Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123
Tulokset 61:stä 73:een 73:sta
  1. #61
    Lainaa (pecha @ Kesä. 06 2011,16:22) kirjoitti
    tässä triidissähän muuten paistaa oivasti läpi ne perisuomalaisen liikennekäyttäytymisen kulmakivet, eli kateus, kiukku, vitutus ja katkeruus.. kumma kun ei tartte mennä kuin Ruåttin puolelle, niin jo ne loistaa poissaolollaan *
    Joo, siellä ajaakin vain siviilipoliisi viereen ja näyttää keskaria kun ei saanut innostumaan kilvanajoon.
    Että niin Ruåttin ihmemaassa.
    "People are more violently opposed to fur than leather
    because it's easier to harass rich women
    ..... than motorcycle gangs." - Unknown

    Mikä se on tässä Uralissa...kun ei se vaan toimi?
  2. #62
    Lainaa (3JJ @ Kesä. 08 2011,23:31) kirjoitti
    Lainaa (shyhander @ Kesä. 08 2011,19:35) kirjoitti
    Lainaa (tsj @ Kesä. 08 2011,18:19) kirjoitti
    Laissa sanotaan, että ohituskieltoalueella ei saa ohittaa. Laissa taidettiin myös sanoa, että muutkaan eivät saa sitä tehdä.
    Moottoripyörän saa ohittaa ohituskieltoalueella jos siinä ei ole sivuvaunua. Ihan * seestä.
    Hyvä pointti. Uskomatonta mutta totta. Lähde: Finlex

    "Merkki 351

    Merkillä kielletään muun liikkuvan moottorikäyttöisen ajoneuvon kuin kaksipyöräisen sivuvaunuttoman moottoripyörän tai mopon ohittaminen. Merkki ei koske kääntymistä varten ryhmittyneen ajoneuvon ohittamista ryhmittymisalueella. Merkki on voimassa seuraavan maantien tai kadun risteykseen taikka merkkiin 352 asti."
    Tuo on minulle uutta. Siis autoilija voi ohittaa mopon ohituskieltoalueella, vaikka olisi keltainen viiva ja liikennemerkit molemmissa päissä viivaa? Ja normaalilevyinen tie? Ja vastaavasti mopoilija ei saa samalla alueella ohittaa autoa?
  3. #63
    Lainaa (Anttoo @ Kesä. 09 2011,08:56) kirjoitti
    Lainaa (3JJ @ Kesä. 08 2011,23:31) kirjoitti
    Merkillä kielletään muun liikkuvan moottorikäyttöisen ajoneuvon kuin kaksipyöräisen sivuvaunuttoman moottoripyörän tai mopon ohittaminen....
    Tuo on minulle uutta. Siis autoilija voi ohittaa mopon ohituskieltoalueella, vaikka olisi keltainen viiva ja liikennemerkit molemmissa päissä viivaa? Ja normaalilevyinen tie? Ja vastaavasti mopoilija ei saa samalla alueella ohittaa autoa? *
    Jep. Mopon tai kaksipyöräisen sivuvaunuttoman moottoripyörän voi ohittaa kieltoalueella. Keltaista viivaa ei kuitenkaan saa käsittääkseni ylittää missään tapauksessa. Eli normilevyisellä tiellä onnistunee ehkä toisella moottoripyörällä, autolla voi tulla ahdasta.
    Honda CB 600 FA Hornet 2007 --> Suzuki Intruder M1500 2010
  4. #64
    Lainaa (3JJ @ Kesä. 09 2011,10:00) kirjoitti
    Lainaa (Anttoo @ Kesä. 09 2011,08:56) kirjoitti
    Lainaa (3JJ @ Kesä. 08 2011,23:31) kirjoitti
    Merkillä kielletään muun liikkuvan moottorikäyttöisen ajoneuvon kuin kaksipyöräisen sivuvaunuttoman moottoripyörän tai mopon ohittaminen....
    Tuo on minulle uutta. Siis autoilija voi ohittaa mopon ohituskieltoalueella, vaikka olisi keltainen viiva ja liikennemerkit molemmissa päissä viivaa? Ja normaalilevyinen tie? Ja vastaavasti mopoilija ei saa samalla alueella ohittaa autoa? *
    Jep. Mopon tai kaksipyöräisen sivuvaunuttoman moottoripyörän voi ohittaa kieltoalueella. Keltaista viivaa ei kuitenkaan saa käsittääkseni ylittää missään tapauksessa. Eli normilevyisellä tiellä onnistunee ehkä toisella moottoripyörällä, autolla voi tulla ahdasta.
    Mä käytän tätä oikeutta myöskin toisinpäin, eli mp:llä saa ohittaa auton...
  5. #65
    Lainaa (Anttoo @ Kesä. 07 2011,22:25) kirjoitti
    Lainaa (Juutana @ Kesä. 07 2011,21:38) kirjoitti
    Lainaa (Köpi @ Kesä. 07 2011,20:57) kirjoitti
    c) vilkku-kiihdytys-kaistanvaihto
    Itse käytän taktiikkaa d) kiihdytys - vilkku - kaistanvaihto. Ohituksen voi helposti perua jos vapaata tilaa ei olekaan. Nuo a)-vaihtoehdon tapaukset ovat perin vittumaisia siinä vaiheessa kun alla on auto joka ei kiihdy kovin herkästi tai vedetään painavampaa peräkärryä. Lain mukaan ohitukseen lähteminen on kiellettyä jos takana oleva on jo käynnistänyt ohituksen, joten kyllä tässä tapauksessa laittaisin syyn moottoripyöräilijän niskoille.

