Iso peukku täytyy antaa Rikun henkilökunnalle. Tuossa taannoin kytkinkahvan sain moposta poikki ja "Suurta Harmitusta" potien soittelemaan josko lähikulmilta uutta löytyisi.
Rikun myymälässä puhelimeen vastannut naishenkilö palveli todella ystävällisesti vaikka joutui toteamaan ettei myymälästä löydy, neuvoi kuitenkin soittamaan kyseisen liikkeen huoltoon.
Huollosta sitten vastasi kiireisen kuuloinen mieshenkilö joka lupasi penkoa varaston ja soittaa hetken päästä uudelleen. Vajaan kymmenen minuutin päästä puhelin soi ja kuulen hyllystä löytyneen sopivan vivun. Ei muuta kuin osa varaukseen ja hieman myöhemmin noutamaan.
Paikan päällä huollossa todella hektisen oloinen meininki ja konttori täynnä asiakkaita. Tiskin takana yksi mies joka jaksaa silti palvella kaikkia ja vielä vastailla asentajien kysymyksiin sovituista huolloista.
"Suuri Harmitus" väistyi ja kytkimen vipu on taas kokonainen. Suuri kiitos hyvästä palvelusta Riku Motorin henkilökunnalle![]()
Honda CBR1000RR Fireblade
Yamaha YZF-R6R (ex)
Suzuki GSX650F (ex)
http://mopollasuohon.blogspot.com/
https://www.youtube.com/@Qassu78
Minä voin kompata palvelusta, jollaista en ole tottunut saamaan.
Rikun huollon kännynumero oli varattu, joten katkaisin puhelun ja ajattelin yrittää myöhemmin uudelleen. En jättänyt mitään viestejä.
Jonkun ajan päästä huollosta tuli soitto minulle takaisin, mitä en muista muiden huoltojen koskaan tehneen oma-alotteisesti. Tunsin itseni tärkeäksi asiakkaaksi.
Kaiken huipuksi soittaja oli ennen soittoa tarkistanut asiakasrekisterin puhelinnumeroni perusteella ja tiesi heti suoraan, mistä vehkeestä oli kyse ja mitä sille on aikaisemmin tehty. Mahtavaa!
T:Hessu
T:Hessu
Ketju/rataspaketin vaihdon siellä teetin ja kaiken kaikkiaan meni 10+, soittivat että takajarrupalat loppu ja vaihtavat uudet, joutuivat sitten poraamaan tapin irti ja meni muutama tunti extra-aikaa jota eivät minulta veloittaneet![]()
Kawasaki Versys 650
Jos tapin poraaminen kestää muutaman tunnin, niin ei sitä pidä kellään maksattaakkaan.
Huollon puolella varaosahommat toimii ihan hyvin,muista ei kokemusta.Ite liikkeestä en käy ostamassa, kun Päitsin käsiohjelman.
Risuja Riku Motorille.
Kunhan viranomaiset ja caseen palkattu asianajaja ovat hoitaneet osuutensa, sitten enemmän detaileja.
Käräjille asti näyttäisi menevän tällä haavaa.
Mutta ei enää koskaan mitään moottoripyörää hankita tuosta puulaakista.
Jotain, jossain, silloin tällöin!
Onkohan heidän huollon tasosta mitää sanottavaa? Itellä pitäs kaasarikustomista katsoa seokset, niin voisitteko suositella kyseistä puljua kyseiseen hommaan?
Lahden messuilta ostin Rikulta uuden kypärän ja ihmetys oli suuri kun katsoin kypärän valmistus ajankohtaa...kypärä oli yli viisi vuotta vanha......
<br />
Yhdellä sanalla, Perseestä.(spideri @ Elo. 12 2011,22:24) kirjoitti
Eli huolto pilaa koko liikkeen maineen.
Saisiko useammalla sanalla esimerkin, että miten on "perseestä"?(tonttuj @ Elo. 12 2011,22:47) kirjoitti
Ite olen ollut vuosia ollut hieman epäileväinen kyseisen puljun suhteen, koska teinivuosina minut naurettiin ulos liikkeestä, kun kysyin uutukaiseen mopooni huoltoa (ohjekirjan huoltoliikelistassa oli Riku mainittuna Lahden huoltoliikkeeksi). Sen takia vähän varoen käynyt vasta viime aikoina katselemassa paikkoja.
Niin ja olisiko sitten ehdottaa parempaa paikkaa viedä Honda tarkastukseen seoksien osalta?
