Tulokset 1:stä 17:een 17:sta
  1. #1
    Mistä kannattaa alkaa etsiä vikaa, jos 2005 RT1200 kaasu palauttaa hitaasti, ja joskus tarvii jopa kahvasta vääntöä. Hieman
    vaikeuttaa ajoa esim. kaupungissa tms. Kiitos jeesistä.
  2. #2
    Koitas ujuttaa sinne kahvan alle liukastetta.

    Voi vain olla turhan kuiva, itsellä oli samaa ilmiötä LT:ssä ja tuolla konstilla sai herkisteltyä taas toimivammaksi.
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  3. #3
    Jos sulla on stonga kolahtanut johonkin niin on osaset vinossa ja täten jumittaa. Löysää kaasun/kytkimen ruuveja siinä kahvassa ja kirraa takas.
    antti.kemppainen@smoto.fi - Suomen motoristit Ry - www.smoto.fi - Modified Motorcycle Association of Finland - www.mmaf.info
  4. #4
    mulla tupla xx:ssä liukui tuppi kahvanpää painon päälle ja hannas siitä vastaan.
    Tunturi Super Sport -77, Yama DT -76 (ruma)...monta vuotta välissä...Suzuki gsx750f -89, Honda CBR 1100 XX Super Bluebird -04
    Iron Butt ss1000
  5. #5
    Aikoinaan ST:ssä oli niin tarkka sovite kahvan ja stongan välissä, että kahvanlämmittimen päällekytkentä sai paikat laajenemaan sen verran, että alkoi nakeltamaan. IAJ:n konsti - pliukastetta peliin, auttoi kummasti.

    BTW - ennenkuin vaijereita alkaa rasvailla kannattaa tarkastaa, että se on sallittua/ohjeen mukaista. Esim LT:ssä on nailon-vuoratut vaijerit, jotka eivät siedä öljyä. Käy kuin housuun paskoessa pakkasella. Hetken lämmittää, mutta kohta paleltaa ja kirvelee. Eli tilanne menee vaan tuosta vaan pahemmaksi. Noita voi voidella ainoastaan Teflonia sisältävällä (olikos se nyt PTFE-)liukasteella.
    <p>2002-2014</p>
  6. #6
    Saattaapi olla lämmittimen elementti osittain irti,omassa gt:ssä tekee samaa kylminä aamuina.Hetken ajettua kaasu alkaa palauttaa.Tilattu uusi tuppi.
  7. #7
    Kiitos kannustuksesta. ! Nyt kahva liukastettu ( sisältä ), tuli notkeammaksi. Silti jää joskus kierrokset 3000 tienoille ja laskevat vasta kun vääntää kahvasta. Mitä siellä vaijerien toisessa päässä
    on odotettavissa ??
  8. #8
    Eipä toimi vieläkään kunnolla. Huoltoon pääsee vasta joskus viikojen päästä. Kaasuvaijereissa on kahvapäässä säätömutterin näköiset vempaimet. toisessa on numero 0 tai kirjain O. Mitä noilla
    säätömuttereilla voi tehdä. Kaasu jää päälle aina noin 3000 kierroksen vaiheille ja kun kytkintä painaa nousevat noin 4000:een.
    Voiko kukaan antaa neuvoja ??
  9. #9
    RT:ssä siis on kaksi kaasuvaijeria? Avaava ja sulkeva? Kaasu siis palaa tyhjäkäynnille kun käännät kahvan kiinni? Jos näin, niin ongelma kyllä varmaan liittyy kaasukahvaan tai pinteessä olevaan jompaan kumpaan vaijeriin? Toinen vaijereistahan on kaasuläpät avaava ja toinen sulkeva.