    Kärryn kanssa on tullut tehtyä matkaa parina viime vuonna sen verran paljon, etten kyllä jää kuppaamaan jonoon jos edellä olevat eivät esim. rekkaa selkeässä ohituspaikassa lähde ohittamaan. Aina silloin tällöin osuu eteen apasseja jotka eivät peileihinsä katso ennen ohitusta, mutta kolauksilta on toistaiseksi vältytty. Kannattaa muistaa, että sieltä takaa saattaa lähteä vaikka parin kolmen auton takaa toinen moottoripyörä jolla on vauhtia omalla kohdalla jo aika paljon enemmän kuin sillä joka lähtee ohittamaan rekkaa 5m päästä takalaidasta.
    tuossa d)ssä on taas se huono puoli, että ohituksen alkamista ei helposti huomaa. Nopeudethan vaihtelee jonossa muistakin syistä kuin ohittamisesta. Vilkulla voi kyllä aloittaa ohitustilanteen, vaikka olisi mikä vanha mersu ja hevoskärry perässä. Tai räpsäyttää valoja. Ohituksen voi perua ihan yhtä helposti vilkun kanssa tai ilman. Mutta jos on vauhtia, niin sitä ohitusta ei voi enää noin vain perua kun ei voi välttämättä palata omalle kaistalle. Mun mielestä d) ja b) ovat ihan yhtä huonoja. Jos on vain kaksi ajoneuvoa, niin kaikki strategiat ovat yhtä hyviä. Kolmella tulee jo ongelmia.
    No, tässä tapauksessa oli tietysti vielä se, että törmäys tapahtui kun molemmat oli oikealla kaistalla eli kovin läheltä oli aloittanut kaistanvaihdon.
    Itse vedän vilkun aina päälle hyvissä ajoin ja kaikki muut temput vasta sen jälkeen.

    Samaa olen yrittänyt opettaa tyttöystävällenikin, kun hänellä on päässyt vähän unohtumaan tuo liikenteessä ajaminen ja ohitukset, risteykset yms. tuottavat vähän stressiä välillä.
    Parempi se on kertoa muille kanssaliikkujille hyvissä ajoin aikeista, jotta osaavat varautua, eikä tarvitse tehdä mitään sirkustemppuja.

    Eli omasta mielestäni oikeaoppinen tapa on:
    Vilkku - kiihdytys - kaistanvaihto (RIITTÄVÄN KAUKANA ohitettavasta, jotta näet hyvin kauas eteenpäin)
    Tällähetkellä ei omaa pyörää
    Aiemmin Kawasaki Z750 '08
  6. #66
    Lainaa (shyhander @ Kesä. 08 2011,19:35) kirjoitti
    Lainaa (tsj @ Kesä. 08 2011,18:19) kirjoitti
    Laissa sanotaan, että ohituskieltoalueella ei saa ohittaa. Laissa taidettiin myös sanoa, että muutkaan eivät saa sitä tehdä.
    Moottoripyörän saa ohittaa ohituskieltoalueella jos siinä ei ole sivuvaunua. Ihan * seestä.
    Niin jooh, mutta sitten pitää ajaa siten, ettei mahdu sitä yrittämään samalla kaistalla. Parempi olisi rajata tuo oikeus koskemaan vain mopoja.
  7. #67
    Lainaa (Anttoo @ Kesä. 09 2011,08:56) kirjoitti
    Siis autoilija voi ohittaa mopon ohituskieltoalueella, vaikka olisi keltainen viiva ja liikennemerkit molemmissa päissä viivaa? Ja normaalilevyinen tie? Ja vastaavasti mopoilija ei saa samalla alueella ohittaa autoa? *
    Jos se sille samalle kaistalle mahtuu. Eli käytännössä moottoripyörän järjellisillä ajolinjoilla normilevyisellä tiellä mahdotonta. Leveäakaistaisella mahdollista.
  8. #68
    Lainaa Reiska_SB kirjoitti Katso viesti
    Jos se Nissan kuski vetää lepikkoon ja heittää henkensä, saat sinäkin syytteen kilpa-ajosta ja kuoleman tuottamuksesta.
    Tälläiset olen laskenut menemään, oman mielenrauhan vuoksi..
    Avo Ferrari oli toista maata, alusta toimii ja se on kaunista katsottavaa kun sitä viedään mutkatiellä limitillä
    Focus ST oli kanssa mielenkiintoista katsottavaa, sehän on tehty mutkateille *
    Lainaa zuha kirjoitti Katso viesti
    Täh? mistä se syyte tulee?? Satuin paikalle kun tuo auto savusi metsässä.... Jokatapauksessa paljon hauskempaa katsoa idiootin takavaloja kuin kytätä peilejä.
    Unohdat nyt että oot liikkeellä moottoripyörällä. Motoristi on aina syypää, siihen riittää että autokuski sanoo ajaneensa kilpaa sun kanssas
    __________________________________
    Yamaha Virago 535
    Yamaha FZ6S 2006
    Honda XL1000 2004 ABS
    BMW R1200GS 2009
    Aprillia Caponord 1200 2014
    Honda NC 750X 2021
  9. #69
    Lainaa tontze kirjoitti Katso viesti
    Unohdat nyt että oot liikkeellä moottoripyörällä. Motoristi on aina syypää, siihen riittää että autokuski sanoo ajaneensa kilpaa sun kanssas
    Näin 2v jälkeen varmaan kiinnostaa kirjoittajaa
    1300cc Suzuki
  10. #70
    Lainaa 998sFE kirjoitti Katso viesti
    Jos auto tulee taakse = auto haluaa ajaa lujempaa. Miksei siis voi antaa tilaa siirtymällä oikeaan reunaan?
    Ei se aina ole noin helppoa.