Bike&tuning Salpakankaalla osaa panna säädöt kohdalleen. Ainut miinus on,että dynolapussa on 15 hp pienemmät lukemat,kuin b&t:llä. Rikun huolto kun on niin hyvä säätämään,että pelkällä sliparin vaihdolla tulee 15 lisähepoo gixxeriin. Uskoo ken tahtoo(spideri @ Elo. 12 2011,23:22) kirjoitti
Katana-85 ,Blade-96, R1-2001,R1-2005,10r-06, Ratalelu zx-6r,GSXR 1000 K4 ratalaite , Triumph T595 ,Superbike zx10r -04,Triumph Daytona 675, Kawasaki zx6r 2011 kilpuri
Minun kohdalla Rikun huolto on toiminut parin viime vuoden aikana hyvin ja palvelu on ollut ystävällistä. Olen teettänyt siellä Suzukin isot huollot ja yhden pikaisen renkaanvaihdon ( yllätyksekseni renkaan hintakin oli kohtuullinen mutta ei edullisin). Rikun dynolapuissa on näyttänyt olevan 10-15 hp liikaa...
Myymälässäkin olen saanut erittäin hyvää palvelua kun ole ajovarusteita etsiskellyt.
Suzuki GSF 1250SA -08
Bike & Tuning(spideri @ Elo. 12 2011,23:22) kirjoitti
Kawasaki 550 -83 Limited Edition
Grumpy Old Fart
"Si vis pacem, para bellum"
Olen kuullut tuosta Riku Motorin huollosta monesta suunnasta kaksijakoista palautetta. Perushuollot menee ok, mutta vähänkin normaalista poikkeavat työt tuntuu olevan vähän arpapeliä. Omakohtaista kokemusta on... valitettavasti...
Jos huolto veloittaa 75€/h työstä, niin luulisi saavan asiantuntevaa hoitoa pyörälle, mutta kun ei, niin ei. Ymmärrän toki, että huollossa on kokoajan hirveä kiire, mutta kyllähän vituttaa pientä oravaa kun saa moponsa hajoitetuna huollosta pois. Ihan oikeasti, 75€/h, eikä osata edes läppärunkoja synkata ja tyhjäkäyntiä säätää...
Huom! Huolto ja myymälä ovat eri yrityksiä. Liikkeestä minulla ei ole mitään pahaa sanottavaa. *
Harmittaa kyllä lähettää näin negatiivista viestiä, mutta näin tällä kertaa *![]()
Muutama ruuvi löysällä
Samoilla sanoilla allekirjoitan saman sisältöisen sanoman.(Waiski @ Elo. 13 2011,09:58) kirjoitti
Ei jäänyt viimeisimmästä asioinnista kovin hyvä vaikutelma vaikka asiakaspalvelu oli ihan ok. Itse sai korjata lopulta. Vaihtoivat omaan pyörääni ketjuratassatsin.
Lopputuloksena exupin johtosarja osittain poikki, kun johtonippu jätetty eturattaaan suojakotelon alle ja takarenkaan pultti kiristetty vain 35 nm vaikka 150 nm olisi oikea kireys.
Lupasivat hyvittää seuraavan työn yhteydessä, mutta enpä taida viedä pyörää enää kyseiseen puljuun.
Käytin joskus Rikun palveluksia bemarihommissa, mutta sittemmin olen siirtynyt käyttämään R.M. Heinoa Tampereella. Eroa on ollut jokaisessa tilanteessa, ei Rikun hyväksi...
Omaan kyselyyn seoksien säädön suhteen vastaus oli että tehtaan arvoihin säätää. (ruuvi pohjaan ja 2 kierrosta auki) Eli halvemmaksi tulee kun etsit arvot ja ruuvaat itse.(spideri @ Elo. 12 2011,23:22) kirjoitti
Eli http://www.moottoripyörähuolto.fi/ on myöskin vastaukseni kysymykseesi jos haluat että penkissä säädetään.
Homman tarkoitus on se, että kun on edellisen omistajan toimesta vaihtuneet putket ja raitisilmasuodatin, niin en tiedä onko muuta tehty. Ainakin moottorijarrutuksessa paukkuu pirukseea ja on jotenkin ponneton on kun vetää kahvan maksimille, viittaisi, että ei ole muuta tehty.(PantseK @ Elo. 16 2011,09:40) kirjoitti
Luulin olevani ainoa mut on näköjään muillakin huollosta sanottavaa. Omalla kohdalla kusi ensinnäkin aikataulu. Kun menit hakemaan pyörää ei oltu vielä tehty mitään. Lopulta vianetsintä oli arpapeliä ja kaiken lisäksi laittoivat hirveen laskun. Aika vaikee tuota laskua oli hyväksyä kun itse oli melkein koko ajan paikalla näkemässä ettei pyörälle tehty yhtään mitään. Kokoajan tuli jonon ohi ns. hyvien asiakkaiden pyöriä joille tehtiin jos jonkinlaista säätöä. Välillä ei ollu huoltopaikkaa vapaana jne... Koko ajasta kuitenkin juoksi tuntitaksa.