    Ne säätömutterit vaijereissa ovat juuri sitä, eli vaijerin välyksen säätöä varten. Periaatteessa varmistamalla, että molemmissa vaijereissa on välystä (eli avaavassa vaijerissa ennenkuin alkaa avata läppiä ja siinä sulkevassa ennenkuin alkaa vetää kiinni) niin pitäisi olla se mahdollisuus eliminoitu, että avaava vaijeri olisi liian kireällä. En kuitenkaan oikein ymmärrä miten se kahva/kaasu alkaisi nakeltaa moisen vuoksi... No itse kuitenkin tarkastaisin ehkä tuon, eli vaijereiden välykset. HUOM! Jos RT:ssä on vakionopeudensäädin tyyliin LT, niin etenkin palauttavan vaijerin välyksellä on merkitystä vakionopeudensäätimen toiminnalle.
    <p>2002-2014</p>
  10. #10
    Kyllä, kaksi vaijeria on. Vakionopeudensäätimeen sillä ei tuntuisi olevan vaikutusta ?? Kumpikohan niistä on merkitty sillä 0/O merkillä. Tyhjäkäynnille saamiseksi on todellakin käännettävä kahvasta kiinni päin. Kaasu kyllä palauttaa jos vääntelee kaasua
    voimakkaasti ( kurmuuttaa ) ja päästää sitten vapaaksi. Jos ajelet normaali kaasulla ja kierroksilla yli 4000 ja alat moottori jarruttaa niin kierrokset ei laske alle 3000 kahvaa kääntämättä ? Kahvassa on
    peitelevy jossa vain yksi ruuvi, sen alta kyllä nuo vaijerit heti näkyy
    ja voin ehkä päätellä kumpi avaa kumpi sulkee ( äänestä ).
  11. #11
    Edellyttäen, että vaijerit kaiken järjen mukaan lähtevät kahvan alla/alta, niin kaasuläppiä avaava on tietysti se etummainen ja sulkeva se taaempi. Varmaan se etummainen on se "O" /=Open? Oma veikkaukseni on viallinen tai pinteessä oleva avaava vaijeri.
    <p>2002-2014</p>
  12. #12
    Saitko kuntoon. Minä korjasin eilen GeSsusta saman vian, kahvapaino otti kiinni kaasuun. Kahva oli millin liikaa ulospäin. Sama vika ollut useassa bemussa. Kuumalla ilmalla alkaa takerrella ja samoin kahvan holkki tulee likaiseksi. Painon alle tietysti voi laittaa ohuen prikan, ei tarvii purkaa kahvoja. Jos rt:ssä on kahvapainot. Kokeile liikkuuko kaasukahva päittäin, pitää olla vähän väljä.
  13. #13
    Kiitti Joojoo, tuota pitää vielä koittaa. Purin eilen pois kaikki etupään katteet ja tarkastin vaijereiden reitit, olivat vapaat ja väljät, eikä mitään ollut taitoksissa tms. Vaijerit menevät moottorin
    päällä "imuputkien" yläpuolella olevaan mustaan muovilaatikkoon, jonka kannen raosta sinne saa esim. CRC:tä, mutta uskaltaako laittaa. Siellä näyttäisi olevan joku jousi ja pyörä ??
  14. #14
    Lainaa (jaato @ Heinä. 15 2011,12:59) kirjoitti
    Kiitti Joojoo, tuota pitää vielä koittaa. Purin eilen pois kaikki etupään katteet ja tarkastin vaijereiden reitit, olivat vapaat ja väljät, eikä mitään ollut taitoksissa tms. Vaijerit menevät moottorin
    päällä "imuputkien" yläpuolella olevaan mustaan muovilaatikkoon, jonka kannen raosta sinne saa esim. CRC:tä, mutta uskaltaako laittaa. Siellä näyttäisi olevan joku jousi ja pyörä ??
    Se musta laatikko jakaa tietty vaijerit ruiskurungoille. Eli siellä on mekaniikka, josta (ainakin) avaava vaijeri jaetaan kummallekin ruiskulle. Meneekös se sulkevakin molemmille rungoille? Ei jaksa muistaa...
    <p>2002-2014</p>
  15. #15
    Nyt on kahvapaino irroitettu ja kaasua liukastettu lisää, mutta edelleenkään ei palauta normaalissa rauhallisessa ajossa. Kaasukahva höskää tangossa noin 1-2 mm eikä ota kiinni mihinkään ja toimii yhtä huonosti/hyvin ilman painoa ja painon kanssa ??
    Vieläkö löytyisi ehdotuksia ?
  16. #16
    No vaijereissahan tai jossain jousissa/mekaniikassa tuo sitten on...
    <p>2002-2014</p>
  17.  
  18. #17
    Mekaaninen vikahan se oli. Viime talvena korjattiin alkuperäisen myyjäliikkeen toimesta hankaavaa ääntä aiheuttanut vaihdelaatikon vetoakselin laakeri, joka paukahti 40.000 kilometrissä. Takuu ei korvaa näin vanhoja (vm 2005) ja paljon ajettuja 40.000 km vikoja.
    Vika huomattu ja ilmoitettu jo 2009 40.000 huollon yhteydessä, mutta kuului huollon mielestä "normaaliin BMW äänimaailmaan".
    No ei siinä mitään, mutta huonosti palautuva ja vaihteleva tyhjäkäynti johtui väärin reititetystä kaasuvaijerista ja liian kireistä läppärungoille menenevistä jatkovaijereista, jotka oli vaidelaatikkoremontin yhteydessä kasattu väärin. Onneksi vein mopon tällä kertaa Bike Teamiin, joka saman huollon yhteydessä sai venttiilin äänet häviämään ja vanhan kunnon puimurin palaamaan ja ajoilon syntymään. Ammattimiehiä ja asiallista palvelua, hatunnoston arvoisesti.