    Uusin keissi äskettäin Ruotsissa (harvinaista kylläkin siellä): ajelin lähes tyhjällä tiellä 110@90 kun taakse ilmaantui ja 5 m:n päähän liimautui 740:n volvo. Tyhjä suora tie, näytin ohitusmerkkiä ja hidastin, mutta eipä halunnut mennä ohi. Tuli sitten autoja perä edellä vastaan, jotka ohitin rivakasti ja nostin muutamaksi minuutiksi nopeutta parilla-kolmellakympillä. Volvo jäi taakse kun ei uskaltanut mutkissa ohittaa.
    Aattelin jo että case closed, mutta mitä vielä: kohta oli taas volvo 5 m:n päässä takarenkaasta. Hidastin taas, alle rajoitusnopeuden, näytin kädellä ja vilkulla että tuosta sopii mennä ohi. Ei syttynyt valo volvokuskin päässä. Vasta kun käännyin kahteen otteeseen pyörän päällä poikittain ja taaksepäin katsoen viisasin kädellä reittiä ohi, alkoi siellä raksuttaa ja ymmärsi mennä ohi. Peukku ylös -merkkiä näytin kiitokseksi esimerkillisestä suorituksesta.
  11. #71
    Lainaa spiff kirjoitti Katso viesti
    Ei se aina ole noin helppoa.
    Joillakin tuntuu olevan vaan sellainen tapa että ajellaan persiissä kiinni, yleensä miellän itse tuollaiset perseessä ajot provosoinniksi vaikka täytyisikin aina muistaa että välttämättä ei siitä ole kysymys..
    Kawasaki ZZR1400 -07
    Suzuki SV1000N -03
    YZF-750 R -93
  12. #72
    Lainaa designet kirjoitti Katso viesti
    Itsekin tänä kesänä joutunut ajamaan pyörällä pitkiä pätkiä toisten pyörien takana, kun ei ole ne eivät ole tehneet sitä pientä elettä, että päästäisivät ohitse. Myös liian monta autojonoa on tullut nähtyä, jossa pyörä on siellä ensimmäisenä.
    Tuo on totta, ja suhteellisen uutta. Ei oo ollut tänä kesänä yksi eikä kaksi kertaa kun oon kiroillut jonoa; mikä karavaanari siellä taas kihnuttaa 70:ä. Ja kun saa jonon autot ohiteltua, niin eiköhän oo keulilla yksi tai pari MP:tä ajamassa "turvallisesti" alle rajoituksen. Ei noita jononkerääjä-MP:tä ennen oo ollut, ja nyt on jo kiusaksi asti.

    Kaikenlaista. Itselle on ajatuksenakin mahdoton että MP:n taakse jonoa keräisin. Enkä kyllä kerää autollakaan.

    Oiskohan uusiomotoristit ostaneet 50v tai 60v -lahjaksi itselleen mopon, ja lähteneet harjoittelemaan tielläajoa. Hitaasti, varovaisesti ja turvallisesti.
  13.  
  14. #73
    Kaikilla on nykyään niin kauhea kiire, itse annan suosiolla tilaa jos ei ole itsellä tarvetta kiristää kaasua ja takana olevalla on hirveä hinku ajaa kovempaa. Se ratkeaa helpommin silloin.
    Muutaman kerran ohitettu auto, se on halunut estää tälläisen hulikoinnin. Sen jälkeen, kun ohitus on suoritettu turvallisesti, niin se ohitettu rupeaa kaahaa perässä, roikkuu jne.....Kyllä nyky ihmiset on sekasin, mihin jengillä on kiire, toinen on sitten nää kenellä ei ole edes hajua nopeus rajoituksista. Hinataan alinopeutta, veikkaisin että ilman mitään syytä...
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123