Varusteita käynnyt rikulta ostamassa ja aina homma pelannut vimosen päälle, Outletista kävin viimeviikolla ostaa hanskat 20 kypää makso ja niillä heitin jänkhällä jytisee reisun ettei mitään. Rouvva Routon kanssa olen kauppani tehnyt!
Elä ja anna muiden roudata.
Yhden pyörän ja muutaman varustehankinnan perusteella olen rikulta saanu hyvää palvelua.. Mutta huollon osalta ei ole paljoa positiivista sanottavaa.. Harmi vaan että suzukin alkuperäis osat pitää tilata huollon kautta,muuten en kyllä kyseiseen lafkaan astuis..
1290 superduke
Myymälä toimii, mutta huollossa en asioisi kirveelläkään.
Viimeiset 4 vuotta Bike & tuning toiminut moitteetta joka kerta, ei voi muuta kuin suositella!
Ja jos lisää tehoja tekee mieli niin rikulle, ykskaks mopossa 10-20hp lisää tehoa ja vain penkityksen hinnalla!!
Tuono R -03
Rsv4 -14
Njoo,
Mopon kävin noutamassa keväällä. Kaupat meni nopeesti kun olin jo päättänyt sen pyörän ottaa. Eli koeajo, nimet paperiin ja rahat tiskiin.
Lupailtiin auttaa pyörän lastauksessa, muttei ketään kuulunut paikalle. Eipä sillä, että tuohon keijukaiseen olisi apua tarvinnutkaan... *
Toista avainta kävin vielä lähtiessä tiskiltä kyselemässä, mikä oli kuulemma vielä edellisen omistajan hallussa(firman työntekijä). Luvattiin laittaa postilla, eipä tullut joten laitoin sähköpostia mihin en saanut koskaan vastausta. En jaksanut sen enempää vaivaantua kun avain on kumminkin ruuvimeisselin tasoa, eli pystyy teettämäänkin.
Siinä vaiheessa kumminkin kasvoi tatti otsaan kun parinsadan kilsan jälkeen vaihdoin öljyt... Olen 99% varma ettei niitä ollut vaihdettu kertaakaan, mikä moisessa motossa on kohtalaisen tärkeää. 1700km oli ostaessa mittarissa.
En edes meinannut saada öljysihtejä ulos kun olivat niin täynnä metallilastua ja "karstottunutta"/pinttynyttä öljyä
Myöhemmin vielä huomasin öljyä puskevan lohkon välistä suht reippaasti. Tämän ois kyllä huomannut jos taskulamppu olis ollut matkassa... Loppui tosin pultit tiukkaamalla.
Ja öljytkin on pysyneet puhtaana, joten suurempaa vauriota ei liene syntynyt.
Eli miinuksen puolelle jäätiin kyllä näistä kaupoista. Ehkä tähän käy se klassinen "suutarin lapsella ei ole kenkiä"-sanonta, kun se tuli monessa kohtaa esille kenen käytössä pyörä oli aikaisemmin ollut.
edit: Ja meikäläisen narinoihin nyt voi sitten suhtautua kriittisesti, koska yhtään kertaa en ole ollut tyytyväinen asioidessani mp-liikkeissä huollon(2kertaa) tai pyörän oston merkeissä(2kertaa). Liekkö vikaa sitten itessäkin, mutta tämän jälkeen ostan mopot yksityisiltä ja huollan 100% itse *
K750 -61
Oli tarkoitus Lauantaina päräyttää Rikun rompetorille....mutta tätä ketjua seuranneena... niin pitäkööt romppeensa![]()
ZZR 1400 -08
CBR XX 1100 -06
GSX 750F -03
ER-5 -97
+100tkm/120kmh
Tekeeko tama ketju myynnissa olevat tavarat jotenkin huonommiksi?(suzuki03 @ Elo. 23 2011,20:26) kirjoitti
The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
Joo, minäkin päätin etten mene lauantaina rompetorille penkomaan, matkaakin on sentään jo yli 70 km.
Menenkin jo perjantaina! Päivällä. Ja jos ne myy tunkkinsa halvalla niin heräteostan senkin.![]()
Husqvarna 701LR
Hyvä ettet mee, jää meitille enemmän penkomista(suzuki03 @ Elo. 23 2011,20:26) kirjoitti
![]()
![]()
Elä ja anna muiden roudata.
Älkää nyt ihmeessä sitä myyntiliikettä boikotoiko! Siellähän on vallana mainio palvelu.
Muutama ruuvi löysällä
Ruusuja huollolle Suzukin orkkis ruiskuboxin säädöstä, jonka eräs tri Tolonen oli säätänyt viduralleen. Nyt käy ja kukkuu niinkuin pitääkin *![]()