuvan ja laittamaan näytille.
    Noniin nyt on niitä ajokilometrejä uuden katelasin kanssa tullut reilu tonni. Ja kokoemukset ovat edelleen positiivisia. Ainakin kuskilla tuulen vastus ja riepottelu on mielestäni vähentynyt kuten oli tarkoituskin. Yllä tarkempi analyysi.
    2 päällä ajettaessa kuskilta häviää lähes täysin ilmanvastus, kun pyörän asento muuttuu (kyydissä istujan koko vaikuttaa). Mutta on kuitenkin vähemmän ravisteleva, kuin alkuperäinen. Eikä katelasin vaihto kuulemma takana istujan oloihin vaikuttanut millään tavalla tai ei ainkaan eroa huomaa selkeästi. Vähän ylimääräisiä pyörteitä aluksi pelkäsin, mutta ei niitäkään ilmeisesti ole. En tiedä sitten miten käy jo vänkäri on pidempi kuin kuski.

Ps. Kuvia en ole vieläkään saanut otettua tuon katelasin kanssa.. Mutta ehkä tässä joku päivä.
    mulla 600f mallissa oli kai joku touring plexi paikallaan ku sen ostin...ekana kesänä kävi pitemmät matkat kyynärpäihin vaikka yritti kuinka rennosti ajella....leikkasin sit rälläkällä sapluunaa käyttäen plexin reilu 7cm matalammaks ja laitoin kumin takas siihen yläreunaan ja sivuille...nyt tulee ilman vastusta hieman yläkroppaankin ja ei käy enää pitemmät matkat kyynärpäihin...
    -minä ihan ite!-
    -Yamaha FZ6s -07-
    Mitenkäs tuulensuhinat?
    Mulla pituutta 177cm.
    Orggis suhisee kovasti.
    Spoileri-pleksi suhisee kovasti.

Nyt modasin orggiksen katteen tasalta poikki.
    On hieman parempi suhinoiltaan, varsinkin kun nostaa vielä vähän päätä ylös. Ei kyllä jaksa istua niin pystössä vaki-tangon kanssa ajellessa.
    Tupla-X -04
  16.  
    Lainaa (janneja @ Heinä. 01 2011,12:40) kirjoitti
    Mitenkäs tuulensuhinat?
    Mulla pituutta 177cm.
    Orggis suhisee kovasti.
    Spoileri-pleksi suhisee kovasti.

Nyt modasin orggiksen katteen tasalta poikki.
    On hieman parempi suhinoiltaan, varsinkin kun nostaa vielä vähän päätä ylös. Ei kyllä jaksa istua niin pystössä vaki-tangon kanssa ajellessa.
    No minulla mielestäni suhinatkin pieneni vähän. Mutta kuten tuossa jossakin ylempänä on mainittu niin riippuu varmaan paljon kuskin pituudesta miten tuo auttaa. Eli periaatteessa varmaan jonkin moista yritys erehdys toimintaahan tuo on.